Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
446 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eens een verbindend en niet polariserend stuk:

artsencollectief.nl

De kracht van gedachten - Stichting Artsen Collectief

Persoonlijk verhaal van Evelien Peeters, voorzitter Artsen Collectief
artsencollectief.nl artsencollectief.nl


Dit is precies het hart wat ik zo mis de laatste 1,5 jaar. En iets waar ik zelf ook nog van kan leren.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Eens een verbindend en niet polariserend stuk:

artsencollectief.nl

De kracht van gedachten - Stichting Artsen Collectief

Persoonlijk verhaal van Evelien Peeters, voorzitter Artsen Collectief
artsencollectief.nl artsencollectief.nl


Dit is precies het hart wat ik zo mis de laatste 1,5 jaar. En iets waar ik zelf ook nog van kan leren.
Klik om te vergroten...

Ze gooit het duidelijk op, materialisme is de grote boosdoener hier. Daar heeft ze wel gelijk in.

Maar is dat ook niet een beetje polarisatie? Is dat niet post moderne stroming die zich afzet tegen modern/ capitalisme?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Ze gooit het duidelijk op, materialisme is de grote boosdoener hier. Daar heeft ze wel gelijk in.

Maar is dat ook niet een beetje polarisatie? Is dat niet post moderne stroming die zich afzet tegen modern/ capitalisme?
Klik om te vergroten...
Ze heeft in haar stuk kritiek op de "farmaceutische-, finance- en techbedrijven" die super rijk worden in een tijd waarin een derde van het MKB failliet dreigt te gaan en de zorg op instorten staat.

Tja als dat polarisatie is... Die arme superrijken toch die nu nog extreem veel rijker worden in een tijd van crisis... dóór een tijd van crisis...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wederom een mooi stukje van Maurice.

Een paar stukjes tekst....

Het is van groot belang om nu ook de omvang van de ernst van Covid-19 onder ogen te zien. Deze recente cijfers uit Spanje laten zien dat de IFR inmiddels gedaald is naar het niveau van 0.1%.

  • Het doormaken van een infectie van Covid-19 geeft een betere bescherming tegen weer geinfecteerd worden of ernstig ziek worden dan vaccinatie.
  • Ook als het een asymptomatische infectie was (dus je er niets of amper wat van merkte) ben je toch beschermd.
  • Het effect van een vaccinatie wordt minder in de tijd en lijkt ook (wat) minder te zijn bij nieuwe varianten. Dat is na het doormaken van een infectie veel minder het geval.
  • Het geven van een vaccinatie aan iemand die al een infectie heeft doorgemaakt geeft geen/weinig extra bescherming.

www.maurice.nl

Meer prikken versus de natuurlijke immuniteit

Meer prikken versus de natuurlijke immuniteit. Maurice de Hond. Juist omdat Israël zo snel was begonnen met vaccineren en veel data
www.maurice.nl www.maurice.nl
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Ze heeft in haar stuk kritiek op de "farmaceutische-, finance- en techbedrijven" die super rijk worden in een tijd waarin een derde van het MKB failliet dreigt te gaan en de zorg op instorten staat.

Tja als dat polarisatie is... Die arme superrijken toch die nu nog extreem veel rijker worden in een tijd van crisis... dóór een tijd van crisis...
Klik om te vergroten...

Rijkenhaat creëren is exact wat polarisatie is, en gezien je reactie merk ik dat je er ook in zit.

Het is niet de schuld van Pfizer dat velen failliet gaan, het is niet de schuld van de techbedrijven dat ze rijk worden omdat de meesten gewoon binnenzitten achter hun PC tijdens lockdown. Het is de schuld van overheid (en de mensen die dat van hen eisen) dat ze maatregelen invoerden die tot grotere wereldwijde armoede leiden en nog zullen leiden.
Als je dat bv Pfizer gaat kwalijk nemen "omdat zij rijk worden", dan trap jij ironisch gezien in dezelfde verdeel en heers valkuil als je het voorbije anderhalf jaar hier voor staat te waarschuwen.

Dat is nog een van mijn grootste vrezen dat deze lockdowns als staartje gaan krijgen. Dat "de rijken" de grote boosdoener gaan worden terwijl het de lockdowns zijn die zovelen in de armoede duwden. Dat zo socialisme weer populairder gaat worden, met dus de onvermijdelijke gevolgen wat dat gaat hebben zoals altijd al gebeurd is namelijk dat er nog meer armoede gaat zijn.

Toegegeven, sommige techbedrijven zoals Facebook hebben het lockdownverhaal zelf ook gepropageeed maar dat neem ik ze eigenlijk niet echt kwalijk want dat zijn slechts woorden, woorden houden niemand in lockdown, het zijn daden die tellen (overheid).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cerberus zei:
Rijkenhaat creëren is exact wat polarisatie is, en gezien je reactie merk ik dat je er ook in zit.

