Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Guapo Temudgin zei:
Volgens mij snap ik hem nog steeds niet helemaal.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb ik de knappe Temudgin in de war gebracht.
:3
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Guapo Temudgin zei:
Ik wil daar niet per se een andere betekenis aan hechten maar wat anderen doen moeten zij weten :P
Klik om te vergroten...
Saaaaaaai 😂😉
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Oehoeboeroe zei:
Ik ga er voor de rest helemaal niet op in. Ieder moet maar geloven wat hij/zij/hem of haar wil.

en.wikipedia.org

Frankfurt School - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Je ging er wel op in.
Als je ergens niet op in gaat, dan zeg je dat ook niet laat staan dat je een link naar een wikipedia pagina toevoegt.

Zeggen dat je er niet op in gaat impliceert vooral heel veel, zonder dat je nog wil luisteren naar de ander.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nog een domme vraag: wat is “woke”?
Ik lees het hier, soms bij klimaat dingen, politiek, corona maar wat betekend dat “woke” nou of wie zijn dat?

(ik moet echt niet meer zoveel blowen in 1 weekend… Mijn geheugen en focus zijn 0)
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#5
Guapo Temudgin zei:
Ja nee ik weet niet ik voel het toch niet nee. Ik ben voortaan maar gewoon mijn avatar dan kan niemand me ooit nog te serieus nemen.
Klik om te vergroten...
Kan die avatar ook uit, of stil?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
SneeuwStorm zei:
Kan die avatar ook uit, of stil?
Klik om te vergroten...
Er was ooit eens, lang geleden, besloten dat bewegende avatars of onderschrift niet meer mag of iig niet gewenst was. Ergens is er een oud topic over.
Ik en toen vele anderen vonden het storend. Afleidend.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Nog een domme vraag: wat is “woke”?
Ik lees het hier, soms bij klimaat dingen, politiek, corona maar wat betekend dat “woke” nou of wie zijn dat?

(ik moet echt niet meer zoveel blowen in 1 weekend… Mijn geheugen en focus zijn 0)
Klik om te vergroten...
het woord is de verleden tijd van 'awake'. hier en NL wordt het net als 'Links' bijna als een scheldwoord gebruikt.

maar het was dus een zelf-identificerende term, voor minderheden die het gevoel hadden dat ze wakker werden, of leden van de meerderheid die ook wakker waren geworden door misstanden te herkennen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oehoeboeroe zei:
Ik ga er voor de rest helemaal niet op in. Ieder moet maar geloven wat hij/zij/hem of haar wil.

en.wikipedia.org

Frankfurt School - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Jammer... Had graag leren begrijpen hoe je denkt. Eens met je laatste zin 👌🏻

De Dunne zei:
Nog een domme vraag: wat is “woke”?
Ik lees het hier, soms bij klimaat dingen, politiek, corona maar wat betekend dat “woke” nou of wie zijn dat?

(ik moet echt niet meer zoveel blowen in 1 weekend… Mijn geheugen en focus zijn 0)
Klik om te vergroten...
Haha ligt niet aan je wiet gebruik denk ik😂. Het is ook een beetje een onzin term, de vaak door rechts populistische stromingen wordt gebruikt om overwegend progressief linkse mensen aan te duiden. Dus kan inderdaad over klimaat, lbhtqi+, alle onderwerpen gaan, maar van origine komt het van "woken up" zijn en werden mensen omschreven die "wakker waren geworden" voor al het racistische leed/problematiek.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
QueerMan zei:
het woord is de verleden tijd van 'awake'. hier en NL wordt het net als 'Links' bijna als een scheldwoord gebruikt.

maar het was dus een zelf-identificerende term, voor minderheden die het gevoel hadden dat ze wakker werden, of leden van de minderheid die ook wakker waren geworden door misstanden te herkennen.
Klik om te vergroten...
Aha, woord in de categorie “wappie en schaap”. Ik vind het iig net zo vervelend klinken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Jammer... Had graag leren begrijpen hoe je denkt. Eens met je laatste zin 👌🏻


