Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
485 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gympie zei:
nope.. khad het tegen Martinus.. of het een reactie was op mijn bovenstaande post..
wat dus meer een retorische vraag was want ik vind dat zijn opmerking dus totaal niet over de inhoud van het filmpje ging.
Klik om te vergroten...
was wel even weer een herinnering ,best extreem als je dr gaat over nadenken. @vanaf minuut 23
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
ricorieks zei:
doet dit je tog overstappen naar tog maar wel vaccineren als je eerder tegen was of niet zeker was ?
Klik om te vergroten...
Nee sowieso al geen angst voor corona. Ik krijg het wel gewoon een keer, als ik het al niet gehad heb.

Rivalrie zei:
Nee zeker niet. Vooral niet nu blijkt dat gevaccineerde jonge mensen juist zieker lijken te worden.

m.noordhollandsdagblad.nl

Ivar (23) is twee keer geprikt, toch werd hij flink ziek na een avondje stappen

Hij is twee keer geprikt maar werd flink ziek na een avond stappen in het centrum van Haarlem. Ivar Wesselman uit Haarlem Noord had niet verwacht dat het zó makkelijk zou zijn om besmet te raken met corona.
m.noordhollandsdagblad.nl m.noordhollandsdagblad.nl
Klik om te vergroten...
Je moet daar lid van zijn.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Nee zeker niet. Vooral niet nu blijkt dat gevaccineerde jonge mensen juist zieker lijken te worden.

m.noordhollandsdagblad.nl

Ivar (23) is twee keer geprikt, toch werd hij flink ziek na een avondje stappen

Hij is twee keer geprikt maar werd flink ziek na een avond stappen in het centrum van Haarlem. Ivar Wesselman uit Haarlem Noord had niet verwacht dat het zó makkelijk zou zijn om besmet te raken met corona.
m.noordhollandsdagblad.nl m.noordhollandsdagblad.nl
Klik om te vergroten...

Er staat toch niet dat jonge gevaccineerde mensen nog zieker worden?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gympie zei:
is dit een reactie op bovenstaande post?

allemaal?.. nee dit loopt al sinds vorig jaar..
en het gaat erom hoe er met je rechten wordt omgesprongen.
Klik om te vergroten...

Deze reactie was niet specifiek op iemand beduuld. Sins de nieuwe maatregelen is er weer discussie, maar ik dacht dat de maatregelen niet perse random waren. Als er bij een discotheek zo een uitbraak is, dan kun je wel redeneren dat feesten de nummer 1 risico zijn voor versprijding.

De eerste piek in brabant was na een feest en het drama in india was na een feestdag.

Dus lijkt het me logisch om dan iets te proberen om dat in de toekomst te voorkomen.

De maatschappij ziet corona nou emaal als een gevaar. Of dat terecht is kun je eindeloos discuseren, maar er van uitgaande dat corona een gevaar is handelen ze gewoon correct om zijn leden, ons de burgers te beschermen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Nee zeker niet. Vooral niet nu blijkt dat gevaccineerde jonge mensen juist zieker lijken te worden.
Klik om te vergroten...
Dit is dus ook gewoon niet waar. Gevaccineerden worden gemiddeld genomen minder ziek niet zieker.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
In de hele corona discussie is wybren van haga naar mijn idee, de enige politicus met een realistische en intelligente blik.
Klik om te vergroten...
Ik had geen positief beeld van Van Haga maar pas weinig bewegend beeld van hem bekeken. Dit filmpje bevestigt mijn vooroordelen over de man:

Van Haga zegt dat De Jonge ‘zomaar’ de medicijnen als hydrochloriquine, remdesivir, ivermectine etc afwijst. Dit klopt niet. Remdesivir is opgenomen in de behandelrichtlijn voor een specifieke categorie gevallen. Afwijzing van medicijnen is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat die medicijnen niet of nauwelijks helpen. Hadden ze wel geholpen dan kun je er op rekenen dat de volledige ziekenhuissector moord en brand had geschreeuwd. Is niet gebeurd.

Van Haga die De Jonge aanwrijft dat hij polariseert, is de mooiste pot-verwijt-de-ketel die ik vandaag heb gehoord (maar de dag is nog jong en ik zit ook op Twitter dus er kan nog van alles gebeuren).

“…zeer beperkt gezondheidsrisico dat op geen enkele manier door feiten werd ondersteund…” dit is simpelweg onwaar. Covid-19 heeft een jaar lang de gezondheidszorg gedomineerd, en dat was mét maatregelen.

Verder impliceert Van Haga dat de spoedwet van tafel moet omdat er o.a. geen duidelijk algemeen belang is aan te wijzen… Hoe nauw kan je blik zijn?

