Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Msloverdj zei:
Als kind dus een jongen is en volledig van de superhelden en auto's is, dan word kind dus afgewezen om wie hij is want..niet gender neutraal.
Klik om te vergroten...
Hmm ik heb nog nooit een kind genderneutral opgevoed... Maar volgens mij is dit niet per se hoe het werkt. Ben het hoe dan ook met je eens dat een kind zelf kan beslissen mer welk speelgoed die wilt spelen.

Msloverdj zei:
Ben je ervan bewust dat er vroeger enorm veel omgebouwde mensen spijt hebben gekregen?
Klik om te vergroten...
Ja uiteraard. Wel is dit percentage tergent klein, heb ik altijd geleerd. Zeker in Nederland, waar het inderdaad met jarenlange psychiatrie gepaard gaat. Vgm was hier ook ooit een zembla aflevering van met een sorrtgelijke conclusie...

Msloverdj zei:
Het is een jarenlang proces met de pubertijd afremmen en hormonen opbouwen. Een geslachtsveranderende optie is vaak de allerlaatste stap. Dit meisje heeft haar/zijn transitie doorlopen met circa 20.andere kinderen. Ik geloof.dat 4.kinderen niet hebben doorgezet.
Klik om te vergroten...
Klinkt goed! Ook dat er de mogelijkheid was niet verder te gaan met het proces, toch? Bevestigt mijn inziens alleen maar dat de meeste transpersonen (wat natuurlijk ook wel weer helemaal wat anders is dan nonbinairiteit) heel heel goed bij hun keuze stilstaan...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Voor allen geldt: wat meer observeren met liefde en wat minder sturen. Kunnen we inderdaad allemaal van leren. :)
Klik om te vergroten...
Yes, amen to that.

Mindless zei:
Ik vind het vrij vanzelfsprekend en zie het ook bij mensen terug. Maar agree to disagree.
Klik om te vergroten...
Ik vind het zelf dus vanzelfsprekend dat mensen die nooit een machtspositie hebben gehad, niet bezig zijn met anderen onderdrukken maar met zelf gelijkwaardig behandeld te worden. Dus denk indd niet dat we hier uitkomen which is fiiiiine.

QueerMan zei:
Het lijkt me niet fijn, om bij voorbaat al als slachtoffer gezien te worden.

Goeie intentie, maar elk vooroordeel - ook sympathieke of positieve - vertekent het beeld.
Klik om te vergroten...
Goed punt wel, ik ombeschrijf het wel heel dramatisch, maar vooral om het bovenstaande duidelijk te maken. Ik hoop en denk dat de meeste mensen in de community zich niet (constant) slachtoffer voelen, maar ik doel eigenlijk voornamelijk op de maatschappelijke positie van minderheden (ook buiten de lbhtqi+) tov de positie van mensen die wel/beter in de maatschappelijke norm passen. Die verhoudingen zijn wel degelijk scheef, en daar zijn minderheden "slachtoffer" van.

Mindless zei:
Je komt ook niet tot vrede door oorlog te voeren, je begint vanuit vrede/liefde. Zo is het ook met eenheid en verdeling. Je komt niet tot eenheid door meer verdeling. Dit is logica.
Klik om te vergroten...
Oke oke dit snap ik wel beter, maar ik snap nogsteeds niet hoe je het dan voor je ziet in deze lbhtqi+ conclusie, zonder te accepteren dat er mensen zijn die zich niet als man of vrouw identificeren (dus even het woordje nonbinair wegdenken, zegmaar). Hoe zou je hun liefde kunnen schenken zonder dat te aanvaarden, zegmaar? En wat is dan het probleem, als er zeker meer dan 2 mensen zijn die zich zo voelen, om dat te benoemen als we deze mensen gewoon liefde schenken?

