Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Chromosomen. Tellen die dingen nog mee?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?
Klik om te vergroten...
Nog even hierop terugkomend:

We zijn niet gelijk. We zijn verschillend. Dit is de natuur. Je weet dat ik overtuigd ben dat we in de kern wel gelijk zijn. Maar aan de oppervlakte niet. Er zijn verschillen tussen mensen.

Ik vind het niet zo raar dat er specifiek speelgoed is voor jongens en meisjes. Hier zit geen nare intentie achter om kinderen te sturen of zo. Maar als mensen hier al een probleem van gaan maken, haal de jongens en meisjes dan maar van de verpakkingen af en maak alles genderneutraal zodat niemand gekwetst kan worden. Ik vind het overtrokken, maar het hoeft inderdaad ook niet: die meisjes en jongens erop zetten. Foto's van het speelgoed zelf alleen is ook goed.

Al die heisa om dit...
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Oehoeboeroe zei:
Chromosomen. Tellen die dingen nog mee?
Klik om te vergroten...
wel als je er 1 tekort komt.
ook voor hoe je lichaam is.
blijkbaar telt het voor een aantal mensen helemaal niet, of minder, mee of ze zichzelf man of vrouw voelen.

lief dat je ook aan de gevoelens van chromosomen denkt. :wink:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Woke rijmt niet voor niets op joke.
Just saying.
Tot zover mijn mening 😄
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#5
QueerMan zei:
wel als je er 1 tekort komt.
Klik om te vergroten...

Oh, dus daar ligt het aan! Ik kom gewoon een alfabet aan chromosomen tekort. Nou ja goed, er zit nog leven in.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Oehoeboeroe zei:
Oh, dus daar ligt het aan! Ik kom gewoon een alfabet aan chromosomen tekort. Nou ja goed, er zit nog leven in.
Klik om te vergroten...
It's life Jim, but not as we know it. :wink:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#7
QueerMan zei:
Niet belangrijker.
Maar wel anders ja, gaan veel meer emoties mee gepaard al is het maar de emotie 'lust'. Wat ik bij m'n favoriete kleur niet heb... Jij wel?
Dus wel belangrijker voor jezelf.

En ging over non-binaire mensen, over 'gelijkgeslachtelijke liefde' was degenen die het poste gewoon relaxt. :wink:
Klik om te vergroten...
Je hoeft die emoties er niet aan te koppelen net zoals je geen lievelingskleur hoeft hebben :P
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
Druktemaker zei:
Interessante gesprekken zeker. Het is niet de bedoeling dat iemand zich als persoon afgewezen voelt, want ja uiteindelijk zal diegene het vervelend vinden dat je er anders over denkt en het die persoon ook raken.
Dan beter helder hebben dat beide er anders in staan, dan er dieper op in te gaan en dan tot dezelfde conclusie komen. Als iemand dat graag wilt is het een ander verhaal, maar van mijzelf hoeft dit niet zo nodig.
Hangt overigens ook wel weer af van hoe dicht iemand bij je staat, tot nu toe nog niemand in de omgeving (waar ik van weet).
Klik om te vergroten...
Maar het is toch niet erg om anders te denken? Als je zeker bent van wat je bent waarom je dan onzeker voelen over hoe anderen over je denken? Dat zou mij persoonlijk een signaal geven dat je dus niet zo zeker bent. Ja je hoeft er natuurlijk ook niet naar op zoek. Vaak focus je op dingen die je aandacht hebben dus er is een kans dat er al een heel dichtbij je is zonder dat je het weet, ziet.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoraa zei:
Toch valt biologie niet te ontkennen je bent immers zo geboren. De groep die 2 geslachtig geboren zijn is wel degelijk een ander verhaal. V
Klik om te vergroten...
Er zijn geen mensen met 2 geslachten zolang een mens zichzelf niet kan bezwangeren zal het altijd 1 geslacht of geen geslacht hebben. Kinderen die met 2 geslachtsdelen worden geboren hebben altijd maar 1 werkende set. De werkende set is dus wat jij bent geworden. Anders zou dat andere het ook nog wel doen. Biologie heeft over alles nagedacht.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Guapo Temudgin zei:
Je hoeft die emoties er niet aan te koppelen net zoals je geen lievelingskleur hoeft hebben :P
Klik om te vergroten...
ik zou dan ook een hele slechte boeddhist zijn.
en buig voor je talenten daarin.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
QueerMan zei:
en buig voor je talenten daarin.
Klik om te vergroten...
Giggity
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Kinderen die met 2 geslachtsdelen worden geboren hebben altijd maar 1 werkende set. De werkende set is dus wat jij bent geworden. Anders zou dat andere het ook nog wel doen. Biologie heeft over alles nagedacht.
Klik om te vergroten...
Al deze zinnen zijn onjuist.
Er kan sprake zijn van eierstokken en doorontwikkelde testikels. En een 'kruising tussen een vagina en een penis.
Dus..de werkende set..dat ben jij, klopt al niet. Omdat de hele set dus niet werkt.
En wat met de hermafrodieten die qua hormonen, testosteron, baardgroei van een man hebben. Maar een buitenvagina(ondiep kuiltje, want het loopt niet door naar een functionerende baarmoeder)

