Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
532 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
90% van de klanten die ik had wilde geen vaccin en waren daar Ʃcht van overtuigd. Nu willen ze toch op vakantie en heeft denk ik maar 10% er voor gekozen het niet te doen. Ben ook wel een beetje teleurgesteld in de ruggengraat van mensen.
Klik om te vergroten...
Dat is wel zwak ja vind ik... Blijf dan bij je standpunt. En dat voor vakantie!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Ik zie iedereen als volwaardig mens! Gevaccineerd of niet!
Tis ieders keuze. Ik ben wel gevaccineerd maar maak me echt niet druk om wie dat niet doet. Sta er gewoon dicht naast, raak ze aan en heb respect voor hun keuze. Jammer idd dat de overheid hier zoveel verdeeldheid over zaait!
Klik om te vergroten...
Ja dat weet ik van jou en zo zullen er nog veel meer zijn die zo denken, maar toch ook veel niet. En het is vooral de overheid (en media natuurlijk) die die verdeeldheid zaaien. Echt heel handig, een sterk land is een verenigd land, niet een verdeeld land. (doet je toch denken niet?)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Ik heb me ook bedacht. Waarom heeft dat iets te maken met doorzettings vermogen?
Klik om te vergroten...
Het ging hier lijkt mij om mensen die geen interesse hadden in vaccineren, maar het toch deden om op vakantie te kunnen.

Martinus zei:
En daarnaast mag je gratis getest worden in juli en augustus als je de grens over wil. Dus daar hoef je het niet voor te doen.
Klik om te vergroten...
Gemakzucht. Ja, laten vaccineren omdat dat makkelijker is dan steeds laten testen.


Als je zelf betere redenen hebt waarom je van mening bent veranderd, hoef je je ook niet aangesproken te voelen, toch?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

Klik om te vergroten...

Kurzgesagt ā™„ļø Ik ben fan van ze, vaak heel heldere uitleg!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Klik om te vergroten...
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
Klik om te vergroten...
Als je het filmpje wel echt had gezien, dan had je ook kunnen zien hoe ongeĆÆnformeerd deze mensen waren over het vaccin en mogelijke complicaties. "Je vertrouwt erop dat het goed zou moeten zijn." Heel veel mensen staan er zo in. Heel veel mensen horen van overheid en media dat het veilig is, dat je misschien wat last van je arm zult hebben, etc. Het is daarom denk ik juist goed dat zoiets ook eens getoond wordt.

Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
Klik om te vergroten...
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
Klik om te vergroten...
Kan je wellicht ook wat filmpjes laten zien van mensen die verminkt of dood zijn gegaan aan COVID? Nu krijgen we namelijk wel een heel eenzijdig beeld te zien.

Het is uiteraard lekker makkelijk om alleen maar filmpjes te posten van mensen die door de vaccinatie een probleem hebben gekregen, maar de kans is groot dat dezelfde mensen er veel ernstiger aan toe zouden zijn als ze COVID hadden gekregen. Je lichaam krijgt immers door de vaccinatie een afweer reactie tegen COVID.

Ik had al eerder aangegeven dat in de ziekenhuizen de gemiddelde leeftijd sterk omlaag was gegaan al voor het goede weer. Oorzaak: vaccinaties.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
Klik om te vergroten...
Hebben we daar de MSM al niet voor, om ons 24/7 te vertellen wat een godsgeschenk dit vaccin is en dat we dit allemaal moeten nemen? Het bestaansrecht van dit filmpje lijkt mij duidelijk: om daar wat tegenwicht aan te geven.

Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.

Zelfde gaat op voor @Proxima
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik lees in nieuws artikelen ook dat je van corona net zo goed bloedstolsels kan krijgen. Dus of je nou corona krijgt of een inenting. de kans is er sowieso.
Maakt het dan uit? Als je kiest om het niet te nemen dan schuif je het risico op andere mensen af of niet?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.
Klik om te vergroten...
Als je geen discussie wilt waarom post je het dan hier op een forum?

Ja, er zijn mensen die door de vaccinatie een ernstige reactie krijgen. Gebeurt met elk medicijn (er gaan zat mensen dood aan aspirine bijvoorbeeld).

Er zijn echter nog veel meer mensen die door de vaccinatie niet op de IC belanden en een lang traject in moeten gaan door de opgelopen longschade.