Mindless zei:
Ja, deze dingen zijn belangrijk, maar ze zijn relatief belangrijk.
Klik om te vergroten...
Mja ik hoop het ooit wel inderdaad... Maar nu valt daar niet zo mee te leven heb ik het idee.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Als we daad werkelijk laten "leven en laten leven", zoals hier wordt gepretendeerd, dan zou het niet uitmaken hoeveel hokjes erbij kwamen, of zie ik dat echt te rooskleurig?
Klik om te vergroten...
Nou... er komen steeds meer genders en seksuele voorkeuren en weet ik veel wat bij. Als al die verschillende types dan allemaal VIP voornaamwoorden willen krijgen, wordt ieder voornaamwoord overbodig, dan kunnen we beter 1 voornaamwoord voor iedereen bepalen. Iedereen moet zich aanpassen om een klein percentage bijzondere mensen te steunen in het onderhouden van hun fantasiewereld, of hun identiteitscrisis.
maxresdefault.jpg
Spoiler: Klik hier: aantal genders (voorlopig)
  • Agender (mensen zonder gender)
  • Androgyne
  • Androgynous
  • Bigender (iemand die zich volledig vrouw én volledig man voelt)
  • Cis (de genderidentiteit van het individu komt overeen met het gedrag of de rol die past bij iemands geslacht)
  • Cisgender
  • Cis Female
  • Cis Male
  • Cis Man
  • Cis Woman
  • Cisgender Female
  • Cisgender Male
  • Cisgender Man
  • Cisgender Woman
  • Female to Male
  • FTM (transseksueel: van vrouw tot man)
  • Gender Fluid
  • Gender Nonconforming
  • Gender Questioning
  • Gender Variant
  • Genderqueer (overkoepelende term voor iedereen die zich niet vrouw of man voelt)
  • Intersex (iemand die geboren is met geslachtsorganen die niet overeenkomen met mannelijke of vrouwelijke)
  • Male to Female
  • MTF (transseksueel: van man tot vrouw)
  • Neither
  • Neutrois
  • Non-binary
  • Other
  • Pangender
  • Trans
  • Trans* (asterix creëert een overkoepelende term)
  • Trans Female
  • Trans* Female
  • Trans Male
  • Trans* Male
  • Trans Man
  • Trans* Man
  • Trans Person
  • Trans* Person
  • Trans Woman
  • Trans* Woman
  • Transfeminine
  • Transgender
  • Transgender Female
  • Transgender Male
  • Transgender Man
  • Transgender Person
  • Transgender Woman
  • Transmasculine
  • Transsexual
  • Transsexual Female
  • Transsexual Male
  • Transsexual Man
  • Transsexual Person
  • Transsexual Woman
  • Two-Spirit

Mannelijk, vrouwelijk, en afwijkingen zoals hermafrodiet. Verder dan dat gaat het niet. En natuurlijk bekijk ik het dan enkel biologisch. Welke kleding iemand wil dragen, welk speelgoed iemand wil gebruiken, wat iemand wil eten, hoe iemand zich gedraagt, etc. staat daar helemaal los van en begrijp me niet verkeerd, daar moet iedereen ook vrij in zijn! Maar als ik een onweerstaanbare drang heb om hondenvoer te eten en op omgebouwde mannen val, ga ik mensen niet vragen mij een transhondseksueel te noemen met als persoonlijk voornaamwoord benno. Dan moet er natuurlijk ook weer een vrouwelijke versie komen die per se met bella aangesproken wil worden. Beetje overdreven misschien, maar dit soort zelfidentificatie bestaat wel degelijk.
ljuv zei:
maar waarom staat het mensen niet vrij hun kinderen op te voeden zoals zij willen... Ook als dat genderneutraal is?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het niet goed is voor de persoonlijke ontwikkeling van een kind als die opgevoed wordt door ouders die in de veronderstelling zijn dat hun kind bijvoorbeeld 'two-spirit' is. Of er van overtuigd zijn dat hun zoon eigenlijk een dochter is. Dat is gewoon krankzinnig.

Maar nogmaals: als zoon kiest voor meisjesspeelgoed, prima! Laat hem lekker. Desondanks blijft het een jongen, ongeacht wat zijn voorkeuren zijn.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Goed punt wel, ik ombeschrijf het wel heel dramatisch, maar vooral om het bovenstaande duidelijk te maken. Ik hoop en denk dat de meeste mensen in de community zich niet (constant) slachtoffer voelen, maar ik doel eigenlijk voornamelijk op de maatschappelijke positie van minderheden (ook buiten de lbhtqi+) tov de positie van mensen die wel/beter in de maatschappelijke norm passen. Die verhoudingen zijn wel degelijk scheef, en daar zijn minderheden "slachtoffer" van.
Klik om te vergroten...

