Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
388 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Ik ben het eigenlijk wel eens met de maatregelen in Oostenrijk. Maar nee ik "droom daar niet van". Het idee dat je serieus gelooft dat mensen "dromen" van maatregelen alsof het iets fantastisch is, geeft enkel aan hoe weinig je begrip je hebt van wat er aan de hand is.
Klik om te vergroten...
@MacLeod zou je naar deze reactie willen kijken. Het verspreiden van dergelijke haatdragende en discriminerende gedachtengoed op het forum door een moderator lijkt mij erg onwenselijk.

Het is goed dat mensen van mening verschillen. Dit soort meningen verkondigen op een forum waar iedereen zich geaccepteerd zou moeten voelen, helpt niet bepaald.

Edit: @Eik is er bekend mee dat veel forumleden niet gevaccineerd zijn en dat deze leden moeite hebben met de steeds verdergaande beperkingen in hun vrijheid. Mede hierdoor ben ik van mening dat het bewust aanzetten tot verdeling, uitsluiten van mensen en het steunen van dergelijke uitspraken, niet bijdraagt aan de gedachtengoed van het forum.

(De Oostenrijkse maatregel, is het in lockdown plaatsen van ongevaccineerden)

In de forumregels staat:
Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "DrugsForum" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
@MacLeod zou je naar deze reactie willen kijken. Het verspreiden van dergelijke haatdragende en discriminerende gedachtengoed op het forum door een moderator lijkt mij erg onwenselijk.

Het is goed dat mensen van mening verschillen. Dit soort meningen verkondigen op een forum waar iedereen zich geaccepteerd zou moeten voelen, helpt niet bepaald.



In de forumregels staat:
Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "DrugsForum" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider.
Klik om te vergroten...
Hoe is dit discriminerend en haatdragend gedachtegoed?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Ik ben het eigenlijk wel eens met de maatregelen in Oostenrijk. Maar nee ik "droom daar niet van". Het idee dat je serieus gelooft dat mensen "dromen" van maatregelen alsof het iets fantastisch is, geeft enkel aan hoe weinig je begrip je hebt van wat er aan de hand is.
Klik om te vergroten...

Rivalrie zei:
@MacLeod zou je naar deze reactie willen kijken. Het verspreiden van dergelijke haatdragende en discriminerende gedachtengoed op het forum door een moderator lijkt mij erg onwenselijk.

Het is goed dat mensen van mening verschillen. Dit soort meningen verkondigen op een forum waar iedereen zich geaccepteerd zou moeten voelen, helpt niet bepaald.



In de forumregels staat:
Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "DrugsForum" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider.
Klik om te vergroten...

Mevrouw Pløp zei:
Hoe is dit discriminerend en haatdragend gedachtegoed?
Klik om te vergroten...

Misschien ligt het aan mij hoor maar net als @Mevrouw Pløp zie ik het ook niet.

En nee, ik ben het niet 100% eens met de stelling van Eik.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
God jongens allejezus... Moet corona hier nou echt nog meer verdeeldheid zaaien!? Moeten we nou echt netzo lang doorgaan tot er weer iemand het forum verlaat of van het forum afgetyft wordt!? Want dat zou ik echt heul jammer vinden, eigenlijk. Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik het gisteren best een leuke en relatief constructieve discussie vond. Heb ook gewoon vrede met het met elkaar oneens zijn... Heeft nog kunnen leiden tot dit ook!
Roze Olifant zei:
Ik heb volgens mij een record aantal likejes (en lovejes) uitgedeeld 💓 wie had gedacht dat dit nog zou gebeuren in een Coronatopic.
Klik om te vergroten...
Dus verneuk dat nou niet met allerlei verwijten over zogenaamd discriminerend gedrag... We did so well together.

