#1
Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn. Maar haha is toch lachen. Beetje pestgedrag vind ik.Bekijk bijlage 32340
Ik vond hem leuk.
Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn. Maar haha is toch lachen. Beetje pestgedrag vind ik.Bekijk bijlage 32340
Ik vond hem leuk.
Wat bedoel je daarmee? Er is nogal een verschil tussen je objectief kritisch opstellen tegenover een meermaals falend, wankel beleid en McDonalds boven volksgezondheid kiezen…Klinkt als een herkenbaar "thema". De benodigde maatregelen niet uitvoeren omdat mensen dat niet 'leuk' vinden. Verder wel eens met je opmerking natuurlijk.
Ik pak mijn popcorn!!! Eik deelt onpopulaire meningen!Eens. Er is veel te soepel omgegaan met wat gevaccineerden toegestaan is. Veel te weinig rekening gehouden met dat ook gevaccineerden het virus over kunnen dragen. Net als jullie ben ik ook voor meer testen van gevaccineerden. Het enige voordeel dat ik zie bij 2G is dat je de druk opvoert om toch te vaccineren. Dat blijkt in andere landen wel degelijk effect te hebben. En het is misschien niet populair om te zeggen maar het probleem dat we nu hebben in de ziekenhuizen en op de IC's is grotendeels veroorzaakt door niet gevaccineerden.
Maar dat is het hele ding dus juist, vaccineren doe je echt niet alleen voor jezelf (dat dit voor sommigen gevaccineerde individuen anders ligt, omdat ze wilden dansen, bedoel ik niet). We hebben wel degelijk een groot ziekenhuisprobleem omdat we een niet hoog genoeg percentage gevaccineerden hebben. Was ik liever zonder vaccin gebleven? Tuurlijk, in een ideale wereld zonder pandemie en zonder kapitalistische overheden die al decennia de zorg wegbezuinigen.Druk uitoefenen óók op kerngezonde 19-jarigen om zich te laten vaccineren, anders belanden ze op de IC!!
En dat probleem blijft zich voordoen, jaar op jaar op jaar. Ik hoop dat we maar wat mensen dood laten gaan, in plaats van elk jaar opnieuw vaccineren.We hebben wel degelijk een groot ziekenhuisprobleem omdat we een niet hoog genoeg percentage gevaccineerden hebben.
Fijn, overheid is krap bij kas, dus onschuldige, belastingbetalende gezonde mensen met een afwijkende mening mogen lekker de tyfus krijgen? 😂kost het kabinet teveel moneys
Ja en leek erop dat je zo'n N=1 anekdote wilde ophangen. Die zijn er in dit topic namelijk genoeg geweest. Als dat niet je intentie was en je inziet dat het om gemiddeldes gaat ... prima. Viel me gewoon op dat je deze anekdote aanhaalde.Heb je wel gelezen wat ik zei? Ik gaf alleen een anekdote, een reden waarom ik liever heb dat iedereen zich test.
Sowieso op dit moment de makkelijkste en belangrijkste als het gaat om de druk op de zorg te verminderen. Maar zeker niet de enige maatregel die nodig is.Vaccinatie de belangrijkste maatregel..?
Wat is dit nou weer voor onzinnig gebrabbel?Niet relevant voor vrijwel alle besmettingen. 0,001% (ik noem maar wat) * 20 = nogsteeds praktisch 0.
Nee iedereen moet gevaccineerd worden. Waarbij het voor de risicogroepen het belangrijkste is maar ook voor de andere groepen helpt. Een kleine kans maal vele miljoenen personen loopt uiteindelijk toch op. Zeker in een land waar de gezondheidszorg kapot-bezuinigd is door jarenlang VVD-beleid.IC- en ziekenhuisbezetting beperken met vaccinaties gaat pas echt een rol spelen wanneer je gaat kijken naar risicogroepen. En die moeten gevaccineerd worden, imo.