Haha ligt niet aan je wiet gebruik denk ik😂. Het is ook een beetje een onzin term, de vaak door rechts populistische stromingen wordt gebruikt om overwegend progressief linkse mensen aan te duiden. Dus kan inderdaad over klimaat, lbhtqi+, alle onderwerpen gaan, maar van origine komt het van "woken up" zijn en werden mensen omschreven die "wakker waren geworden" voor al het racistische leed/problematiek.
Klik om te vergroten...
Ha thanks!
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
SneeuwStorm zei:
Kan die avatar ook uit, of stil?
Klik om te vergroten...
Ik heb het hem wel eens geprobeerd te vragen maar hij laat mij telkens schrikken.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Aha, woord in de categorie “wappie en schaap”. Ik vind het iig net zo vervelend klinken.
Klik om te vergroten...
Precies.
Betekenis verandering is stom. Ook best vals omdat je daarmee een hele club mensen verdacht maakt.

Ik vind de term 'wappie' voor anti-vaxers, Covid-19- en klimaat-ontkenners om 2 redenen ook stom.
Ten eerste ben ik wel 's 'wap' en dit gaat niet over mij.
En ten tweede hoe ik het oneens ben met ze, ze wappie noemen zorgt alleen maar dat ze nog meer alleen naar elkaar luisteren en ik probeer wel met ze te blijven praten als ik iemand tegenkom.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Nog een domme vraag: wat is “woke”?
Ik lees het hier, soms bij klimaat dingen, politiek, corona maar wat betekend dat “woke” nou of wie zijn dat?

(ik moet echt niet meer zoveel blowen in 1 weekend… Mijn geheugen en focus zijn 0)
Klik om te vergroten...
Ik vind het filmpje van Lubach (op de eerste pagina) het wel heel goed illustreren eigenlijk. Al gezien?

Natuurlijk wordt het schertsend gebracht, maar imo wel terecht.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
QueerMan zei:
Precies.
Betekenis verandering is stom. Ook best vals omdat je daarmee een hele club mensen verdacht maakt.

Ik vind de term 'wappie' voor anti-vaxers, Covid-19- en klimaat-ontkenners om 2 redenen ook stom.
Ten eerste ben ik wel 's 'wap' en dit gaat niet over mij.
En ten tweede hoe ik het oneens ben met ze, ze wappie noemen zorgt alleen maar dat ze nog meer alleen naar elkaar luisteren en ik probeer wel met ze te blijven praten als ik iemand tegenkom.
Klik om te vergroten...
Ik ben soms een schaap, soms een wappie, soms woke, soms helemaal niks… Net als bijna iedereen!
Idd stom en slaat nergens op. Denigrerend ook nog.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik vind het filmpje van Lubach (op de eerste pagina) het wel heel goed illustreren eigenlijk. Al gezien?

Natuurlijk wordt het schertsend gebracht, maar imo wel terecht.
Klik om te vergroten...
Zal eens kijken maar ik ben niet zo een Lubach fan. En dan druk ik me zachtjes uit… 😂
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
SneeuwStorm zei:
Kan die avatar ook uit, of stil?
Klik om te vergroten...
Ja joh ik zoek wel fkes wat anders.
Woah ik voel me helemaal herboren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Zal eens kijken maar ik ben niet zo een Lubach fan. En dan druk ik me zachtjes uit… 😂
Klik om te vergroten...
Hee ik absoluut ook niet!

Maar soms heeft 'ie wel eens wat goeds.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#18
Guapo Temudgin zei:
Ja joh ik zoek wel fkes wat anders.
Woah ik voel me helemaal herboren.
Klik om te vergroten...
Beter wordt het niet.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn coming out en de reden:
Ik was 19 en kende die vrouw 3 maanden. Niet wetende of het serieus zou worden.Ik zat in de trein en in een impuls met zwetende handen mijn moeder gebeld. Mijn moeder is tolerant. Maar ik ben opgegroeid met ijzeren vuist. Hij was extreem haatdragend rechts. Over dit onderwerp praten was dus ook geen optie. Moeder inmiddels gescheiden. Maar toch ben je bang voor afwijzing.
Het gevoel dat ze zei..Msloverdj, het maakt mij helemaal niets uit als je maar gelukkig bent. Was onbeschrijfelijk. Nooit geweten van mijzelf dat ik het nodig had om uit de kast te komen. Ik kwam immers (nog) niet met een vrouw thuis. Sindsdien voelde ik mij positief anders.. ik raakte betrokken bij de de strijd voor homorechten en acceptatie.