Van Haga heeft wel een punt dat de 2e Kamer de democratische controle van spoedwetgeving niet uit handen mag geven. Maar hij maakt zijn punt op zó'n lelijke, gemene manier dat ik er geen enkel vertrouwen in heb dat deze man zich oprechte zorgen maakt over de democratie. Dat het amendement niet van hem komt maar van SP-Kamerlid Hijink, bewijst dat Van Haga wél wil mauwen en janken maar niet wil werken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
debkb zei:
Afwijzing van medicijnen is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat die medicijnen niet of nauwelijks helpen. Hadden ze wel geholpen dan kun je er op rekenen dat de volledige ziekenhuissector moord en brand had geschreeuwd. Is niet gebeurd.
Klik om te vergroten...
Dit is niet correct, als je kijkt naar de reden van afwijzing, zie je dat het zelfs weigeren om te testen.
debkb zei:
dit is simpelweg onwaar. Covid-19 heeft een jaar lang de gezondheidszorg gedomineerd, en dat was mét maatregelen.
Klik om te vergroten...
Is dat zo? Ik heb 4 operaties gehad in het afgelopen jaar en de ziekenhuizen waren gewoon leeg. Er is slechts een kleine groep in de zorg dat het heel druk gehad heeft. De druk lag met name op de IC.

Het bij bouwen van een covid ziekenhuis had de zorg kunnen ontlasten.

Daarnaast is covid nauwelijks gevaarlijk voor de groep 65- en levert dit geen druk op de zorg.

De ziekenhuizen liggen nu vol met kinderen met het RS virus.... Daar hoor ik niemand over.
debkb zei:
Hoe nauw kan je blik zijn?
Klik om te vergroten...
Wat zou het belang zijn van het afpakken van vrijheden voor een virus dat nauwelijks dodelijk is. De wet zorgt er voor dat bij elke ziekte, de overheid je vrijheden kan afpakken wanneer zij willen. Vind jij dan ok?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gevaccineerden zijn gevaarlijker dan men denkt. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor anderen.

www.telegraaf.nl

Russische overheid verzoekt gevaccineerden om drie dagen geen seks te hebben

Een Russische overheidsambtenaar heeft de bevolking gevraagd om geen seks te hebben in de eerste drie dagen na hun vaccinatie. Dat schrijft de Daily Mail.
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Gevaccineerden zijn gevaarlijker dan men denkt. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor anderen.

www.telegraaf.nl

Russische overheid verzoekt gevaccineerden om drie dagen geen seks te hebben

Een Russische overheidsambtenaar heeft de bevolking gevraagd om geen seks te hebben in de eerste drie dagen na hun vaccinatie. Dat schrijft de Daily Mail.
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Klik om te vergroten...

.....er staat letterlijk wederom niet bij dat ze gevaarlijk zijn voor anderen ofwel zichzelf. Er staat dat fysieke inspanning na vaccinatie beter vermeden kan worden.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mappie88 zei:
.....er staat letterlijk wederom niet bij dat ze gevaarlijk zijn voor anderen ofwel zichzelf. Er staat dat fysieke inspanning na vaccinatie beter vermeden kan worden.
Klik om te vergroten...
En waarom is dat denk je ?
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
En waarom is dat denk je ?
Klik om te vergroten...
Omdat je koorts kan krijgen???? Omdat het niet zo handig is enorm dronken te worden en fysieke inspanning te doen als je immuunsysteem aangesproken wordt?

Daarom staat echt onder de eerste alinea meteen dat het wel gewoon kan als je voorzichtig bent.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Het bij bouwen van een covid ziekenhuis had de zorg kunnen ontlasten.
Klik om te vergroten...
Nee, tekort aan zorgpersoneel die een lange opleiding nodig heeft is de bottleneck.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het OMT krijgt eindelijk een wat meer intelligente blik op de aanpak van covid.

Ik werd door sommige hier voor gek verklaard of trol, maar blijkbaar loop ik vooruit op de rest :)

Gevaccineerden zullen hopelijk ook zich verplicht moeten testen. Het OMT lid, legt duidelijk uit waarom dit is. Ik heb het al eerder beschreven.

www.at5.nl

OMT-lid De Jong: ''Alleen nog testen bij festival of club, geen vaccinatie- of herstelbewijs meer''

OMT-lid De Jong: ''Alleen nog testen bij festival of club, geen vaccinatie- of herstelbewijs meer''
www.at5.nl www.at5.nl
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Nee, tekort aan zorgpersoneel die een lange opleiding nodig heeft is de bottleneck.
Klik om te vergroten...
Onzin. We zijn al 1.5 jaar verder. Er had allang personeel opgeleid kunnen worden. De fout zit hem in de adviezen van het OMT en andere overheidsinstanties. Ze hadden simpel weg niet verwacht dat het zo lang zou duren.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Onzin. We zijn al 1.5 jaar verder. Er had allang personeel opgeleid kunnen worden. De fout zit hem in de adviezen van het OMT en andere overheidsinstanties. Ze hadden simpel weg niet verwacht dat het zo lang zou duren.
Klik om te vergroten...

