Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
493 weergaven
18-5-2026
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#1
Morgen mijn vaccin.. stress! Ik heb een vraagje daarrond: ik krijg morgen,15/04 dus mn eerste dosis en zou 8/05 een xtc pil nemen. Zou dit kwaad kunnen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
joetsie zei:
Pheifer is wel goed

Hoe oud zijn ze als k vragen mag?
Klik om te vergroten...
61 en 62, dus ze mogen op zich Astrazeneca, maar hoop dat ze het niet doen. Maar ze worden toch wel een keer omgepraat, zo zijn ze wel.

Het is trouwens Pfizer, Pheiffer wil je niet hebben. :wink:
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
61 en 62, dus ze mogen op zich Astrazeneca, maar hoop dat ze het niet doen. Maar ze worden toch wel een keer omgepraat, zo zijn ze wel.

Het is trouwens Pfizer, Pheiffer wil je niet hebben. :wink:
Klik om te vergroten...
ja pfizer ,Die andere is de ziekte van pheiffer.Nou ik ben ook boven de 60 plus.Bedankt voor je antwoord!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor mij donderdag de eerste prik van pfizer, zo lang getwijfeld om het te doen ja of nee. Ik heb amper spuiten gekregen in mn leven omdat ik als baby gereageerd heb met een hersenvliesontsteking op een spuit. Ik heb een pijnlijk lichaam en drager van astma maar ik ben weinig ziek... corona is nog niet tot bij mij geraakt dus ik weet niet hoe ik zal zijn moest ik dit hebben. Ik sta er niet volledig achter om de spuit te doen maar zal met een klein hartje toch gaan. Als je nadenkt mensen, alle dokters en verplegers zijn eerst gegaan als beurt. Moest dit vaccin zo een risico zijn voor onze gezondheid zou dit toch niet gaan? dan leven we id toekomst met zieke dokters en verplegers volgens de fantasie van sommigen hier. Ik hoop dat ik de juiste stap zet.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap de angst van mensen over bijwerkingen van vaccins sowieso, en twijfel over de ernst voor jonge en gezonde mensen. Zijn er ook mensen die bang zijn voor genetische manipulatie van mensen?

Het is een lastig onderwerp maar het is dus weldegelijk mogelijk! Sommige virussen kunnen zich van nature nestelen in het menselijk DNA, zonder schade aan te richten (zoek maar op: lysergene cyclus).

Als iemand interesse heeft, ik heb een video gezien over iemand die zichzelf genetisch manipuleerde met een zelf gecreëerd virus. Hij maakte zichzelf lactose tolerant door een virus tot zich te nemen die zich nestelde in cellen in zijn ingewanden, die er voor zorgde dat deze het enzym lactase(wat lactose afbreekt tot glucose, waar je lichaam gebruikt voor energie) aanmaakte, wat voorheen dus niet gebeurde. Super goed doel in dit geval, maar je ziet dat het vatbaar is voor slechte doeleinden.

Ik zie zelf geen manier voor een kwaad doel, maar ik weet er dan nog lang niet genoeg over. Weet iemand hier meer over, of is iemand hier bang voor? En waarom dan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hiyou zei:
Voor mij donderdag de eerste prik van pfizer, zo lang getwijfeld om het te doen ja of nee. Ik heb amper spuiten gekregen in mn leven omdat ik als baby gereageerd heb met een hersenvliesontsteking op een spuit. Ik heb een pijnlijk lichaam en drager van astma maar ik ben weinig ziek... corona is nog niet tot bij mij geraakt dus ik weet niet hoe ik zal zijn moest ik dit hebben. Ik sta er niet volledig achter om de spuit te doen maar zal met een klein hartje toch gaan. Als je nadenkt mensen, alle dokters en verplegers zijn eerst gegaan als beurt. Moest dit vaccin zo een risico zijn voor onze gezondheid zou dit toch niet gaan? dan leven we id toekomst met zieke dokters en verplegers volgens de fantasie van sommigen hier. Ik hoop dat ik de juiste stap zet.
Klik om te vergroten...
Je neemt het omdat je in de risicogroep zit door je astma? Want anders is corona niet zo risicovol. 98% zal prima herstellen. Alleen echt ouderen met andere onderliggende ziekten hebben grote kans er niet van te herstellen.

