Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Msloverdj zei:
Of de intertoys die geen jongens en meisjesspeelgoed meer aanduid.

Maar... wtf is er mis mee.dat een jongen zich jawel..een jongen voelt! Shock. Dat deze ouders daadwerkelijk denken dat ze hun kind hiermee helpen.
Dit is juist niet je kind zichzelf laten zijn.

https://www.linda.nl/nieuws/meepraten/genderneutraal-opvoeden-baby-geslacht-geheim/
Klik om te vergroten...
Druktemaker zei:
Dit is inderdaad ook zoiets! Kleding, speelgoed alles wordt langzamerhand genderneutraal. Wat is er mis met als jongen/meisje iets leuk vinden wat β€˜oorspronkelijk bedacht is voor het andere geslacht’.

Dikke boeie! Niet iedereen zo betuttelen, laat mensen zichzelf durven zijn door trots die winkel in te stappen en wat van de andere afdeling te halen.
Klik om te vergroten...

dat laatste. en waarom moet het dan op een andere afdeling staan, tenzij een biologisch verschil er voor zorgt dat je andere producten moet hebben?

what's the point om dingen als typische jongens- of als meisjesdingen te labelen?

ook een jong kind pakt toch vanzelf wel het speelgoed, of zet het op zijn of haar verlanglijstje, dat het wil hebben en mee wil spelen?
dus met eerste zin over intertoys minder eens.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Msloverdj zei:
Of de intertoys die geen jongens en meisjesspeelgoed meer aanduid.

Maar... wtf is er mis mee.dat een jongen zich jawel..een jongen voelt! Shock. Dat deze ouders daadwerkelijk denken dat ze hun kind hiermee helpen.
Dit is juist niet je kind zichzelf laten zijn.

https://www.linda.nl/nieuws/meepraten/genderneutraal-opvoeden-baby-geslacht-geheim/
Klik om te vergroten...
Dit is gewoon waanzin, kan er niets anders van maken.

Voed het kind naar zijn/haar geslacht op en observeer hem/haar. Later kan het kind altijd zelf nog aangeven wat hij/zij wenst te zijn.

QueerMan zei:
what's the point om dingen als typische jongens- of als meisjesdingen te labelen?
Klik om te vergroten...
Omdat verreweg de meeste kinderen overwegend van typisch jongens- of meisjesdingen houden?

Ik snap de moeilijkdoenerij niet. Ik heb een stoer nichtje van 2,5 die naast meisjesdingen ook weleens met autootjes wil spelen. Wie wordt ermee gekwetst dat dat soort speelgoed gelabeld wordt als jongens speelgoed? Mijn nichtje niet hoor en haar ouders ook niet.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
QueerMan zei:
what's the point om dingen als typische jongens- of als meisjesdingen te labelen?
Klik om te vergroten...
Het gaat niet zozeer om het labelen, het gaat om het punt dat bedrijven zich geroepen voelen om alles β€˜neutraal’ te maken > mee te gaan met de hype (wellicht kort door de bocht benoemd πŸ€ͺ).
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik vind dit z’n onzin je ben hetro of bi of (gay) maar om een heel alfabet voor iedereen te maken die zich anders voelt , over een paar jaar zijn we het alfabet 3x rond gegaan en is de vlag groter als ooit gedacht
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Dit is gewoon waanzin, kan er niets anders van maken.

Voed het kind naar zijn/haar geslacht op en observeer hem/haar. Later kan het kind altijd zelf nog aangeven wat hij/zij wenst te zijn.


Omdat verreweg de meeste kinderen overwegend van typisch jongens- of meisjesdingen houden?

Ik snap de moeilijkdoenerij niet. Ik heb een stoer nichtje van 2,5 die naast meisjesdingen ook weleens met autootjes wil spelen. Wie wordt ermee gekwetst dat dat soort speelgoed gelabeld wordt als jongens speelgoed? Mijn nichtje niet hoor en haar ouders ook niet.
Klik om te vergroten...
Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Dit is gewoon waanzin, kan er niets anders van maken.

