Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
SneeuwStorm zei:
Kan die avatar ook uit, of stil?
Klik om te vergroten...
Ja joh ik zoek wel fkes wat anders.
Woah ik voel me helemaal herboren.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
De "hen" mensen zijn de non binair mensen toch? Vind de hen term nog wel verwarrend.
Klik om te vergroten...
yep.

als taal-vondst vind ik het woord 'hen' wat slapjes. het is een woord dat al andere betekenissen heeft, zoals hen, maar ook in aanwijzende zin dicht bij 'hij' en 'zij' maar in totaal andere zins-constructies.

een woord dat ook op 'ij' eindigt in het Nederlands, maar met een beginletter die het woord uniek maakt, 'bekt' misschien beter.
nu zit ook taalgevoel in de weg om 'hen' te zeggen in situaties als 'hij' en 'zij' niet geschikt zijn.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
QueerMan zei:
yep.

als taal-vondst vind ik het woord 'hen' wat slapjes. het is een woord dat al andere betekenissen heeft, zoals hen, maar ook in aanwijzende zin dicht bij 'hij' en 'zij' maar in totaal andere zins-constructies.

een woord dat ook op 'ij' eindigt in het Nederlands, maar met een beginletter die het woord uniek maakt, 'bekt' misschien beter.
nu zit ook taalgevoel in de weg om 'hen' te zeggen in situaties als 'hij' en 'zij' niet geschikt zijn.
Klik om te vergroten...
Ja exact :)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het punt voor mij is.
Homo zijn is een feit
Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft. Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen. Maar je geslacht ontkennen en uitgummen is onmogelijk.

Raven-van-Dorst-850x0.jpeg

Ik maak een uitzondering voor hermafrodieten(1 op 2000)
Iemand die inderdaad biologisch niet man niet vrouw is. Destijds kregen deze ouders het advies hun baby op te voeden als meisje:
Nu is ellen van dorst een rocker, lesbisch, mannelijke praat en gezicht. Voor haar moet het een verademing zijn dat ze nu de neutrale naam Raven heeft. En geen man of vrouw is.

Maat we hebben het hier over een afwijking. Ik denk als ze als man was opgevoed het daarbij was gebleven. Ze heeft alleen geen penis. Lijkt me superlastig als je kind hermafrodiet is. Waar doe je goed aan? Als een kind wel.een penis wil, of juist eraf. Moet je tegenwoordig al voor de pubertijd starten met zware hormonen.

www.nu.nl

Artiest en presentator Raven van Dorst identificeert zich als non-binair

Raven van Dorst heeft besloten niet langer als Ryanne door het leven te gaan, maar van naam te veranderen. De artiest en presentator laat woensdag op Instagram weten zich niet meer goed te voelen in "de mal van het vrouw-zijn" en zich te identificeren als non-binair.
www.nu.nl www.nu.nl
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Msloverdj zei:
Het punt voor mij is.
Homo zijn is een feit
Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft. Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen. Maar je geslacht ontkennen en uitgummen is onmogelijk.

Bekijk bijlage 31326

Ik maak een uitzondering voor hermafrodieten(1 op 2000)
Iemand die inderdaad biologisch niet man niet vrouw is. Destijds kregen deze ouders het advies hun baby op te voeden als meisje:
Nu is ellen van dorst een rocker, lesbisch, mannelijke praat en gezicht. Voor haar moet het een verademing zijn dat ze nu de neutrale naam Raven heeft. En geen man of vrouw is.

Maat we hebben het hier over een afwijking. Ik denk als ze als man was opgevoed het daarbij was gebleven. Ze heeft alleen geen penis. Lijkt me superlastig als je kind hermafrodiet is. Waar doe je goed aan? Als een kind wel.een penis wil, of juist eraf. Moet je tegenwoordig al voor de pubertijd starten met zware hormonen.

www.nu.nl

Artiest en presentator Raven van Dorst identificeert zich als non-binair

Raven van Dorst heeft besloten niet langer als Ryanne door het leven te gaan, maar van naam te veranderen. De artiest en presentator laat woensdag op Instagram weten zich niet meer goed te voelen in "de mal van het vrouw-zijn" en zich te identificeren als non-binair.
www.nu.nl www.nu.nl
Klik om te vergroten...
Eens :)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Sam Smith was de 1e hollywoodacteur die van man naar non binair ging.

Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
GettyImages-1192746869-e1576923632351.jpg
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Msloverdj zei:
Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft.
Klik om te vergroten...
Ik kan geen gedachten lezen. helaas.
dus dat weet ik niet.

Msloverdj zei:
Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen.
Klik om te vergroten...
why not? waarom niet mee spelen, dat is toch niet heel veel anders dan hoe je anders beleeft omgaat met mensen?
weet je hoeveel mensen ik met u, meneer en mevrouw heb aangesproken in m'n leven waar ik geen enkel respect voor had.
maar je speelt het spelletje mee. omdat 't zo heurt.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Msloverdj zei:
Sam Smith was de 1e hollywoodacteur die van man naar non binair ging.

Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
Bekijk bijlage 31327
Klik om te vergroten...
Ja wat wil je nou is dan de vraag die bij mij komt dagen
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Msloverdj zei:
Sam Smith was de 1e hollywoodacteur die van man naar non binair ging.

Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
Bekijk bijlage 31327
Klik om te vergroten...

Druktemaker zei:
Ja wat wil je nou is dan de vraag die bij mij komt dagen
Klik om te vergroten...

En nu hebben jullie deze woensdag een borrel met hen acteur, en vind je 't lastig hoe om te gaan met het verzoek om hen te noemen?
Pittig man!
Zwaar probleem dit. Snap dat jullie er erg mee zitten. :upsidedown:

Effe serieus: als je dus wel in het echt een non-binair gaat tegenkomen dan denk (of hoop) dat die gewoon met je praat en als je wil weten hoe dat voor die persoon is, dan zal dat vast verteld worden. Hoe en waarom die dat fijn vindt.

Als gay heb ik dat ook veel gedaan, en nog.
Dat je aangeeft dat bepaalde aannames en ideeën niet zo prettig zijn, en hoe je het wel wil.

Ik zou willen vragen: Wacht dat even af, en parkeer dit. Wanneer het zo ver is, kan het misschien een kei-leuk gesprek worden?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
QueerMan zei:
Ik kan geen gedachten lezen. helaas.
dus dat weet ik niet.


why not? waarom niet mee spelen, dat is toch niet heel veel anders dan hoe je anders beleeft omgaat met mensen?
weet je hoeveel mensen ik met u, meneer en mevrouw heb aangesproken in m'n leven waar ik geen enkel respect voor had.
maar je speelt het spelletje mee. omdat 't zo heurt.
Klik om te vergroten...
Een man die zich om laat bouwen tot vrouw, wil liever niet herinnert worden aan zijn jeugd maar zal nooit ontkennen dat hij/zij anders is geboren.

De non binair beweging wil wereldwijd bij geslacht, de letter X hebben staan geboortedocumenten vernietigd oftewel definitief gewijzigd. Je kan niet doen alsof je zonder piemel en vagina geboren word.

Ik wil best m'n best doen hen of hun te zeggen. Maar mij bestempelen als niet openminded als het me niet lukt gaat me te ver. Ik zal ze geen man of vrouw noemen. Maar je kan niet met je eigen eisenpakket komen en de mensheid in 2 kampen verdelen. Groen vinkje als ze meedoen in taalgebruik en de 'bad People' die dat niet doen.

Ik voel me ook niet aangevallen als mensen vragen of ik een man heb. Terwijl ze 'officieel' moeten vragen of ik een man of vrouw ben.

Hij/zij veranderen naar hen/hun word door velen nonbinairen gezien als de graadmeter of de ander hem accepteert. Totale onzin.

Als een man 4 vrouwen wil hebben moet hij ook zelf weten. Maar 4 huwelijken..met toeslagen, uitkeringen etc is praktisch niet te doen.
2 homovaders en 2 lesbomoeders op de geboorteakte zetten is symbolisch.leuk bedacht. Maar een biologische leugen.

Sommigen dingen zijn in de praktijk niet haalbaar. En als hen/hun wel haalbaar is, geef 'ons' dan even de tijd om het te laten inburgeren. Dst gebeurt niet in een paar jaar.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
QueerMan zei:
En nu hebben jullie deze woensdag een borrel met hen acteur, en vind je 't lastig hoe om te gaan met het verzoek om hen te noemen?
Pittig man!
Zwaar probleem dit. Snap dat jullie er erg mee zitten. :upsidedown:

Effe serieus: als je dus wel in het echt een non-binair gaat tegenkomen dan denk (of hoop) dat die gewoon met je praat en als je wil weten hoe dat voor die persoon is, dan zal dat vast verteld worden. Hoe en waarom die dat fijn vindt.

Als gay heb ik dat ook veel gedaan, en nog.
Dat je aangeeft dat bepaalde aannames en ideeën niet zo prettig zijn, en hoe je het wel wil.

Ik zou willen vragen: Wacht dat even af, en parkeer dit. Wanneer het zo ver is, kan het misschien een kei-leuk gesprek worden?
Klik om te vergroten...
Kan natuurlijk een heel leuk en gezellig persoon zijn, dat stukje kan ik mij enkel niet in vinden. We hoeven daarover wat mij betreft ook geen urenlange gesprekken te voeren. Liever gewoon zijn wie je bent en accepteren dat we daar beide anders instaan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Oh en @QueerMan
Prima als iemand non binair is. Ben er al bekend mee en ook om ermee te communiceren. Wat een gestuntel. Was geen probleem. Tot ik een 2e non binair tegenkwam en alsof de hel brandde als ik het verkeerd zei of vragen stelden.
Ik vind het prima om een ongezouten niet politiek correcte mening te hebben.
Ik vind het ook prima als ik ooit van gedachten verander.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
Druktemaker zei:
Liever gewoon zijn wie je bent en accepteren dat we daar beide anders instaan.
Klik om te vergroten...
Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je zo iemand niet interessant vindt. Is toch mooi om compleet andere mensen tegen te komen? Dan heb je naar mijn idee juist heel veel dingen om te bespreken.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#14
Msloverdj zei:
Sam Smith was de 1e hollywoodacteur die van man naar non binair ging.

Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
Bekijk bijlage 31327
Klik om te vergroten...
Laat mensen lekker zelf kiezen hoe ze eruit zien, op wie of wat ze vallen, maar ga anderen niet opleggen welke woorden ze wel en niet mogen gebruiken. Vragen of iemand je anders wil noemen kan altijd en dan is het aan de ander om de nieuwe woorden te gebruiken of niet.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Guapo Temudgin zei:
Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur?
Klik om te vergroten...
Niet belangrijker.
Maar wel anders ja, gaan veel meer emoties mee gepaard al is het maar de emotie 'lust'. Wat ik bij m'n favoriete kleur niet heb... Jij wel?
Dus wel belangrijker voor jezelf.

En ging over non-binaire mensen, over 'gelijkgeslachtelijke liefde' was degenen die het poste gewoon relaxt. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Guapo Temudgin zei:
Is een seksuele voorkeur
Klik om te vergroten...
Even ter info voor een ieder: een seksuele voorkeur heeft niets met je seksuele geaardheid te maken.

Seksuele geaardheid - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Guapo Temudgin zei:
Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je zo iemand niet interessant vindt. Is toch mooi om compleet andere mensen tegen te komen? Dan heb je naar mijn idee juist heel veel dingen om te bespreken.
Klik om te vergroten...
Interessante gesprekken zeker. Het is niet de bedoeling dat iemand zich als persoon afgewezen voelt, want ja uiteindelijk zal diegene het vervelend vinden dat je er anders over denkt en het die persoon ook raken.
Dan beter helder hebben dat beide er anders in staan, dan er dieper op in te gaan en dan tot dezelfde conclusie komen. Als iemand dat graag wilt is het een ander verhaal, maar van mijzelf hoeft dit niet zo nodig.
Hangt overigens ook wel weer af van hoe dicht iemand bij je staat, tot nu toe nog niemand in de omgeving (waar ik van weet).
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Seksuele geaardheid is gewoon een feit je wordt zo geboren en je hebt er verder geen keuze in. Toch? Want je bent immers zo geboren. Dit is hoe ik het zie. Mijn zusje is lesbisch en mijn eigen dochter ook. Er is geen speld tussen te krijgen je wordt zo geboren. Dan zet dit imo Toch wel echt de groep zij/hun een beetje spaak. Deze mensen zeggen (terwijl ze geboren zijn als man of vrouw) dat ze zich niet man/ vrouw voelen en dus ook geen man of vrouw zijn. Toch valt biologie niet te ontkennen je bent immers zo geboren. De groep die 2 geslachtig geboren zijn is wel degelijk een ander verhaal. Vroeger zei mijn zusje altijd dat ze niet *haar naam* heet maar Donald Duck. Ze luisterde ook op de kleuterschool niet naar haar eigen naam. Pas als de juffrouw haar met Donald Duck aansprak reageerde ze. Mijn moeder moest herhaaldelijk naar school komen, omdat vlgs de juffrouw mijn zusje een identiteitscrisis zou hebben. Nu heet ze gewoon weer * haar naam*. Ik durf mij als accepterend en openminded te betitelen. Echter het geen man geen vrouw terwijl je niet zo geboren bent vind ik erg moeilijk. Als ik opeens vind dat ik een tijger ben en ook zo aangesproken wens te worden zal er gevonden worden dat ik psychische hulp nodig heb. Daar word banaliteit van in gezien. Echter ongeboren genderen neutraliteit moet ik accepteren en omarmen. Doe ik dat niet ben ik toch niet zo accepterend en openminded als ik dacht..
Heb er echt moeite mee imo slaan we nu toch echt door.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chromosomen. Tellen die dingen nog mee?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?
Klik om te vergroten...
Nog even hierop terugkomend:

We zijn niet gelijk. We zijn verschillend. Dit is de natuur. Je weet dat ik overtuigd ben dat we in de kern wel gelijk zijn. Maar aan de oppervlakte niet. Er zijn verschillen tussen mensen.

Ik vind het niet zo raar dat er specifiek speelgoed is voor jongens en meisjes. Hier zit geen nare intentie achter om kinderen te sturen of zo. Maar als mensen hier al een probleem van gaan maken, haal de jongens en meisjes dan maar van de verpakkingen af en maak alles genderneutraal zodat niemand gekwetst kan worden. Ik vind het overtrokken, maar het hoeft inderdaad ook niet: die meisjes en jongens erop zetten. Foto's van het speelgoed zelf alleen is ook goed.

Al die heisa om dit...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."