Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
QueerMan zei:
Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.


Overigens vind ik maar 1 van deze ca. 13 mannen die deze kleding-stijl sexy staan.
Klik om te vergroten...
Wie? Wie?
Links met dat kusje? Die knuffelbeer rechtsachter, of ben je een billenman?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit dus..
Goed uitgelegd artikel over de voorwaardes voor transgenders. Maar waarom het oneerlijk blijft.

nos.nl

'Transgenderregels IOC leveren geen eerlijke competitie op'

"Er zijn botsende belangen. Sport moet een keuze maken tussen inclusiviteit en eerlijkheid. Allebei gaat niet", zegt de Zweedse wetenschapper Tommy Lundberg.
nos.nl nos.nl
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Msloverdj zei:
Sport en transgenders..eerlijk..ik vind het niet eerlijk.

Een man die omgebouwd is naar vrouw. En dan in de vrouwenklasse wint bij worstelen, gewichtheffen, hardlopen..
Het is allemaal leuk en aardig om transseksuelen volledig te bestempelen als vrouw.ik juich dat ook enorm toe maar..
Met sporten is het feitelijk gewoon oneerlijk.

Je geslacht aanpassen in je paspoort? Prima na een transitie. Maar wat als een man een vrouw in zijn paspoort wil hebben staan, maar zijn penis behoud? Wat vinden jullie daarvan?
En zoja..wat als hij/zij een kind verwekt..zetten we dan bij vader een vrouw neer.

Dit zijn geen voorbeelden die ik verzin. Ze komen steeds vaker voor.

Bij de sport baseren ze een transgender deelname nu op een plafond in het testosterongehalte.

Ook dat is niet fair. Alsnog hebben ze beduidend een streep voor. Zonder doping kan je hier als vrouw amper tegenop.

En los van de discussie of non binair wel of niet word geaccepteerd. Wat doen we met non binaire mensen als ze mee willen doen op de Olympische spelen?
Klik om te vergroten...

Msloverdj zei:
Dit dus..
Goed uitgelegd artikel over de voorwaardes voor transgenders. Maar waarom het oneerlijk blijft.

nos.nl

'Transgenderregels IOC leveren geen eerlijke competitie op'

"Er zijn botsende belangen. Sport moet een keuze maken tussen inclusiviteit en eerlijkheid. Allebei gaat niet", zegt de Zweedse wetenschapper Tommy Lundberg.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...

Goeie vragen die je stelt.

Wat betreft het paspoort, en het registreren van ouderschap:
Wereldwijd en in de EU beginnen met het schrappen van het registreren van geslacht misschien? Gewoon niet in het paspoort opnemen.
Juridisch nergens voor nodig, als je uitgaat van de juridische gelijkheid van mannen en vrouwen.

Medisch (biologisch) heeft het registreren wel nut.


In de sport vind ik een boeiende vraag. Hoe regel je het zo, dat fair play gelijk blijft?
Nu filmprijzen gender-neutraal worden, dus geen aparte categorieën voor acteurs en actrices, blijken mannen weer bovenmatig te winnen.
Zoiets moet je in de sport ook niet willen.

Of - provocerende stelling - iedereen in de dezelfde competitie en het risico lopen dat bij sporten die gewonnen worden op fysieke kracht, de dames niet meer in de prijzen vallen?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Msloverdj zei:
Wie? Wie?
Links met dat kusje? Die knuffelbeer rechtsachter, of ben je een billenman?
Klik om te vergroten...

Het eerste deel van wat ik zei is meer on topic:
QueerMan zei:
Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.
Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
QueerMan zei:
Ja. Meer nog de mensen die daderschap en slachtofferschap bewust omdraaien.
Dat is zo intens gemeen dat ik zo iemand beter niet voor me kan hebben wanneer ik door heb waar die mee bezig is.
Klik om te vergroten...
Ja eens, en ik heb dus echt het idee dat dat uit eigen onzekerheid voortkomt... Hoe ermee te dealen bij mannen dan wel vrouwen ben ik ook niet over uit.

QueerMan zei:
Aan de andere kant loop ik dan maar gewoon weg. Daaaaag denk ik dan.
Klik om te vergroten...
Dit is wel het beste om je eigen energie te beschermen in elk geval!

