Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe komen jullie medeleden de wintertijd door??

Hoe komen jullie medeleden de wintertijd door??

83 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beady zei:
Het spijt me DJ. Ik ben het niet met je eens. Ik heb veel stages gelopen in rust-en verzorgingstehuizen en heb mensen van dichtbij zien sterven. Ik moet er, voor mijn eigen interpretatie en het respect jegens het jouwe, wel aan toevoegen dat mensen die terminaal heel zwaar ziek zijn (zoals dementeerden, terminale kanker etc) dit een ander verhaal is tov mensen die bij zinnen zijn en het leven laten gaan.

Jees, het is geen makkelijk onderwero. Ik zal eens open kaart spelen : ik begrijp jouw mening net als vele anderen maar toch is er altijd een stuk in mij die vele zaken in twijfel trekt. Natuurlijk ga je dood in je eentje. Wordt je geboren alleen? En is een leven lijden in afzondering en eenzaamheid niet een klein beetje vergelijkbaar met alleen sterven.

Als het gaat over de dood moeten zij die nog leven zwijgen. Want zij die zwijgen zijn niet dood. Ze bestaan.
Klik om te vergroten...
Mooi dat je mensen begeleidt hebt bij hun laatste momenten. Oprecht.

Mijn opa had longkanker waarbij hij drastisch achteruit ging. Uitiendelijk is hij via euthanasie uit het leven gegaan en ik weet nog dat ik het heel bijzonder en waardevol vond dat we het zo konden afsluiten. Vaarwel konden zeggen. Dat is echt vrij zeldzaam echter.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beady zei:
Het spijt me DJ. Ik ben het niet met je eens. Ik heb veel stages gelopen in rust-en verzorgingstehuizen en heb mensen van dichtbij zien sterven. Ik moet er, voor mijn eigen interpretatie en het respect jegens het jouwe, wel aan toevoegen dat mensen die terminaal heel zwaar ziek zijn (zoals dementeerden, terminale kanker etc) dit een ander verhaal is tov mensen die bij zinnen zijn en het leven laten gaan.

Jees, het is geen makkelijk onderwero. Ik zal eens open kaart spelen : ik begrijp jouw mening net als vele anderen maar toch is er altijd een stuk in mij die vele zaken in twijfel trekt. Natuurlijk ga je dood in je eentje. Wordt je geboren alleen? En is een leven lijden in afzondering en eenzaamheid niet een klein beetje vergelijkbaar met alleen sterven.

Als het gaat over de dood moeten zij die nog leven zwijgen. Want zij die zwijgen zijn niet dood. Ze bestaan.
Klik om te vergroten...
Dan verschillen wij in mening. Maar dat is niet erg. Ik respecteer je mening :handshake:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou willen dat ik dit ook kon...
Een winterslaap van einde november tot begin april.
Zonder nachtmerries alstublieft
Teken ik meteen voor!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Werken, hier en daar op bezoek bij schoonfamilie en eigen moeder.
tv kijken, gamen (tijdelijk nu even niet) uiteraard @Spyro lastig vallen en onze doggie. Vrij weinig te doen elders in deze donkere corona wintermaanden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Is geen mening maar een feit. Doodgaan is iets wat iedereen alleen moet ondergaan. Je kn wel naasten hebben en geliefden die je tot het einde steunen en liefde geven, maar de daadwerkelijke daad van sterven is iets wat je alleen doet.
Klik om te vergroten...
Ik zeg altijd: de mens komt alleen, en de mens gaat alleen. Hard, but true.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Werken, hier en daar op bezoek bij schoonfamilie en eigen moeder.
tv kijken, gamen (tijdelijk nu even niet) uiteraard @Spyro lastig vallen en onze doggie. Vrij weinig te doen elders in deze donkere corona wintermaanden.
Klik om te vergroten...
En als de tijd het toelaat af en toe de "slav-squat".
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
En als de tijd het toelaat af en toe de "slav-squat".
Klik om te vergroten...
Dat gebeurd elke dag 👏🏻
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Hoooooo.....foutje bedaaaaankt!
Ik ga er 1 verwijderen als me dit lukt
Samenvoegen maakt het er niet beter op.
Ik krijg de ene dus niet verwijderd ...mods, hulp gevraagd!
Klik om te vergroten...
Geen zorgen Zandmeneer!
Orde keert weldra weer.

Wat is kerst?

Altjid, saamhorigheid, soms, eenzaamheid.

De gezangen gaan over vrolijk samen zijn.
De werkelijkheid is niet altijd datzelfde.

Ik snap dat je dit bericht op deze manier opent.
Tegelijkertijd bied ik je aan om bij mij thuis kerst te komen vieren zo je wilt.
Moet ik wel regelen met mijn meisje, maar dat lukt wel want ze vind hondjes lief.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben met de kerstdagen nu niet de meest gezellige persoon maar het raakt me wel, dat er iemand mij uitnodigt....
Als ik de voorgaande post goed begrepen heb....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo heb ik de post ook begrepen @De Zandman!

