Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
535 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#2
Empower Eachother zei:
Precies, stress veroorzaakt zoveel ziekte. Nee ik vraag het me ook af! Ben het nooit tegengekomen. Zoektochtje waard...
Klik om te vergroten...
Daar is zeker onderzoek naar gedaan. Het effect dat je beschrijft heet het nocebo-effect. Het is het omgekeerde van het placebo-effect: als je gelooft dat iets slecht voor je is, is de kans groter dat je ergens last van krijgt. Je ziet het in de discussie over windmolens op land: tegenstanders beweren dat je van windmolens ziek wordt (wat niet zo is) --> mensen krijgen daardoor stress van windmolens en vervolgens slapen ze niet goed, krijgen ze hoofdpijn etc. Zo ontstaat een selffulfilling prophecy.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#3
debkb zei:
Daar is zeker onderzoek naar gedaan. Het effect dat je beschrijft heet het nocebo-effect. Het is het omgekeerde van het placebo-effect: als je gelooft dat iets slecht voor je is, is de kans groter dat je ergens last van krijgt. Je ziet het in de discussie over windmolens op land: tegenstanders beweren dat je van windmolens ziek wordt (wat niet zo is) --> mensen krijgen daardoor stress van windmolens en vervolgens slapen ze niet goed, krijgen ze hoofdpijn etc. Zo ontstaat een selffulfilling prophecy.
Klik om te vergroten...
Pla en nocebo ben ik bekend mee. Het wordt alleen niet erkend of er word niks mee gedaan. Daarintegen pompen ze mensen vol met angst en word er veel herhaald, heel de dag door. Radio, telefoon, tv, computer, overal.

Lijkt mij dat de mensen in de politiek en hun adviseurs (met medische achtergrond mag ik hopen? Twijfels soms haha) hier ook van op de hoogte zijn. Maar er word juist angst gezaaid. En ja ik snap dat je het ook niet wil overkomen als iets wat meevalt, maar de balans is zoek. Lijkt me wel een middenweg mogelijk. Mensen meer helpen met hun mentale gezondheid.

Qua onderzoeken schoot Wim Hof me nog tebinnen. Hij, en mensen die hij heeft "opgeleid", kunnen een bacterie die mensen ziek maakt, ongeschadelijk maken. Dmv ademhalingstechnieken en gedachten. Ik blijf het vreemd vinden dat dit niet word erkend. Ja de farmaceuten lopen dan een boel mis, maar als je zoiets zegt word je al weer als complotdenker weggezet...
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#4
Gympie zei:
ik moest denken aan cortisol..

Wat is cortisol?​

Cortisol (of: hydrocortisone) wordt geproduceerd in de bijnierschors en is naast adrenaline het bekendste stresshormoon. Het activeert de katabole stofwisselingsprocessen, dit zijn de afbraakprocessen in je lichaam die energie leveren.

Cortisol heeft geen goede reputatie – ten onrechte: het hormoon is zelfs van levensbelang. Op korte termijn dient het als een belangrijk beschermend schild tegen stress en ontstekingen. Als het hormoon echter permanent vrijkomt, bijvoorbeeld bij chronische stress, kan cortisol negatieve effecten hebben, ook op je concentratievermogen en slaap.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad! Goed punt. En andersom zijn er waarschijnlijk ook hormonen verantwoordelijk voor de bescherming, een verhoogd immuun systeem. Blijkbaar kunnen we een boel zelf sturen! Wel vaker gehoord, gurus die in staat zijn hun hormonale staat te beinvloeden.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Was dit allemaal niet na dat er in een discotheek 300 van de 600 bezoekers besmet met corona waren geraakt? Dat klinkt in mijn oren wel een goede reden om de feestjes even wat minder wild te doen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen dansen met Janssen.

www.telegraaf.nl

Twijfel over bescherming Janssen-vaccin: 5 vragen

Bijna 670.000 Nederlanders hebben het Janssen-vaccin gekregen, dat bestaat uit één prik. Met de oprukkende zeer besmettelijke deltavariant is het volgens het Outbreak Management Team de vraag of…
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
lees net teletext ,lijkt wel of het met duizend mensen per dag weer omhoog gaat .
ben benieuwd of we voor/na het weekend weer richting de 8,9duizend gaan p.d.
gelukkig blijven het lage ziekenhuis opnames stabiel.
Klik om te vergroten...
had tog gelijk woensdag stond de teller op 3300 ofzo vandaag 10400
weet even niet hoe het met opnames is gestegen of stabiel is gebleven,mischien dat het vaccin dan tog helpt om ernstig ziek te worden van covid

13000 was het hoogste totaal ooit in nl op 1 dag
en een krantenkop in 10 dagen besmettingen vertienvoudigt

doet dit je tog overstappen naar tog maar wel vaccineren als je eerder tegen was of niet zeker was ?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Was dit allemaal niet na dat er in een discotheek 300 van de 600 bezoekers besmet met corona waren geraakt? Dat klinkt in mijn oren wel een goede reden om de feestjes even wat minder wild te doen.
Klik om te vergroten...