Had trouwens helemaal je prachtige quote van Baldwin genegeerd vgm, maar could not agree more! Van slachttoffer naar gevaar... voor de privilleges van geprivalleseerde mensen dus. Right?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kittekatty zei:
Oh ik dacht dat ik reageerde op " altijd te laat " surinamers... excusses 😅😂 weer een voorbeeld van mijn wirwar hoofd.
Klik om te vergroten...
Nee ik bedoelde mijn antwoord.. internet communicatie ten top weer
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rotjoch zei:
Nee ik bedoelde mijn antwoord.. internet communicatie ten top weer
Klik om te vergroten...

Aha, ik sta bekend om mijn afdwalingen in mijn verhalen 😂 meestal eindig ik dan ook tegen diegene met de zin :
"Maar waar hadden we het eigenlijk over" 🙄🤔🤯???

Ps : En voor een Rotjoch ben je veel te aardig 👻
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn sexuele geaardheid is non-binary
Ik wil aangesproken worden als hun of zij 💁
(Schizofrenie tafferelen)
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rotjoch zei:
Geheel off-topic. Maar deze en al je andere posts, wat zullen je kinderen blij zijn met zo’n geweldige moeder 🥰
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je compliment trouwens, super lief, doet me goed 🙏🏼🥰
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
QueerMan zei:
Klopt, je moet ergens tegen kunnen en dat leer je vanzelf als 't goed is. Dan nog mogen de pro's opkomen voor de Wokt-beweging omdat we hun standpunten delen.
Lijkt me gewoon goed om discriminatoire ideeën - en emoties, want rationeel is het niet - die mensen uitsluiten vanwege ras, seksuele voorkeur en gender-identiteit etc. te blijven bevechten. Dat heeft geen ruk met een dunne huid te maken.
Zelfs de dikste huid beschadig je met geweld (bijv. tegen homo's zoals ik op straat), het niet krijgen van een baan (m.n. mensen van kleur, met een niet westerse naam en transgenders/non-binairen) en sociale uitsluiting.
Klik om te vergroten...
Die dingen keur ik niet goed. Ik had het er misschien bij moeten zetten, maar ik richtte me op non-binairen die er niet tegen kunnen dat mensen het "juiste" voornaamwoord niet gebruiken. Waar het hier al een tijdje over ging.


ljuv zei:
Omdat "kweek maar wat eelt" nogal op de man gespeeld is, niet echt iets inhoudelijks bijdraagt en er in plaats daarvan vanuit gaat dat iemand niets/niet genoeg heeft meegemaakt om een dikke huid te hebben. Ik vind het daarom aardig op zelfde voet staan als 'aardig zijn kost je niets', maar daarmee niet allebei onwaar...
Klik om te vergroten...
Ik vatte die opmerking niet op als persoonlijk op de man gespeeld.

ljuv zei:
Tja, dat een dikke laag huid goed voor je is kan ik me wel in vinden ja... maar ik kan me er gewoon niet in vinden dat 'heel de wereld zich ongelofelijk hard moet aanpassen' aan nonbinaire mensen... De enige aanpassing is een voornaamwoordje gebruiken dat je niet gewend bent in sommige gevallen. Dus hierin plaats je 'de rest van de wereld' wat mij betreft onterecht in een soort slachttofferschap.
Ik zie het dus ook eerder alsof mensen die hier zo enorm op tegen zijn, nogal op hun teentjes worden getrapt... Zij zijn hier boos/ gefrustreerd en soms zelfs gekwetst over, zegmaar (roept maar als ik dit niet goed uitleg, kan niet helemaal de goede woorden vinden). Nogmaals, dit is grotendeels gebaseerd op mijn eigen ervaringen: ik heb nog nooit gehad dat een nonbinair persoon boos op mij werd als ik een voornaamwoord niet in 1 keer goed had.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het geen kwestie is van "ongelofelijk hard aanpassen". Eerder dat er ergens iets wringt. Dat het onnatuurlijk en onwennig voelt om te zeggen. Het is ook nieuw. Als het al breed geaccepteerd zal worden, zal dit niet van de ene op de andere dag zijn.


