Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
479 weergaven
18-5-2026
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blyatman zei:
Spreek je mattie Queerman ook even aan wil je? Klein groepje uitlokkende provocerende kinderen.
Klik om te vergroten...
Ik wijs niemand specifiek aan, dat laat ik liever aan de mods over. Ik wil me er niet in mengen, ik vind het gewoon erg vervelend dat kinderachtige gedoe de hele tijd
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Eik @Roze Olifant @Mezelf
Sinds deze leden op het forum zijn gekomen, is het continu bonjes. Ze derailen alles op topics en wanneer het hen uitkomt gaan ze van topic naar persoonlijke uithalen.
het is een aantal die continu hier voor provocaties zorgt en uitlokt. Ik neem aan dat hier eindelijk eens adequaat op ingegrepen gaat worden? Want hun bijdrage is alles behalve respectvol te benoemen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laten we beginnen met het vaccin. Liefst in tweevoud en dan jaarlijks. Problem solved. Topic closed.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rotjoch zei:
Bedoel je het vaccin of moet ik QueerMan erbij roepen?
Klik om te vergroten...
Ik heb twee shots Moderna in m'n lichaam, maar ik weet niet of als ik je prik jij dan bescherming tegen Covid-19 krijgt.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
QueerMan zei:
Ik heb twee shots Moderna in m'n lichaam, maar ik weet niet of als ik je prik jij dan bescherming tegen Covid-19 krijgt.
Klik om te vergroten...
Ik betwijfel of het sexueel overdraagbaar is 🤔
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Laten we beginnen met het vaccin. Liefst in tweevoud en dan jaarlijks. Problem solved. Topic closed.
Klik om te vergroten...
Jongens, het hoge woord is er uit! Topic kan gesloten worden. Basta, finito, geen woord meer tussen te krijgen
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Rotjoch zei:
Ik betwijfel of het sexueel overdraagbaar is 🤔
Klik om te vergroten...
waarom vinden ze dat niet uit? Een seksueel overdraagbaar vaccin.
de Bible Belt bereik je dan niet, maar who cares?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
waarom vinden ze dat niet uit? Een seksueel overdraagbaar vaccin.
de Bible Belt bereik je dan niet, maar who cares?
Klik om te vergroten...
Alleen de katholieken
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rotjoch zei:
Alleen de katholieken
Klik om te vergroten...
Een pro puntje van de Katholieken: als je erna maar biecht mag alles.

Zijn overigens pro-vaccinatie, de RK Kerk.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ja helemaal mee eens.

En inderdaad, de geschiedenis gaat ons ook gelijk geven. Maar hoeveel moeten hier eerst nog onder lijden... En voor wat...
Klik om te vergroten...
nos.nl

Kamer gaat zwaarste middel inzetten bij onderzoek coronabeleid

Medio volgend jaar moeten de voorbereidingen voor een parlementaire enquête beginnen, waarin alle coronamaatregelen onder de loep worden genomen.
nos.nl nos.nl
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Ik denk dat we het topic beter kunnen sluiten. We zijn op het forum niet in staat om op een normale manier informatie met elkaar te delen en daarover te communiceren. Daarnaast heb ik dit topic mijzelf een beetje toegeëigend om een soort logboek bij te houden over dit onderwerp en waar ik vind dat het mis gaat in de maatschappij. Dat de bronnen volgens sommige niet waar zijn klopt overigens niet. Als er iets aangetoond foutiefs tussen staat, heb ik dat altijd aangepast. Helaas is het voor velen lastig om meningen en feiten van elkaar te scheiden.

Johan Cruijff zei ooit: je ziet het pas als je het doorhebt.

Daar wil ik graag mee afsluiten.
Klik om te vergroten...
Je zegt het goed Rivalrie, het is voor sommigen moeilijk om meningen en feiten van elkaar te scheiden. Er kan hier prima informatie met elkaar worden gedeeld en daar kan prima over worden gecommuniceerd.