Ik zag je goeie intenties, en daar ben ik blij mee.
Een zwarte en homoseksuele Amerikaanse schrijver had hier het meest zinnige over te zeggen, wat ik ooit tegen kwam:

"The victim who is able to articulate the situation of the victim has ceased to be a victim: he or she has become a threat.‘"
—James Baldwin
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
mikoz zei:
Iedereen moet zich aanpassen om een klein percentage bijzondere mensen te steunen in het onderhouden van hun fantasiewereld, of hun identiteitscrisis.
Klik om te vergroten...
De dwang die je ervaart, zit echt in je eigen hoofd. We zijn bezig taal en beelden aan te passen, die altijd evolueren.
Je zegt ook geen "wijf" meer tegen een vrouw, tenzij soms goedmoedig op z'n Brabants "Wijfke".

Dingen veranderen, dat is alles.

Ik krijg zelf te vaak te horen, dat ik hier te veel en sterk oordeel om daar m'n mond over open te doen zonder hypocriet te zijn.
Woorden als fantasiewereld en identiteitscrisis vind ik alleen niet zo aardig. Mensen zo bestempelen is misschien minder dan respectvol.

Waarschijnlijk dat beginnen met dat we het niet weten en dus wat minder zeker van onze zaak zijn omdat wij - als man of vrouw (cis-gender) - niet weten wat die ander doormaakt en ervaart een fijner gesprek oplevert.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#6
QueerMan zei:
De dwang die je ervaart, zit echt in je eigen hoofd. We zijn bezig taal en beelden aan te passen, die altijd evolueren.
Je zegt ook geen "wijf" meer tegen een vrouw, tenzij soms goedmoedig op z'n Brabants "Wijfke".

Dingen veranderen, dat is alles.

Ik krijg zelf te vaak te horen, dat ik hier te veel en sterk oordeel om daar m'n mond open te doen zonder hypocriet te zijn.
Woorden als fantasiewereld en identiteitscrisis vind ik alleen niet zo aardig. Mensen zo bestempelen is misschien minder dan respectvol.

Waarschijnlijk dat beginnen met dat we het niet weten en dus wat minder zeker van onze zaak zijn omdat wij - als man of vrouw (cis-gender) - niet weten wat die ander doormaakt en ervaart een fijner gesprek oplevert.
Klik om te vergroten...
Nouja, in mijn hoofd? Er zijn toch echt zat mensen die graag op een bijzondere manier aangesproken willen worden.

Dingen veranderen inderdaad, en dat moet automatisch gaan, door onderling tot overeenstemming te komen(of niet). Ik vind alleen niet dat dit via de politiek moet veranderen. Wetten die aangeven hoe je iemand aan moet spreken of een lesuur op basisscholen waarin wordt besproken dat iedereen kan zijn wat hij of zij wil, vind ik niet zo tof. Dat is onderdrukking en indoctrinatie. Gelukkig is er niet zo'n soort wet, maar jammer genoeg gaan scholen er al wel mee aan de haal.

Fantasiewereld/identiteitscrisis: het is niet dat ik onaardig wil doen, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Je bedenkt iets wat niet bestaat en laat dat voor een groot deel je identiteit bepalen. Als dat nieuwe deel van je identiteit wordt betwijfeld door anderen, is dat als een aanval op je identiteit. Dat klinkt als een identiteitscrisis, of in ieder geval problematiek rondom je identiteit.

Iemand kan toch gewoon simpelweg een zij of hij zijn en daarnaast neuken (of niet) wie diegene wil (met wederzijdse instemming natuurlijk😜 ). En als iemand zich laat ombouwen, kan diegene toch gewoon naar het andere geslacht gaan... zodat een hij een zij wordt of een zij een hij? Daar hoef je toch geen nieuw woordenboek voor te schrijven?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Indoctrinatie heeft een negatieve bijklank. Maar ook wij doen aan het inprenten van ideologieën.
Ook de grondwet is geboren vanuit een ideologie.
De indoctrinatie van de westerse cultuur is iets wat steeds meer gekoesterd word nu de islamisering als tegenhanger zijn opmars voortzet.

Dat gezegd hebben, indoctrineren wij ook vaak onze kinderen.

Zijn er hier ouders die hun kinderen bewust tolerantie naar homoseksualiteit bijbrengen?
Beperkt dat zich tot je eigen mening verkondigen of word er met tieners ook over gepraat/gediscussieerd?

