Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
In det kees
Klik om te vergroten...
Steenkolen Engels, daar rijd ik al jaren lekker op.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Steenkolen Engels, daar rijd ik al jaren lekker op.
Klik om te vergroten...
Nou, dan kenne we onze hends wel sjeken :redheart:
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Maar ik had wel het idee dat je hier mensen (mannen specifiek) mee bedoelde wiens ego zo erg moet worden opgehyped, dat ze niet kunnen accepteren dat andere mensen minder waarde hechten aan die mannelijkheid.
Klik om te vergroten...
Ja. Meer nog de mensen die daderschap en slachtofferschap bewust omdraaien.
Dat is zo intens gemeen dat ik zo iemand beter niet voor me kan hebben wanneer ik door heb waar die mee bezig is.

De vrouwen die dit doen, vind ik vaak lastiger terug te pakken dan mannen. Andere mannen is gewoon in de basis net zo hard en stoer doen als zij, maar dan beter en het spelletje wie heeft (en is) de grootste lul mee spelen. (En spelen doe je als jongetje om te winnen... anders is 't niet leuk). :wink:
Als mensen subtieler en meer geslepen te werk gaan is dat lastiger. En dat kunnen dan net zo goed mannen zijn. Maar er zit ook echt wel wat in verschil tussen mannelijk en vrouwelijk denken. Met alles er tussen in.

Aan de andere kant loop ik dan maar gewoon weg. Daaaaag denk ik dan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Sport en transgenders..eerlijk..ik vind het niet eerlijk.

Een man die omgebouwd is naar vrouw. En dan in de vrouwenklasse wint bij worstelen, gewichtheffen, hardlopen..
Het is allemaal leuk en aardig om transseksuelen volledig te bestempelen als vrouw.ik juich dat ook enorm toe maar..
Met sporten is het feitelijk gewoon oneerlijk.

Je geslacht aanpassen in je paspoort? Prima na een transitie. Maar wat als een man een vrouw in zijn paspoort wil hebben staan, maar zijn penis behoud? Wat vinden jullie daarvan?
En zoja..wat als hij/zij een kind verwekt..zetten we dan bij vader een vrouw neer.

Dit zijn geen voorbeelden die ik verzin. Ze komen steeds vaker voor.

Bij de sport baseren ze een transgender deelname nu op een plafond in het testosterongehalte.

Ook dat is niet fair. Alsnog hebben ze beduidend een streep voor. Zonder doping kan je hier als vrouw amper tegenop.

En los van de discussie of non binair wel of niet word geaccepteerd. Wat doen we met non binaire mensen als ze mee willen doen op de Olympische spelen?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Msloverdj zei:
Oke mensen..rustâgh!!
Straks zijn het die crazy nonbinaire mensen waar we niet aan kunnen wennen ipv al die dansende leernichten.
"Hey jij daar! Met je genderneutrale rotkop" *beuk*
Ontopic!:
Bekijk bijlage 31408
Klik om te vergroten...

Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.


Overigens vind ik maar 1 van deze ca. 13 mannen die deze kleding-stijl sexy staan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
QueerMan zei:
Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.


Overigens vind ik maar 1 van deze ca. 13 mannen die deze kleding-stijl sexy staan.
Klik om te vergroten...
Wie? Wie?
Links met dat kusje? Die knuffelbeer rechtsachter, of ben je een billenman?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit dus..
Goed uitgelegd artikel over de voorwaardes voor transgenders. Maar waarom het oneerlijk blijft.

nos.nl

'Transgenderregels IOC leveren geen eerlijke competitie op'

"Er zijn botsende belangen. Sport moet een keuze maken tussen inclusiviteit en eerlijkheid. Allebei gaat niet", zegt de Zweedse wetenschapper Tommy Lundberg.
nos.nl nos.nl
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Msloverdj zei:
Sport en transgenders..eerlijk..ik vind het niet eerlijk.

Een man die omgebouwd is naar vrouw. En dan in de vrouwenklasse wint bij worstelen, gewichtheffen, hardlopen..
Het is allemaal leuk en aardig om transseksuelen volledig te bestempelen als vrouw.ik juich dat ook enorm toe maar..
Met sporten is het feitelijk gewoon oneerlijk.

Je geslacht aanpassen in je paspoort? Prima na een transitie. Maar wat als een man een vrouw in zijn paspoort wil hebben staan, maar zijn penis behoud? Wat vinden jullie daarvan?
En zoja..wat als hij/zij een kind verwekt..zetten we dan bij vader een vrouw neer.

Dit zijn geen voorbeelden die ik verzin. Ze komen steeds vaker voor.

Bij de sport baseren ze een transgender deelname nu op een plafond in het testosterongehalte.

Ook dat is niet fair. Alsnog hebben ze beduidend een streep voor. Zonder doping kan je hier als vrouw amper tegenop.

En los van de discussie of non binair wel of niet word geaccepteerd. Wat doen we met non binaire mensen als ze mee willen doen op de Olympische spelen?
Klik om te vergroten...

Msloverdj zei:
Dit dus..
Goed uitgelegd artikel over de voorwaardes voor transgenders. Maar waarom het oneerlijk blijft.

nos.nl

'Transgenderregels IOC leveren geen eerlijke competitie op'

"Er zijn botsende belangen. Sport moet een keuze maken tussen inclusiviteit en eerlijkheid. Allebei gaat niet", zegt de Zweedse wetenschapper Tommy Lundberg.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...

Goeie vragen die je stelt.

Wat betreft het paspoort, en het registreren van ouderschap:
Wereldwijd en in de EU beginnen met het schrappen van het registreren van geslacht misschien? Gewoon niet in het paspoort opnemen.
Juridisch nergens voor nodig, als je uitgaat van de juridische gelijkheid van mannen en vrouwen.

Medisch (biologisch) heeft het registreren wel nut.


In de sport vind ik een boeiende vraag. Hoe regel je het zo, dat fair play gelijk blijft?
Nu filmprijzen gender-neutraal worden, dus geen aparte categorieën voor acteurs en actrices, blijken mannen weer bovenmatig te winnen.
Zoiets moet je in de sport ook niet willen.

Of - provocerende stelling - iedereen in de dezelfde competitie en het risico lopen dat bij sporten die gewonnen worden op fysieke kracht, de dames niet meer in de prijzen vallen?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Msloverdj zei:
Wie? Wie?
Links met dat kusje? Die knuffelbeer rechtsachter, of ben je een billenman?
Klik om te vergroten...

Het eerste deel van wat ik zei is meer on topic:
QueerMan zei:
Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.
Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
QueerMan zei:
Ja. Meer nog de mensen die daderschap en slachtofferschap bewust omdraaien.
Dat is zo intens gemeen dat ik zo iemand beter niet voor me kan hebben wanneer ik door heb waar die mee bezig is.
Klik om te vergroten...
Ja eens, en ik heb dus echt het idee dat dat uit eigen onzekerheid voortkomt... Hoe ermee te dealen bij mannen dan wel vrouwen ben ik ook niet over uit.

QueerMan zei:
Aan de andere kant loop ik dan maar gewoon weg. Daaaaag denk ik dan.
Klik om te vergroten...
Dit is wel het beste om je eigen energie te beschermen in elk geval!

Had trouwens helemaal je prachtige quote van Baldwin genegeerd vgm, maar could not agree more! Van slachttoffer naar gevaar... voor de privilleges van geprivalleseerde mensen dus. Right?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."