Niet specifiek de 19 jarigen. Maar iedereen. Ook gezonde 19 jarigen kunnen op de IC belanden. Sterker nog ik ken er 1 van 17 die in de eerste golf op de IC belandde. Die kans is klein inderdaad. Maar met 17 miljoen mensen bij lange na niet 0 zoals jij hier onterecht doet vermoeden.Ja, geweldig idee… Druk uitoefenen óók op kerngezonde 19-jarigen om zich te laten vaccineren, anders belanden ze op de IC!!
Je vind het misschien niet prettig om te lezen maar je hebt er wel degelijk iets mee te maken.Laat mij er alsjeblieft buiten, ik heb helemaal niks met dst probleem in ziekenhuizen te maken… Het gros van de ongevaccineerde mensen heeft dat niet.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik vind dat niet zo vreemd als je bijdraagt aan de overbelasting van de zorg en de nieuwe lockdowns die nodig zijn nu.Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn
AgreeOndanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn. Maar haha is toch lachen. Beetje pestgedrag vind ik.
Ik ken ongevaccineerden die zich met redenen niet laten vaccineren waar ik in kan komen, en ik ken er veel meer die letterlijk redeneren zoals in het plaatje wat ik deelde. En ja sorry, maar naast ontzettend jammer is het als je uit uit de context haalt en er dus een ander onderwerp voor in de plaats zet ook gewoon wel grappig.Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn. Maar haha is toch lachen. Beetje pestgedrag vind ik.
Sorry, ik zal het Jip en Janneke taal maken.Wat is dit nou weer voor onzinnig gebrabbel?
Vind dat je hiermee de werkelijke problemtiek waar D66, CDA en de VVD verantwoordelijk voor zijn veel te kort doet.Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik vind dat niet zo vreemd als je bijdraagt aan de overbelasting van de zorg en de nieuwe lockdowns die nodig zijn nu.
Mooi, dank voor de verduidelijking!Hoho, dat probeerde ik ook niet te ontkennen.
Heb je wel gelezen wat ik zei? Ik gaf alleen een anekdote, een reden waarom ik liever heb dat iedereen zich test. Omdat in mijn omgeving gevaccineerde mensen het óók aan elkaar en anderen doorgeven, en er óók ziek van worden.
Je doet nu (vast niet bewust) haast de woorden ‘ik ken een gevaccineerd iemand die ziek werd, dus vaccins werken niet’ in mijn mond leggen, terwijl ik het daar totaaal niet over wilde hebben. Het ging over testen.
De makkelijkste en vooral ook de snelste, waarbij er de minste hoeveelheid aan eigen verantwoordelijkheid nodig is. Snelheid is wat we nu nodig hebben, en dat men slecht in staat is eigen verantwoordelijkheid te nemen blijkt naar mijn mening steeds weer.Vaccinatie de belangrijkste maatregel..? Het is de makkelijkste, maar je algehele gezondheid lijkt me belangrijker (tenzij je bij een kwetsbare groep zoals ouderen of mensen met onderliggend lijden, dan kan je vaak weinig meer doen aan je gezondheid)
Maar die 19jarige gaat ook niet dood aan dat vaccin hé? Wat ik oprecht niet begrijp is waarom er veel mensen zijn ervan overtuigd zijn dat ze corona prima kunnen handelen (wat in veel gevallen overigens ook zo is), maar dat het vaccin verschrikkelijke gevolgen zal hebben. Maar voor een reis naar Verweggistan kunnen wel allerlei vaccinaties gezet worden.Ja, geweldig idee… Druk uitoefenen óók op kerngezonde 19-jarigen om zich te laten vaccineren, anders belanden ze op de IC!! Het is dus niet alsof ze het niet ook kunnen verspreiden met vaccinatie. 🙁
Waarschijnlijk zal corona net als griep terug blijven komen ja, en er zullen mensen aan dood blijven gaan. Maar hopelijk wel met de juiste zorg. Want de situatie in de ziekenhuizen is inderdaad niet jouw probleem als gezonde relatief jongere, maar ondertussen wél mijn probleem met een vader die een operatie nodig heeft, waarvan het maar de vraag is of hij die kan krijgen aangezien er veel is afgeschaald.En dat probleem blijft zich voordoen, jaar op jaar op jaar. Ik hoop dat we maar wat mensen dood laten gaan, in plaats van elk jaar opnieuw vaccineren.