Rivalrie zei:
Elke keer (sinds de start van dit topic) vraag ik mij af of je dit soort dingen zegt om te shockeren of dat je daadwerkelijk deze gedachten hebt. Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat een gezond persoon dit daadwerkelijk vindt.
Klik om te vergroten...
Ik snap echt niet waar dit vermoeden vandaan komt ook dan... Juist na gisterenavond. Als voorstander van het vaccinatieprogramma heb ik hier van jou en anderen ook dingen gelezen waar ik me een ongeluk van schrok, waarvan ik me echt heb afgevraagd waarom je zoiets zou zeggen... Waarvan ik ook wel is heb gedacht HOE WORDT DIT TOEGELATEN. Waaronder ook gisteren weer. Maar het is toch duidelijk dat het hier om meningen gaat!? En daarom is het mij ook duidelijk waarom zulke dingen niet verbannen kunnen worden; wat door jou of door mij als shockerend wordt ervaren is nu eenmaal compleet tegenovergesteld (in dit topic dan, verder hebben we wel wat overeenkomsten ook😇).

Ik vind het eigenlijk wel vet dat @Eik eindelijk zijn mening heeft gegeven, na lang langs de zijlijn te hebben meegekeken. Zeker gezien de mening waar nu het meest over gevallen wordt nog niet voorbij is gekomen op het forum, en er vast lezers zijn die eindelijk herkenning vinden.

Ik weet dat je niet blij wordt van QueerManquotes Rivalrie, maar toch:
aardig zijn kost niets... Gewoon een beetje respectvol blijven allemaal💕
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Word er hier niet wat teveel gebant omdat mensen zich verbaal laten gaan in een discussiepunt die heel de wereld beroerd. Wie dan vooral vliegt zijn volgens mij toch de antivaxxers, laat ik ze zo even noemen. Begrijp hun wel want ze krijgen van een grote groep tegenkanting. Waar is dat gezellige DF gevoel gebleven? Ik zie bv mensen, ook uit het moderator team, enkel nog reageren als het over covid gaat. Allemaal niet vergeten, het blijft Drugsforum. Niet het covid21forum...
Klik om te vergroten...

Even voor mezelf sprekend, ik ben de laatste tijd minder actief op het forum geweest, en zal dat nog even moeten zijn ook, vanwege het neerleggen van een PhD, wat heel veel van mijn tijd en ook het nodige van mijn mental health heeft gevraagd/vraagt (dus ik zou het ook niet direct iemand aanraden! understatement). :tongueout: Zeker in combinatie met een struggle met depressie en angst. Het kan dus wel kloppen dat het misschien kan overkomen alsof ik momenteel vooral op het forum kom om moderator-moetjes te doen en niet echt veel gezelligheid uitstraal. Dat staat echter voor mij totaal los van (mijn plezier in) het forum en al helemaal los van Corona als onderwerp ansich of anti-vaxxers of wat dan ook. Ik heb gewoon echt feitelijk een periode minder ruimte in mijn leven om een vrolijk mee-discussiërend forumlid te zijn los van mod, en dat komt met de tijd vanzelf wel weer goed. :blush: Ik ga alle gezelligheid inhalen! Ook hier. :cheerpompom:

Bans delen we echt niet uit op basis van de kant die mensen kiezen in het Corona-gebeuren, vind het spijtig dat het daar blijkbaar voor sommigen op lijkt. Zoals Eik zegt, wij praten ook liever over drugs! En we zien dat dit topic geen goede sfeer brengt, vandaar ons voorstel het onderwerp in te dammen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
God jongens allejezus... Moet corona hier nou echt nog meer verdeeldheid zaaien!? Moeten we nou echt netzo lang doorgaan tot er weer iemand het forum verlaat of van het forum afgetyft wordt!? Want dat zou ik echt heul jammer vinden, eigenlijk. Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik het gisteren best een leuke en relatief constructieve discussie vond. Heb ook gewoon vrede met het met elkaar oneens zijn... Heeft nog kunnen leiden tot dit ook!
Klik om te vergroten...
Eens! En dat dan liever in één topic dan dat het onderwerp verspreid over het forum terug komt. Op deze manier kan men in ieder geval kiezen om gewoon het hele topic te negeren. En nog steeds hoop ik dat men ook gewoon nieuws met elkaar kan delen of als iemand er door maatregelen even doorheen zit, zonder dat het meteen in een laaiende discussie ontaard.

ljuv zei:
Dus verneuk dat nou niet met allerlei verwijten over zogenaamd discriminerend gedrag... We did so well together.


