Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe komen jullie medeleden de wintertijd door??

Hoe komen jullie medeleden de wintertijd door??

83 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Apotheker zei:
drugsweekenden en veel werken
Klik om te vergroten...
+1 (Sorry Dirkjan maar apo verdiend ook een plusje)

Gelukkig werken tijdens de kerst, ook gewoon een hekel aan dus mooi geregeld👷‍♂️
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Juun zei:
+1 (Sorry Dirkjan maar apo verdiend ook een plusje)

Gelukkig werken tijdens de kerst, ook gewoon een hekel aan dus mooi geregeld👷‍♂️
Klik om te vergroten...
Jij hebt mij al zoveel lachsmileys gegeven je mag mijn woning hebben als je het slim speelt.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Juun zei:
+1 (Sorry Dirkjan maar apo verdiend ook een plusje)

Gelukkig werken tijdens de kerst, ook gewoon een hekel aan dus mooi geregeld👷‍♂️
Klik om te vergroten...
Moet ik die 5 euro overmaken of net als vorige keer betalen :wink:
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#4
Screenshot_20211219-012427-535.png
caah graag
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Juun zei:
Bekijk bijlage 33811
caah graag
Klik om te vergroten...
mooi-bob (1).gif




gefeliciteerd-loze-put.jpg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Moet ik die 5 euro overmaken of net als vorige keer betalen :wink:
Klik om te vergroten...
Of achter het station verzilveren.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Om in te gaan over de OPvraag van @De Zandman

Dit was mijn 1e sinterklaas alleen..
Dit word mijn 1e kerst alleen.

I
Ik heb gemerkt.. alleen de boom al soms juist de eenzaamheid en vooral de reden waarom benadrukt.

Ik weet wat ik mis...is het een vloek of een zegen? Iig vooral in de decembermaand een vloek. Uitgesloten dat ze 'terugkomen. Sorry dat ik er wat omheen praat ivm privacy. Sommigen dingen zijn een feit, onomkeerbaar.

Dit jaar heeft het enige familielid mij uitgenodigd 2e kerstdag.
Ik weigerde direct, verdomme toch geen uitnodiging uit medelijden!!!

Persoon hield voet bij stuk. Nee geen medelijden(weet wel beter) maar het kerstgevoel (niemand buitensluiten)

Ik waardeer het zeer.ik geloof alleen niet dat de uit uitnodiging er is omdat ze mij, als persoon graag willen! Zou hij zijn schuldgevoel afkopen? Uit ervaring weet ik: er word een keurig verzorgde mrloverdj verwacht
dankbaar,en soort gangmaker, die gesprekken opstart, in gang houd met her en der een komische Noot.

Wie weet is het wel goed voor mij, fake ik till you make it en er zijn er momenten daadwerkelijk minimaal oke of leuk. Ook al staat die grote roze olifant in de Kamer.

Want laten merken dat ik niet hersteld ben.
is uit den boze. Triest maar het is een grote comedy..lever ik een happy mrloverdj.
Dan zullen ze me alsnog nooit zien als een persoon, altijd de eeuwige exclient met de vele fouten in hun ogen die weigert dat gedeelte af te sluiten. Hoogstens "periode mentaal stabiel" voor hun.

Maar vertoon ik wel vorm van 'zwakte- minder spraakzaam..geen glimlach, wellicht een traan. Dan word nog net geen opname besproken. Dat is voor hun het bewijs..zie je wel. Er mankeert (weer iets) iets aan Mrloverdj.

Enfin zo kom ik de kerstdagen door.
Ik heb veel last ven lethargie, mentale pijn, flashbacks en oooo dat schuldgevoel. De wens om de tijd terug te draaien. Ze 'te redden'
het voelt wat als afkicken...dag voor dag de decembermaand door. Meer kan ik niet doen(?)

Deze post is deprimerender overgekomen dan ik wilde..ik hoop als mensen zich er deels in herkennen, dat ik het niet voor niets heb gedaan
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel mensen, zeker niet alleen bejaarden!! Ervaren mentale klachten.
Die beperkingen heeft een eenzaam persoon of iemand met een diagnose vaak ook.
Wii...iig ik ervaren het al een poos als een lockdown. Sterker nog merk niks van de lockdown. Er is niemand die in de avond komt, of om heen te gaan. Er is geen baan of studie waardoor ik in een zwart gat val.

