Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
398 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik vind dat niet zo vreemd als je bijdraagt aan de overbelasting van de zorg en de nieuwe lockdowns die nodig zijn nu.
Klik om te vergroten...
Vind dat je hiermee de werkelijke problemtiek waar D66, CDA en de VVD verantwoordelijk voor zijn veel te kort doet.

Jack van Gelder verwoord het perfect.
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
Hoho, dat probeerde ik ook niet te ontkennen.

Heb je wel gelezen wat ik zei? Ik gaf alleen een anekdote, een reden waarom ik liever heb dat iedereen zich test. Omdat in mijn omgeving gevaccineerde mensen het óók aan elkaar en anderen doorgeven, en er óók ziek van worden.
Je doet nu (vast niet bewust) haast de woorden ā€˜ik ken een gevaccineerd iemand die ziek werd, dus vaccins werken niet’ in mijn mond leggen, terwijl ik het daar totaaal niet over wilde hebben. Het ging over testen.
Klik om te vergroten...
Mooi, dank voor de verduidelijking!
Flualhamdulillam zei:
Vaccinatie de belangrijkste maatregel..? Het is de makkelijkste, maar je algehele gezondheid lijkt me belangrijker (tenzij je bij een kwetsbare groep zoals ouderen of mensen met onderliggend lijden, dan kan je vaak weinig meer doen aan je gezondheid)
Klik om te vergroten...
De makkelijkste en vooral ook de snelste, waarbij er de minste hoeveelheid aan eigen verantwoordelijkheid nodig is. Snelheid is wat we nu nodig hebben, en dat men slecht in staat is eigen verantwoordelijkheid te nemen blijkt naar mijn mening steeds weer.
Flualhamdulillam zei:
Ja, geweldig idee… Druk uitoefenen óók op kerngezonde 19-jarigen om zich te laten vaccineren, anders belanden ze op de IC!! Het is dus niet alsof ze het niet ook kunnen verspreiden met vaccinatie. šŸ™
Klik om te vergroten...
Maar die 19jarige gaat ook niet dood aan dat vaccin hƩ? Wat ik oprecht niet begrijp is waarom er veel mensen zijn ervan overtuigd zijn dat ze corona prima kunnen handelen (wat in veel gevallen overigens ook zo is), maar dat het vaccin verschrikkelijke gevolgen zal hebben. Maar voor een reis naar Verweggistan kunnen wel allerlei vaccinaties gezet worden.

Heeft dat iets te maken met eigenbelang versus collectief belang?

Flualhamdulillam zei:
En dat probleem blijft zich voordoen, jaar op jaar op jaar. Ik hoop dat we maar wat mensen dood laten gaan, in plaats van elk jaar opnieuw vaccineren.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk zal corona net als griep terug blijven komen ja, en er zullen mensen aan dood blijven gaan. Maar hopelijk wel met de juiste zorg. Want de situatie in de ziekenhuizen is inderdaad niet jouw probleem als gezonde relatief jongere, maar ondertussen wƩl mijn probleem met een vader die een operatie nodig heeft, waarvan het maar de vraag is of hij die kan krijgen aangezien er veel is afgeschaald.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Waarbij het voor de risicogroepen het belangrijkste is maar ook voor de andere groepen helpt.
Klik om te vergroten...
Het helpt, maar is lang niet noodzakelijk. Het probleem ligt bij ongevaccineerde kwetsbaren.
Eik zei:
Ook gezonde 19 jarigen kunnen op de IC belanden.
Klik om te vergroten...
serieus? Zijn dat de mensen waar je actief je best moet doen om ze te vaccineren? Dat zet toch geen zolen aan de dijk, wat een onzin zeg… Het KAN, maar het gebeurd NAUWELIJKS. Wat rechtvaardigt dan dwang om ze tóch te laten vaccineren?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Sorry, ik zal het Jip en Janneke taal maken.
Een ongevaccineerd gezond persoon heeft een hele kleine kans om op de IC terecht te komen. Gevaccineerd is die kans misschien 20 keer zo klein, maar waar hebben we het dan over? Je gaat dan van (bijvoorbeeld) 0,001% naar 0,0005% kans om op de IC terecht te komen. Alleen bij risicogroepen waar de kans op een IC-opname een stuk groter is, is het effect van een vaccin relevant.
Klik om te vergroten...
Dan zal ik het voor jou ook even Jip en Janneke maken… een kleine kans maal heel veel personen is nog steeds veel. Elke onnodige IC opname omdat iemand weigert een prikje te halen is onnodige extra druk op de zorg en is dus wel degelijk relevant.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw PlĆøp zei:
Want de situatie in de ziekenhuizen is inderdaad niet jouw probleem als gezonde relatief jongere, maar ondertussen wƩl mijn probleem met een vader die een operatie nodig heeft, waarvan het maar de vraag is of hij die kan krijgen aangezien er veel is afgeschaald
Klik om te vergroten...
Soo…. Dan moet ik me laten vaccineren?
Mevrouw PlĆøp zei:
Maar die 19jarige gaat ook niet dood aan dat vaccin hƩ?
Klik om te vergroten...
Gaat het mij niet per se om. Eerder om de onvoorstelbare hoeveelheden geld die verdwijnen in een shit vaccinatieprogramma. Of het principe, geef mensen de vrijheid zƩlf te bepalen wat ze in hun lichaam spuiten of niet.
Mevrouw PlĆøp zei:
Maar voor een reis naar Verweggistan kunnen wel allerlei vaccinaties gezet worden.
Klik om te vergroten...
Dat weet jij helemaal niet…. Aannames aannames… pfff
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flualhamdulillam zei:
En dat probleem blijft zich voordoen, jaar op jaar op jaar. Ik hoop dat we maar wat mensen dood laten gaan, in plaats van elk jaar opnieuw vaccineren.
Klik om te vergroten...
Dat dat onrealistisch is snap je denk ik ook wel... Onze samenleving laat niet zomaar mensen sterven. Ik maak me zat zorgen om overbevolking hoor, maar zodra het zal gaan over mensen in mijn omgeving die "maar het loodje moeten leggen" dan piep ik wel even anders.