Nederland was toch het 1e land van het homohuwelijk en Amsterdam dé plek om jezelf te kunnen zijn. Je hebt gezinnen die niets van homo's moeten weten, gezinnen waarin dit een normaal gespreksonderwerp is. Maar word er ook over gesproken als er geen aanleiding voor is(kinderen en vriendjes zijn hetero) ?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
Waar haal je het woord onzekerheid vandaan?

Van alle emoties die de mensen die Ik - soms persoonlijk - ken die te maken hebben met uitsluiting, afwijzing, haat, geweld - kortom: discriminatie in zijn ergste vorm is 'onzeker door hoe andere over je denken' niet de eerste emotie.
Als iemand zich de sterkere emoties niet kan voorstellen die dat teweeg brengt, heeft die persoon echt de empathie van een roer-staafje.
Klik om te vergroten...
Ik ben bijna niemand in het leven tegengekomen die openbaar homo of trans is. Hier in de buurt worden over zulke dingen echt niet gepraat. Ja om je er mee uit te schelden misschien. Dus Ik had zelf een beetje het idee dat ze onzeker zijn en in de kast blijven zitten. Wat dan al dan niet zon gek idee is.

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ook al wordt het "geaccepteerd" je niet per se overal veilig over straat kan. Als je hier bij mij in het dorp als man in een jurk over staat gaat lopen dan acht ik de kans groot dat je een pets krijgt. Dat je uitgescholden wordt is een garantie. En als je zwart ben dan overleef je het wellicht niet. Toen ik een jaar of 11/12 was had ik ook een negervriend en iedereen noemde hem ook neger. Wij wisten niet beter joh, veel van mijn oude vrienden zijn dan ook racist en/of anti homo's. Heeft dus denk ik niet per se te maken wie je bent maar ook veel met je opvoeding.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Oke mensen..rustâgh!!
Straks zijn het die crazy nonbinaire mensen waar we niet aan kunnen wennen ipv al die dansende leernichten.
"Hey jij daar! Met je genderneutrale rotkop" *beuk*
Ontopic!:
Screenshot_20211026-195952_Google.jpg
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
mikoz zei:
Nouja, in mijn hoofd? Er zijn toch echt zat mensen die graag op een bijzondere manier aangesproken willen worden.
Klik om te vergroten...
En dat kun je dan doen of niet.
Daar heb jij een keuze in dus van dwang of 'moeten' is geen sprake.

mikoz zei:
Dingen veranderen inderdaad, en dat moet automatisch gaan, door onderling tot overeenstemming te komen(of niet). Ik vind alleen niet dat dit via de politiek moet veranderen.
Klik om te vergroten...
Dat woordje 'moeten' moet je misschien wat minder moeten gebruiken. :wink:

* De gelijkberechtiging van homoseksuelen, begon met een groepje nichten, lesbo's, drag-queens en hoeren, nadat voor de zoveelste keer de NYPD de New Yorkse Stonewall bar binnen was gevallen waar deze groepjes gezellig bij elkaar kwamen voor al wat je dan ook doet in een café.
* Het stemrecht voor vrouwen, kwam op de agenda doordat Suffragettes, zich vastketenden aan de hekken van het Palace of Westminster, dingen in de fik staken en andere zaken te vernielen.
* De segregatie van blanken en zwarten in (het zuiden van) de Verenigde Staten en de achterstelling van die laatste, kwam onder andere op gang door een jonge dame die de wet overtrad door op een bankje voor blanken in de bus te gaan zitten.

Als wij homoseksuelen of andere groepen die institutioneel gediscrimineerd werden, hadden moeten gaan wachten tot dingen vanzelf veranderden, hadden we kunnen wachten tot we een ons wogen.
Daarom wil ik toch vriendelijk maar dringend vragen om een klein beetje op te schuiven.

En anders gewoon - plat gezegd - niet zo te lopen zeiken als nu non-binaire mensen / transgenders of andere groepjes dwingend overkomen.
Wees dan een échte vent en klaag in ieder geval niet zo.

Dit is pas écht 'huilie huilie' doen wat ik hierboven lees.

