Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe komen jullie medeleden de wintertijd door??

Hoe komen jullie medeleden de wintertijd door??

83 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
L
Let It HappenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ergens houd ik wel van de wintermaanden, de seizoenen hebben voor mij allemaal een aparte geur en gevoel.

De winter geeft mij een cozy feeling en het vroeg donker staat mij ook wel ergens aan. Volgensmij ben ik ook een van de weinige die sneeuw leuk vind (in Nederland). Lekker thuiskomen in een warm huis, kaarsjes aan en genieten. Trippen terwijl het sneeuw is ook vet, lekker verdwalen in de patronen en vormen.... mmmmm
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik krijg in de winter altijd een winterdipje. In de zomer denk ik Yes, lekker buiten, warme zon, ik heb weer zin om te leven. In de winter begin ik me toch af te vragen wat mijn doel in het leven is en waarom uberhaupt vreugde bestaat.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik mag deze tijd van het jaar wel. Minder druk om buiten te zijn, meer de knusheid thuis en bij elkaar opzoeken en ik merk dat ik zelf ook meer behoefte aan gezelschap heb dan met mooi weer.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Dubbel topic aangemaakt mister @De Zandman .
Even eentje weghalen, is anders verwarrend. Of misschien kunnen de mods @Eik @Roze Olifant @Mezelf @StimsalaBanne ze samenvoegen
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Hoooooo.....foutje bedaaaaankt!
Ik ga er 1 verwijderen als me dit lukt
Samenvoegen maakt het er niet beter op.
Ik krijg de ene dus niet verwijderd ...mods, hulp gevraagd!
Klik om te vergroten...

At your service. 🤟🏻🐘🚀

Ik heb de comments uit je andere topic naar hier verplaatst (anders is het ook zo lullig voor de reageerders) en het - nu lege - topic verwijderd. :)

* Edit PS: Wat betekent 🤟🏻 eigenlijk? En wat is het verschil met 🤘🏻? Zou zomaar kunnen dat ik die dingen altijd totaal ongeplaatst gebruik, maar het ziet er wel cool uit, jatochh.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik krijg de ene dus niet verwijderd
Klik om te vergroten...
Dat kunnen alleen de magische mods
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Dat kunnen alleen de magische mods
Klik om te vergroten...

Jeweetzelluf. 🪄

5E948E4F-1E8B-4F3F-89A7-ADBE0C9BC90E.jpeg
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdens de koude wintermaanden merk ik dat ik me altijd wel een beetje minder voel, het is koud en vroeg donker. Vorig jaar was ik alleen met de kinderen zo ongeveer de gehele winter, we hebben toen samen het huis gezellig gemaakt met lampjes. Zo zou het in ieder geval ‘warm’ zijn in huis, het heeft ons er wel een beetje doorheen getild ❤️. Dit jaar gaan we weer hetzelfde doen!
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor hetdoorkomen van de koude wintermaanden heb ik enkele persoonlijke truucjes die mij in elk geval vaak helpen.

1. Ga minstens 1 a 2 keer naar een zonnbank centrum
2. Je gelooft het niet maar de winter is het beste seizoen om te joggen (1u/week is prima)
3. Neem voedingssupplmeten in (vooral vitamine d)
4. Het klint voor veel mensen onmogelijk maar neem aan maand afscheid van sociale media
5. Boswandeling doen wonderen
6. Ga niet elke dag op de weegschaal staan
7. Probeer familiecontacten te onderhouden, dit werkt wederzijds
8. Drink 3O dagen geen alcohol
9. Als je kids hebtn heb je in mijn beleving geen winterdip
10. Ik ben zeker dat DirkJannog wel iets in petto heeft.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beady zei:
10. Ik ben zeker dat DirkJannog wel iets in petto heeft.
Klik om te vergroten...
11. Probeer de humor te zien in dingen.

"Remind ourselves through the power of sarcasm that we all die alone 🍷"
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
11. Probeer de humor te zien in dingen.

"Remind ourselves through the power of sarcasm that we all die alone 🍷"
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het er niet mee eens. Met dat we alleen sterven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beady zei:
Daar ben ik het er niet mee eens. Met dat we alleen sterven.
Klik om te vergroten...
Is geen mening maar een feit. Doodgaan is iets wat iedereen alleen moet ondergaan. Je kn wel naasten hebben en geliefden die je tot het einde steunen en liefde geven, maar de daadwerkelijke daad van sterven is iets wat je alleen doet.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik teken en schilder heel veel en NBA kijken
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Is geen mening maar een feit. Doodgaan is iets wat iedereen alleen moet ondergaan. Je kn wel naasten hebben en geliefden die je tot het einde steunen en liefde geven, maar de daadwerkelijke daad van sterven is iets wat je alleen doet.
Klik om te vergroten...
Het spijt me DJ. Ik ben het niet met je eens. Ik heb veel stages gelopen in rust-en verzorgingstehuizen en heb mensen van dichtbij zien sterven. Ik moet er, voor mijn eigen interpretatie en het respect jegens het jouwe, wel aan toevoegen dat mensen die terminaal heel zwaar ziek zijn (zoals dementeerden, terminale kanker etc) dit een ander verhaal is tov mensen die bij zinnen zijn en het leven laten gaan.