Flualhamdulillam zei:
Fijn, overheid is krap bij kas, dus onschuldige, belastingbetalende gezonde mensen met een afwijkende mening mogen lekker de tyfus krijgen? šŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Ja zo kijkt een liberale overheid er waarschijnlijk wel naar ja. Snap ook niet hoe dat anders is dan dat deze groep nu een dikke middelvinger opsteekt naar de rest, overigens.
De mening dat het beleid wankel is deel ik met je. Dat dat een reden is niet te vaccineren, niet.

Flualhamdulillam zei:
Wat rechtvaardigt dan dwang om ze tóch te laten vaccineren?
Klik om te vergroten...
Het feit dat dit het percentage mensen dat besmet raakt en wel in het ziekenhuis belandt drastisch omlaaghaalt.

Flualhamdulillam zei:
Maar ik heb het idee dat ik om de een of andere vage reden toch weer in een hokje wordt geplaatst waar ik me totaaal niet in thuis voel. Jammer, dat het zelfs nog moet komen van iemand die het allemaal in zulke goeie banen wilt leiden… ā€˜k houd het voor gezien voor nu.
Klik om te vergroten...
Why so personal... Zeker in een inhoudelijke discussie. Niemand probeert je weg te zetten als iets, we zijn het gewoon oneens.

Snuffelaar zei:
Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn. Maar haha is toch lachen. Beetje pestgedrag vind ik.
Klik om te vergroten...
Rivalrie zei:
Agree
Klik om te vergroten...
Mevrouw PlĆøp zei:
En ja sorry, maar naast ontzettend jammer is het als je uit uit de context haalt en er dus een ander onderwerp voor in de plaats zet ook gewoon wel grappig.
Klik om te vergroten...
Heh. Ook al zo persoonlijk. Duidelijk een grapje toch, heb genoeg memes in dit topic voorbij zien komen die gevaccineerden een beetje bashen waar niemand om heeft gejenkt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flualhamdulillam zei:
Het helpt, maar is lang niet noodzakelijk. Het probleem ligt bij ongevaccineerde kwetsbaren.
Klik om te vergroten...
Evident dat het grootste probleem ligt bij de ongevaccineerde kwetsbaren. Maar het is toch een hele kleine moeite om een prikje te halen als je minder kwetsbaar bent en op die manier wel je steentje bijdraagt aan het voorkomen van een zorg infarct of nieuwe lockdowns?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Dan zal ik het voor jou ook even Jip en Janneke maken… een kleine kans maal heel veel personen is nog steeds veel. Elke onnodige IC opname omdat iemand weigert een prikje te halen is onnodige extra druk op de zorg en is dus wel degelijk relevant.
Klik om te vergroten...
Maar je ziet nog wel dat het percentage van de groep tussen de 60 en de 70 het hoogst is en de groep 55 tot 60 zie je wat toenemen,ā€ aldus Gommers in een toelichting.

Het percentage jongeren op de intensive cares is volgens hem nog steeds heel erg laag. ā€œNatuurlijk ligt er af en toe iemand van onder de 40 op de ic, maar dit staat niet in verhouding tot mensen van rond de 60 jaar.ā€ Dat mensen onder de 30 op de ic belanden met Covid-19 komt volgens de arts sporadisch voor.
Klik om te vergroten...
Miljoenen jongvolwassenen vaccineren voor een sporadisch IC-gevalletje… Ik vind het geen goed idee.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Sorry.... Rijstenvlaai..... Wegens gebrek aan goede smaak bent u niet welkom :tongueout:
Klik om te vergroten...
Die met chocoladevlokken erop he!!!! Echt goddelijk. Please iemand back me.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Die met chocoladevlokken erop he!!!! Echt goddelijk. Please iemand back me.
Klik om te vergroten...
Sorry, i’m out.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Hoe? Testen is de enige doeltreffende methode om besmettelijkheid aan te tonen. Genezen of gevaccineerd kan je alles en iedereen besmetten…
Klik om te vergroten...
Dat het kan wil niet zeggen dat je het in dezelfde mate doet… maar misschien is dat een te genuanceerde gedachte voor je…
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Of ga jij er vanuit dat de joden toen wel schuldig waren? Insta geval zou de vergelijking nog steeds onsmakelijk maar tenminste logisch zijn…
Klik om te vergroten...
Haha, lijkt me ook wel grappig dat we de hele tijd langs elkaar heen aan het praten zijn. Dat Rivalrie uiteindelijke gewoon een nazi blijkt te zijn :tilttearlaugh: Maar dat vertel je niet in een gesprek. "Hallo, mijn naam is Rivalrie ik discussieer graag mee. Ik ben een Nazi". Hetzelfde als je online met mensen een discussie aan het voeren bent die ietsjes rechts en anti immigratie wordt, tot je plotseling hele rasistische dingen aan het overgooien bent. En dat er dan iemand plotseling zegt: "ja maar ik ben ook een neger".