Ik geloof er ook niet in dat het vaccin erop gemaakt is ons massaal ziek en onvruchtbaar te maken, zoals wel gezegd wordt. Vind dat wel een heel para gedachte. Maar het blijft wel een experimenteel iets waarvoor jij de proefpersoon bent en dat voor zo'n relatief ongevaarlijk virus als corona. Denk je dat jij een groot risico neemt met corona?

Veel zorgpersoneel wil het ook niet trouwens. Meer dan 30% als ik het me goed herinner.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiyou zei:
Voor mij donderdag de eerste prik van pfizer, zo lang getwijfeld om het te doen ja of nee. Ik heb amper spuiten gekregen in mn leven omdat ik als baby gereageerd heb met een hersenvliesontsteking op een spuit. Ik heb een pijnlijk lichaam en drager van astma maar ik ben weinig ziek... corona is nog niet tot bij mij geraakt dus ik weet niet hoe ik zal zijn moest ik dit hebben. Ik sta er niet volledig achter om de spuit te doen maar zal met een klein hartje toch gaan. Als je nadenkt mensen, alle dokters en verplegers zijn eerst gegaan als beurt. Moest dit vaccin zo een risico zijn voor onze gezondheid zou dit toch niet gaan? dan leven we id toekomst met zieke dokters en verplegers volgens de fantasie van sommigen hier. Ik hoop dat ik de juiste stap zet.
Klik om te vergroten...
Heb zelf ook astma, darmziekte, hoge bloeddruk en lig vaak plat met migraine.
Ik ben op 1 april positief getest en mijn dochter ook.
Mijn dochter heeft zich grieperig gevoeld maar was na een week weer opgeknapt.
Ik lag al plat voordat ik positief getest werd met een darminfectie.
Mijn klachten zijn dat ik geen eetlust heb en mezelf moet dwingen genoeg te drinken ivm uitdrogingsverschijnselen.
Door mijn astma moet ik veel hoesten en ben ik kortademig.
Omdat ik al onderliggende aandoeningen heb heb ik er langer last van dan bv mijn bovenbuurman en mijn dochter.
Ik heb een antibioticakuur gehad omdat ze in eerste instantie dachten dat ik een voorhoofdsholteontsteking had.
Toen bekend werd dat ik corona had kon ik kuur afmaken.
Deze kuur word namelijk meestal als eerste gegeven om een longontsteking te voorkomen.
Er is mij geadviseerd langer in quarantaine te blijven ivm mijn hoesten.
Verder voel ik me best ok en niet echt ziek meer.
Wel ben ik onwijs moe en moet ik van mijn huisarts mijn totale rust nemen.

Ik zelf was ook bang toen mijn test positief was aangezien mijn kwalen waar ik al mee loop.
Ieder mens reageerd er anders op dus mijn ervaring heeft mischien geen waarde voor jou.

Toch blijf ik bij mijn keuze om me niet te laten vaccineren.
Het ergste heb ik nu gehad en dat heb ik ervaren als een stevige griep.

Wat ik eigenlijk wil aangeven dat je niet er al vanuit moet gaan dat als je astma hebt je er heel slecht vanaf komt.
Tuurlijk zitten er mensen tussen die het slechter treffen.
Maar als je verders aardig gezond bent vind ik het mee vallen.

Wou alleen je de ervaring vertellen van iemand die corona heeft en ook astma.

Ik wens je succes bij je keuze 😊🌹
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9


"En wat als het nou toch misgaat?"

"Ja, dat zien we dan wel..."



Ik kan mijn oren niet geloven...
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:


"En wat als het nou toch misgaat?"

"Ja, dat zien we dan wel..."



Ik kan mijn oren niet geloven...
Klik om te vergroten...
Lijkt me prima dat mensen zelf die keuze maken. Als zij dat risico willen nemen, prima. Is toch erg klein.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zolang het een optie is ga ik me zeker niet laten vaccineren. Werd ruime tijd geleden al voorspeld dat de vaccins doden zouden veroorzaken, zoals voorspeld gebeurt dat nu dus ook wat belachelijk is! Zij die een vaccin moeten/willen nemen voor hun regering, dezelfde regering die er geen fuck om geeft als je de pan uit gaat! Het enige wat ze interesseert is dat de zorg niet gaat klagen om overvolle ziekenhuizen. Dit klinkt misschien hard maar laat de natuur ze werk doen. We gaan dit toch niet met de pest vergelijken? Als je nu in angst gaat leven om het feit dat je dood kan gaan door corona of ernstig ziek leven we dan nog wel? Het wordt tijd dat we gaan stoppen met deze onzin en weer gaan leven! Dat is mijn mening over de hele carola epidemie samen met de vaccins.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ikbeneenfiets zei:
Lijkt me prima dat mensen zelf die keuze maken. Als zij dat risico willen nemen, prima. Is toch erg klein.
Klik om te vergroten...
Over de risico's op langere termijn is niets bekend... Over een paar jaar kun je er wat over zeggen, nu niet.