Ik snap echt niet waar dit vermoeden vandaan komt ook dan... Juist na gisterenavond. Als voorstander van het vaccinatieprogramma heb ik hier van jou en anderen ook dingen gelezen waar ik me een ongeluk van schrok, waarvan ik me echt heb afgevraagd waarom je zoiets zou zeggen... Waarvan ik ook wel is heb gedacht HOE WORDT DIT TOEGELATEN. Waaronder ook gisteren weer. Maar het is toch duidelijk dat het hier om meningen gaat!? En daarom is het mij ook duidelijk waarom zulke dingen niet verbannen kunnen worden; wat door jou of door mij als shockerend wordt ervaren is nu eenmaal compleet tegenovergesteld (in dit topic dan, verder hebben we wel wat overeenkomsten ook😇).

Ik vind het eigenlijk wel vet dat @Eik eindelijk zijn mening heeft gegeven, na lang langs de zijlijn te hebben meegekeken. Zeker gezien de mening waar nu het meest over gevallen wordt nog niet voorbij is gekomen op het forum, en er vast lezers zijn die eindelijk herkenning vinden.
Klik om te vergroten...
Ook eens!

En heel eerlijk gezegd was die mening een stuk anders dan ik hem had verwacht!
ljuv zei:
Ik weet dat je niet blij wordt van QueerManquotes Rivalrie, maar toch:
aardig zijn kost niets... Gewoon een beetje respectvol blijven allemaal💕
Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Komt er nog een 89e pagina van dit topic? Spannend!
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
Oeh ik voel een uitdaging!
Klik om te vergroten...
Waar is @blue eyes als je hem nodig hebt...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Waar is @blue eyes als je hem nodig hebt...
Klik om te vergroten...
Een post van zes meter lang maakt nog geen extra pagina :wink:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Een post van zes meter lang maakt nog geen extra pagina :wink:
Klik om te vergroten...
Ja gaat dat per post dan? Wierd.

Maar goed we kunnen hem er ook op vertrouwen dat er 6 vervolgposts komen van 6 meter lang dus wat dat betreft...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Ja gaat dat per post dan? Wierd.

Maar goed we kunnen hem er ook op vertrouwen dat er 6 vervolg posts komen van 6 meter lang dus wat dat betreft...
Klik om te vergroten...
Fair point!

Wie weet is er morgen weer wat sappig coronanieuws
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Maaaar wat ik kwalijk vind is dat de gevaccineerde straks overal naar binnen kunnen terwijl ze evengoed corona kunnen hebben en kunnen overdragen. Zodra mensen gevaccineerd zijn, zijn ze nergens meer voorzichtig mee want he ik ben gevaccineerd! Dus waterdicht zijn deze regels bij verre! Maargoed ik heb geen andere oplossing dus een regel afschieten zonder zelf met een oplossing komen is ook maar makkelijk dus ja, dan hou ik me er vanaf nu weer buiten :).
Klik om te vergroten...
Ik ben op zich niet tegen 2G, mits gevaccineerden bij klachten zich laten testen, mits gevaccineerden 1,5 meter afstand tot elkaar houden, mits gevaccineerden gebruik maken van testen voor toegang waar 1,5 meter niet mogelijk is (festival bijvoorbeeld).

Het moet van twee kanten komen. Gevaccineerden wanen zich vaak veilig en houden zich niet aan bovenstaande regels (die er nu ook niet zijn vanwege de coronapas die schijnveiligheid creëert). Juist daar ligt het probleem. En als alle ongevaccineerden zich dan ook nog eens laten vaccineren... gaan we redelijk de goede kant op.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
ChristenUnie stelt testen voor iedereen voor.

