Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
387 weergaven
18-5-2026
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Jij misch niet nee..
Maar wat denk je van al het toegenomen huiselijk geweld, kindermishandelingen,sexueel misbruik, depressies en zelfs zelfmoorden, eenzame ouderen..
Dit is allemaal toegenomen met de lockdown.
En niemand die zich daar druk om maakt.
Klik om te vergroten...
ben wel benieuwd of hier ook onderzoeks raporten over te vinden zijn, en in hoevere dit afweegt tegen de gevolgen van geen lockdown.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
Jij misch niet nee..
Maar wat denk je van al het toegenomen huiselijk geweld, kindermishandelingen,sexueel misbruik, depressies en zelfs zelfmoorden, eenzame ouderen..
Dit is allemaal toegenomen met de lockdown.
En niemand die zich daar druk om maakt.
Klik om te vergroten...

Maar dit zijn complexe problemen. Om simpelweg dit allemaal onder "veroorzaakt door corona" te vegen is wel lekker makkelijk.

Voor corona waren die kindermishandelaars gewoon normale blije burgers en door corona begonnen ze opeens hun kinderen te slaan?

Als corona de druppel was die de pan liet overlopen. Is het dan niet belangrijker om te kijken naar de reden dat die pan al zo vol zat om mee te beginnen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Maar dit zijn complexe problemen. Om simpelweg dit allemaal onder "veroorzaakt door corona" te vegen is wel lekker makkelijk.

Voor corona waren die kindermishandelaars gewoon normale blije burgers en door corona begonnen ze opeens hun kinderen te slaan?

Als corona de druppel was die de pan liet overlopen. Is het dan niet belangrijker om te kijken naar de reden dat die pan al zo vol zat om mee te beginnen?
Klik om te vergroten...
Je zet "veroorzaakt door corona" tussen haakjes alsof je het citeert terwijl @Syl letterlijk zegt "toegenomen met de lockdown"...

Natuurlijk moet er gekeken worden naar al die afzonderlijke problemen, maar immens veel mensen hebben onnodig geleden onder de buitenproportionele maatregelen. Dit had makkelijk (in ieder geval deels) voorkomen kunnen worden door geen onzinnige maatregelen toe te passen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Nee. Martinus doet het lijken alsof Syl zegt dat deze dingen door corona zijn veroorzaakt en maakt van daaruit de aanname dat Syl denkt dat die problemen ervoor niet waren, terwijl Syl duidelijk slechts zegt: toegenomen met de lockdown.
Klik om te vergroten...

Ja ik begreep het anders. Toename kun je op meer dan 1 manier interpreteren.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
transient zei:
um is het iet zo dat de strenge lockdows regels zijn veroorzaakt door de heftige corona uitbraak, wat zorgt voor dat er meer mensen thuis zitten en hierdoor meer huiselijk geweld toegenomen en dus is dat veroorzaakt door de corona.

sorry ik heb geen idee meer wat mijn argument is 😂
Klik om te vergroten...
Jammer dat je je vorige post hebt verwijderd, was een mooi bericht!.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Jammer dat je je vorige post hebt verwijderd, was een mooi bericht!.
Klik om te vergroten...
um ja, ik wilde me post nog wat veranderen. ik vind dat je inderdaar wel goede punten benoemt.
opzich zijn er ook wel plus punten. thuiswerken heeft als plus punt dat er veel minder vervuiling is van verkeer. en je kan evengoed face chatten met erkaar voor een soort van sociale interactie. misschien dat mensen nieuwe hobbys hebben ondekt om te doen. het is ook mogelijk om te gaan hardlopen of fietsen. misschien dat je nu een huisdier heb om van te houden.
ik kan me voorstellen dat er ook wel een deel van de gezinnen een stuk dichter bij elkaar zijn gekomen ipv uit elkaar
maar kindermishandeling en huiselijk geweld is inderdaad wel erg helaas en dit denk dat dit veel schade kan opleveren.
heb vroeger ook wel wat huiselijk geweld mee gemaakt en dat kan inderdaad veel invloed op je leven maken.
tevens heb je ook nog sexueel misbruik, depressies en enzaamheid, en middelen misbruik. en het lijkt me nu ook moeilijker om een psycholoog te vinden om hier over te praten.

ja thuis opgesloten zitten doen waarschijnlijk meer kwaad dan goed. maar zonder die lockdown hadden de corona doden ook veel hogen kunnen oplopen.
maar ik heb hiet allemaal geen bewijs voor wat erger is, dit is wat ik op dit moment over denk, en mijn mening kan altijd nog veranderen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thunderdome zei:
Als je je laat vaccineren, prima, zo niet, ook prima toch?
Klik om te vergroten...
Hier kan ik het mee eens zijn.