Als we het echt gaan hebben over non binaire mensen. Dan is dit vanuit biologisch standpunt de interseksen/hermafrodieten

(De clitoris van een vrouw is by the way ook zoals de eikel van een man is. Kijk maar eens hoe lang een clitoris inwendig is. En van de clitoris kan dus een eikel worden nagemaakt maar dit terzijde)

Hermafrodiet kunnen enorm verschillen. Je kan niet 1,2,3 Zeggen..o dit is een meisjes Hermafrodiet

www.rtlnieuws.nl

Jongetje en meisje ineen: 'Het zijn geen monsters'

Hoera! Het is een... Eh... Wat nou als je niet kunt zien of een baby een jongetje of meisje is? Elle Bandita (Ryanne van Dorst) was zo'n baby en kwam daarvoor uit in een BNN-programma. Artsen en ouders staan voor een moeilijke keuze bij de geboorte van zo'n kindje.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Dit illustreert een beetje waarom ik "woke" fout vind, al gaat dit niet over geaardheid maar over huidskleur en geslacht.

www.telegraaf.nl

Miljoenenvergoeding voor man die werd ontslagen omdat hij blank is (en man)

Een bedrijf dat een blanke topman de laan uitstuurde omdat het meer diversiteit in de directie wilde, moet van een rechtbank in Charlotte (North Carolina) een schadevergoeding van 10 miljoen dollar…
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Klik om te vergroten...
Dit illustreert voor mij een beetje wat er mis is met Amerika :')
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Heftig om te lezen hoe haar(?)mannelijke stukken zijn verwijderd om er een meisjesnaam van te maken(uiteindelijk alsnog mislukt.en een enorme mentale strijd lijkt mij het als je dan toch geen vrouw bent. Niet qua gezichtslijn en gevoel etc)
Screenshot_20211025-222201_Chrome.jpg
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Guapo Temudgin zei:
Als je zeker bent van wat je bent waarom je dan onzeker voelen over hoe anderen over je denken?
Klik om te vergroten...
Waar haal je het woord onzekerheid vandaan?

Van alle emoties die de mensen die Ik - soms persoonlijk - ken die te maken hebben met uitsluiting, afwijzing, haat, geweld - kortom: discriminatie in zijn ergste vorm is 'onzeker door hoe andere over je denken' niet de eerste emotie.
Als iemand zich de sterkere emoties niet kan voorstellen die dat teweeg brengt, heeft die persoon echt de empathie van een roer-staafje.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Guapo Temudgin zei:
Je hoeft die emoties er niet aan te koppelen net zoals je geen lievelingskleur hoeft hebben :P
Klik om te vergroten...

Natuurlijk hoeft niemand seks te hebben, maar het mag wel.
(Over hoe iemand diens transgender of non-binair zijn vorm geeft geen flauw idee. Maar ik gun ze ook die vrijheid om er mee te doen wat ze willen).