Intens gelukkig liep ik 2 maanden later met die vrouw door Amsterdam. We zien er niet lesbisch uit maar liepen hand in hand. Binnen 5 minuten lag ik in een steeg in elkaar geslagen.

5 man, allochtonen..de reden..hand in hand met een vrouw. Hoe ze de link naar lesbisch legde is mij een raadsel. Het bleef niet bij die ene keer. Nog 2 keer klappen gehad. Niet geholpen worden bij de Turkse patatboer etc.

En dan hebben we het niet over een Arabisch land. Verdomme Amsterdam. Hand in hand lopen was geen optie meer.

En dit is precies de reden waarom er dingen zijn zoals de canal parade(gay pride botentocht) van alle boten zijn er slechts 2 a 3 met leernichten in blote kont. Dit zie je altijd op tv. Waardoor mensen helaas het vooroordeel krijgen dat alle homo's zo zijn. Maar denk aan Paul de Leeuw en Andre van duin. de gayscene is een lifestyle, maar niet elke homo zit in de gayscene.

Maar juist door mensen aan extremere dingen te laten wennen. Worden gewone homo's wel meer geaccepteerd. Men went eraan en nuanceert zijn mening. Homo zijn is oke,de lifestyle vinden ze.vaak niet oke.

Ook ik heb op die boot gestaan. Te dansen en zoenen met vrouwen. Dat dat gewoon kan! Al die mensen aan de kant die je toejuichen. Dat gevoel kan ik niet goed overbrengen aan een hetero geliefd voelen om wie je bent. Mensen die trots zijn dat je openlijk anders bent.

Het liefst zou ik alle hokjes willen opheffen. Geen zwart en wit, homo en hetero. We zijn allemaal mensen. Maar tot die tijd ben ik bewust openlijk een trotse biseksueel. Door mijn openheid hoop ik te kunnen bijdragen aan de medemens te laten wennen aan homoseksualiteit. Het mooiste compliment waren de 2 meisjes die door mijn openheid uit de kast durfde te komen.

Nu heb ik een vriend uit Friesland. Waar vergeleken met de randstad er geen extreme homohaat is..maar.wel.naar ratio een ver van hun bed show. Als ik mijzelf zou voorstellen roep.ik er niet bij dat ik biseksueel ben. Waarom zou ik? Het kan verward worden met monogamie(er word mij vaak gevraagd of ik geen vrouw mis. Of andersom) toch ben ik erg blij dat mijn partner dit wel met zijn ouders bespreekt. Het voelt anders toch als een geheim. Of als een drempel.als ooit naar voren komt als mijn ex een vrouw blijkt te zijn.

Nu slaan mensen teveel door. Iedereen wil ineens een hokje en een kleurtje op de regenboogvlag.
Een bruine streep voor zwarte homo's, wtf? In de gayscene is er.nog nooit iets discriminerende voorgevallen. Maar als iemand niet begrijpt waarom het toch zo'n ding is voor homo's/lesbisch om er openlijk mee te 'paraderen het gaat er niet om dat ik gezien wil.worden als anders. Het is helaas nog nodig om juist te benadrukken dat we allemaal hetzelfde zijn. En het vieren van je geaardheid in een sexy pakje op de boot...dat is meer dan een 'kijk ons kinky zijn' het voelt als het vieren van een bevrijding.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#20
QueerMan zei:
Als je aangeeft dat je steen wil zijn, en wie papier wil spelen ?

You have much to learn, young Padawan Jedi.
Klik om te vergroten...
Ja of niet? ik dacht aan kinderen die steen papier schaar speelde zoals ik dat zelf ook deed vroeger. Ik wil daar niet per se een andere betekenis aan hechten maar wat anderen doen moeten zij weten :P

Was het anders geweest als ik papier had gezegd? Volgens mij snap ik hem nog steeds niet helemaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."