Het is echt al heel vaak gezegd maar wederom: gespecialiseerde verpleegkundigen leid je niet binnen die tijd op.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mappie88 zei:
Het is echt al heel vaak gezegd maar wederom: gespecialiseerde verpleegkundigen leid je niet binnen die tijd op.
Klik om te vergroten...
Sorry maar zo complex kan het niet zijn.

De standaard opleiding:
De opleiding start twee keer per jaar, in april en oktober, en duurt 18 maanden. Er zijn (afhankelijk van deelname aan facultatieve onderdelen) 42 lesdagen. Je kunt gedurende de opleiding werken in een dienstverband van 32 of 36 uur.

Dit kan zeker versneld worden.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is niet correct, als je kijkt naar de reden van afwijzing, zie je dat het zelfs weigeren om te testen.
Klik om te vergroten...
Deze zin is wat krom, maar ik neem aan dat je bedoelt dat De Jonge heeft geweigerd om opdracht te geven tot wetenschappelijk onderzoek naar X? Even los van of dat daadwerkelijk zo is (na de eerste maanden lockdown volg ik de berichtgeving minder intensief omdat ik toch niet bij machte ben iets zinnigs bij te dragen)... Er zijn en worden allerlei onderzoeken naar Covid-19 gedaan over de hele wereld (ook in Nederland). De RIVM's en ziekenhuizen van deze wereld delen de resultaten met elkaar. Mede daardoor is de IFR van Covid-19 naar beneden bijgesteld: 'we' weten beter welke behandelingen effectief zijn.

Ken je deze website? https://swab.nl/nl/covid-19 Daar vind je het behandelprotocoladvies voor Covid-19. Prima leesbaar, met onderbouwingen voor de redenen dat de medicijnen die je noemt niet zomaar moeten worden toegepast.

Maar goed. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening (niet op zijn eigen waarheid), en daar hoort ook bij dat we gebeurtenissen en situaties anders wegen. Ik vertrouw er op dat als het OMT of de medische praktijk in Nederland een onderzoek naar hydrochloroquine o.i.d. niet nodig vindt, dat ze daarvoor een goede reden hebben. Jij trekt de conclusie dat ze ernaast zitten. Misschien zal de tijd ons leren dat jij of ik gelijk had, en misschien ook niet.

Ik stap weer uit deze discussie; het is een rabbit hole zonder einde en al zou ik alles over het onderwerp lezen en met iedereen in debat gaan, dan nog verandert mijn inspanning niets aan het verloop van de pandemie :peace:
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Sorry maar zo complex kan het niet zijn.

De standaard opleiding:
De opleiding start twee keer per jaar, in april en oktober, en duurt 18 maanden. Er zijn (afhankelijk van deelname aan facultatieve onderdelen) 42 lesdagen. Je kunt gedurende de opleiding werken in een dienstverband van 32 of 36 uur.

Dit kan zeker versneld worden.
Klik om te vergroten...
Nee, dat kan niet omdat je gespecialiseerd personeel nodig hebt, IC verpleegkundige bijvoorbeeld is een aparte opleiding die begint na je HBO-V opleiding, vaak is ook eerst een jaar praktijkervaring als verpleegkundige nodig.

Bovendien vind je niet zomaar een hoop mensen die opeens de medische wereld in willen en kunnen gaan.

Als het zo simpel was, dan was het al gebeurd via marktwerking.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die dokters die bijna in tranen zijn omdat ze verboden wordt Ivermectine te gebruiken, terwijl zij er naar eigen zeggen levens mee hebben gered, dat is allemaal fake? Right...

Pierre Kory bijvoorbeeld. Maar de fact checkers hier zullen wel weer zeggen dat dit een charlatan is. Wat hebben zulke mensen er mee te winnen (behalve mensen helpen) om Ivermectine aan te prijzen als een goed werkend medicijn? Je kunt er niets mee verdienen. Aan de vaccins daarentegen...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Proxima zei:
Als het zo simpel was, dan was het al gebeurd via marktwerking.
Klik om te vergroten...

Typisch dat je blijft ontkennen dat er andere mogelijkheden zijn ten aanzien van de covid aanpak.
Werk je toevallig voor de overheid ?:tongueout: of is het een kwestie van vertrouwen dat jij hebt in de overheid?

Juist geen marktwerking. Want dan verwacht je dat een commerciële partij er winst in ziet. Winstgevend zal het niet zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5859606162...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."