is dit een reactie op bovenstaande post?

allemaal?.. nee dit loopt al sinds vorig jaar..
en het gaat erom hoe er met je rechten wordt omgesprongen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gympie zei:
is dit een reactie op bovenstaande post?
Klik om te vergroten...
mijn reactie?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
mijn reactie?
Klik om te vergroten...

nope.. khad het tegen Martinus.. of het een reactie was op mijn bovenstaande post..
wat dus meer een retorische vraag was want ik vind dat zijn opmerking dus totaal niet over de inhoud van het filmpje ging.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#11
In de gemeente Amsterdam zelf kreeg 1 op elke 183 inwoners vorige week te horen dat hij of zij het coronavirus onder de leden had. Eind juni, in de week voordat de cafés en discotheken weer open mochten, testte één op elke 3096 Amsterdammers positief.

In de gemeente Groningen werd het coronavirus vorige week zelfs vastgesteld bij 1 op elke 108 mensen. In de week voor de laatste versoepeling overkwam dit 1 op elke 6173. Dat is een toename van 5620 procent in ongeveer twee weken tijd.


een toename in 2 weken .... 5620%omhoog
en daar zitten zeker volledig gevaccineerde tussen...
zal vaccineren nou helpen of is die delta variant gewoon minder agressief in het lichaam zodat er minder ziekenhuis opnames zijn?
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik vind het goede redenen ja. Er zullen misschien een paar bij zitten die ontkracht kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Er zit behoorlijk veel misinformatie in. maar een artikel met dit erin kan ik echt niet serieus nemen.

Mo is het met haar eens: ‘De aanval van het WTC was het beste wat Bush kon overkomen.
Klik om te vergroten...
Mo: ‘Dit klinkt akelig, maar er liggen nu veel mensen op de IC die het aan zichzelf te danken hebben. Even heel plat: ze hebben teveel gesnoept, teveel gerookt of nooit gesport.
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
fffffffffffffff zei:
Er zit behoorlijk veel misinformatie in. maar een artikel met dit erin kan ik echt niet serieus nemen.
Klik om te vergroten...
Nou, haal eruit wat je goed vindt, negeer wat je niet goed vindt.

Of keur het hele artikel inclusief de goede punten af omdat je een paar vindt die je niet serieus kunt nemen.

Het zijn trouwens ook verschillende mensen hè.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tja... en mensen hier denken dat oa moderna het beste met hun voor heeft.....

Dit zegt alles over de integriteit van het bedrijf.

www.volkskrant.nl

Farmaceut Moderna brengt miljardenwinst en patenten onder in belastingparadijzen

De Amerikaanse farmaceut Moderna heeft een fiscale structuur opgezet om de miljarden die het ontvangt voor zijn coronavaccin onder te brengen in belastingparadijs Zwitserland. De patenten op het vaccin, dat met hulp van universiteiten en overheidssubsidie is ontwikkeld, zijn ondergebracht in een...
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed voor hen toch? Ik gun het iedereen om 0% belastingen te betalen. Zie de relevantie niet echt, want denk niet dat er iemand twijfelt over of die bedrijven het doen voor winst of niet.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Nog niemand in dit topic is volgens mij “om” naar de andere kant.
Klik om te vergroten...
Martinus wel:)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
En als mensen zich niet vrijwillig laten vaccineren, dan zetten we ze maar onder emotionele chantage. Screenshot_20210713-201901_Samsung Internet.jpg
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Geen last gehad van de Janssen vaccinatie op een lichte spierpijn in de arm na.

Op een zaterdag rond 14.00 gehad. Combineerde die avond prima met kratom, bier, een beetje wiet en een beetje coke zonder negatieve interacties, was alleen wat eerder dan gebruikelijk moe. De dag daarna voelde ik me als usual na een avond kratom :)
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#19
АЛ-90 zei:
Geen last gehad van de Janssen vaccinatie op een lichte spierpijn in de arm na.

Op een zaterdag rond 14.00 gehad. Combineerde die avond prima met kratom, bier, een beetje wiet en een beetje coke zonder negatieve interacties, was alleen wat eerder dan gebruikelijk moe. De dag daarna voelde ik me als usual na een avond kratom :)
Klik om te vergroten...
🍀 bof je maar.l
Ik gisteren 2e moderna, 1e alleen beetje zere arm . Nu super ziek. Wordt gek van mezelf.
Meteen ook het hele menu natuurlijk !!
En was al ziek, heb reuma en fibromyalgie en was net 1 dag kiespijn vrij. Na twee weken ellende .koorts , naja verhoging, maar steen koud en kippenvel en misselijk en hoofdpijn en extra spierpijn . 😟 please morgen weg zijn... ik moet aansterken na de kaakontsteking ook. Weer gezond eten, mijn vezels , eiwitten, groente, weer buiten lopen, kleine blokjes . Conditie is weg.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
En als mensen zich niet vrijwillig laten vaccineren, dan zetten we ze maar onder emotionele chantage. Bekijk bijlage 25928
Klik om te vergroten...
Ja bizar...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8384858687...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."