Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
151 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
En om even ontopic te gaan:

Voor mij is corona gelukkig meegevallen. Wel gewoon echt vervelend: kortademig en pijn met ademhalen, enorme keelpijn, hoofdpijn en heel veel slapen. Maar geen koorts en geen snotkop, dus de algehele malaise viel mee.

Op het randje van klachtenvrij op vakantie gegaan, en hoop van harte dat er niet toch nog een opleving komt. Net iets spannend. In het ergste geval zit ik een week binnen in een hutje in de bergen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelfs na corona krijgt men nog ruzie hier. Chill out people, we zijn er bijna vanaf!!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
En dat is?
Klik om te vergroten...

daar mag je zelf over nadenken..
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Zelfs na corona krijgt men nog ruzie hier. Chill out people, we zijn er bijna vanaf!!
Klik om te vergroten...

wat ik bedoel heeft niet met corona te maken..

plus:

Corona krijgt de A status in de Eerste Kamer en de spoedwet wordt verlengd​

en straks permanente vrijheidsbenemende wetgeving.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gebruiker 0012685732 zei:
wat ik bedoel heeft niet met corona te maken..

plus:

Corona krijgt de A status in de Eerste Kamer en de spoedwet wordt verlengd​

en straks permanente vrijheidsbenemende wetgeving.
Klik om te vergroten...
Kunnen ze beter nu doen ja sinds iedereen zijn aandacht helemaal heeft afgebogen
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rotjoch zei:
Kunnen ze beter nu doen ja sinds iedereen zijn aandacht helemaal heeft afgebogen
Klik om te vergroten...

check de yt video's op de vorige pagina van Marianne Zwagerman als je wil.. die verduidelijken zaken wel.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het denk ik weer. 2 maanden geleden nog maar gehad. Is weer super mild wel al heb ik wel een Dafalgan gepakt tegen pijn uit de borst. Niet getest deze keer dus niet 100% zeker maar ja... statistisch gezien zal het wel dat zijn.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cerberus zei:
Ik heb het denk ik weer. 2 maanden geleden nog maar gehad. Is weer super mild wel al heb ik wel een Dafalgan gepakt tegen pijn uit de borst. Niet getest deze keer dus niet 100% zeker maar ja... statistisch gezien zal het wel dat zijn.
Klik om te vergroten...
Ben je ingeënt?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja 3x en vlak voor de derde dus al besmet geweest.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Ik heb het denk ik weer. 2 maanden geleden nog maar gehad. Is weer super mild wel al heb ik wel een Dafalgan gepakt tegen pijn uit de borst. Niet getest deze keer dus niet 100% zeker maar ja... statistisch gezien zal het wel dat zijn.
Klik om te vergroten...

Heb je ook keelpijn? Ik ontspring zelf steeds net de dans maar bij de Omikron-variant hoor ik dat symptoom opvallend vaak.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Na corona? We hebben gewoon even geen maatregelen.

Kan jullie zonder blijdschap vertellen dat het verzorgingstehuis van mijn ma weer in lockdown is na 3 overlijdens na covid in 1 week en een hoop besmet personeel. This aint over, het is gewoon even rustig en het grootste deel van Nederland heeft er geen last meer van, want geen maatregelen. Nie weg kijke nie pls.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Heb je ook keelpijn? Ik ontspring zelf steeds net de dans maar bij de Omikron-variant hoor ik dat symptoom opvallend vaak.
Klik om te vergroten...

Ja, beide keren keelpijn. Mijn keel is tussen de twee keer trouwens nooit geworden zoals het was na de eerste keer, er is een soort gevoeligheid gebleven. Alsof het sneller inwendig kietelt. Maar het verbeterde wel telkens en was überhaupt een zeer leefbaar symptoom. MAAR deze tweede keer voel ik dat veel minder dus hopelijk moet ik niet weer vanaf 0 beginnen genezen in mijn keel.

Deze keer houdt met "grieperige" gevoel (ik noem het al heel mijn leven zo, beetje pijn in gewrichten en spieren enz, en zwakker voelen) wel iets langer aan maar is de keelpijn minder. Pijn in de borst ofwel hetzelfde ofwel erger (vorige keer geen Dafalgan genomen)

Leuk te horen dat jij de dans ontspringt!

