Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Aha, woord in de categorie “wappie en schaap”. Ik vind het iig net zo vervelend klinken.
Klik om te vergroten...
Precies.
Betekenis verandering is stom. Ook best vals omdat je daarmee een hele club mensen verdacht maakt.

Ik vind de term 'wappie' voor anti-vaxers, Covid-19- en klimaat-ontkenners om 2 redenen ook stom.
Ten eerste ben ik wel 's 'wap' en dit gaat niet over mij.
En ten tweede hoe ik het oneens ben met ze, ze wappie noemen zorgt alleen maar dat ze nog meer alleen naar elkaar luisteren en ik probeer wel met ze te blijven praten als ik iemand tegenkom.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Nog een domme vraag: wat is “woke”?
Ik lees het hier, soms bij klimaat dingen, politiek, corona maar wat betekend dat “woke” nou of wie zijn dat?

(ik moet echt niet meer zoveel blowen in 1 weekend… Mijn geheugen en focus zijn 0)
Klik om te vergroten...
Ik vind het filmpje van Lubach (op de eerste pagina) het wel heel goed illustreren eigenlijk. Al gezien?

Natuurlijk wordt het schertsend gebracht, maar imo wel terecht.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
QueerMan zei:
Precies.
Betekenis verandering is stom. Ook best vals omdat je daarmee een hele club mensen verdacht maakt.

Ik vind de term 'wappie' voor anti-vaxers, Covid-19- en klimaat-ontkenners om 2 redenen ook stom.
Ten eerste ben ik wel 's 'wap' en dit gaat niet over mij.
En ten tweede hoe ik het oneens ben met ze, ze wappie noemen zorgt alleen maar dat ze nog meer alleen naar elkaar luisteren en ik probeer wel met ze te blijven praten als ik iemand tegenkom.
Klik om te vergroten...
Ik ben soms een schaap, soms een wappie, soms woke, soms helemaal niks… Net als bijna iedereen!
Idd stom en slaat nergens op. Denigrerend ook nog.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ik vind het filmpje van Lubach (op de eerste pagina) het wel heel goed illustreren eigenlijk. Al gezien?

Natuurlijk wordt het schertsend gebracht, maar imo wel terecht.
Klik om te vergroten...
Zal eens kijken maar ik ben niet zo een Lubach fan. En dan druk ik me zachtjes uit… 😂
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#5
SneeuwStorm zei:
Kan die avatar ook uit, of stil?
Klik om te vergroten...
Ja joh ik zoek wel fkes wat anders.
Woah ik voel me helemaal herboren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Zal eens kijken maar ik ben niet zo een Lubach fan. En dan druk ik me zachtjes uit… 😂
Klik om te vergroten...
Hee ik absoluut ook niet!

Maar soms heeft 'ie wel eens wat goeds.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#7
Guapo Temudgin zei:
Ja joh ik zoek wel fkes wat anders.
Woah ik voel me helemaal herboren.
Klik om te vergroten...
Beter wordt het niet.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn coming out en de reden:
Ik was 19 en kende die vrouw 3 maanden. Niet wetende of het serieus zou worden.Ik zat in de trein en in een impuls met zwetende handen mijn moeder gebeld. Mijn moeder is tolerant. Maar ik ben opgegroeid met ijzeren vuist. Hij was extreem haatdragend rechts. Over dit onderwerp praten was dus ook geen optie. Moeder inmiddels gescheiden. Maar toch ben je bang voor afwijzing.
Het gevoel dat ze zei..Msloverdj, het maakt mij helemaal niets uit als je maar gelukkig bent. Was onbeschrijfelijk. Nooit geweten van mijzelf dat ik het nodig had om uit de kast te komen. Ik kwam immers (nog) niet met een vrouw thuis. Sindsdien voelde ik mij positief anders.. ik raakte betrokken bij de de strijd voor homorechten en acceptatie.

Intens gelukkig liep ik 2 maanden later met die vrouw door Amsterdam. We zien er niet lesbisch uit maar liepen hand in hand. Binnen 5 minuten lag ik in een steeg in elkaar geslagen.

5 man, allochtonen..de reden..hand in hand met een vrouw. Hoe ze de link naar lesbisch legde is mij een raadsel. Het bleef niet bij die ene keer. Nog 2 keer klappen gehad. Niet geholpen worden bij de Turkse patatboer etc.

En dan hebben we het niet over een Arabisch land. Verdomme Amsterdam. Hand in hand lopen was geen optie meer.