Daarnaast. Ik verzet mij altijd tegen medelijden!!! Ook van een ander!! Ik hoop dat de lockdown op dat vlak voor mensen die al hun eigen lockdown hebben...Word opgemerkt en beseft door 'wel functionerende mensen'

Bejaarden die zichzelf isoleren en geen naasten/afspraken hebben, dat is al een geaccepteerd probleem. Gelukkig zijn er mooie initiatieven om deze mensen te helpen terwijl ze als volwaardig mens worden behandeld.
Het zou mooi zijn als dat soort initiatieven breder worden, voor elke leeftijdsgroep.

Als je al lang in je eigen lockdown zit is de drempel.enorm (en voor mij ook schaamte) om op dat vlak hulp te willen.

Eenzaamheid/je eigen lockdown los je niet op door zelf op pad te gaan en te zoeken naar initiatieven (laat staan erheen gaan) ik praat mezelf aan(terecht?)
Dat je me wel bij 20 vreemden kan zetten. Maar je kan je nog zo eenzaam voelen. Dat word minder bij voldoening en verbinding (denk aan Tasja en @dezandman
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben een wintermens dus juist top! 😁😬😂
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Msloverdj zei:
Ik heb iets met oud en nieuw(understatement) explosieven en geluiden in zodanig tempo dat ik ga twijfelen of zelfs geloven dat dit geen vuurwerk is maar wat anders.

Oplossing..bij vrienden in een vuurwerkvrije of vriendelijk omgeving. Heerlijk

Drugs nooit gedaan, ik maak me wel schuldig aan heel veel benzogebruik.

Ik ben een enorm eind verhuisd. Ik kan niet inschatten hoe het vuurwerk hier is. Sier..en duidelijke lichte knallen kan ik prima hebben. Geen optie elders heen te gaan.dan maar benzo's.

Psychiater weet ervan. Ik houd me niet altijd aan de dosis al ben ik blij dat het een verdomd hoge dosis heb..als je zoveel adrenaline hebt(en tolerantie) val je niet in slaap. Word ik wel moe..prachtig! mooi meegenomen.

Mijn partner is erbij. Ik wil niet dat hij ziet hoe ik in de 'modus' schiet als het mentaal ff misgaat. Op dat moment ben je in de situatie van toen. Ik neem.de.gok.
Ik blij positief,
ik heb benzo's.
Partner zonder trauma is erbij(anders kan je elkaar versterken)
Ik zet de tv met oliebollen aan ,en probeer bewust lekker mee te gaan met alle programma's rondom geestelijk oud en nieuw.


Jaren terug had ik ook een hond die sommige dingen deed zoals Tasja bij @De Zandman
Wakker maken met een nachtmerrie, en mij direct afleiden/kalmeren bij spanning..een hond van goud.


Nu heb ik een kat die ademloos in de vensterbank naar een verdwaald vuurwerkpijjltje kijkt..:tearsofjoy:

Misschien valt het allemaal te doen, en ga ik gewoon naast de poes zitten.
Klik om te vergroten...
Verkeerde topic toen geplaatst. In het citaat hierboven de juiste posting. Sorry
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb juist in dit gedeelte van het jaar de grootste moeite om positief te blijven en, om iets te gaan ondernemen.
Wat zijn deze donkere dagen voor Kerstmis toch een kuttijd.
Ik heb zoals genoegzaam bekend, de grootste klap van mijn leven meegemaakt en altijd, ieder jaar weer heb ik er moeite mee.
Laat het maar gauw januari zijn!
En voor wie het wél positief kan bezien met de kerstdagen, wél, die wens ik de allerbeste wensen en fijne feestdagen!
Het is ook erg jammer dat Tasja er nu niet is...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
De wintermaanden gewoon uitzitten, alles gaat uiteindelijk voorbij.

IMG-20211120-WA0001.jpg

Dit jaar een goede regenjas gekocht en inmiddels vind ik het zelfs leuk door de regen te wandelen.
Hopelijk nog een strenge vorst, met kraakheldere luchten en veel zon en voor je het weet, komen de krokussen al weer op.