Oh jé wat heb JIJ het zwaar, wat wordt hier de blanke heteroseksuele man zwaar onderdrukt, en ook nog geïndoctrineerd en je hebt geen ENKELE vrijheid meer over om jezelf te zijn.... Poeh poeh, wat heb jij het moeilijk zeg. Acherum, jongen toch.

Wil je een knuffel? :wink:

mikoz zei:
Fantasiewereld/identiteitscrisis: het is niet dat ik onaardig wil doen, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Je bedenkt iets wat niet bestaat en laat dat voor een groot deel je identiteit bepalen. Als dat nieuwe deel van je identiteit wordt betwijfeld door anderen, is dat als een aanval op je identiteit. Dat klinkt als een identiteitscrisis, of in ieder geval problematiek rondom je identiteit.

Iemand kan toch gewoon simpelweg een zij of hij zijn en daarnaast neuken (of niet) wie diegene wil (met wederzijdse instemming natuurlijk😜 ). En als iemand zich laat ombouwen, kan diegene toch gewoon naar het andere geslacht gaan... zodat een hij een zij wordt of een zij een hij? Daar hoef je toch geen nieuw woordenboek voor te schrijven?
Klik om te vergroten...
Je overdrijft een ietsiepietsie / hangt wel erg de drama-queen uit... met je "een compleet nieuw woordenboek".

Gewoon "Geachte / beste mensen" in plaats van "Dames en Heren".
En naast "hij" en "zij" een ander woordje er bij voor mensen die zich niet lekker voelen bij die er al zijn.

(Waarbij ik hoop dat er een beter alternatief komt voor "hen" omdat dit inderdaad al verwijst naar een kip, mensen aanwijst in het meervoud of sowieso een beetje wringt met m'n taalgevoel).


En bedenk maar iets aardigers voor mensen die jou vragen om die paar woordjes anders te gebruiken, in plaats van ze weg te zetten als gekkies.
Als je het niet voor hun doet, doe het voor jezelf. Dat is goed voor je, krijg je een sterk karakter van.

Als je een micro-penis wil compenseren doe dat gewoon door een te grote auto aan te schaffen zoals de meeste van die mannen dat doen.
Niet door af te geven op andere mensen.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Guapo Temudgin zei:
Ik ben bijna niemand in het leven tegengekomen die openbaar homo of trans is. Hier in de buurt worden over zulke dingen echt niet gepraat. Ja om je er mee uit te schelden misschien. Dus Ik had zelf een beetje het idee dat ze onzeker zijn en in de kast blijven zitten. Wat dan al dan niet zon gek idee is.

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ook al wordt het "geaccepteerd" je niet per se overal veilig over straat kan. Als je hier bij mij in het dorp als man in een jurk over staat gaat lopen dan acht ik de kans groot dat je een pets krijgt. Dat je uitgescholden wordt is een garantie. En als je zwart ben dan overleef je het wellicht niet. Toen ik een jaar of 11/12 was had ik ook een negervriend en iedereen noemde hem ook neger. Wij wisten niet beter joh, veel van mijn oude vrienden zijn dan ook racist en/of anti homo's. Heeft dus denk ik niet per se te maken wie je bent maar ook veel met je opvoeding.
Klik om te vergroten...

En welke emoties zou jij voelen, als mensen zo op jou zouden reageren?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
mikoz zei:
Als al die verschillende types dan allemaal VIP voornaamwoorden willen krijgen
Klik om te vergroten...
VIP voornaamwoorden hahaha, you for real? Het gaat hier om mensen níét meer aanspreken met man/vrouw, hij/zij of hem/haar omdat zij zich niet man of vrouw vóélen. Jij gaat er hierbij vanuit dat zij zich "VIP" of boven andere cismensen voelen, maar dat is nooit zo uitgedragen en volgens mij alles behalve waar. Ze voelen zich niet man of vrouw; punt. Dat maakt het leven in een cisnormatieve samenleving eerder wat lastiger, dan dat ze een "VIP" behandeling zouden krijgen.

mikoz zei:
dan kunnen we beter 1 voornaamwoord voor iedereen bepalen.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik dan wel weer een mooi idee van je! Zou een hoop schelen, en inderdaad zijn de voornaamwoorden die nu geimplementeerd worden in het Nederlands niet de handigste of mooiste. Engels en andere talen hebben imo daar al betere oplossingen voor. Staat nogsteeds iedereen vrij dat de gebruiken, maar als je dat weigert staat het de ander ook vrij daar niet blij mee te zijn.