En dit is precies de reden waarom er dingen zijn zoals de canal parade(gay pride botentocht) van alle boten zijn er slechts 2 a 3 met leernichten in blote kont. Dit zie je altijd op tv. Waardoor mensen helaas het vooroordeel krijgen dat alle homo's zo zijn. Maar denk aan Paul de Leeuw en Andre van duin. de gayscene is een lifestyle, maar niet elke homo zit in de gayscene.

Maar juist door mensen aan extremere dingen te laten wennen. Worden gewone homo's wel meer geaccepteerd. Men went eraan en nuanceert zijn mening. Homo zijn is oke,de lifestyle vinden ze.vaak niet oke.

Ook ik heb op die boot gestaan. Te dansen en zoenen met vrouwen. Dat dat gewoon kan! Al die mensen aan de kant die je toejuichen. Dat gevoel kan ik niet goed overbrengen aan een hetero geliefd voelen om wie je bent. Mensen die trots zijn dat je openlijk anders bent.

Het liefst zou ik alle hokjes willen opheffen. Geen zwart en wit, homo en hetero. We zijn allemaal mensen. Maar tot die tijd ben ik bewust openlijk een trotse biseksueel. Door mijn openheid hoop ik te kunnen bijdragen aan de medemens te laten wennen aan homoseksualiteit. Het mooiste compliment waren de 2 meisjes die door mijn openheid uit de kast durfde te komen.

Nu heb ik een vriend uit Friesland. Waar vergeleken met de randstad er geen extreme homohaat is..maar.wel.naar ratio een ver van hun bed show. Als ik mijzelf zou voorstellen roep.ik er niet bij dat ik biseksueel ben. Waarom zou ik? Het kan verward worden met monogamie(er word mij vaak gevraagd of ik geen vrouw mis. Of andersom) toch ben ik erg blij dat mijn partner dit wel met zijn ouders bespreekt. Het voelt anders toch als een geheim. Of als een drempel.als ooit naar voren komt als mijn ex een vrouw blijkt te zijn.

Nu slaan mensen teveel door. Iedereen wil ineens een hokje en een kleurtje op de regenboogvlag.
Een bruine streep voor zwarte homo's, wtf? In de gayscene is er.nog nooit iets discriminerende voorgevallen. Maar als iemand niet begrijpt waarom het toch zo'n ding is voor homo's/lesbisch om er openlijk mee te 'paraderen het gaat er niet om dat ik gezien wil.worden als anders. Het is helaas nog nodig om juist te benadrukken dat we allemaal hetzelfde zijn. En het vieren van je geaardheid in een sexy pakje op de boot...dat is meer dan een 'kijk ons kinky zijn' het voelt als het vieren van een bevrijding.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah nee, daar gaan we weer. Dat hele woke gebeuren wil je toch gewoon je scrotum van je lijf af scheuren?

robert-downey-jr-eye-roll.gif
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Msloverdj zei:
In de gayscene is er.nog nooit iets discriminerende voorgevallen.
Klik om te vergroten...
Dit is niet waar.

Overigens ben ik het je eens, dat de (liefst 8-kleurige) regenboog vlag prima iedereen omvat. Zelfs hetero's... (mochten die klagen dat ze geen eigen vlag hebben). Zie m'n post over de betekenis van de kleuren zoals de ontwerper dat na een LSD trip had bedacht.

En verder alleen maar respect !
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Ah nee, daar gaan we weer. Dat hele woke gebeuren wil je toch gewoon je scrotum van je lijf af scheuren?

Bekijk bijlage 31292
Klik om te vergroten...
Bluf.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Ah nee, daar gaan we weer. Dat hele woke gebeuren wil je toch gewoon je scrotum van je lijf af scheuren?
Klik om te vergroten...
Nee kan niet, want dan ben je lgbt
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mensen die zichzelf belangrijk vinden. Een tikkeltje narcistische mensen. Mensen die je recht in je ogen kijken en tegen je liegen. Mensen die denken dat ze er toe doen. Dat zijn mensen die uitermate vatbaar zijn om tot bruikbare idioot te worden omgevormd. Ze staan open voor marxistisch/leninistisch concept in een kapitalistische maatschappij. Een mooi voorbeeld is Bernie Sanders. Op en top kapitalistische kerel, gezien al die huizen die hij heeft, maar draagt socialisme een warm hart toe. Hetzelfde zie je bij sommigen in die hele woke-cult. Hard schreeuwen dat kapitalisme de schuld is van alles maar ze weten niet hoe hard ze naar de winkel moeten rennen als de nieuwe iPhone uitkomt.