Vind ik grappig.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Het verschil zit hem erin dat niet gevacineeerden feitelijk meer bijdragen aan de verspreiding van het virus en de joden destijds niet
Klik om te vergroten...
Maar als je stopt met testen en met 2G aan de slag gaat, vinden er alsnog enorm veel besmettingen plaats, want het vaccin werkt nou eenmaal feitelijk niet zo goed om besmettingen te voorkomen… en dat probleem neemt alleen maar toe nu vaccinaties beginnen uit te werken/uitgewerkt zijn.

Die 2G regels zijn absoluut geen verbetering voor de volksgezondheid, het is een achteruitgang…
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja de hele situatie waarin veel mensen op een behoorlijk fascistische partij (Fvd) stemmen en dan verontwaardigd de situatie vergelijken met de jaren ā€˜30 van het derde rijk heeft inderdaad wel iets humoristisch…

jammer dat het tegelijkertijd ook zo droevig is
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Haha, lijkt me ook wel grappig dat we de hele tijd langs elkaar heen aan het praten zijn. Dat Rivalrie uiteindelijke gewoon een nazi blijkt te zijn :tilttearlaugh: Maar dat vertel je niet in een gesprek. "Hallo, mijn naam is Rivalrie ik discussieer graag mee. Ik ben een Nazi". Hetzelfde als je online met mensen een discussie aan het voeren bent die ietsjes rechts en anti immigratie wordt, tot je plotseling hele rasistische dingen aan het overgooien bent. En dat er dan iemand plotseling zegt: "ja maar ik ben ook een neger".

Vind ik grappig.
Klik om te vergroten...
Deze hele corona discussie is al vanaf het begin naast elkaar heen praten, en dat zal het voor altijd blijven.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Dat lijkt misschien vergelijkbaar maar dat is het niet. Het verschil zit hem erin dat niet gevacineeerden feitelijk meer bijdragen aan de verspreiding van het virus en de joden destijds niet. Of ga jij er vanuit dat de joden toen wel schuldig waren? Insta geval zou de vergelijking nog steeds onsmakelijk maar tenminste logisch zijn…
Klik om te vergroten...
Nee. Ik verwijs graag naar de bron in het andere corona topic. Genezen ongevaccineerden hebben 12x (1200%) minder kans om het virus te verspreiden dan een gevaccineerde. Terwijl een gevaccineerde slechts 50% minder verspreid dan een onbesmette ongevaccineerde. Dit is tenminste volgens de bron die jij gedeeld hebt in andere topic.

Je zou eigenlijk iets van een som moeten maken hoeveel mensen natuurlijk besmet zijn + onbesmet vs gevaccineerd * bescherming.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Dat het kan wil niet zeggen dat je het in dezelfde mate doet… maar misschien is dat een te genuanceerde gedachte voor je…
Klik om te vergroten...
Joh, doe ons een lol en verwijder dit topic. Kinderachtig ventje.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Ja de hele situatie waarin veel mensen op een behoorlijk fascistische partij (Fvd) stemmen en dan verontwaardigd de situatie vergelijken met de jaren ā€˜30 van het derde rijk heeft inderdaad wel iets humoristisch…

jammer dat het tegelijkertijd ook zo droevig is
Klik om te vergroten...
Deprimerend grappig
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Flualhamdulillam wat ben jij fel geworden, ben dat helemaal niet gewend van jou.🤣

Jij ziet de discussie en je klimt erin gewoon dat is niet meer normaal
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Haha, lijkt me ook wel grappig dat we de hele tijd langs elkaar heen aan het praten zijn. Dat Rivalrie uiteindelijke gewoon een nazi blijkt te zijn :tilttearlaugh: Maar dat vertel je niet in een gesprek. "Hallo, mijn naam is Rivalrie ik discussieer graag mee. Ik ben een Nazi". Hetzelfde als je online met mensen een discussie aan het voeren bent die ietsjes rechts en anti immigratie wordt, tot je plotseling hele rasistische dingen aan het overgooien bent. En dat er dan iemand plotseling zegt: "ja maar ik ben ook een neger".

Vind ik grappig.
Klik om te vergroten...
Haha hoe kan ik een nazi zijn als ik een Afrikaanse jood ben ? :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...172173174175176...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."