Maar verder met je eens. Als je dat risico zelf wilt nemen, prima. Alleen, Astrazeneca is eruit gehaald voor 60 minners. Wat als mensen er vanuit gaan dat ze dat dus ook niet krijgen en deze creepy dokter spuit je toch lekker even in met dat spul? Of mensen hebben zichzelf gewoon niet goed geïnformeerd en denken dat elk vaccin hetzelfde is. Terwijl er nu de kennis is dat dat niet zo is.

Edit: oh wacht je hebt het over de risico's op trombose. Ja dat is waar.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hiyou zei:
Morgen mijn vaccin.. stress! Ik heb een vraagje daarrond: ik krijg morgen,15/04 dus mn eerste dosis en zou 8/05 een xtc pil nemen. Zou dit kwaad kunnen?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me niet, je kan je de eerste dagen na de prik wat ziekig voelen (je immuunsysteem wat reageert/leert van het vaccin) 3,5 week ertussen is ruim voldoende
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ikbeneenfiets zei:
Lijkt me prima dat mensen zelf die keuze maken. Als zij dat risico willen nemen, prima. Is toch erg klein.
Klik om te vergroten...

Precies. Als ze astra zenica weer beschikbaar zouden stellen voor 60- ken ik heel veel mensen rond de 30 die heel graag willen, inc. ikzelf. Vind het ergens jammer dat die keuze is afgenomen is door Hugo en kameraden.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Morgen mijn vaccin.. stress! Ik heb een vraagje daarrond: ik krijg morgen,15/04 dus mn eerste dosis en zou 8/05 een xtc pil nemen. Zou dit kwaad kunnen?
Klik om te vergroten...
Ik denk het niet, maar ik zou wel terughoudend zijn als je tweede dosis vlak daarna is.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hiyou zei:
Morgen mijn vaccin.. stress! Ik heb een vraagje daarrond: ik krijg morgen,15/04 dus mn eerste dosis en zou 8/05 een xtc pil nemen. Zou dit kwaad kunnen?
Klik om te vergroten...
Zou het voor de zekerheid maar niet doen! En doe je het wel neem wat minder x ajb. Gewoon zekere voor t onzekere weetjuwel mercii have a nice eve.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mappie88 zei:
Precies. Als ze astra zenica weer beschikbaar zouden stellen voor 60- ken ik heel veel mensen rond de 30 die heel graag willen, inc. ikzelf. Vind het ergens jammer dat die keuze is afgenomen is door Hugo en kameraden.
Klik om te vergroten...
Same here... zou direct in de rij gaan staan... maar helaas krijg ik die mogelijkheid nu niet meer. En dat voor een miniem risico op trombose. De kans dat je Trombose krijgt van een enkele vlucht naar Rome is 100 maal groter en de kans dat je trombose krijgt van de anticonceptiepil is 200 maal groter dan dat je het van AstraZeneca krijgt.

Ik de UK zitten ze weer lekker in de kroeg bier te drinken terwijl de ziekenhuizen weer leeg zijn dankzij AstraZeneca. Echt onbegrijpelijk dat ze daar nu mee stoppen vanwege zo’n miniem risico.

Het uitstellen van vaccineren kost uiteindelijk veel meer doden. Zowel direct door Corona als door uitgestelde zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag is mijn man geprikt
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cerberus zei:
Ik denk het niet, maar ik zou wel terughoudend zijn als je tweede dosis vlak daarna is.
Klik om te vergroten...
Mijn 2de dosis is 20mei, 12 dagen later dus. Lijkt dit oke?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#20
joetsie zei:
Vandaag is mijn man geprikt
Klik om te vergroten...
Hoe is het met hem?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...128129130131132...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."