Het zijn juist die mensen die zorgen voor verdeeldheid in een samenleving. En dat is waar het uiteindelijk om gaat. Verdeeldheid zaaien in het land van je tegenstander. Of het nu de Russen zijn, de Chinezen of de wereld elite die een communistische wereldregering aan het opzetten is via "Build Back Better."
Het komt al honderd jaar lang op hetzelfde neer, verdeeldheid zaaien in een vijandig land. In dit geval het vrije westen. Het maakt niet uit wat voor verdeeldheid als er maar verdeeldheid komt.

De Russen noemden het actieve maatregelen of psychologische oorlogsvoering. De NAVO noemt het cognitieve oorlogsvoering of social enginering.
Het is de bedoeling dat de perceptie van mensen zo ver wordt aangepast dat niemand meer tot redelijke conclusies komen kan. Dat doe je door mensen te demoraliseren. Een uiterst langzaam proces waar generaties over heen gaan. Iemand die is gedemoraliseerd kan geen juiste beslissingen meer maken wat betreft zijn land, stad of leefomgeving. De waarheid zegt ze niets.

Daarvanuit komt die hele gendertoestand waarin mensen werkelijk geloven dat als je bij een man zijn pikkie er af hakt, je een vrouw overhoudt. Chromosomen zegt ze niets, noppes en nada. Biologie doet er niet meer toe. Er bestaat alleen nog maar ideologie. Je kan deze mensen niet meer wijzen op zwart is zwart en wit is wit. En dat proces is onomkeerbaar. Discussie heeft geen enkele zin. Ze zijn voor hun leven verneukt. Ze komen nooit en te nimmer meer terug op een normale denkwijze. Ja, pas als alles is afgebroken en er staat geen steen meer op de andere en de militairen marcheren door de straten, dan komen ze weer terug tot normale denkwijzen.

Het treurige is dat deze mensen niet worden geaccepteerd door een socialistisch systeem. Valt Mark Rutte om en komt er morgen een requiem als in de voormalige USSR, dan zijn woke-mensen als eerste de lul. Zij zullen worden opgepakt en weggevoerd, net als de boeren, de koelakken, in de voormalige USSR. Woke figuren worden dan ook de ergste vijanden van het systeem, zoals bijv Tanja Nijmeijer die zich aansloot bij het Colombiaanse FARC. Zij worden dissidenten en gaan desnoods in de bossen leven. Zo hard grijpt social enginering in bij een menselijk leven.

Ik heb het niet over mensen die links zijn maar meer over de extremisten. Hier in Nederland weten we beter. We nemen een beetje links en een beetje rechts en zo varen we lekker door het midden. De perfecte oplossing naar mijn mening. Een beetje kapitalisme en een beetje socialisme. Niet alleen maar kapitalisme omdat kapitalisme geen moer geeft om het milieu en ik wel. Niet alleen maar socialisme, dat kost teveel doden. Tot nu toe doen we het in Nederland helemaal niet slecht vandaar ook dat iedereen in wereld graag naar Nederland komen wil of het een geweldig landje vindt. En dat zijn we ook en daar mogen we best trots op zijn. Maar, hoe lang gaat het nog goed met woke-cult. Ik ben erg bang dat ze alles af zullen breken. BLM komt er trouwens ronduit voor uit dat ze de hele kapitalistische wereld willen slopen en dat ook gaan doen.

Niets nieuws onder de zon, de Chinezen noemen het Sun Tzu, The Art of War. Oorlog voeren zonder wapens is voor hun de allerhoogste oorlogsvoering die er bestaat. Meer dan 1500 jaar oud.

Het zou trouwens ook heel goed kunnen dat ik teveel wiet heb gerookt. Prettige dag nog.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oehoeboeroe zei:
Mensen die zichzelf belangrijk vinden. Een tikkeltje narcistische mensen. Mensen die je recht in je ogen kijken en tegen je liegen. Mensen die denken dat ze er toe doen. Dat zijn mensen die uitermate vatbaar zijn om tot bruikbare idioot te worden omgevormd. Ze staan open voor marxistisch/leninistisch concept in een kapitalistische maatschappij. Een mooi voorbeeld is Bernie Sanders. Op en top kapitalistische kerel, gezien al die huizen die hij heeft, maar draagt socialisme een warm hart toe. Hetzelfde zie je bij sommigen in die hele woke-cult. Hard schreeuwen dat kapitalisme de schuld is van alles maar ze weten niet hoe hard ze naar de winkel moeten rennen als de nieuwe iPhone uitkomt.