Het is niet de schuld van Pfizer dat velen failliet gaan, het is niet de schuld van de techbedrijven dat ze rijk worden omdat de meesten gewoon binnenzitten achter hun PC tijdens lockdown. Het is de schuld van overheid (en de mensen die dat van hen eisen) dat ze maatregelen invoerden die tot grotere wereldwijde armoede leiden en nog zullen leiden.
Als je dat bv Pfizer gaat kwalijk nemen "omdat zij rijk worden", dan trap jij ironisch gezien in dezelfde verdeel en heers valkuil als je het voorbije anderhalf jaar hier voor staat te waarschuwen.

Dat is nog een van mijn grootste vrezen dat deze lockdowns als staartje gaan krijgen. Dat "de rijken" de grote boosdoener gaan worden terwijl het de lockdowns zijn die zovelen in de armoede duwden. Dat zo socialisme weer populairder gaat worden, met dus de onvermijdelijke gevolgen wat dat gaat hebben zoals altijd al gebeurd is namelijk dat er nog meer armoede gaat zijn.

Toegegeven, sommige techbedrijven zoals Facebook hebben het lockdownverhaal zelf ook gepropageeed maar dat neem ik ze eigenlijk niet echt kwalijk want dat zijn slechts woorden, woorden houden niemand in lockdown, het zijn daden die tellen (overheid).
Klik om te vergroten...
Interessante visie, ik ga er op reflecteren.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Dat is nog een van mijn grootste vrezen dat deze lockdowns als staartje gaan krijgen. Dat "de rijken" de grote boosdoener gaan worden terwijl het de lockdowns zijn die zovelen in de armoede duwden. Dat zo socialisme weer populairder gaat worden, met dus de onvermijdelijke gevolgen wat dat gaat hebben zoals altijd al gebeurd is namelijk dat er nog meer armoede gaat zijn.
Klik om te vergroten...

Heb je je wel eens in het menselijke evolutie model spiral dynamics verdiept?
Denk niet dat men voor socialisme wenst, maar voor sociaal democratie.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angst zal altijd de baas zijn. Mensen zijn angstige wezens.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Ja, die heb je je hele leven ook al. Zo werkt dat in een Samenleving. Het wetboek is dik genoeg om iemand mee dood te slaan. Dat zijn allemaal beperkingen van je vrijheid. Als je anargie wenst met het huidige bewustzijns niveau dan gaat de vrijheid van je buurman om te doen en te laten wat hij wil jou vrijheid beperken.
Klik om te vergroten...
Totale anarchie heeft niemand het hier over gehad… En de meeste wetten zijn gebaseerd op logica, om voor veiligheid, gelijkheid en júist vrijheid te zorgen. Verplichte vaccinatie, met een vaccin waarvan de werking (vooral op de langer termijn) in twijfel wordt getrokken en de infectie die het voorkomt voornamelijk milde klachten oplevert, vind ik totaal niet logisch. En dat zou niemand moeten vinden…
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Ja, die heb je je hele leven ook al. Zo werkt dat in een Samenleving. Het wetboek is dik genoeg om iemand mee dood te slaan. Dat zijn allemaal beperkingen van je vrijheid. Als je anargie wenst met het huidige bewustzijns niveau dan gaat de vrijheid van je buurman om te doen en te laten wat hij wil jou vrijheid beperken.
Klik om te vergroten...
Misschien zou je dit eens kunnen lezen. Het is natuurlijk meer dan slechts een prikje.

kompanje.org

Ontmenselijken voor de gelegenheid

Dehumanisatie is het door mensen ontkennen dat een bepaald ander mens een ‘volwaardig medemens is’. Het ontmenselijken van een ander. De ander is geen gelijkwaardig medemens. Het geeft …
kompanje.org kompanje.org
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Totale anarchie heeft niemand het hier over gehad… En de meeste wetten zijn gebaseerd op logica, om voor veiligheid, gelijkheid en júist vrijheid te zorgen. Verplichte vaccinatie, met een vaccin waarvan de werking (vooral op de langer termijn) in twijfel wordt getrokken en de infectie die het voorkomt voornamelijk milde klachten oplevert, vind ik totaal niet logisch. En dat zou niemand moeten vinden…
Klik om te vergroten...
Precies dit. Bedankt voor het uitleggen, ik had er alweer helemaal geen zin in.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Misschien zou je dit eens kunnen lezen. Het is natuurlijk meer dan slechts een prikje.

kompanje.org

Ontmenselijken voor de gelegenheid

Dehumanisatie is het door mensen ontkennen dat een bepaald ander mens een ‘volwaardig medemens is’. Het ontmenselijken van een ander. De ander is geen gelijkwaardig medemens. Het geeft …
kompanje.org kompanje.org
Klik om te vergroten...

Om het dehumanisatie te noemen vind ik op dit moment nog wel een beetje ver gaan.

Daarnaast wil ik ook wel even zeggen dat ik totaal niet geloof in dat al dit corona gedoe correct is.