Heb je de filmpjes wel eens gezien van mensen die door COVID longschade hebben opgelopen en in een lang revalidatie traject zitten? En waarvan het niet eens zeker is dat die ooit zullen herstellen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Maakt het dan uit?
Klik om te vergroten...
Ja het maakt uit. De kans op ernstige trombose is bij Covid ongeveer 40 maal zo groot dan bij Astra Zeneca. Oh en dan hebben we het nog niet over de andere ā€œbijwerkingenā€ van COVID zoals sterven….
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Ja het maakt uit. De kans op ernstige trombose is bij Covid ongeveer 40 maal zo groot dan bij Astra Zeneca. Oh en dan hebben we het nog niet over de andere ā€œbijwerkingenā€ van COVID zoals sterven….
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde het ook in de zin van, maakt het dan uit om het vaccin te nemen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Ik bedoelde het ook in de zin van, maakt het dan uit om het vaccin te nemen.
Klik om te vergroten...
Ja dus… ook als het om tromboses gaat ben je veiliger uit met het vaccin. 😊
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Ik lees in nieuws artikelen ook dat je van corona net zo goed bloedstolsels kan krijgen. Dus of je nou corona krijgt of een inenting. de kans is er sowieso.
Maakt het dan uit? Als je kiest om het niet te nemen dan schuif je het risico op andere mensen af of niet?
Klik om te vergroten...

En wat te denken van de anticonceptiepil… De kans op trombose is bij vrouwen die de pil gebruiken 4x hoger dan bij vrouwen die geen pil gebruiken. Hier is AstraZeneca niets bij. Hoeveel vrouwen gebruiken de pil? Ik heb zelf overigens ook persoonlijk iemand gekend (collega tijdens een vroegere stage) die is overleden aan een ruiterembolie ten gevolge van de pil, was hartstikke jong, net moeder geworden. Vreselijk natuurlijk, maar alsnog is de kans gewoon heel klein dat zoiets gebeurt. Voor mij is dat de afgelopen 15 jaar geen reden geweest om de pil niet te slikken. Een ongewenste zwangerschap creĆ«ren lijkt me afschuwelijk. Er is altijd een kans op een bijwerking, zoals er bij een operatie altijd kans is op een complicatie.

Mijn kat werd onlangs doodziek van een plotselinge pancreatitis als blijkbaar extreem zeldzame bijwerking van narcose bij een routine-operatie aan haar tanden. Met een behandeling van een slordige tweeduizend euro en veel effort hebben we haar er gelukkig doorheen gekregen. Moet ik nu een filmpje gaan opnemen waarin andere katteneigenaren gewaarschuwd worden voor de risico’s van tandbehandelingen? Mijn kat en ik hadden gewoon pech. De mensen die een trombose krijgen van het vaccin hebben helaas enorme pech. De kans is ook groot dat deze mensen van nature al gevoelig waren/zijn voor trombose en er dus sowieso al meer risico op liepen, bij ziekte - bijv. COVID - of bij ingrepen (of in het voorbeeld van de anticonceptiepil).

Misschien wat rare voorbeelden die er niet perse heel erg toe doen, maar ik snap de hele consternatie over de bijwerkingen gewoon niet zo goed.

Soms wegen de statistieken zo zwaar door naar de kant van de voordelen dat je de minimale risico’s voor lief neemt.

De cijfers laten zeer duidelijk de effectiviteit van vaccineren zien. Je kunt tegen vaccinatie zijn, maar het wordt toch bijna onmogelijk om het standpunt te verdedigen dat het zinloos zou zijn…
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
De kans op trombose is bij vrouwen die de pil gebruiken 4x hoger dan bij vrouwen die geen pil gebruiken. Hier is AstraZeneca niets bij.
Klik om te vergroten...

Toevallig is de kans op trombose van corona vaccins voor vrouwen ook vele malen hoger.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Martinus zei:
Toevallig is de kans op trombose van corona vaccins voor vrouwen ook vele malen hoger.
Klik om te vergroten...

Alsof iedere maand ongesteld zijn niet al kut genoeg was. 😜
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik laat me vaccineren. Ik vertrouw op de wetenschap. Als kind heb ik vele vaccinaties gehad. Toen ik voor het eerst op vakantie ging buiten Europa nam ik een aantal vaccinaties en daarna ook nog een aantal. Verder heb ik zelf weleens troep in m’n lichaam gespoten en dat werd netjes opgeruimd door m’n afweersysteem dus ik lig er niet wakker van. Liever vaccin dan Corona krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8283848586...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."