Ben benieuwd of dat opgepakt wordt en of er in het kabinet voldoende steun is voor het 2G beleid.

Uit onderzoek blijkt dat ruim 50% van de respondenten voor het 2G beleid is, dat had ik niet verwacht!
(Bron: De Stentor)

Ondertussen krijg ik vanuit het ziekenhuis in Zwolle mee hoe hoog de spanning daar oploopt, en dat ook voor patiënten op andere afdelingen merkbaar is. Ik hoop echt echt echt dat we er heel snel wat beter voor staan!
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MaddMonkey zei:
Na de woorden van Plopsa over de mooie discussies hier, toch maar weer even gluren.

Wat mij in het dagelijks leven vooral opvalt, is dat de maatregelen nu gewoon nagenoeg niet worden opgevolgd. Ik waste vanaf moment een mijn handen, was bewust met afstand bezig en heb netjes mijn mondkapje op.

Door de versoepelingen merk ik wel dat het compleet uit mijn systeem is. Ging vandaag gewoon de super binnen zonder kapje en niemand zei wat, maar de meeste mensen dragen ook enkel een kinlapje en afstand bewaren kan niemand meer lijkt het..

Zo gaan we alleen maar meer maatregelen weer krijgen. Zucht
Klik om te vergroten...
Helaas ik betrap mezelf ook op sommige dingen NIET meer in t oog te houden. Lakser ja.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Laats sprak ik met iemand die werkt op de IC in het ziekenhuis en dat was best wel interessant was ze te vertellen had.

Zo gaf ze aan dat er een aantal issues zijn door de vele COVID patiënten op de IC waar ik niet van op de hoogte was:

Door de vele COVID patiënten op de IC er een stuk minder diversiteit aan patiënten omdat de reguliere zorg nu wordt uitgesteld, hierdoor kunnen mensen die in opleiding zijn voor de IC niet hun opleiding afmaken omdat ze niet met genoeg verschillende/diverse patiënten te maken krijgen. Hierdoor krijgen we dus in de toekomst een kleine dip in de aanwas van nieuwe mensen die op de IC kunnen werken. Opschaling van de IC in de toekomst komt hierdoor dus in in gevaar.

Wat ze ook aangaf is dat ze voor de COVID patiënten zich altijd moeten omkleden en dat daardoor er nu een heel strikt regime is van wanneer het personeel zaken kan doen als lunch/diner, drinken en zelfs naar de WC gaan. Alles gaat nu volgens een zeer strakke planning en dit geeft een stuk hogere werkdruk dan normaal. Hierdoor verwacht men/is er een grotere uitval dan normaal van personeel door stress en burn outs.

COVID is dus niet alleen voor de vele patiënten een groot probleem maar het is ook een bijzonder groot probleem voor het ziekenhuis personeel en de toekomstige werknemers voor de IC afdelingen! Dit geeft dus nu en de toekomst echt grote problemen voor de niet COVID gerelateerde IC opnames.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Proxima zei:
Laats sprak ik met iemand die werkt op de IC in het ziekenhuis en dat was best wel interessant was ze te vertellen had.

Zo gaf ze aan dat er een aantal issues zijn door de vele COVID patiënten op de IC waar ik niet van op de hoogte was:

Door de vele COVID patiënten op de IC er een stuk minder diversiteit aan patiënten omdat de reguliere zorg nu wordt uitgesteld, hierdoor kunnen mensen die in opleiding zijn voor de IC niet hun opleiding afmaken omdat ze niet met genoeg verschillende/diverse patiënten te maken krijgen. Hierdoor krijgen we dus in de toekomst een kleine dip in de aanwas van nieuwe mensen die op de IC kunnen werken. Opschaling van de IC in de toekomst komt hierdoor dus in in gevaar.