Maar als mensen hier roepen. Oh ik ga nog liever dood dan dat ik me laat vaccineren. Dan vind ik dat wel een beetje ver gaan.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Martinus zei:
Maar als mensen hier roepen. Oh ik ga nog liever dood dan dat ik me laat vaccineren. Dan vind ik dat wel een beetje ver gaan.
Klik om te vergroten...
Dat zou voor mij teken zijn dat er hele nare belangen spelen in het regeren van ons land. Verplichte vaccinatie, tegen bijna al het gezond verstand in, zou het begin tekenen voor een wereld waar steeds meer dingen opgelegd kunnen worden.

edit: Dus nogmaals, het gaat niet om ‘het spuitje’. Maar volgens mij denk je er een beetje te oppervlakkig over, geen probleem maar dan is dat duidelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Om het dehumanisatie te noemen vind ik op dit moment nog wel een beetje ver gaan.

Daarnaast wil ik ook wel even zeggen dat ik totaal niet geloof in dat al dit corona gedoe correct is.

Maar als mensen hier roepen. Oh ik ga nog liever dood dan dat ik me laat vaccineren. Dan vind ik dat wel een beetje ver gaan.
Klik om te vergroten...
Het is niet zo heel moeilijk om de tendens te zien.

Over het laatste:

Het is heel simpel. Ik ga liever dood dan een slaaf van de heersende macht te worden. Wat dat betreft vereenzelvig ik me met de slogan die we hier hebben:

Leaver dea as slaef

Maar niet iedereen heeft die principes.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
edit: Dus nogmaals, het gaat niet om ‘het spuitje’. Maar volgens mij denk je er een beetje te oppervlakkig over, geen probleem maar dan is dat duidelijk.
Klik om te vergroten...

Oeeeehhh ,😂🤣 zo das wel een tikkie arrogant en egocentrisch. Alsof jou perspectief beter is dan de mijne.

Mindless zei:
Het is heel simpel. Ik ga liever dood dan een slaaf van de heersende macht te worden. Wat dat betreft vereenzelvig ik me met de slogan die we hier hebben:
Klik om te vergroten...

Als je de prik neem heb je je vrijheid weer. Het enige wat je in de weg staat is je ego.

Je ben zelf zo spiritueel, maar tegelijkertijd wil je sterven voor je ego.
En dat terwijl het maar een illusie is. Een stem in je hoofd.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Oeeeehhh ,😂🤣 zo das wel een tikkie arrogant en egocentrisch. Alsof jou perspectief beter is dan de mijne.
Klik om te vergroten...
Wowow, die conclusie trek jij… Ik heb nooit gezegd dat mijn perspectief ‘beter’ is dan die van jou. Sterker nog,
Flualhamdulillam zei:
volgens mij denk je er een beetje te oppervlakkig over, geen probleem
Klik om te vergroten...

Oppervlakkig vind ik het wel. Niks met arrogantie of egoïsme te maken, jij kijkt naar mijn idee (zoals te lezen in je reacties) niet verder dan ‘het spuitje’.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Als je de prik neem heb je je vrijheid weer. Het enige wat je in de weg staat is je ego.

Je ben zelf zo spiritueel, maar tegelijkertijd wil je sterven voor je ego.
En dat terwijl het maar een illusie is. Een stem in je hoofd.
Klik om te vergroten...
@Mindless hier zou ik helemaal je energie niet aan besteden 🤣
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou ja, ik vind iemand oppervlakkig noemen en dan zeggen dat het geen probleem is een beetje raar.

Ik zit net zo hard als jou 2 jaar na te denken wat ik moet vinden van corona. En mijn conclusie dat er iets over vinden nutteloos is. Wie ben ik om te weten wat correct is.

Ik spreek jullie alleen tegen omdat ik jullie extreem vind.

Das ook maar mijn mening.

Laat jezelf in leven. Je kan altijd nog vrij je mening uiten hier xD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben van plan om te blijven leven. Ik heb mensen om voor te leven. Die belangrijk zijn voor me en waar ik van hou. Daarnaast waardeer ik dit leven/bestaan.

Maar stel dat het zo ver zou komen dat ze ongevaccineerden uit hun huizen halen om onder dwang te vaccineren of in een soort kamp te zetten, dan prefereer ik het dat ze een pistool tegen mijn hoofd zetten en de trekker overhalen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Martinus zei:
Nou ja, ik vind iemand oppervlakkig noemen en dan zeggen dat het geen probleem is een beetje raar.
Klik om te vergroten...
Ja? Nou, ik vind het helemaal geen probleem dat mensen een ander perspectief hebben. Alleen dan heeft het weinig zin om erover in discussie te gaan, als je op 2 verschillende golflengtes zit.
Martinus zei:
Ik spreek jullie alleen tegen omdat ik jullie extreem vind.
Klik om te vergroten...
Het gaat hier ook wel over een worst-case-scenario hoor, verplichte vaccinaties en onder dwang gezet worden je vrijheid op te geven…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...151152153154155...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."