Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
403 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Bekijk bijlage 32340
Ik vond hem leuk.
Klik om te vergroten...
Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn. Maar haha is toch lachen. Beetje pestgedrag vind ik.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Klinkt als een herkenbaar "thema". De benodigde maatregelen niet uitvoeren omdat mensen dat niet 'leuk' vinden. Verder wel eens met je opmerking natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je daarmee? Er is nogal een verschil tussen je objectief kritisch opstellen tegenover een meermaals falend, wankel beleid en McDonalds boven volksgezondheid kiezen…

Maar ik heb het idee dat ik om de een of andere vage reden toch weer in een hokje wordt geplaatst waar ik me totaaal niet in thuis voel. Jammer, dat het zelfs nog moet komen van iemand die het allemaal in zulke goeie banen wilt leiden… ‘k houd het voor gezien voor nu.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Eens. Er is veel te soepel omgegaan met wat gevaccineerden toegestaan is. Veel te weinig rekening gehouden met dat ook gevaccineerden het virus over kunnen dragen. Net als jullie ben ik ook voor meer testen van gevaccineerden. Het enige voordeel dat ik zie bij 2G is dat je de druk opvoert om toch te vaccineren. Dat blijkt in andere landen wel degelijk effect te hebben. En het is misschien niet populair om te zeggen maar het probleem dat we nu hebben in de ziekenhuizen en op de IC's is grotendeels veroorzaakt door niet gevaccineerden.
Klik om te vergroten...
Ik pak mijn popcorn!!! Eik deelt onpopulaire meningen!

Flualhamdulillam zei:
Druk uitoefenen óók op kerngezonde 19-jarigen om zich te laten vaccineren, anders belanden ze op de IC!!
Klik om te vergroten...
Maar dat is het hele ding dus juist, vaccineren doe je echt niet alleen voor jezelf (dat dit voor sommigen gevaccineerde individuen anders ligt, omdat ze wilden dansen, bedoel ik niet). We hebben wel degelijk een groot ziekenhuisprobleem omdat we een niet hoog genoeg percentage gevaccineerden hebben. Was ik liever zonder vaccin gebleven? Tuurlijk, in een ideale wereld zonder pandemie en zonder kapitalistische overheden die al decennia de zorg wegbezuinigen.
En ik ben ook echt groot voorstander van dat iedereen een eigen keuze mag hebben, juist bij vaccinatie. Maar je keuze is heus niet zo vrij als je denkt wanneer deze beïnvloed is door (imo) misinformatie, gekleurde politieke partijen, of persoonlijke anekdotes.

Ik vind de 2G ook niet sympathiek... Ik ben doodsbang voor de 2 deling in de samenleving en zou ook meer testen willen zien (wat niet gaat gebeuren, kost het kabinet teveel moneys). Maar ik begin het wel beter te begrijpen...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
We hebben wel degelijk een groot ziekenhuisprobleem omdat we een niet hoog genoeg percentage gevaccineerden hebben.
Klik om te vergroten...
En dat probleem blijft zich voordoen, jaar op jaar op jaar. Ik hoop dat we maar wat mensen dood laten gaan, in plaats van elk jaar opnieuw vaccineren.
ljuv zei:
kost het kabinet teveel moneys
Klik om te vergroten...
Fijn, overheid is krap bij kas, dus onschuldige, belastingbetalende gezonde mensen met een afwijkende mening mogen lekker de tyfus krijgen? 😂
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Heb je wel gelezen wat ik zei? Ik gaf alleen een anekdote, een reden waarom ik liever heb dat iedereen zich test.
Klik om te vergroten...
Ja en leek erop dat je zo'n N=1 anekdote wilde ophangen. Die zijn er in dit topic namelijk genoeg geweest. Als dat niet je intentie was en je inziet dat het om gemiddeldes gaat ... prima. Viel me gewoon op dat je deze anekdote aanhaalde.

Flualhamdulillam zei:
Vaccinatie de belangrijkste maatregel..?
Klik om te vergroten...
Sowieso op dit moment de makkelijkste en belangrijkste als het gaat om de druk op de zorg te verminderen. Maar zeker niet de enige maatregel die nodig is.

Flualhamdulillam zei:
Niet relevant voor vrijwel alle besmettingen. 0,001% (ik noem maar wat) * 20 = nogsteeds praktisch 0.
Klik om te vergroten...
Wat is dit nou weer voor onzinnig gebrabbel?

Flualhamdulillam zei:
IC- en ziekenhuisbezetting beperken met vaccinaties gaat pas echt een rol spelen wanneer je gaat kijken naar risicogroepen. En die moeten gevaccineerd worden, imo.
Klik om te vergroten...
Nee iedereen moet gevaccineerd worden. Waarbij het voor de risicogroepen het belangrijkste is maar ook voor de andere groepen helpt. Een kleine kans maal vele miljoenen personen loopt uiteindelijk toch op. Zeker in een land waar de gezondheidszorg kapot-bezuinigd is door jarenlang VVD-beleid.