Voed het kind naar zijn/haar geslacht op en observeer hem/haar. Later kan het kind altijd zelf nog aangeven wat hij/zij wenst te zijn.
Klik om te vergroten...

ik heb toch het idee, dat er hierachter vooral bange volwassen mensen zitten.
- mannen die het niet fijn vinden om voor minder mannelijk gezien te worden, verwijfd of zwak.
- vrouwen die het idee hebben dat ze minder waard zijn, voor kenau en man-wijf worden uitgemaakt als ze hetzelfde willen als een man.
en zo ook (hun) kinderen op willen voeden.

Druktemaker zei:
Het gaat niet zozeer om het labelen, het gaat om het punt dat bedrijven zich geroepen voelen om alles β€˜neutraal’ te maken > mee te gaan met de hype (wellicht kort door de bocht benoemd πŸ€ͺ).
Klik om te vergroten...
bedrijven doen waar het geld ligt. :wink:
ik vind die vorige hype weer stom, dat ik vroeger geen pop mocht - en ik vond m'n konijnenknuffel ook leuk hoor.. niks gemist.
maar why?

stoerste vriend die ik heb wilde als 5-jarige een poppenwagen, kreeg een poppenwagen. heeft inmiddels een heel huis gestript, alle leidingen en electra zelf vervangen en een stapel aannemers en bouwvakkers aangestuurd.
die kan een potje koken waar je culinair een orgasme van zou krijgen... :hearteyes:
dus hoe meer kanten je van jezelf mag ontwikkelen, hoe beter. stoer en met vrachtwagentjes spelen, Γ©n verzorgend met poppen in de weer: en dan komt er vanzelf wel uit wat er in zit.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?
Klik om te vergroten...
Waarom moeten de bedrijven dit dan veranderen? Naar mijn inziens begint dit bij jezelf. Of je het nou in de winkel veranderd of niet, men blijft de associatie houden dat een auto voor jongens is.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Tuurlijk accepteer ik iedereen maar waarom moet een manwijf, een tuinbroekpot ineens non binair zijn.. en een verwijfde homovent ook.

Of mensen die vallen op personen..niet slechts biseksueel. Nee ook nonbinair, travestieten, transgenders, alles.

Je zou in je pubertijd een heel lijstje moeten afvinken waar je wel of niet op kunt vallen. Je weet toch niet wat op je pad komt.

Edit:
Ohja, openlijke fetishisten..aangelijnd meelopen met je Dom langs het schoolplein. Wist niet wat ik zag. Achterlijke zooi. Zeker bij kinderen.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Druktemaker zei:
Waarom moeten de bedrijven dit dan veranderen? Naar mijn inziens begint dit bij jezelf. Of je het nou in de winkel veranderd of niet, men blijft de associatie houden dat een auto voor jongens is.
Klik om te vergroten...
dat zijn ze ook.
vrouwen achter het stuur... OMG... :smirk:

* Geintje, meen dit niet.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Msloverdj zei:
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Tuurlijk accepteer ik iedereen maar waarom moet een manwijf, een tuinbroekpot ineens non binair zijn.. en een verwijfde homovent ook.

Of mensen die vallen op personen..niet slechts biseksueel. Nee ook nonbinair, travestieten, transgenders, alles.

Je zou in je pubertijd een heel lijstje moeten afvinken waar je wel of niet op kunt vallen. Je weet toch niet wat op je pad komt.
Klik om te vergroten...
heel veel dingen boeien me te weinig om er tegen te zijn, omdat het zo onbelangrijk is.
seks met, of houden van wie je wil: als maar leuk is.

non-binair: prima als iemand dat fijn vindt.
met daarbij een klein beetje bezorgdheid - omdat mensen me wel boeien - dat hormoonbehandelingen en operaties vrij ingrijpend zijn, dus hopen dat ze het wel goed hebben en niet achteraf spijt krijgen en alsnog ongelukkig worden.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Msloverdj zei:
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Tuurlijk accepteer ik iedereen maar waarom moet een manwijf, een tuinbroekpot ineens non binair zijn.. en een verwijfde homovent ook.