Het zijn juist die mensen die zorgen voor verdeeldheid in een samenleving. En dat is waar het uiteindelijk om gaat. Verdeeldheid zaaien in het land van je tegenstander. Of het nu de Russen zijn, de Chinezen of de wereld elite die een communistische wereldregering aan het opzetten is via "Build Back Better."
Het komt al honderd jaar lang op hetzelfde neer, verdeeldheid zaaien in een vijandig land. In dit geval het vrije westen. Het maakt niet uit wat voor verdeeldheid als er maar verdeeldheid komt.

De Russen noemden het actieve maatregelen of psychologische oorlogsvoering. De NAVO noemt het cognitieve oorlogsvoering of social enginering.
Het is de bedoeling dat de perceptie van mensen zo ver wordt aangepast dat niemand meer tot redelijke conclusies komen kan. Dat doe je door mensen te demoraliseren. Een uiterst langzaam proces waar generaties over heen gaan. Iemand die is gedemoraliseerd kan geen juiste beslissingen meer maken wat betreft zijn land, stad of leefomgeving. De waarheid zegt ze niets.

Daarvanuit komt die hele gendertoestand waarin mensen werkelijk geloven dat als je bij een man zijn pikkie er af hakt, je een vrouw overhoudt. Chromosomen zegt ze niets, noppes en nada. Biologie doet er niet meer toe. Er bestaat alleen nog maar ideologie. Je kan deze mensen niet meer wijzen op zwart is zwart en wit is wit. En dat proces is onomkeerbaar. Discussie heeft geen enkele zin. Ze zijn voor hun leven verneukt. Ze komen nooit en te nimmer meer terug op een normale denkwijze. Ja, pas als alles is afgebroken en er staat geen steen meer op de andere en de militairen marcheren door de straten, dan komen ze weer terug tot normale denkwijzen.

Het treurige is dat deze mensen niet worden geaccepteerd door een socialistisch systeem. Valt Mark Rutte om en komt er morgen een requiem als in de voormalige USSR, dan zijn woke-mensen als eerste de lul. Zij zullen worden opgepakt en weggevoerd, net als de boeren, de koelakken, in de voormalige USSR. Woke figuren worden dan ook de ergste vijanden van het systeem, zoals bijv Tanja Nijmeijer die zich aansloot bij het Colombiaanse FARC. Zij worden dissidenten en gaan desnoods in de bossen leven. Zo hard grijpt social enginering in bij een menselijk leven.

Ik heb het niet over mensen die links zijn maar meer over de extremisten. Hier in Nederland weten we beter. We nemen een beetje links en een beetje rechts en zo varen we lekker door het midden. De perfecte oplossing naar mijn mening. Een beetje kapitalisme en een beetje socialisme. Niet alleen maar kapitalisme omdat kapitalisme geen moer geeft om het milieu en ik wel. Niet alleen maar socialisme, dat kost teveel doden. Tot nu toe doen we het in Nederland helemaal niet slecht vandaar ook dat iedereen in wereld graag naar Nederland komen wil of het een geweldig landje vindt. En dat zijn we ook en daar mogen we best trots op zijn. Maar, hoe lang gaat het nog goed met woke-cult. Ik ben erg bang dat ze alles af zullen breken. BLM komt er trouwens ronduit voor uit dat ze de hele kapitalistische wereld willen slopen en dat ook gaan doen.

Niets nieuws onder de zon, de Chinezen noemen het Sun Tzu, The Art of War. Oorlog voeren zonder wapens is voor hun de allerhoogste oorlogsvoering die er bestaat. Meer dan 1500 jaar oud.

Het zou trouwens ook heel goed kunnen dat ik teveel wiet heb gerookt. Prettige dag nog.
Klik om te vergroten...
Goed verhaal tot ik bij je laatste zin kwam haha
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Oehoeboeroe zei:
Het zou trouwens ook heel goed kunnen dat ik teveel wiet heb gerookt.
Klik om te vergroten...
Moet je vaker doen, deze post kan ik beter verteren dan die eerdere.

Oehoeboeroe zei:
We nemen een beetje links en een beetje rechts en zo varen we lekker door het midden. De perfecte oplossing naar mijn mening. Een beetje kapitalisme en een beetje socialisme. Niet alleen maar kapitalisme omdat kapitalisme geen moer geeft om het milieu en ik wel. Niet alleen maar socialisme, dat kost teveel doden. Tot nu toe doen we het in Nederland helemaal niet slecht vandaar ook dat iedereen in wereld graag naar Nederland komen wil of het een geweldig landje vindt. En dat zijn we ook en daar mogen we best trots op zijn. Maar, hoe lang gaat het nog goed met woke-cult. Ik ben erg bang dat ze alles af zullen breken.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik 't wel mee eens. Zowel ongebreideld kapitalisme als het communisme ontneemt mensen hun vrijheid.
Behalve dat laatste. Ook daar moet je IMO een beetje in middelen. Dus in Nederland geen standbeelden omver trekken, maar een uitleg bord dat iemand een slavenhandelaar was: prima. Stukje bewustwording dat een inkomstenbron van de VOC door slaven is opgebracht: Mooi zo.