Jees, het is geen makkelijk onderwero. Ik zal eens open kaart spelen : ik begrijp jouw mening net als vele anderen maar toch is er altijd een stuk in mij die vele zaken in twijfel trekt. Natuurlijk ga je dood in je eentje. Wordt je geboren alleen? En is een leven lijden in afzondering en eenzaamheid niet een klein beetje vergelijkbaar met alleen sterven.

Als het gaat over de dood moeten zij die nog leven zwijgen. Want zij die zwijgen zijn niet dood. Ze bestaan.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beady zei:
Het spijt me DJ. Ik ben het niet met je eens. Ik heb veel stages gelopen in rust-en verzorgingstehuizen en heb mensen van dichtbij zien sterven. Ik moet er, voor mijn eigen interpretatie en het respect jegens het jouwe, wel aan toevoegen dat mensen die terminaal heel zwaar ziek zijn (zoals dementeerden, terminale kanker etc) dit een ander verhaal is tov mensen die bij zinnen zijn en het leven laten gaan.

Jees, het is geen makkelijk onderwero. Ik zal eens open kaart spelen : ik begrijp jouw mening net als vele anderen maar toch is er altijd een stuk in mij die vele zaken in twijfel trekt. Natuurlijk ga je dood in je eentje. Wordt je geboren alleen? En is een leven lijden in afzondering en eenzaamheid niet een klein beetje vergelijkbaar met alleen sterven.

Als het gaat over de dood moeten zij die nog leven zwijgen. Want zij die zwijgen zijn niet dood. Ze bestaan.
Klik om te vergroten...
Mooi dat je mensen begeleidt hebt bij hun laatste momenten. Oprecht.

Mijn opa had longkanker waarbij hij drastisch achteruit ging. Uitiendelijk is hij via euthanasie uit het leven gegaan en ik weet nog dat ik het heel bijzonder en waardevol vond dat we het zo konden afsluiten. Vaarwel konden zeggen. Dat is echt vrij zeldzaam echter.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beady zei:
Het spijt me DJ. Ik ben het niet met je eens. Ik heb veel stages gelopen in rust-en verzorgingstehuizen en heb mensen van dichtbij zien sterven. Ik moet er, voor mijn eigen interpretatie en het respect jegens het jouwe, wel aan toevoegen dat mensen die terminaal heel zwaar ziek zijn (zoals dementeerden, terminale kanker etc) dit een ander verhaal is tov mensen die bij zinnen zijn en het leven laten gaan.

Jees, het is geen makkelijk onderwero. Ik zal eens open kaart spelen : ik begrijp jouw mening net als vele anderen maar toch is er altijd een stuk in mij die vele zaken in twijfel trekt. Natuurlijk ga je dood in je eentje. Wordt je geboren alleen? En is een leven lijden in afzondering en eenzaamheid niet een klein beetje vergelijkbaar met alleen sterven.

Als het gaat over de dood moeten zij die nog leven zwijgen. Want zij die zwijgen zijn niet dood. Ze bestaan.
Klik om te vergroten...
Dan verschillen wij in mening. Maar dat is niet erg. Ik respecteer je mening :handshake:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou willen dat ik dit ook kon...
Een winterslaap van einde november tot begin april.
Zonder nachtmerries alstublieft
Teken ik meteen voor!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Werken, hier en daar op bezoek bij schoonfamilie en eigen moeder.
tv kijken, gamen (tijdelijk nu even niet) uiteraard @Spyro lastig vallen en onze doggie. Vrij weinig te doen elders in deze donkere corona wintermaanden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Is geen mening maar een feit. Doodgaan is iets wat iedereen alleen moet ondergaan. Je kn wel naasten hebben en geliefden die je tot het einde steunen en liefde geven, maar de daadwerkelijke daad van sterven is iets wat je alleen doet.
Klik om te vergroten...
Ik zeg altijd: de mens komt alleen, en de mens gaat alleen. Hard, but true.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
Werken, hier en daar op bezoek bij schoonfamilie en eigen moeder.
tv kijken, gamen (tijdelijk nu even niet) uiteraard @Spyro lastig vallen en onze doggie. Vrij weinig te doen elders in deze donkere corona wintermaanden.
Klik om te vergroten...
En als de tijd het toelaat af en toe de "slav-squat".
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
En als de tijd het toelaat af en toe de "slav-squat".
Klik om te vergroten...
Dat gebeurd elke dag 👏🏻

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."