Flualhamdulillam zei:
Ja, geweldig idee… Druk uitoefenen óók op kerngezonde 19-jarigen om zich te laten vaccineren, anders belanden ze op de IC!!
Klik om te vergroten...
Niet specifiek de 19 jarigen. Maar iedereen. Ook gezonde 19 jarigen kunnen op de IC belanden. Sterker nog ik ken er 1 van 17 die in de eerste golf op de IC belandde. Die kans is klein inderdaad. Maar met 17 miljoen mensen bij lange na niet 0 zoals jij hier onterecht doet vermoeden.

Flualhamdulillam zei:
Laat mij er alsjeblieft buiten, ik heb helemaal niks met dst probleem in ziekenhuizen te maken… Het gros van de ongevaccineerde mensen heeft dat niet.
Klik om te vergroten...
Je vind het misschien niet prettig om te lezen maar je hebt er wel degelijk iets mee te maken.

Snuffelaar zei:
Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn
Klik om te vergroten...
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik vind dat niet zo vreemd als je bijdraagt aan de overbelasting van de zorg en de nieuwe lockdowns die nodig zijn nu.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn. Maar haha is toch lachen. Beetje pestgedrag vind ik.
Klik om te vergroten...
Agree
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn. Maar haha is toch lachen. Beetje pestgedrag vind ik.
Klik om te vergroten...
Ik ken ongevaccineerden die zich met redenen niet laten vaccineren waar ik in kan komen, en ik ken er veel meer die letterlijk redeneren zoals in het plaatje wat ik deelde. En ja sorry, maar naast ontzettend jammer is het als je uit uit de context haalt en er dus een ander onderwerp voor in de plaats zet ook gewoon wel grappig.

Want als het om dit plaatje gaat is er niemand die zegt 'ja duh, logisch toch?'
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Wat is dit nou weer voor onzinnig gebrabbel?
Klik om te vergroten...
Sorry, ik zal het Jip en Janneke taal maken.
Een ongevaccineerd gezond persoon heeft een hele kleine kans om op de IC terecht te komen. Gevaccineerd is die kans misschien 20 keer zo klein, maar waar hebben we het dan over? Je gaat dan van (bijvoorbeeld) 0,001% naar 0,0005% kans om op de IC terecht te komen. Alleen bij risicogroepen waar de kans op een IC-opname een stuk groter is, is het effect van een vaccin relevant.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik vind dat niet zo vreemd als je bijdraagt aan de overbelasting van de zorg en de nieuwe lockdowns die nodig zijn nu.
Klik om te vergroten...
Vind dat je hiermee de werkelijke problemtiek waar D66, CDA en de VVD verantwoordelijk voor zijn veel te kort doet.

Jack van Gelder verwoord het perfect.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Hoho, dat probeerde ik ook niet te ontkennen.

Heb je wel gelezen wat ik zei? Ik gaf alleen een anekdote, een reden waarom ik liever heb dat iedereen zich test. Omdat in mijn omgeving gevaccineerde mensen het óók aan elkaar en anderen doorgeven, en er óók ziek van worden.
Je doet nu (vast niet bewust) haast de woorden ‘ik ken een gevaccineerd iemand die ziek werd, dus vaccins werken niet’ in mijn mond leggen, terwijl ik het daar totaaal niet over wilde hebben. Het ging over testen.
Klik om te vergroten...
Mooi, dank voor de verduidelijking!
Flualhamdulillam zei:
Vaccinatie de belangrijkste maatregel..? Het is de makkelijkste, maar je algehele gezondheid lijkt me belangrijker (tenzij je bij een kwetsbare groep zoals ouderen of mensen met onderliggend lijden, dan kan je vaak weinig meer doen aan je gezondheid)
Klik om te vergroten...
De makkelijkste en vooral ook de snelste, waarbij er de minste hoeveelheid aan eigen verantwoordelijkheid nodig is. Snelheid is wat we nu nodig hebben, en dat men slecht in staat is eigen verantwoordelijkheid te nemen blijkt naar mijn mening steeds weer.
Flualhamdulillam zei:
Ja, geweldig idee… Druk uitoefenen óók op kerngezonde 19-jarigen om zich te laten vaccineren, anders belanden ze op de IC!! Het is dus niet alsof ze het niet ook kunnen verspreiden met vaccinatie. 🙁
Klik om te vergroten...
Maar die 19jarige gaat ook niet dood aan dat vaccin hé? Wat ik oprecht niet begrijp is waarom er veel mensen zijn ervan overtuigd zijn dat ze corona prima kunnen handelen (wat in veel gevallen overigens ook zo is), maar dat het vaccin verschrikkelijke gevolgen zal hebben. Maar voor een reis naar Verweggistan kunnen wel allerlei vaccinaties gezet worden.

Heeft dat iets te maken met eigenbelang versus collectief belang?