mikoz zei:
Iedereen moet zich aanpassen om een klein percentage bijzondere mensen te steunen in het onderhouden van hun fantasiewereld, of hun identiteitscrisis.
Klik om te vergroten...
Aanpassen? Wat heb jij in je leven moeten laten of juist moeten doen omdat deze mensen liever niet mannelijk of vrouwelijk willen worden aangesproken (omdat ze zichzelf niet zo ZIEN, niet omdat ze al heel hun leven anders willen worden aangesproken dan anderen)?! Ik namelijk heulemaal niets, behalve dat ik een aantal keren nét iets beter moest nadenken over welk voornaamwoord ikgebruikte. Heb er goed op gelet, maar ik heb geen bijwerkingen gekregen, ook niet acheraf!
En fantasiewereld? Identiteitcrisis? Ik weet dat er nog weinig onderzoek is naar nonbinariteit, maar wel genoeg om te zeggen dat dit niet slechts om een klein groepje mensen gaat die maar wat verzinnen.... das wel echt flink respectloos om te zeggen. Natuurlijk is dit percentage mensen altijd minder dan het percentage mensen dat geboren wordt en tevreden is met zijn/haar geslacht, maar als je alleen dat (dus cisgender en intersekse) als waarheid ziet is het wel een heel perverse tirannie van de meerderheid.

mikoz zei:
En natuurlijk bekijk ik het dan enkel biologisch. Welke kleding iemand wil dragen, welk speelgoed iemand wil gebruiken, wat iemand wil eten, hoe iemand zich gedraagt, etc. staat daar helemaal los van en begrijp me niet verkeerd, daar moet iedereen ook vrij in zijn!
Klik om te vergroten...
Dat is dus wel het ding: er bestaat naast biologie en genderexpressie nog meer. Namelijk je genderidentiteit. Fijn dat iedereen van jou mag kiezen waar iemand mee speelt, hoe die zich kleed etc. Maar waarom mag iemand niet zelf beslissen hoe die zich identificeert, als dat niet in jouw vastgeroeste biologische plaatje past?

mikoz zei:
Maar als ik een onweerstaanbare drang heb om hondenvoer te eten en op omgebouwde mannen val, ga ik mensen niet vragen mij een transhondseksueel te noemen met als persoonlijk voornaamwoord benno. Dan moet er natuurlijk ook weer een vrouwelijke versie komen die per se met bella aangesproken wil worden. Beetje overdreven misschien, maar dit soort zelfidentificatie bestaat wel degelijk.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat we wellicht niet iedereen die zich anders voelt in een specifieke groep kunnen plaatsen, maar wat je nu schetst is niet wat het is om je als non-binair te identificeren.... en het gaat dus ook niet om 'enkele' gevallen, wat vaak zo wordt geschetst. En trouwens, als jij gelukkiger wordt als je omgeving je als benno aanspreekt dan moet dat gewoon kunnen. Los van hoe je identificeert ook, trouwens.

mikoz zei:
Ik denk dat het niet goed is voor de persoonlijke ontwikkeling van een kind als die opgevoed wordt door ouders die in de veronderstelling zijn dat hun kind bijvoorbeeld 'two-spirit' is. Of er van overtuigd zijn dat hun zoon eigenlijk een dochter is. Dat is gewoon krankzinnig.
Klik om te vergroten...
Maar dit zijn ook weer twee aannames die je doet over genderneutraal opvoeden... Nogmaals, ik heb geen kinderen dus kan hier iets minder goed over meepraten. Maar genderNEUTRAAL opvoeden is niet hetzelfde als je zoon als dochter of dochter als zoon zien. Je voedt je kind gewoon als kind op en je ziet later wel wat iemand daarmee doet. Kinderen krijgen hierin vaak de vrijheid hun mannelijke en vrouwelijke kanten te ontdekken. Dat is wat NEUTRAAL inhoud namelijk: er wordt juist van te voren geen label aan gehangen.

mikoz zei:
Maar nogmaals: als zoon kiest voor meisjesspeelgoed, prima! Laat hem lekker. Desondanks blijft het een jongen, ongeacht wat zijn voorkeuren zijn.
Klik om te vergroten...
Het speelgoed waar iemand mee speelt heeft ook geen drol te maken met hoe iemand zich identificeert. Nogmaals, genderexpressie en genderidentiteit zijn 2 compleet losstaande dingen. En iemand kan biologisch een jongen zijn, absoluut, maar zich wel als anders dan mannelijk identificeren.