Wat ze ook aangaf is dat ze voor de COVID patiënten zich altijd moeten omkleden en dat daardoor er nu een heel strikt regime is van wanneer het personeel zaken kan doen als lunch/diner, drinken en zelfs naar de WC gaan. Alles gaat nu volgens een zeer strakke planning en dit geeft een stuk hogere werkdruk dan normaal. Hierdoor verwacht men/is er een grotere uitval dan normaal van personeel door stress en burn outs.

COVID is dus niet alleen voor de vele patiënten een groot probleem maar het is ook een bijzonder groot probleem voor het ziekenhuis personeel en de toekomstige werknemers voor de IC afdelingen! Dit geeft dus nu en de toekomst echt grote problemen voor de niet COVID gerelateerde IC opnames.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik onderschrijven. Men ziet niet dat het meer is dan een covid patient in het bed. Bovenstaand heb je mooi omschreven, want dat is wat het grotere geheel van het probleem in de zorg momenteel, maar ook in de toekomst omvat.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Dit kan ik onderschrijven. Men ziet niet dat het meer is dan een covid patient in het bed. Bovenstaand heb je mooi omschreven, want dat is wat het grotere geheel van het probleem in de zorg momenteel, maar ook in de toekomst omvat.
Klik om te vergroten...
Ik zou al heel blij zijn als men COVID weer meer serieus gaat nemen.

Dat men dus uit zichzelf afstand blijft houden en goed nadenkt over hoe men met verschillende contacten omgaat. Men zou echt meer zelf verantwoordelijk moeten zijn in plaats van de hele tijd op de overheid te leunen, de COVID pandemie is echt een stuk meer dan wat regeltjes van de overheid.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Ik heb mijn stem in de poll veranderd. Alles van Corona mag hier weg!
Klik om te vergroten...
Niet alleen om de ruzie’s, en het moddergooien maar ook omdat ik het gevoel heb dat ik er sowieso mee “dood gegooid” wordt over die klote Corona.
Op Facebook zit ik ook al veeeel minder vaak, die tegen die groep, wijzen met vingers naar elkaar. Racistische reacties onder berichten, niemand kan meer begrijpend lezen, steeds meer hardheid, haat, ”ikke ikke” maar vooral DOMHEID. Steeds minder compassie en begrip.
Dus df zonder, of althans met STUKKKEN minder corona zou prettig zijn.
Ik denk dat we allemaal die corona wel zat zijn onderhand. Welke mening je ook deelt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Misschien is dat tenminste iets dat ons allemaal verbind hier op dit forum… de mening dat deze regering het heel hard heeft verneukt. Kunnen we het daar misschien allemaal over eens zijn?! 🧐
Klik om te vergroten...
Ik vraag me wel af wie het beter had kunnen doen. Ben het wel met je eens hoor. Maar klaver premier? Kaag? Die kakmadamme van de pvda? De rest noem ik niet eens. Rutte is imo wel het enige wat nederland te bieden heeft, ook internationaal, hoe erg ook.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Rutte is imo wel het enige wat nederland te bieden heeft, ook internationaal, hoe erg ook.
Klik om te vergroten...
Hahaha hier ben ik het zo hard mee oneens! Maar uit puur respect dat je zo’n impopulaire mening verdedigt hou ik die lekker voor me deze keer 😋
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ze hebben het misschien verneukt, maar dat is altijd achteraf van tevoren had niemand zien aankomen dat het zoveel impact ging hebben. Uiteindelijk zal ieder ander diezelfde fout wellicht gemaakt hebben. De verantwoordelijkheid in deze voor een heel land in een situatie als deze, wat ik in mijn leven iig niet eerder meegemaakt heb: Dat is nog wel wat.
Het had zeker anders gekund, absoluut alleen is er geen perfecte oplossing als heel Nederland de dingen op zijn/haar eigen manier aanpakt. We zijn geen kudde schapen die bij elkaar gehouden wordt door een herdershond, dat had de situatie wel anders gemaakt.

wellicht lees ik dit morgen terug en denk ik: wat een geneuzel, maar wijn. 🙋🏻‍♀️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...176177178179180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."