Maar wanneer nieuws zodanig verknipt wordt gedeeld dat er uitspraken worden gedaan die kant nog wal raken ('90% van de ziekenhuisopnames zijn gevaccineerden, de miep van het ziekenhuis in Maastricht zegt het zelf', terwijl zij enkel een uitspraak deed over één afdeling met 10 personen) of er bronnen worden gedeeld die redelijkerwijs niet te checken zijn (een grafiek met bronvermelding die nergens toe leidt, 'reken zelf maar na', komt van 'een analist') gaat het niet meer om het delen van nieuws of het delen van feiten, maar om het delen van als feit verpakte meningen.

Voor jou is het blijkbaar erg lastig in te zien dat de manier waarop je hier post, zó sterk gekleurd dat het bijna zeer doet aan de ogen, precies dat is: het delen van jouw mening, verpakt als feiten.

Zodra je iedereen die daar wat tegenin brengt in een 'TEGEN' kamp plaatst maak je normale communicatie wel erg moeilijk. De tweedeling in de maatschappij wordt juist veroorzaakt door dit soort gedrag: als je mijn waarheid niet gelooft ben je tegen mij en ik heb gelijk dus jij bent een idioot. Zeggen dat het topic maar gesloten moet worden omdat je geen gelijk krijgt en afgeremd wordt voelt een beetje als Calimerogedrag.

Er schrijven er hier best wat mee die niet voor of tegen vaccineren zijn, maar vooral voor een vrije keuze en voor het terugkeren naar de normale samenleving, zonder dat daarbij al teveel dooien vallen omdat een aantal mensen willen dansen. Die voor plekken in het ziekenhuis zijn als je dat nodig hebt, en voor geen keuzes hoeven maken wie wel en geen zorg kan krijgen, omdat een aantal mensen uit willen kunnen gaan.

Die zijn het niet met het beleid eens, niet met corona eens, maar vaak ook niet met jou eens. Door de heftigheid van jouw mening en je starheid daarin zet je hen ook weg als 'het andere kamp'. Zie je dan nu door welke groep de tweedeling in de maatschappij veroorzaakt wordt? Dat is niet door de mensen in het midden, die niet voor of tegen zijn, maar gewoon zelf de oplossing ook niet weten. Maar door de mensen die het hardste schreeuwen dat hun mening de juiste is, de waarheid is, en de feiten daaraan aan denken te kunnen passen. De mensen die de overheid en mainstream media niet vertrouwen, maar wel waarde hechten aan uitspraken van Forum voor Democratie en Maurice de Hond als zijnde waarheid.

En ja, somehow zie ik dat geschreeuw vooral aan één kant van de 'tweedeling'.

Ik wacht nog tot het moment dat iemand met een werkbare oplossing uit deze crisis komt, die voor iedereen oke is. En tot die tijd ga ik vrolijk de discussie aan, zo min mogelijk op de inhoud, maar wel op de manier waarop informatie gedeeld word, de manier waarop tweedeling gecreëerd wordt door het volk zelf. En heel soms, zoals gister met mijn moeder, ook op de inhoud. Omdat er met hen nog te praten valt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
QueerMan zei:
Zeg Pløp, soms klink je als Michael Douglas in 'The American President' (1995).

Wat hij in de film zei over wetten over 'gun-control':
"I consider them a threat to national security, and I will go door to door if I have to, but I'm gonna convince Americans that I'm right, and I'm gonna get the guns.
We've got serious problems, and we need serious people, and if you want to talk about character, Bob, you'd better come at me with more than a burning flag and a membership card."


