Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe komen jullie medeleden de wintertijd door??

Hoe komen jullie medeleden de wintertijd door??

83 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
11. Probeer de humor te zien in dingen.

"Remind ourselves through the power of sarcasm that we all die alone 🍷"
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het er niet mee eens. Met dat we alleen sterven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beady zei:
Daar ben ik het er niet mee eens. Met dat we alleen sterven.
Klik om te vergroten...
Is geen mening maar een feit. Doodgaan is iets wat iedereen alleen moet ondergaan. Je kn wel naasten hebben en geliefden die je tot het einde steunen en liefde geven, maar de daadwerkelijke daad van sterven is iets wat je alleen doet.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik teken en schilder heel veel en NBA kijken
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Is geen mening maar een feit. Doodgaan is iets wat iedereen alleen moet ondergaan. Je kn wel naasten hebben en geliefden die je tot het einde steunen en liefde geven, maar de daadwerkelijke daad van sterven is iets wat je alleen doet.
Klik om te vergroten...
Het spijt me DJ. Ik ben het niet met je eens. Ik heb veel stages gelopen in rust-en verzorgingstehuizen en heb mensen van dichtbij zien sterven. Ik moet er, voor mijn eigen interpretatie en het respect jegens het jouwe, wel aan toevoegen dat mensen die terminaal heel zwaar ziek zijn (zoals dementeerden, terminale kanker etc) dit een ander verhaal is tov mensen die bij zinnen zijn en het leven laten gaan.

Jees, het is geen makkelijk onderwero. Ik zal eens open kaart spelen : ik begrijp jouw mening net als vele anderen maar toch is er altijd een stuk in mij die vele zaken in twijfel trekt. Natuurlijk ga je dood in je eentje. Wordt je geboren alleen? En is een leven lijden in afzondering en eenzaamheid niet een klein beetje vergelijkbaar met alleen sterven.

Als het gaat over de dood moeten zij die nog leven zwijgen. Want zij die zwijgen zijn niet dood. Ze bestaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zwaaien,. Naar wat, of naar wie?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met zulk prachtig zonnig koud winterweer als vandaag is het geen kwestie van door komen. Ik geniet van dit weer!
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Ik zou willen dat ik dit ook kon...
Een winterslaap van einde november tot begin april.
Zonder nachtmerries alstublieft
Teken ik meteen voor!
Klik om te vergroten...
Wat zou je dan tekenen? Jantje Maan? Of een paar wolken?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Zwaaien,. Naar wat, of naar wie?
Klik om te vergroten...
Haha nee tis meer een meer een metafoor voor doen alsof er niets aan de hand is.

Ik dacht ook dat winterdepressies grote onzin waren, tot vorige winter... Maar ik denk dat doen wat je altijd deed het belangrijkste is. Routine. En daarnaast dus lachen en zwaaien, doen als of het allemaal hartstikke leuk is! Vgm is het bewezen dat als je maar blijft lachen, je je vanzelf ook gelukkiger gaat voelen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Haha nee tis meer een meer een metafoor voor doen alsof er niets aan de hand is.

Ik dacht ook dat winterdepressies grote onzin waren, tot vorige winter... Maar ik denk dat doen wat je altijd deed het belangrijkste is. Routine. En daarnaast dus lachen en zwaaien, doen als of het allemaal hartstikke leuk is! Vgm is het bewezen dat als je maar blijft lachen, je je vanzelf ook gelukkiger gaat voelen.
Klik om te vergroten...
Sluit ik mij helemaal bij aan! Het helpt niet om bij de pakken neer te zitten. Opstaan, doorgaan en doorzetten. Met als resultaat dat je aan het eind van de dag denkt: heb het toch maar mooi geflikt!
Van elk succesje ga je groeien 🙋🏻‍♀️.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stap 1: Volg het nieuws niet!
Stap 2: Doe de dingen die je anders ook zou doen:

  • Boek die reis (heb er zelf nu 3 in de planning) Zoek de zon op!
  • Houd een thuisfeestje
  • Organiseer spelletjesavonden
  • Blijf sporten, thuis! Met eigen lichaamsgewicht kan heel veel

+ Kijk naar wat er allemaal wel kan, niet naar wat afgenomen is, wees creatief! :)