En kerst? Ik doe dan niet veel anders dan andere dagen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Purplext zei:
De wintermaanden gewoon uitzitten, alles gaat uiteindelijk voorbij.
Klik om te vergroten...
Moet toch eigenlijk niet zo zijn dat het elk jaar weer uitzitten is. De wintertijd is min of meer een kwart tot helft van je leven.

Purplext zei:
Dit jaar een goede regenjas gekocht en inmiddels vind ik het zelfs leuk door de regen te wandelen.
Klik om te vergroten...
Same! En achteraf zo'n heerlijk gevoel. Echt alsof mijn lichaam me dankbaar is. En dan is het daarna ook echt fijn om in je warme knusse huisje terug te komen. :blush:

Purplext zei:
Hopelijk nog een strenge vorst, met kraakheldere luchten en veel zon en voor je het weet, komen de krokussen al weer op.
Klik om te vergroten...
Ja niet zo'n nepwinter!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij de kachel
Kijken waar ik heen kan zonder te veel restricties
Wil zo graag filipijnen een keer zien....
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lachen en zwaaien... Lachen en zwaaien.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Moet toch eigenlijk niet zo zijn dat het elk jaar weer uitzitten is. De wintertijd is min of meer een kwart tot helft van je leven.
Klik om te vergroten...

Ik heb een herfst/winterdepressie, dus voor mij is dat elk jaar echt uitzitten.
Eigenlijk zit ik het hele leven uit, ook als ik niet depressief ben. Klinkt misschien heftig, ik kan ook zeker wel, of juist daardoor, genieten.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Ik heb juist in dit gedeelte van het jaar de grootste moeite om positief te blijven en, om iets te gaan ondernemen.
Wat zijn deze donkere dagen voor Kerstmis toch een kuttijd.
Ik heb zoals genoegzaam bekend, de grootste klap van mijn leven meegemaakt en altijd, ieder jaar weer heb ik er moeite mee.
Laat het maar gauw januari zijn!
En voor wie het wél positief kan bezien met de kerstdagen, wél, die wens ik de allerbeste wensen en fijne feestdagen!
Het is ook erg jammer dat Tasja er nu niet is...
Klik om te vergroten...
Ik ken de gebeurtenis niet. Maar je had er laatst iets over gepost.

Ik begrijp absoluut dat Tasje onvervangbaar is nu.
Maar heb je een netwerk die hun hond bij je kunnen laten logeren tijdelijk..of parttime..

Welnee..het is absoluut geen Tasja.
Maar wel goede afleiding. Even beiden voeten op aarde of troost om bij die hond te zitten en affectie te tonen. Eventjes iets wat jou sowieso liefde en blijheid geeft. En afleiding, hoe kort of verzachtend ook zou mooi zijn.

Is het een optie of niet?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zomertijd, wintertijd, het maakt me niks uit eigenlijk. Ik hou van de verschillende jaargetijden en wat daar bij hoort. Nu de korte dagen, de kou, het zonnetje, maar soms ook regen en wind. En gezelligheid binnen, kaarsjes aan.
Zeker als hardloper is het mooi en geniet ik het hele jaar van de verschillende elementen buiten in de natuur.
In sommige landen is het weer en alles het hele jaar hetzelfde, ik hou van de afwisseling hier.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Zomertijd, wintertijd, het maakt me niks uit eigenlijk. Ik hou van de verschillende jaargetijden en wat daar bij hoort. Nu de korte dagen, de kou, het zonnetje, maar soms ook regen en wind. En gezelligheid binnen, kaarsjes aan.
Zeker als hardloper is het mooi en geniet ik het hele jaar van de verschillende elementen buiten in de natuur.
In sommige landen is het weer en alles het hele jaar hetzelfde, ik hou van de afwisseling hier.
Klik om te vergroten...
Hé hardloper!.. De zon van gisteren made me jogg. Het was heerlijk, wel koud! In zeer zekere mate weet ik dat Sport en met name Cardio (hardlopen, schaatsen) somberheid kunnen afvlakken. Sport maakt sowieso endorfine aan (drugs). :P nog 1 andere tip: Duik in zee! ;p
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rain zei:
Ik zoek nog een zakelijke partner om een huis te kopen in Portugal :wink: of elders warms..
Klik om te vergroten...
Ik zoek nog een vriend met een huis in Portugal of elders warms.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."