#1
In mijn ogen is het schandalig dat we als het rijke westen er niet alles aan doen om de arme landen aan vaccinaties te helpen, het loslaten van patenten voor productie voor die landen lijkt me niet het meest ingewikkelde wat er is.Er helemaal vanaf komen gaan we sowieso niet, en die mutaties gaan in rap tempo door zolang vaccinatie niet opschiet is landen buiten het westen.
Gezonde mensen zullen inderdaad een minder hoge virus load verspreiden dan mensen die er ziek van worden.edit: Bovendien, meeste gezonde mensen die besmet raken met Corona krijgen geen tot milde klachten, en zullen dus ook geen hoge virus load doen verspreiden.
Echter is het ook zo dat door vaccinaties niet alleen een lagere virus load kan worden overgedragen maar dat dit ook voor een kortere tijd plaats vindt. Hierdoor is dus niet alleen de virus load bij besmetting kleiner maar ook de kans op ĂŒberhaupt een besmetting kleiner.
Helemaal mee eens, je zal altijd vanuit meerdere invalshoeken oplossingen moeten proberen aan te dragen.Vaccinatiegraad is slechts 1 factor in kans op ernstige ziekte. Het lijkt mij niet slim om 100% terug te vallen op vaccins.