Het helpt, maar is lang niet noodzakelijk. Het probleem ligt bij ongevaccineerde kwetsbaren.Waarbij het voor de risicogroepen het belangrijkste is maar ook voor de andere groepen helpt.
serieus? Zijn dat de mensen waar je actief je best moet doen om ze te vaccineren? Dat zet toch geen zolen aan de dijk, wat een onzin zeg… Het KAN, maar het gebeurd NAUWELIJKS. Wat rechtvaardigt dan dwang om ze tóch te laten vaccineren?Ook gezonde 19 jarigen kunnen op de IC belanden.
Kun je hier zo zijn? Ik pm je mijn adres even. Ik heb Gore dode dieren wiet en veel drank in huis.Abrikoos en kersen zijn mijn favoriet. Daarnaast is een kruimel-pudding ook verrukkelijk.
Dat lijkt misschien vergelijkbaar maar dat is het niet. Het verschil zit hem erin dat niet gevacineeerden feitelijk meer bijdragen aan de verspreiding van het virus en de joden destijds niet. Of ga jij er vanuit dat de joden toen wel schuldig waren? Insta geval zou de vergelijking nog steeds onsmakelijk maar tenminste logisch zijn…Ook helemaal met je eens.
Toch is ook dit bijna 1 op 1 te vergelijken.
Zie dit stukje tekst:
Tyfus is een vaak dodelijke bacteriële ziekte die wordt verspreid door luizen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog woedde de ziekte hevig in Europa. In nazipropaganda werden Joodse mensen neergezet als de voornaamste verspreiders van de ziekte. Zo vergaarden de nazi’s steun van het grote publiek voor hun plan om Joden in getto’s op te sluiten.
Bron: https://www.newscientist.nl/nieuws/...ijdens-wo-ii-een-tyfusepidemie-in-toom-hield/
Sorry.... Rijstenvlaai..... Wegens gebrek aan goede smaak bent u niet welkomBij! Als het rijstenvlaai betreft en ik nog welkom ben als gevaccineerde😜
Ach, jij denkt dat het alleen over het Corona virus gaat. Niet heel lang geleden deelde ik die gedachte, maar dit gaat nergens meer over.Gast, kap hier eens mee. Je kan de tweede wereldoorloog gewoon niet vergelijken met de beperkingen van het corona virus, dat was een andere tijd, een ander stuk uit de geschiedenis
Dit is nazipropoganda... Sorry onze regering is 1 en al klootzak, maar ze willen echt niet alle ongevaccineerden een massagraf inzwaaien.Ook helemaal met je eens.
Toch is ook dit bijna 1 op 1 te vergelijken.
Zie dit stukje tekst:
Tyfus is een vaak dodelijke bacteriële ziekte die wordt verspreid door luizen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog woedde de ziekte hevig in Europa. In nazipropaganda werden Joodse mensen neergezet als de voornaamste verspreiders van de ziekte. Zo vergaarden de nazi’s steun van het grote publiek voor hun plan om Joden in getto’s op te sluiten.
Bron: https://www.newscientist.nl/nieuws/...ijdens-wo-ii-een-tyfusepidemie-in-toom-hield/
Ik zal heel snel fietsen, hebben hier nog geen openbaar vervoer helaas. Wat voor drank heb je?Kun je hier zo zijn? Ik pm je mijn adres even. Ik heb Gore dode dieren wiet en veel drank in huis.
Die met chocoladevlokken erop he!!!! Echt goddelijk. Please iemand back me.Sorry.... Rijstenvlaai..... Wegens gebrek aan goede smaak bent u niet welkom![]()
Sorry, i’m out.Die met chocoladevlokken erop he!!!! Echt goddelijk. Please iemand back me.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."