Pløp for President. :fist:
Klik om te vergroten...
Haha ik zie dit als compliment! Maar eerlijk is eerlijk, voor een functie als President (of in de politiek überhaupt) roep ik veel te vaak dingen waar '...tegen de muur!' onderdeel van is. Daarmee dreigen schijnt politiek incorrect te zijn 🤷🏼‍♀️
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vond de vergelijking in dat NOS artikel over het hebben van een rijbewijs en deelnemen aan het verkeer, of he hebben van geen rijbewijs en niet deelnemen aan het verkeer, eigenlijk wel een hele goede, hoe eenvoudig ook.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Ik vond de vergelijking in dat NOS artikel over het hebben van een rijbewijs en deelnemen aan het verkeer, of he hebben van geen rijbewijs en niet deelnemen aan het verkeer, eigenlijk wel een hele goede, hoe eenvoudig ook.
Klik om te vergroten...
Met als verschil natuurlijk wel dat je zonder rijbewijs prima je leven kunt leiden. Als je niet naar je werk kunt wordt dat wel een wat andere verhaal (of elke dag testen).
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Haha ik zie dit als compliment! Maar eerlijk is eerlijk, voor een functie als President (of in de politiek überhaupt) roep ik veel te vaak dingen waar '...tegen de muur!' onderdeel van is. Daarmee dreigen schijnt politiek incorrect te zijn 🤷🏼‍♀️
Klik om te vergroten...
ik heb misschien ook net een keer te vaak The Hitchhiker's Guid to the Galaxy gelezen:
'"The Hitchhiker's Guide to the Galaxy defines the marketing devision of the Sirius Cybernetic Corporation as "a bunch of mindless jerks who'll be the first against the wall when the revolution comes".'
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
QueerMan zei:
ik heb misschien ook net een keer te vaak The Hitchhiker's Guid to the Galaxy gelezen:
'"The Hitchhiker's Guide to the Galaxy defines the marketing devision of the Sirius Cybernetic Corporation as "a bunch of mindless jerks who'll be the first against the wall when the revolution comes".'
Klik om te vergroten...
Haha shit the hitchhikers guide to the galaxy kwam ik nooit doorheen!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Met als verschil natuurlijk wel dat je zonder rijbewijs prima je leven kunt leiden. Als je niet naar je werk kunt wordt dat wel een wat andere verhaal (of elke dag testen).
Klik om te vergroten...
Zeker. En met als verschil dat een vaccin niets kost en zo gezet is, en een rijbewijs een paar duizend euro kost en wat meer tijd vergt.

Maar ik begrijp wat je wilt zeggen hoor
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Haha shit the hitchhikers guide to the galaxy kwam ik nooit doorheen!
Klik om te vergroten...
Hoorde je die knal?
Dat was jij die van je voetstuk viel waar ik je net op had getakeld.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Zeker. En met als verschil dat een vaccin niets kost en zo gezet is, en een rijbewijs een paar duizend euro kost en wat meer tijd vergt.

Maar ik begrijp wat je wilt zeggen hoor
Klik om te vergroten...
Absoluut. Maar als de overheid blijft zeggen dat het een vrije keuze is, gaan zulke maatregelen ver. Zeg dan gewoon 'hey we gaan iedereen proberen te dwingen'.

Dus ik vind het een lastige en heb niet echt een mening hierover, ik zie beide kanten wel.

M.i. zou het nog steeds een belangrijke maatregel zijn dat gevaccineerden zich ook moeten laten testen voor evenementen bijv. Zolang ik nog mensen om me heen hoor roepen dat ze zich bij klachten niet hoeven laten testen 'want gevaccineerd' zit aan die kant ook nog wel echt een probleem.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
M.i. zou het nog steeds een belangrijke maatregel zijn dat gevaccineerden zich ook moeten laten testen voor evenementen bijv. Zolang ik nog mensen om me heen hoor roepen dat ze zich bij klachten niet hoeven laten testen 'want gevaccineerd' zit aan die kant ook nog wel echt een probleem
Klik om te vergroten...
Voor nu inderdaad wel, want de qr code is op deze manier onzinnig.

Get all vaccinated people. Please

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5657585960...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."