Ik kan het mensen wel aanraden: Seks; Leuk dat het is joh!

Wel wil ik graag van jou weten:

Bedoel je deze suggestie, als mogelijke oplossing in dit gesprek over in welke mate diverse vormen van sexualiteit, gender-expressie en identiteit geaccepteerd moet worden?
Want dan gaat daar de suggestie van uit, dat de oplossing van intolerantie en onbegrip ligt bij degene die daar geen begrip voor krijgt door dan maar geen gebruik te maken van zijn/haar/hen vrijheid.

In een wereld waar nu door de Talibaan behalve vrouwen en niet- of andersgelovigen ook homo- en bi-seksuele mensen - en transgenders als ze niet konden vluchten - gevaar lopen - maak ik me wat zorgen over wat je door deze suggestie hier, nu in dit draadje bedoelt te zeggen.
Ik heb 'm niet horen uiten naar heteroseksuelen namelijk. Of over hen, maar hier gaat het specifiek over een aantal minderheden;
Ongeveer één zo'n groepje behoor ik met genoegen zelf toe.

Sorry als ik er overheen heb gelezen dat je iedereen de suggestie doet af te zien van diens geaardheid, seks, seksuele gerichtheid of gewoon iets waarmee ze zich mee identificeren.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#17
Msloverdj zei:
Al deze zinnen zijn onjuist.
Er kan sprake zijn van eierstokken en doorontwikkelde testikels. En een 'kruising tussen een vagina en een penis.
Dus..de werkende set..dat ben jij, klopt al niet. Omdat de hele set dus niet werkt.
En wat met de hermafrodieten die qua hormonen, testosteron, baardgroei van een man hebben. Maar een buitenvagina(ondiep kuiltje, want het loopt niet door naar een functionerende baarmoeder)

Als we het echt gaan hebben over non binaire mensen. Dan is dit vanuit biologisch standpunt de interseksen/hermafrodieten

(De clitoris van een vrouw is by the way ook zoals de eikel van een man is. Kijk maar eens hoe lang een clitoris inwendig is. En van de clitoris kan dus een eikel worden nagemaakt maar dit terzijde)

Hermafrodiet kunnen enorm verschillen. Je kan niet 1,2,3 Zeggen..o dit is een meisjes Hermafrodiet

www.rtlnieuws.nl

Jongetje en meisje ineen: 'Het zijn geen monsters'

Hoera! Het is een... Eh... Wat nou als je niet kunt zien of een baby een jongetje of meisje is? Elle Bandita (Ryanne van Dorst) was zo'n baby en kwam daarvoor uit in een BNN-programma. Artsen en ouders staan voor een moeilijke keuze bij de geboorte van zo'n kindje.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl
Klik om te vergroten...

Waarom kloppen mijn zinnen niet dan? Als het niet werkt ben je geen geslacht, als het wel werkt dan ben je een man of vrouw. De dokters gaan toch kijken wat wel werkt en niet werkt. Biologie staat echt niet toe dat er een mens geboren word met 2 werkende geslachtsdelen hoor. Geen of 1.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Piemels.

Ja, nu gooi ik de hele discussie weer omver met sterke argumenten.
Klik om te vergroten...

Dat hangt van de piemel in kwestie af, in welke mate dat krachtig overtuigd natuurlijk.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
QueerMan zei:
En ik bood ook nog een knuffel aan hoor. Ik ben best lief verder.... Echt. Soms dan.
Af en toe.
Klik om te vergroten...
Het is haast niet te geloven, meneer "ik houd mensen graag scherp" :tearsofjoy:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Sure, iedereen moet vooral neuken watie niet laten kan, maar iemand kan ook zelf beslissen over hoe die zich voelt en wil worden aangesproken. Genderindentiteit, genderexpressie, romantische geaardheid en seksuele geaardheid kunnen allemaal los van elkaar bestaan, namelijk.
Klik om te vergroten...

Ja vooral kinderen en dieren!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."