Flualhamdulillam zei:
En dat probleem blijft zich voordoen, jaar op jaar op jaar. Ik hoop dat we maar wat mensen dood laten gaan, in plaats van elk jaar opnieuw vaccineren.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk zal corona net als griep terug blijven komen ja, en er zullen mensen aan dood blijven gaan. Maar hopelijk wel met de juiste zorg. Want de situatie in de ziekenhuizen is inderdaad niet jouw probleem als gezonde relatief jongere, maar ondertussen wél mijn probleem met een vader die een operatie nodig heeft, waarvan het maar de vraag is of hij die kan krijgen aangezien er veel is afgeschaald.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Waarbij het voor de risicogroepen het belangrijkste is maar ook voor de andere groepen helpt.
Klik om te vergroten...
Het helpt, maar is lang niet noodzakelijk. Het probleem ligt bij ongevaccineerde kwetsbaren.
Eik zei:
Ook gezonde 19 jarigen kunnen op de IC belanden.
Klik om te vergroten...
serieus? Zijn dat de mensen waar je actief je best moet doen om ze te vaccineren? Dat zet toch geen zolen aan de dijk, wat een onzin zeg… Het KAN, maar het gebeurd NAUWELIJKS. Wat rechtvaardigt dan dwang om ze tóch te laten vaccineren?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
iPlucky zei:
Abrikoos en kersen zijn mijn favoriet. Daarnaast is een kruimel-pudding ook verrukkelijk.
Klik om te vergroten...
Kun je hier zo zijn? Ik pm je mijn adres even. Ik heb Gore dode dieren wiet en veel drank in huis.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Ook helemaal met je eens.

Toch is ook dit bijna 1 op 1 te vergelijken.

Zie dit stukje tekst:
Tyfus is een vaak dodelijke bacteriële ziekte die wordt verspreid door luizen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog woedde de ziekte hevig in Europa. In nazipropaganda werden Joodse mensen neergezet als de voornaamste verspreiders van de ziekte. Zo vergaarden de nazi’s steun van het grote publiek voor hun plan om Joden in getto’s op te sluiten.


Bron: https://www.newscientist.nl/nieuws/...ijdens-wo-ii-een-tyfusepidemie-in-toom-hield/
Klik om te vergroten...
Dat lijkt misschien vergelijkbaar maar dat is het niet. Het verschil zit hem erin dat niet gevacineeerden feitelijk meer bijdragen aan de verspreiding van het virus en de joden destijds niet. Of ga jij er vanuit dat de joden toen wel schuldig waren? Insta geval zou de vergelijking nog steeds onsmakelijk maar tenminste logisch zijn…
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Bij! Als het rijstenvlaai betreft en ik nog welkom ben als gevaccineerde😜
Klik om te vergroten...
Sorry.... Rijstenvlaai..... Wegens gebrek aan goede smaak bent u niet welkom :tongueout:
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Gast, kap hier eens mee. Je kan de tweede wereldoorloog gewoon niet vergelijken met de beperkingen van het corona virus, dat was een andere tijd, een ander stuk uit de geschiedenis
Klik om te vergroten...
Ach, jij denkt dat het alleen over het Corona virus gaat. Niet heel lang geleden deelde ik die gedachte, maar dit gaat nergens meer over.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Ook helemaal met je eens.

Toch is ook dit bijna 1 op 1 te vergelijken.

Zie dit stukje tekst:
Tyfus is een vaak dodelijke bacteriële ziekte die wordt verspreid door luizen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog woedde de ziekte hevig in Europa. In nazipropaganda werden Joodse mensen neergezet als de voornaamste verspreiders van de ziekte. Zo vergaarden de nazi’s steun van het grote publiek voor hun plan om Joden in getto’s op te sluiten.


Bron: https://www.newscientist.nl/nieuws/...ijdens-wo-ii-een-tyfusepidemie-in-toom-hield/
Klik om te vergroten...
Dit is nazipropoganda... Sorry onze regering is 1 en al klootzak, maar ze willen echt niet alle ongevaccineerden een massagraf inzwaaien.
Sterker nog, ze willen massagraven voorkomen. Doen ze alleen niet zo goed.

Echt PLEASE kap met deze vergelijking ik smeek u.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Kun je hier zo zijn? Ik pm je mijn adres even. Ik heb Gore dode dieren wiet en veel drank in huis.
Klik om te vergroten...
Ik zal heel snel fietsen, hebben hier nog geen openbaar vervoer helaas. Wat voor drank heb je?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Sorry.... Rijstenvlaai..... Wegens gebrek aan goede smaak bent u niet welkom :tongueout:
Klik om te vergroten...
Die met chocoladevlokken erop he!!!! Echt goddelijk. Please iemand back me.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Die met chocoladevlokken erop he!!!! Echt goddelijk. Please iemand back me.
Klik om te vergroten...
Sorry, i’m out.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...171172173174175...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."