Thunderdome zei:
We kunnen beter samen tegen deze vervloekte overheid optreden die deze 2deling in de maatschappij veroorzaakt dan doorgaan met deze discussie en uiteindelijk elkaar 'aan te vallen'. Ook al komt dit niet zo over, ik heb het gevoel dat veel mensen zich aangevallen voelen.
Klik om te vergroten...
Beetje lastig als die tweedeling er nou juist ook deels in ligt dat er mensen zijn die nog vertrouwen hebben in deze overheid (die in mijn ogen overigens ook onze gezamenlijke vijand is). En het gaat hier ook over een heel gevoelig onderwerp, dus kunnen de gemoederen gauw hoog oplopen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Hier kan ik het mee eens zijn.


Beetje lastig als die tweedeling er nou juist ook deels in ligt dat er mensen zijn die nog vertrouwen hebben in deze overheid (die in mijn ogen overigens ook onze gezamenlijke vijand is). En het gaat hier ook over een heel gevoelig onderwerp, dus kunnen de gemoederen gauw hoog oplopen.
Klik om te vergroten...
Wat ik het ergste vind, is dat een groep mensen vanuit hun eigen angst, mijn vrijheid willen beperken en daar ook in slagen. De huidige beperkingen zijn voor vele van hun nog niet genoeg.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Dat staat er al heel anders.

Daar kan ik me wel in vinden en aangezien iedereen die in een risicogroep zit gevaccineerd is of tenminste de mogelijkheid heeft zich te vaccineren, moet alles ook gewoon weer kunnen en kunnen we volledig terug naar normaal. Probleem is, dat gebeurt niet.
Klik om te vergroten...
Ja dat is wel zo. Ik stelde het toen nogal scherp in een discussie waarin de gemoederen hoog opliepen en zelfs Holocaust-vergelijkingen werden gemaakt. Inmiddels is er ook weer van alles gebeurd dus ik ben er wel wat genuanceerder over gaan denken.

Er zit nog wel een klein maar cruciaal verschil tussen wat ik zeg en wat jij zegt. Ik heb het over iedereen die gevaccineerd wil worden, en jij alleen over de risicogroep. Vanwege de nog deels onduidelijke impact van long covid en de vervelende gevolgen waar ook jonge mensen mee kunnen komen te zitten, vind ik dat we nog even ons best moeten doen de besmettingen binnen de perken te houden.

Dus bij deze is ons meningsverschil blijkbaar behoorlijk kleiner geworden.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#11
we hebben laatst nog versoepelingen gehad. is het niet beter om wat voorzichtig hier mee te zijn met de versoepelingen? het is immers een erg serieus virus waar al veel mensen aan zijn overleden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Wat is een disucussie? Lijkt me lekker om eens te doen.
Klik om te vergroten...
Een discussie met een discuswerper starten.
Lifegoals.


🤣
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
BAM!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
Omdat ik anders dierbaren niet meer kon zien. Ja of wachten tot alles voorbij is. Dat is gevoelsmatig geen optie
Klik om te vergroten...
Dat is ook een mede reden van mij om hem te nemen. Ik heb veel zwakke of risico mensen in mijn omgeving.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alakazam zei:
Hier dacht ik in eerste instantie ook aan, maar je kan op de site van de rijksoverheid ook het percentage positieve testen zien, en dat percentage is ook omhoog gegaan.

Bekijk bijlage 25736
Klik om te vergroten...
Maar dat staat toch niet in verhouding met de vertienvoudiging van het aantal positieve coronatests?

www.rtlnieuws.nl

Aantal positieve coronatests in anderhalve week vertienvoudigd

Het aantal nieuwe coronagevallen schoot vandaag omhoog met 5475, maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu bekend. Op 27 juni, anderhalve week geleden, werden er nog 504 besmettingen gemeld. De coronacijfers zijn dus vertienvoudigd.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is het eigenlijk niet enorm logisch dat de besmettingen sinds de versoepelingen fors zijn toegenomen? Doordat festivals en feesten weer mochten en doordat het de vakantieperiode is, zullen veel meer mensen zich hebben laten testen dan daarvoor. Er zijn zelfs gratis testen:

Reizigers die in juli of augustus vanuit Nederland naar het buitenland reizen kunnen zich gratis laten testen. De gratis testen zijn bedoeld voor reizigers die nog niet (volledig) gevaccineerd zijn en zich deze zomer voorafgaand aan hun reis naar het buitenland moeten laten testen. (Bron: Rijksoverheid.nl)
Klik om te vergroten...