mikoz zei:
Dingen veranderen inderdaad, en dat moet automatisch gaan, door onderling tot overeenstemming te komen(of niet). Ik vind alleen niet dat dit via de politiek moet veranderen. Wetten die aangeven hoe je iemand aan moet spreken of een lesuur op basisscholen waarin wordt besproken dat iedereen kan zijn wat hij of zij wil, vind ik niet zo tof. Dat is onderdrukking en indoctrinatie. Gelukkig is er niet zo'n soort wet, maar jammer genoeg gaan scholen er al wel mee aan de haal.
Klik om te vergroten...
Je maakt je hier dan dus ook zorgen om compleet niets... Er is echt geen aanleiding te denken dat dit wettelijk wordt vastgelegd en je (juridisch) gezeik krijgt als je weigert iemand aan te spreken met een voornaamwoord dat niet in de door onze maatschappij bedachte norm past. Maar als andere mensen GEEN probleem hebben deze aanpassing te doen, omdat veel meer mensen zich dan welkom op een school of meer geaccepteerd worden, is het ook niet aan jou om daar een probleem van te maken toch? Jij kunt dit nogsteeds weigeren... Zou zonde zijn want volgens mij loop je hierdoor relaties met een hoop heel mooie en interessante mensen mis, maar die keuze is aan jou.

mikoz zei:
Je bedenkt iets wat niet bestaat en laat dat voor een groot deel je identiteit bepalen.
Klik om te vergroten...
mikoz zei:
Dat klinkt als een identiteitscrisis, of in ieder geval problematiek rondom je identiteit.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, het lijkt me erg sterk dat zo'n overtuigende groep mensen allemaal hetzelfde hebben 'bedacht' en het is erg respectloos zo over iemands gevoel van identiteit te spreken, vind ik. Maar ik denk dat de psychiatrische zorg beter kan beslissen of iemand non-binair is of een indentiteitsstoornis heeft, dan dat een persoon op het internet dat bepaalt voor een groep mensen...

mikoz zei:
Iemand kan toch gewoon simpelweg een zij of hij zijn en daarnaast neuken (of niet) wie diegene wil (met wederzijdse instemming natuurlijk😜 ).
Klik om te vergroten...
Sure, iedereen moet vooral neuken watie niet laten kan, maar iemand kan ook zelf beslissen over hoe die zich voelt en wil worden aangesproken. Genderindentiteit, genderexpressie, romantische geaardheid en seksuele geaardheid kunnen allemaal los van elkaar bestaan, namelijk.

mikoz zei:
En als iemand zich laat ombouwen, kan diegene toch gewoon naar het andere geslacht gaan... zodat een hij een zij wordt of een zij een hij?
Klik om te vergroten...
mikoz zei:
Daar hoef je toch geen nieuw woordenboek voor te schrijven?
Klik om te vergroten...
Hoeft niet, doen we lekker toch :tonguewink: Dat het voor jou niet nodig is, betekent niet dat andere mensen, en vooral de mensen om wie dit gaat, hier geen behoefte aanhebben. Jij kunt die wens niet zomaar voor hen invullen, in elk geval.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
QueerMan zei:
En welke emoties zou jij voelen, als mensen zo op jou zouden reageren?
Klik om te vergroten...
Dat kan ik je pas vertellen als ik in zo een situatie ben geweest.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Guapo Temudgin zei:
Dat kan ik je pas vertellen als ik in zo een situatie ben geweest.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik een slap antwoord en ik verwacht meer van iemand met jouw intelligentie.
Je doet immers ook suggesties over hoe dat een bepaalde levenswijze de wereld een stukje beter zou maken.

Als ik een andere kijk mag voorstellen:
Meditatie en je richten op je eigen innerlijk zijn prima wanneer dit werkt voor je.
Daarnaast zouden ik - en andere mensen denk ik ook - blij zijn met eenzelfde liefde en aandacht, dezelfde mindfulness voor hen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Wist niet dat dit bestond. Hoe gaan ze dit toetsen dan ?

