#1
Ja joh ik zoek wel fkes wat anders.Kan die avatar ook uit, of stil?
Woah ik voel me helemaal herboren.
Ja joh ik zoek wel fkes wat anders.Kan die avatar ook uit, of stil?
yep.De "hen" mensen zijn de non binair mensen toch? Vind de hen term nog wel verwarrend.
Ja exactyep.
als taal-vondst vind ik het woord 'hen' wat slapjes. het is een woord dat al andere betekenissen heeft, zoals hen, maar ook in aanwijzende zin dicht bij 'hij' en 'zij' maar in totaal andere zins-constructies.
een woord dat ook op 'ij' eindigt in het Nederlands, maar met een beginletter die het woord uniek maakt, 'bekt' misschien beter.
nu zit ook taalgevoel in de weg om 'hen' te zeggen in situaties als 'hij' en 'zij' niet geschikt zijn.

EensHet punt voor mij is.
Homo zijn is een feit
Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft. Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen. Maar je geslacht ontkennen en uitgummen is onmogelijk.
Bekijk bijlage 31326
Ik maak een uitzondering voor hermafrodieten(1 op 2000)
Iemand die inderdaad biologisch niet man niet vrouw is. Destijds kregen deze ouders het advies hun baby op te voeden als meisje:
Nu is ellen van dorst een rocker, lesbisch, mannelijke praat en gezicht. Voor haar moet het een verademing zijn dat ze nu de neutrale naam Raven heeft. En geen man of vrouw is.
Maat we hebben het hier over een afwijking. Ik denk als ze als man was opgevoed het daarbij was gebleven. Ze heeft alleen geen penis. Lijkt me superlastig als je kind hermafrodiet is. Waar doe je goed aan? Als een kind wel.een penis wil, of juist eraf. Moet je tegenwoordig al voor de pubertijd starten met zware hormonen.
![]()
Artiest en presentator Raven van Dorst identificeert zich als non-binair
Raven van Dorst heeft besloten niet langer als Ryanne door het leven te gaan, maar van naam te veranderen. De artiest en presentator laat woensdag op Instagram weten zich niet meer goed te voelen in "de mal van het vrouw-zijn" en zich te identificeren als non-binair.www.nu.nl
Ik kan geen gedachten lezen. helaas.Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft.
why not? waarom niet mee spelen, dat is toch niet heel veel anders dan hoe je anders beleeft omgaat met mensen?Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen.
Ja wat wil je nou is dan de vraag die bij mij komt dagenSam Smith was de 1e hollywoodacteur die van man naar non binair ging.
Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
Bekijk bijlage 31327
Sam Smith was de 1e hollywoodacteur die van man naar non binair ging.
Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
Bekijk bijlage 31327
Ja wat wil je nou is dan de vraag die bij mij komt dagen
Een man die zich om laat bouwen tot vrouw, wil liever niet herinnert worden aan zijn jeugd maar zal nooit ontkennen dat hij/zij anders is geboren.Ik kan geen gedachten lezen. helaas.
dus dat weet ik niet.
why not? waarom niet mee spelen, dat is toch niet heel veel anders dan hoe je anders beleeft omgaat met mensen?
weet je hoeveel mensen ik met u, meneer en mevrouw heb aangesproken in m'n leven waar ik geen enkel respect voor had.
maar je speelt het spelletje mee. omdat 't zo heurt.
Kan natuurlijk een heel leuk en gezellig persoon zijn, dat stukje kan ik mij enkel niet in vinden. We hoeven daarover wat mij betreft ook geen urenlange gesprekken te voeren. Liever gewoon zijn wie je bent en accepteren dat we daar beide anders instaan.En nu hebben jullie deze woensdag een borrel met hen acteur, en vind je 't lastig hoe om te gaan met het verzoek om hen te noemen?
Pittig man!
Zwaar probleem dit. Snap dat jullie er erg mee zitten.
Effe serieus: als je dus wel in het echt een non-binair gaat tegenkomen dan denk (of hoop) dat die gewoon met je praat en als je wil weten hoe dat voor die persoon is, dan zal dat vast verteld worden. Hoe en waarom die dat fijn vindt.
Als gay heb ik dat ook veel gedaan, en nog.
Dat je aangeeft dat bepaalde aannames en ideeën niet zo prettig zijn, en hoe je het wel wil.
Ik zou willen vragen: Wacht dat even af, en parkeer dit. Wanneer het zo ver is, kan het misschien een kei-leuk gesprek worden?
Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je zo iemand niet interessant vindt. Is toch mooi om compleet andere mensen tegen te komen? Dan heb je naar mijn idee juist heel veel dingen om te bespreken.Liever gewoon zijn wie je bent en accepteren dat we daar beide anders instaan.
Laat mensen lekker zelf kiezen hoe ze eruit zien, op wie of wat ze vallen, maar ga anderen niet opleggen welke woorden ze wel en niet mogen gebruiken. Vragen of iemand je anders wil noemen kan altijd en dan is het aan de ander om de nieuwe woorden te gebruiken of niet.Sam Smith was de 1e hollywoodacteur die van man naar non binair ging.
Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
Bekijk bijlage 31327
Niet belangrijker.Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur?
Even ter info voor een ieder: een seksuele voorkeur heeft niets met je seksuele geaardheid te maken.Is een seksuele voorkeur
Interessante gesprekken zeker. Het is niet de bedoeling dat iemand zich als persoon afgewezen voelt, want ja uiteindelijk zal diegene het vervelend vinden dat je er anders over denkt en het die persoon ook raken.Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je zo iemand niet interessant vindt. Is toch mooi om compleet andere mensen tegen te komen? Dan heb je naar mijn idee juist heel veel dingen om te bespreken.
Nog even hierop terugkomend:Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."