Voor mezelf:

Ik baalde aan het einde van de zomer wel dat het zonnige weer voorbij was, maar ik wen er altijd weer snel aan. De wintertijd is ook mooi en persoonlijk vind ik de kou prettig qua slapen en in de woonkamer is het dan gezellig warm met de verwarming aan. En op de kou buiten kun je je kleden. Wat ik minder vind is van die oneindige grauwe grijze druilerige november weken. Geef mij dan maar veel liever écht winterweer waar het kouder is maar dan wél met het zonnetje erbij! Maar uiteindelijk is het toch echt hoe je mindset is, want hoe onuitnodigend dat druilerige weer ook is als ik naar buiten kijk, als ik gewoon naar buiten ga met de capuchon op dan doet dat me altijd goed. Het valt me vaak op hoe de meeste mensen op straat zo vrolijk kijken met zon en down als het een beetje regent. Zonde toch om je hele humeur daar van af te laten hangen...

Wat betreft de kerstperiode... Ik kan het mij wel voorstellen dat veel mensen dit juist de meest eenzame tijd van het jaar vinden. Persoonlijk vind ik het een gezellige tijd, ook al zit ik vaak alleen met mijn kerstboom, maar ik ben dan ook wel een einzelgänger. Ik heb niet heel veel mensen nodig in mijn leven om mij gelukkig te voelen, maar ben er wel achter gekomen dat ik toch zeker ook behoefte heb aan contact. Als je je bedenkt dat er mensen zijn die echt heel weinig tot géén contact met mensen (meer) hebben en dat wel heel erg missen, dan is zo'n tijd van een soort van 'verplichtte gezelligheid' waardoor je daar jaarlijks aan wordt herinnerd natuurlijk juist pijnlijk.

Wat een mooi gebaar van @Casaan :hearteyes:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja @Mindless , de uitnodiging van @Casaan stel.itoch wel buitengewoon op prijs!
Dat overkomt mij eigenlijk nooit, en dan deze nog wel op dit Forum, geweldig...
Immers weet je maar nooit wat je binnenhaalt, nietwaar!
Ik ga erover nadenken iig!
Alleen ben ik met Kerstmis dus niet bepaald de vrolijke en gezellige man. Nee....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ja @Mindless , de uitnodiging van @Casaan stel.itoch wel buitengewoon op prijs!
Dat overkomt mij eigenlijk nooit, en dan deze nog wel op dit Forum, geweldig...
Immers weet je maar nooit wat je binnenhaalt, nietwaar!
Ik ga erover nadenken iig!
Alleen ben ik met Kerstmis dus niet bepaald de vrolijke en gezellige man. Nee....
Klik om te vergroten...
Ja echt mooi zo'n warm welkom!

Maar ik snap je dubbele gevoelens omdat je met deze tijd jezelf niet vrolijk en gezellig vindt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
Geen zorgen Zandmeneer!
Orde keert weldra weer.

Wat is kerst?

Altjid, saamhorigheid, soms, eenzaamheid.

De gezangen gaan over vrolijk samen zijn.
De werkelijkheid is niet altijd datzelfde.

Ik snap dat je dit bericht op deze manier opent.
Tegelijkertijd bied ik je aan om bij mij thuis kerst te komen vieren zo je wilt.
Moet ik wel regelen met mijn meisje, maar dat lukt wel want ze vind hondjes lief.
Klik om te vergroten...
Wow! Tof van je, zeg!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben met de kerstdagen en een week daarvoor, net zoals nu ongeveer, stevig depressief gestemd door het feit dat 41 jaar geleden met een alles overheersende daverende knal, mijn leven in elkaar stortte, totaal onverwacht en on voorbereid. Dit gebeurde op 22 december 1980 en het staat me nog zo na, dat ik alles steeds her beleef... zwetend wakker word en een kuthumeur heb. Ja.
Dit is een wond die de tijd niet heeft kunnen helen. Nee.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
drugsweekenden en veel werken
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Apotheker zei:
drugsweekenden en veel werken
Klik om te vergroten...
+1 (Sorry Dirkjan maar apo verdiend ook een plusje)

Gelukkig werken tijdens de kerst, ook gewoon een hekel aan dus mooi geregeld👷‍♂️
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Juun zei:
+1 (Sorry Dirkjan maar apo verdiend ook een plusje)

Gelukkig werken tijdens de kerst, ook gewoon een hekel aan dus mooi geregeld👷‍♂️
Klik om te vergroten...
Jij hebt mij al zoveel lachsmileys gegeven je mag mijn woning hebben als je het slim speelt.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Juun zei:
+1 (Sorry Dirkjan maar apo verdiend ook een plusje)

Gelukkig werken tijdens de kerst, ook gewoon een hekel aan dus mooi geregeld👷‍♂️
Klik om te vergroten...
Moet ik die 5 euro overmaken of net als vorige keer betalen :wink:
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#19
Screenshot_20211219-012427-535.png
caah graag
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Juun zei:
Bekijk bijlage 33811
caah graag
Klik om te vergroten...
mooi-bob (1).gif




gefeliciteerd-loze-put.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."