MaddMonkey zei:
Ik werd laatst op mijn werk net niet gefileerd omdat ik zei "ahhh die had de Surinaamse tijd zeker" toen het ging over een surinamer die al een paar keer te laat kwam. Was een racistisch grapje waarmee ik stereotypeerde :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ook een goed voorbeeld van te gauw op de teentjes zijn getrapt. Dit heeft niets met racisme te maken. Degenen die hier ophef over maken zijn imo zelf veel teveel met ras bezig en projecteren dat dan op jou en beschuldigen jou daarvan.

Het gaat een hele nare moeilijke samenleving worden als we verder die weg in gaan. Humor moet kunnen, ook over afkomst.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Die dingen keur ik niet goed. Ik had het er misschien bij moeten zetten, maar ik richtte me op non-binairen die er niet tegen kunnen dat mensen het "juiste" voornaamwoord niet gebruiken. Waar het hier al een tijdje over ging.



Ik vatte die opmerking niet op als persoonlijk op de man gespeeld.


Ik denk dat het geen kwestie is van "ongelofelijk hard aanpassen". Eerder dat er ergens iets wringt. Dat het onnatuurlijk en onwennig voelt om te zeggen. Het is ook nieuw. Als het al breed geaccepteerd zal worden, zal dit niet van de ene op de andere dag zijn.



Ook een goed voorbeeld van te gauw op de teentjes zijn getrapt. Dit heeft niets met racisme te maken. Degenen die hier ophef over maken zijn imo zelf veel teveel met ras bezig en projecteren dat dan op jou en beschuldigen jou daarvan.

Het gaat een hele nare moeilijke samenleving worden als we verder die weg in gaan. Humor moet kunnen, ook over afkomst.
Klik om te vergroten...
Thanx voor je toelichting. Zo snap ik beter wat je bedoelde en zie de goede bedoelingen. :thumbsup:

En ik schoot misschien wat te snel uit m'n heup uit de reflex op te komen voor mensen die soms wat minder goed gehoord worden. 🔫

Humor moet absoluut kunnen, en in principe overal over inclusief afkomst, gender/geslacht en seksualiteit. Mee eens.
Online soms lastig in te schatten, hoe iemand een grap bedoelt en hoe een ander 't ervaart en of 't niet kwetst. En humor moet natuurlijk wel echt leuk en om te lachen zijn; scherp, goed gevonden, lekkere timing, raak en/of verrassend.

Met iemand lachen is mooi, om iemand of uit lachen soms minder grappig.
Maak grappen, laat een ander reageren als die gekwetst is of de opmerking een keer niet ok of grappig vind. Gewoon, om zeker te weten dat het gewoon goed bedoelt is. En zo te lezen ben jij sowieso niet iemand die grappen maakt over iemand die kwetsbaar is, en daar gaat 't me een beetje om. Dat je wel rekening houdt met iemand anders.

Peace.
:peace:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik denk dat het geen kwestie is van "ongelofelijk hard aanpassen". Eerder dat er ergens iets wringt. Dat het onnatuurlijk en onwennig voelt om te zeggen. Het is ook nieuw. Als het al breed geaccepteerd zal worden, zal dit niet van de ene op de andere dag zijn.
Klik om te vergroten...
Ahhhhh ja! Dat er tijd/gewenning nodig is snap ik wel... Blijf ik gewoon tot die tijd roepen dat ik er niets geks aanvind😜Misschien helpt het iemand het eraan te wennen, right?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wisten jullie dit?
Screenshot_20211024-131744_Chrome.jpg
Screenshot_20211024-131842_Chrome.jpg
Tegenwoordig, gaat het niet alleen maar over je geaardheid maar ook over je gender identiteit én je seksualiteit.(bi-curious ipv biseksueel

Wat is jullie identiteit. Zijn jullie uit de kast gekomen? Zijn we doorgeslagen in het hele lhbti alfabet...

Nieuwsberichten over de scene ook welkom is jullie geaardheid ook jullie lifestyle?

Al gewend aan 'hen ipv hij of zij bij non binaire personen?