Bekijk bijlage 31555
Klik om te vergroten...
Met een lgbt pas natuurlijk. Je kan ook je lgbt QR code laten scannen uit de QueerApp
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rotjoch zei:
Met een lgbt pas natuurlijk. Je kan ook je lgbt QR code laten scannen uit de QueerApp
Klik om te vergroten...
Haha zou wat zijn
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Wist niet dat dit bestond. Hoe gaan ze dit toetsen dan ?

Bekijk bijlage 31555
Klik om te vergroten...

Als je even je broek vast los maakt, pak ik de gele rubberen huishoudhandschoenen.
De toets komt er aan. :smilingimp:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Misschien valt het mee.
Klik om te vergroten...
Haha dat denk ik in elk geval wel! Chill dat je m wel beantwoordt, je bent de eerste aan wie ik die vraag stelde die dat doet namelijk.

Mindless zei:
Ik denk dat het van beide wat is. Het onder de aandacht brengen én individueel bezig gaan met onszelf (onze identiteit dieper zoeken dan oppervlakkige zaken) en dat geldt óók voor die non-cis mensen zelf.
Klik om te vergroten...
Da denk ik ook!

Mindless zei:
En dat is denk ik ook een proces van vallen en opstaan, want het is niet hoe deze maatschappij is opgezet.
Klik om te vergroten...
En dit ook... Ik ben in elk geval vaak zat op mn bek gegaan hierin al. Maar ehhhh littekens maken een mens mooier ofzo toch 😂
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zouden nonbinaire mensen een eigen voetbalelftal krijgen of mogen zij kiezen met wie zij meespelen? Of mogen ze juist niet meespelen?
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind het een beetje een ingewikkeld onderwerp dat non-binaire principe.
Naar mijn idee hebben we het over n groep mensen die een bepaald denkbeeld hebben,
en niet daadwerkelijk iets "zijn".
(even los van het feit of non-binaire mensen zo zijn of zich zo voelen)

Dit tegenover een homo. trans of she-male die dit niet "denken"te zijn maar dit daadwerkelijk ontegenzeggelijk "zijn".

Ik krijg het idee dat als we dit verder doorvoeren dat we situaties krijgen waarin bijvoorbeeld
iemand zich niet met zn huidskleur of nationaliteit identificeert.

Ik heb n vriend die is genetisch gezien chinees, maar geboren in amsterdam,
hij indentificeerd zich niet met zn genealogie maar met zn nationaliteit.
zijn vriendin, geboren in nederland en genetisch gezien chinees
indentificeert zich met haar genealogie.

In principe dus 2 "dezelfde" mensen met verschillende denkbeelden.
(ik noem hem een Neder-nees en haar een chi-nederlander)
Technisch gezien zijn ze beide nederlander maar als deze vriendin haar idee zou doorvoeren
zou er in haar paspoort moeten komen te staan dat ze chinees is.

En op dezelfde manier kan iemand als wereldburger geïdentificeerd willen worden ipv als nederlander.
Nu ga ik het even in het belachelijke trekken....

Een bruine man
(sorry ik weet niet meer precies hoe je een bruine man noemt want afhankelijk van wie je het vraagt, is bruine man of neger tegenwoordig al discriminatie
en moet je een bruine man een zwarte noemen)
(nog meer mensen met denkbeelden)
Goed.... die bruine man is homo, is gehandicapt, is geboren in ghana maar genaturaliseerd nederlander en indentificeert zich als non-binaire pan-seksueel.
(ja, pan-seksuele homo)
(je voelt m al aankomen he ? )

Nou zou hij zich niet willen identificeren met zijn seksualiteit, nationaliteit, functionaliteit en huidskleur
en wil in zijn paspoort hebben staan dat hij Afrikaan is (geen ghanees of nederlander)
hij wil een "X" hebben op de plaats van zn sekse
Bij huidskleur wil hij "menselijk" hebben staan
Wil een aparte wc (geen mannelijke of vrouwlijke)
en accepteert geen gehandicapten wc.

Op die manier kunnen we straks iedereen zn handje vasthouden omdat die grote gemene buitenwereld niet bevalt.

De wereld is niet fluffy, de wereld is hard en het is raadzaam om een olifantenhuid te kweken want er zijn altijd mensen die anders denken
en vinden dat ze hun mening hard schreeuwend moeten verkondigen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."