Meer testen = meer "besmettingen" Duh...

Natuurlijk nog even los van het feit dat de PCR test ongeschikt is om echte besmettingen aan te tonen.

Je zult je maar puur gevaccineerd hebben om weer te kunnen feesten en dan dit. Ze zijn echt geniaal bezig door steeds wat vrijheid te geven en het dan weer af te nemen. De hele bevolking al 1,5 jaar bespelen zonder dat ze het zelf door hebben. Zou er bijna respect voor hebben als het niet zo ziekelijk kwaadaardig was...

Ik was er ook een beetje ingetrapt met de versoepelingen van 26 juni moet ik bekennen. Zou het dan toch? Dacht ik... Zullen we weer terug gaan naar normaal? Wordt het ons weer teruggegeven? Waar zat ik met mijn hoofd. :tearsofjoy: Dit gaat niet stoppen.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Is het eigenlijk niet enorm logisch dat de besmettingen sinds de versoepelingen fors zijn toegenomen? Doordat festivals en feesten weer mochten en doordat het de vakantieperiode is, zullen veel meer mensen zich hebben laten testen dan daarvoor. Er zijn zelfs gratis testen:



Meer testen = meer "besmettingen" Duh...
Klik om te vergroten...
Hier dacht ik in eerste instantie ook aan, maar je kan op de site van de rijksoverheid ook het percentage positieve testen zien, en dat percentage is ook omhoog gegaan.

IMG_20210710_125908.jpg
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe denken jullie over de mind, en het manifesteren van ziekte door hoe je erover denkt? Nu met covid is er wereldwijd natuurlijk een boel angst voor, ikzelf had gelijk het idee dat het niet klopte hoe het werd gebracht, en ben zelf nooit ziek.

Stel je bent erg bang, dan word je sneller ziek. Vroeger als kind kon ik mezelf ook ziek maken als ik eraan bleef denken. (school skippen) Ook een onderzoek voorbij zien komen, helaas kan ik hen zo niet vinden, waarin een hypnotiseur een man onder hypnose bracht. Hij zei vervolgens: ik ga je met een sigaret branden. Hij raakte de man met zijn vinger een, en zijn lichaam ontwikkelde een blaar. De geest "wist" dat er een blaar moest komen om de "wond" te helpen herstellen.

Verklaart voor mij ook waarom ouderen nu minder ziek worden. Zij zijn vaak al zwakker, meer kwaaltjes, lagere immuniteit, minder gunstige hormoonspiegels, kijken het langst tv, geloven vaak meer in de media omdat ze deze kanalen langer gebruiken, ook voor er alternatieven waren. Hun angst wordt meer weggenomen omdat we horen dat vaccineren het enige helpende is.

Gewoon een interessante gedachte, ik beweer niet dat het onzin is, of dat ik begrijp hoe het werkt. Toch denk ik dat ons denken een boel doet in onze staat van gezondheid. Voor mij werkt het in elk geval goed😇
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Als ik echt niet naar school wilde en dacht aan ziek ziek ziek, dan werd ik ook echt ziek. Ik denk dat angst zeker een slechte invloed heeft op je immuunsysteem. Weet eigenlijk niet of hier onderzoek naar gedaan is....
Klik om te vergroten...

ik moest denken aan cortisol..

Wat is cortisol?​

Cortisol (of: hydrocortisone) wordt geproduceerd in de bijnierschors en is naast adrenaline het bekendste stresshormoon. Het activeert de katabole stofwisselingsprocessen, dit zijn de afbraakprocessen in je lichaam die energie leveren.

Cortisol heeft geen goede reputatie – ten onrechte: het hormoon is zelfs van levensbelang. Op korte termijn dient het als een belangrijk beschermend schild tegen stress en ontstekingen. Als het hormoon echter permanent vrijkomt, bijvoorbeeld bij chronische stress, kan cortisol negatieve effecten hebben, ook op je concentratievermogen en slaap.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#20
wat is ad?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...175176177178179180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."