Horen seksueel openminded People ook hierbij? Ben je tolerant naar deze mensen? (Open relatie, swingers, polygaam etc)

De tolerantie waar Amsterdam om bekend stond 10 a 20 jaar terug is finaal om zeep geholpen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jammer..wat is het punt nog dat iedereen gelijk is. Als iedereen zijn eigen hokje wilt.hebben.
Nieuwe regenboogvlag. Goed of niet?

www.ewmagazine.nl

LHBT'ers ruziën om regenboogvlag: 'Niet inclusief genoeg'

In Amsterdam is sinds zaterdag de jaarlijkse Prideweek weer van start. Maar er is binnen de LHBT-gemeenschap discussie over hoe de vlag eruit moet zien.
www.ewmagazine.nl www.ewmagazine.nl

550x550.jpg
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben je woke, laat je fisten :tearsofjoy:

Maar amen
Arjen Lubach, woke


Maar serieus. Bestempeld iemand zichzelf hier als Woke?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, we zijn doorgeslagen in het lgbt alfabet. Voor iedereen is een nummertje en iedereen wordt geïncludeerd dus het verliest direct zijn waarde.

Ik zal niemand ‘hen’ noemen. Hen staat voor een groepje mensen of een kip. Non binair. Geen geslacht. Het kan niet. Bij de bevruchting is bepaald of je een X of Y chromosoom hebt. Er zijn uitzonderingen, zogeheten ‘tussen mensen’, die geboren worden met penis maar zonder ballen. Of wel een baarmoeder maar geen clitoris. Of combinaties van dat soort eigenschappen.

Als jongen meisjes dingen leuk vinden, of als meisje ook jongens dingen leuk vinden. Het kan prima zonder in een hokje geplaatst te worden. Die nadruk er op zorgt naar mijn mening voor verdeeldheid en psychische problemen.

Ik heb een sterke mening hier in, maar ik accepteer iedereen als mens. Hoe het zou moeten zijn. Acceptatie en zelf acceptatie.

De Dunne houdt van vrouwen. QueerMan houdt van mannen, maar ik vind ze allebei mooie personen zonder dat ik ze onder een bepaalde groepering schaar. Zo kan het toch ook?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rotjoch zei:
Ja, we zijn doorgeslagen in het lgbt alfabet. Voor iedereen is een nummertje en iedereen wordt geïncludeerd dus het verliest direct zijn waarde.

Ik zal niemand ‘hen’ noemen. Hen staat voor een groepje mensen of een kip. Non binair. Geen geslacht. Het kan niet. Bij de bevruchting is bepaald of je een X of Y chromosoom hebt. Er zijn uitzonderingen, zogeheten ‘tussen mensen’, die geboren worden met penis maar zonder ballen. Of wel een baarmoeder maar geen clitoris. Of combinaties van dat soort eigenschappen.

Als jongen meisjes dingen leuk vinden, of als meisje ook jongens dingen leuk vinden. Het kan prima zonder in een hokje geplaatst te worden. Die nadruk er om zorgt naar mijn mening voor verdeeldheid en psychische problemen.

Ik heb een sterke mening hier in, maar ik accepteer iedereen als mens. Hoe het zou moeten zijn. Acceptatie en zelf acceptatie.

De Dunne houdt van vrouwen. QueerMan houdt van mannen, maar ik vind ze allebei mooie personen zonder dat ik ze onder een bepaalde groepering schaar. Zo kan het toch ook?
Klik om te vergroten...
Volledig mee eens!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Woke, BLM en alles wat er op lijkt, staat voor mij vooral voor willen overheersen van anderen. Ik heb het idee dat vooral mensen zich aansluiten bij deze groepen om zich beter te voelen dan anderen.

Het idee achter de regenboog vlag en de gay community meer een gezicht te geven vind ik dan wel weer positief.

Ik las laatst een bericht van een vrouw die net bevallen was en ze geen moeder genoemd wilden worden.... Sorry maar biologisch ben je toch echt moeder. Ik bedoel, ik wil ook dat mensen mij koning noemen..... :P
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind het een van de mooiste dingen die ik tot nu toe in mijn leven heb mogen meemaken. Elke keer als ik er mee in aanraking kom dan lach ik me dood. Ik vind het humor. Maar het mag van mij ook wel wet worden.

laten we gewoon in het vervolg babys die geboren worden niks leren tot hun 10de en hun dan laten kiezen wat ze willen zijn. Dus dan word het een dinosaurier! of een power ranger en en donald duck en een ninja. Noem het maar op, dat is toch veel mooier als elke dag naar je werk moeten en slaven voor geld.

Laat maar komen die ;lsdfgk;ej beweging!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."