Of mensen die vallen op personen..niet slechts biseksueel. Nee ook nonbinair, travestieten, transgenders, alles.

Je zou in je pubertijd een heel lijstje moeten afvinken waar je wel of niet op kunt vallen. Je weet toch niet wat op je pad komt.

Edit:
Ohja, openlijke fetishisten..aangelijnd meelopen met je Dom langs het schoolplein. Wist niet wat ik zag. Achterlijke zooi. Zeker bij kinderen.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen feeling met de "ultragays". Mannen die zich enorm verwijft gedragen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?
Klik om te vergroten...
In mijn observatie neigen (verreweg de meeste) jongens toch echt vanuit zichzelf naar bepaald speelgoed en meisjes hetzelfde.

Maar hee, als er geen jongens of meisjes meer op speelgoed verpakking zouden worden afgebeeld, daar zou ik ook niet wakker van liggen. En als dat mensen helpt die hier zo'n probleem mee hebben. :sweatsmile:

QueerMan zei:
ik heb toch het idee, dat er hierachter vooral bange volwassen mensen zitten.
- mannen die het niet fijn vinden om voor minder mannelijk gezien te worden, verwijfd of zwak.
- vrouwen die het idee hebben dat ze minder waard zijn, voor kenau en man-wijf worden uitgemaakt als ze hetzelfde willen als een man.
en zo ook (hun) kinderen op willen voeden.
Klik om te vergroten...
Daar zal vast enige waarheid in zitten.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
De "hen" mensen zijn de non binair mensen toch? Vind de hen term nog wel verwarrend.
Klik om te vergroten...
Ja klopt!
Voor mij is het iets te extra-extra.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
In mijn observatie neigen (verreweg de meeste) jongens toch echt vanuit zichzelf naar bepaald speelgoed en meisjes hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Ben ik helemaal met je eens. Daarom zijn die labels ook niet nodig :)
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Msloverdj zei:
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Tuurlijk accepteer ik iedereen maar waarom moet een manwijf, een tuinbroekpot ineens non binair zijn.. en een verwijfde homovent ook.

Of mensen die vallen op personen..niet slechts biseksueel. Nee ook nonbinair, travestieten, transgenders, alles.

Je zou in je pubertijd een heel lijstje moeten afvinken waar je wel of niet op kunt vallen. Je weet toch niet wat op je pad komt.
Klik om te vergroten...
Ik heb niets met de groep die zichzelf als β€˜hen’ wilt neerzetten, heb er echt helemaal niets mee.. meer kan ik er ook niet van maken
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Druktemaker zei:
Ik heb niets met de groep die zichzelf als β€˜hen’ wilt neerzetten, heb er echt helemaal niets mee.. meer kan ik er ook niet van maken
Klik om te vergroten...
De "hen" mensen zijn de non binair mensen toch? Vind de hen term nog wel verwarrend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Ben ik helemaal met je eens. Daarom zijn die labels ook niet nodig :)
Klik om te vergroten...
Good point :thumbsup:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
De "hen" mensen zijn de non binair mensen toch? Vind de hen term nog wel verwarrend.
Klik om te vergroten...
Denk je dat het ingeburgerd gaat worden?

Ik betwijfel het en wil er ook niet aan meedoen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Denk je dat het ingeburgerd gaat worden?

Ik betwijfel het en wil er ook niet aan meedoen.
Klik om te vergroten...
Het voelt voor mij een beetje als een groep mensen die graag even overal tegenaan schoppen.. is een vooroordeel daar ben ik mij heel bewust van πŸ˜….
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Druktemaker zei:
Het voelt voor mij een beetje als een groep mensen die graag even overal tegenaan schoppen.. is een vooroordeel daar ben ik mij heel bewust van πŸ˜….
Klik om te vergroten...
Zo voelt het voor mij ook.

En ook een soort macht: ik beslis hoe jij mij benoemd, niet alleen qua zelfstandig naamwoord, maar nu ook qua voornaamwoorden (excuseer als ik het verkeerd zeg, grammaticale termen/regels snap ik niks van).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."