Wees dankbaar voor wat mogelijk is en zorg er vooral niet voor dat de Supermarkt je dagbesteding wordt :P
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Ik zou willen dat ik dit ook kon...
Een winterslaap van einde november tot begin april.
Zonder nachtmerries alstublieft
Teken ik meteen voor!
Klik om te vergroten...
Ik zoek nog een zakelijke partner om een huis te kopen in Portugal :wink: of elders warms..
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
****** alcohol
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zomertijd, wintertijd, het maakt me niks uit eigenlijk. Ik hou van de verschillende jaargetijden en wat daar bij hoort. Nu de korte dagen, de kou, het zonnetje, maar soms ook regen en wind. En gezelligheid binnen, kaarsjes aan.
Zeker als hardloper is het mooi en geniet ik het hele jaar van de verschillende elementen buiten in de natuur.
In sommige landen is het weer en alles het hele jaar hetzelfde, ik hou van de afwisseling hier.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeehond zei:
Zomertijd, wintertijd, het maakt me niks uit eigenlijk. Ik hou van de verschillende jaargetijden en wat daar bij hoort. Nu de korte dagen, de kou, het zonnetje, maar soms ook regen en wind. En gezelligheid binnen, kaarsjes aan.
Zeker als hardloper is het mooi en geniet ik het hele jaar van de verschillende elementen buiten in de natuur.
In sommige landen is het weer en alles het hele jaar hetzelfde, ik hou van de afwisseling hier.
Klik om te vergroten...
Hé hardloper!.. De zon van gisteren made me jogg. Het was heerlijk, wel koud! In zeer zekere mate weet ik dat Sport en met name Cardio (hardlopen, schaatsen) somberheid kunnen afvlakken. Sport maakt sowieso endorfine aan (drugs). :P nog 1 andere tip: Duik in zee! ;p
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rain zei:
Ik zoek nog een zakelijke partner om een huis te kopen in Portugal :wink: of elders warms..
Klik om te vergroten...
Ik zoek nog een vriend met een huis in Portugal of elders warms.

R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Ik zoek nog een vriend met een huis in Portugal of elders warms.

Klik om te vergroten...
Haha.. Ik heb een grote huurwoning in NL (voor als het wel buitenweer is) + Met 2 matig modale inkomens kunnen we ook wel een huisje kopen in het zuiden.. No doubt!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rain zei:
Haha.. Ik heb een grote huurwoning in NL (voor als het wel buitenweer is) + Met 2 matig modale inkomens kunnen we ook wel een huisje kopen in het zuiden.. No doubt!
Klik om te vergroten...
Hmm ik overleg even met mijn toekomstige ex, kijken wat die biedt.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Hmm ik overleg even met mijn toekomstige ex, kijken wat die biedt.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk een huisje in zuid limburg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
Waarschijnlijk een huisje in zuid limburg
Klik om te vergroten...
Kay @Rain im all yours.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beady zei:
Het spijt me DJ. Ik ben het niet met je eens. Ik heb veel stages gelopen in rust-en verzorgingstehuizen en heb mensen van dichtbij zien sterven. Ik moet er, voor mijn eigen interpretatie en het respect jegens het jouwe, wel aan toevoegen dat mensen die terminaal heel zwaar ziek zijn (zoals dementeerden, terminale kanker etc) dit een ander verhaal is tov mensen die bij zinnen zijn en het leven laten gaan.

Jees, het is geen makkelijk onderwero. Ik zal eens open kaart spelen : ik begrijp jouw mening net als vele anderen maar toch is er altijd een stuk in mij die vele zaken in twijfel trekt. Natuurlijk ga je dood in je eentje. Wordt je geboren alleen? En is een leven lijden in afzondering en eenzaamheid niet een klein beetje vergelijkbaar met alleen sterven.

Als het gaat over de dood moeten zij die nog leven zwijgen. Want zij die zwijgen zijn niet dood. Ze bestaan.
Klik om te vergroten...
Mooi dat je mensen begeleidt hebt bij hun laatste momenten. Oprecht.

Mijn opa had longkanker waarbij hij drastisch achteruit ging. Uitiendelijk is hij via euthanasie uit het leven gegaan en ik weet nog dat ik het heel bijzonder en waardevol vond dat we het zo konden afsluiten. Vaarwel konden zeggen. Dat is echt vrij zeldzaam echter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."