#1
Daar is zeker onderzoek naar gedaan. Het effect dat je beschrijft heet het nocebo-effect. Het is het omgekeerde van het placebo-effect: als je gelooft dat iets slecht voor je is, is de kans groter dat je ergens last van krijgt. Je ziet het in de discussie over windmolens op land: tegenstanders beweren dat je van windmolens ziek wordt (wat niet zo is) --> mensen krijgen daardoor stress van windmolens en vervolgens slapen ze niet goed, krijgen ze hoofdpijn etc. Zo ontstaat een selffulfilling prophecy.Precies, stress veroorzaakt zoveel ziekte. Nee ik vraag het me ook af! Ben het nooit tegengekomen. Zoektochtje waard...
Pla en nocebo ben ik bekend mee. Het wordt alleen niet erkend of er word niks mee gedaan. Daarintegen pompen ze mensen vol met angst en word er veel herhaald, heel de dag door. Radio, telefoon, tv, computer, overal.Daar is zeker onderzoek naar gedaan. Het effect dat je beschrijft heet het nocebo-effect. Het is het omgekeerde van het placebo-effect: als je gelooft dat iets slecht voor je is, is de kans groter dat je ergens last van krijgt. Je ziet het in de discussie over windmolens op land: tegenstanders beweren dat je van windmolens ziek wordt (wat niet zo is) --> mensen krijgen daardoor stress van windmolens en vervolgens slapen ze niet goed, krijgen ze hoofdpijn etc. Zo ontstaat een selffulfilling prophecy.
Ja inderdaad! Goed punt. En andersom zijn er waarschijnlijk ook hormonen verantwoordelijk voor de bescherming, een verhoogd immuun systeem. Blijkbaar kunnen we een boel zelf sturen! Wel vaker gehoord, gurus die in staat zijn hun hormonale staat te beinvloeden.ik moest denken aan cortisol..
Wat is cortisol?
Cortisol (of: hydrocortisone) wordt geproduceerd in de bijnierschors en is naast adrenaline het bekendste stresshormoon. Het activeert de katabole stofwisselingsprocessen, dit zijn de afbraakprocessen in je lichaam die energie leveren.
Cortisol heeft geen goede reputatie – ten onrechte: het hormoon is zelfs van levensbelang. Op korte termijn dient het als een belangrijk beschermend schild tegen stress en ontstekingen. Als het hormoon echter permanent vrijkomt, bijvoorbeeld bij chronische stress, kan cortisol negatieve effecten hebben, ook op je concentratievermogen en slaap.
had tog gelijk woensdag stond de teller op 3300 ofzo vandaag 10400lees net teletext ,lijkt wel of het met duizend mensen per dag weer omhoog gaat .
ben benieuwd of we voor/na het weekend weer richting de 8,9duizend gaan p.d.
gelukkig blijven het lage ziekenhuis opnames stabiel.
Was dit allemaal niet na dat er in een discotheek 300 van de 600 bezoekers besmet met corona waren geraakt? Dat klinkt in mijn oren wel een goede reden om de feestjes even wat minder wild te doen.
mijn reactie?is dit een reactie op bovenstaande post?
mijn reactie?
Er zit behoorlijk veel misinformatie in. maar een artikel met dit erin kan ik echt niet serieus nemen.Ik vind het goede redenen ja. Er zullen misschien een paar bij zitten die ontkracht kunnen worden.
Mo is het met haar eens: ‘De aanval van het WTC was het beste wat Bush kon overkomen.
Mo: ‘Dit klinkt akelig, maar er liggen nu veel mensen op de IC die het aan zichzelf te danken hebben. Even heel plat: ze hebben teveel gesnoept, teveel gerookt of nooit gesport.
Nou, haal eruit wat je goed vindt, negeer wat je niet goed vindt.Er zit behoorlijk veel misinformatie in. maar een artikel met dit erin kan ik echt niet serieus nemen.
Martinus welNog niemand in dit topic is volgens mij “om” naar de andere kant.
🍀 bof je maar.lGeen last gehad van de Janssen vaccinatie op een lichte spierpijn in de arm na.
Op een zaterdag rond 14.00 gehad. Combineerde die avond prima met kratom, bier, een beetje wiet en een beetje coke zonder negatieve interacties, was alleen wat eerder dan gebruikelijk moe. De dag daarna voelde ik me als usual na een avond kratom![]()
Ja bizar...En als mensen zich niet vrijwillig laten vaccineren, dan zetten we ze maar onder emotionele chantage. Bekijk bijlage 25928
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."