In de VS kan ik me wel voorstellen dat standbeelden van de helden van de Confederatie nu letterlijk van hun voetstuk gehaald worden, maar dat is een Amerikaanse geschiedenis.

Hier mis ik een beetje het gesprek soms als het over de WOKE onderwerpen gaat.
Toen de Zwarte Piet discussie vers was, zetten men de twee groepen bij elkaar en die kwamen nadat ze naar elkaar luisterden tot een aangepaste Piet. Meestal is het allemaal niet zo'n groot probleem als mensen naar elkaar willen luisteren en een beetje aardig blijven over dit soort dingen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oehoeboeroe zei:
Of het nu de Russen zijn, de Chinezen of de wereld elite die een communistische wereldregering aan het opzetten is via "Build Back Better."
Klik om te vergroten...
Een communistische wereldregering? Dat slaat echt helemaal nergens op, sorry. Tot nu toe is de heersende "wereldorde" altijd onder internationale verdragen uit gekomen... vandaar ook je klimaatcrisis. Het zijn toch de multinationals (en geld) die dat verneuken, en veel meer.

Oehoeboeroe zei:
Chromosomen zegt ze niets, noppes en nada. Biologie doet er niet meer toe.
Klik om te vergroten...
Dat is ook helemaal niet waar. Tuurlijk wordt er erkent en waarde gehecht aan de biologische aspecten. Maar andere aspecten, even goed wetenschappelijk, doen er ook toe. En nogsteeds mis ik compleet de link tussen een (niet bestaande) "woke-culture" en socialisme of wat dan ook maargoed.

Oehoeboeroe zei:
Een beetje kapitalisme en een beetje socialisme. Niet alleen maar kapitalisme omdat kapitalisme geen moer geeft om het milieu en ik wel. Niet alleen maar socialisme, dat kost teveel doden.
Klik om te vergroten...
Naja ik ben het wel met je eens dat alle dingen die je noemt, kapitalisme, socialisme, marxisme, al die andere concepten, als theorieën moeten worden beschouwd en moeten worden toegepast op de werkelijkheid. Maar ik denk ook dat juist China, Rusland, etc. al een 'combinatie' hebben, want ook zij gaan gewoon het grote geld achterna, alleen net anders dan in het westen. En ik denk ook niet dat we het hier super goed doen... weinig "sociale ideologieën" die te maken hebben met het toeslagenschandaal, het aantal gestegen daklozen, de studieschulden of het te kort aan woningen. Wel weer gevolgen van het geld achterna gaan.

Oehoeboeroe zei:
Het zou trouwens ook heel goed kunnen dat ik teveel wiet heb gerookt. Prettige dag nog.
Klik om te vergroten...
Cheers to that :stoned: Fijne avond
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#17
QueerMan zei:
Moet je vaker doen,
Klik om te vergroten...

Neeee, Syl heeft me van een verslaving afgeholpen, dat wil ik graag zo laten.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Er was ooit eens, lang geleden, besloten dat bewegende avatars of onderschrift niet meer mag of iig niet gewenst was. Ergens is er een oud topic over.
Ik en toen vele anderen vonden het storend. Afleidend.
Klik om te vergroten...
Blij dat het nog eens boven gehaald word !
word er gek van.

ik volg de hype lbgt+(?) niet dus ik ben gewoon van mening leven en laten leven..
Verder heb ik er weinig over te zeggen.
Weet niet eens wat woke is en hoef het niet te weten.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Oehoeboeroe zei:
Neeee, Syl heeft me van een verslaving afgeholpen, dat wil ik graag zo laten.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde het niet letterlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Er was ooit eens, lang geleden, besloten dat bewegende avatars of onderschrift niet meer mag of iig niet gewenst was. Ergens is er een oud topic over.
Ik en toen vele anderen vonden het storend. Afleidend.
Klik om te vergroten...
Zit hier 6, 7 jaar ofzo en heb dat niet eens meegemaakt.

Blij dat jullie dat weg hebben gehaald, super irritant is dat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."