En @ljuv inderdaad, ik denk ook nog niet gedaan. Snap niet dat iedereen daar zo snel van uitgaat. Kan ieder moment zelfs weer muteren ofzo, het is niet uitgesloten.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cerberus zei:
Snap niet dat iedereen daar zo snel van uitgaat.
Klik om te vergroten...
Is makkelijkker toch... Uit het oog uit het hart en kunnen we weer lekker aan ons eige ipv anderen denken yaaaaaay!

Beterschap, opnieuw. Ik heb ook flink zere keel wel enzo deze week, maar een ander virusje. Misschien toch (thuis)testen voor je geruststelling?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cerberus zei:
Leuk te horen dat jij de dans ontspringt!
Klik om te vergroten...

Als olifant zijnde kan ik totaal niet dansen, misschien dat dat mee helpt. :wink: Nee, maar even serieus, ik heb tot nu toe gewoon geluk. Ik ben deze week teruggekomen van mijn vakantie en mijn schoonbroer/zwager is daar besmet geraakt, mijn zus heeft het vervolgens ook gekregen. Ik was daar met hen en met onze ouders maar die hadden het beide al eerder gehad. De kans was groot dat ik het ook zou krijgen, want we hebben continu bij elkaar gezeten, maar geen klachten en een negatieve test. Aan de andere kant: vroeg of laat krijg je het toch wel een keer. Omikron is gelukkig meestal minder ernstig. Maar alsnog liever niet natuurlijk.

Blijvend kriebelende keel is vervelend, pijn op de borst klinkt wel echt heel naar! Hopelijk ben je er snel vanaf! :shamrock: En hopelijk haalt dat kreng het niet in zijn (onbestaande) harses om een major come back te maken, gemuteerd en wel.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beterschap gewenst @Cerberus , gelukkig valt het ziek zijn bij de meesten mee sinds we omikron hebben. Hopelijk bij jou ook.

verder wel eens met wat @ljuv zegt. Het gaat nu de goede kant op maar dit is nog niet voorbij…
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Als olifant zijnde kan ik totaal niet dansen, misschien dat dat mee helpt. :wink:
Klik om te vergroten...

Als hellehond met drie hoofden en een slangenstaart gaat dat misschien iets gemakkelijker maar het is ook niet ideaal. Headbangen lijkt me meer mijn specialiteit, kan het zo'n drie keer beter dan de gemiddelde medemens! Dat zal dan verklaren waarom ik het dan wel paar keer gehad heb.

Roze Olifant zei:
Nee, maar even serieus, ik heb tot nu toe gewoon geluk. Ik ben deze week teruggekomen van mijn vakantie en mijn schoonbroer/zwager is daar besmet geraakt, mijn zus heeft het vervolgens ook gekregen. Ik was daar met hen en met onze ouders maar die hadden het beide al eerder gehad. De kans was groot dat ik het ook zou krijgen, want we hebben continu bij elkaar gezeten, maar geen klachten en een negatieve test. Aan de andere kant: vroeg of laat krijg je het toch wel een keer. Omikron is gelukkig meestal minder ernstig. Maar alsnog liever niet natuurlijk.

Blijvend kriebelende keel is vervelend, pijn op de borst klinkt wel echt heel naar! Hopelijk ben je er snel vanaf! :shamrock: En hopelijk haalt dat kreng het niet in zijn (onbestaande) harses om een major come back te maken, gemuteerd en wel.
Klik om te vergroten...

Van de drie mensen waar ik de afgelopen tijd intens mee samen geweest ben is er maar één die het ook heeft. De kansen om het te ontspringen als het in je buurt is zijn dus blijkbaar nog steeds degelijk ookal is het zoveel besmettelijker dan vroeger geworden. De borstpijn is al weg trouwens, was symtoom van gisteren. Vandaag ben ik weer beter, enkel nog beetje slapjes. Misschien is het morgen helemaal gedaan.

Eik zei:
Beterschap gewenst @Cerberus , gelukkig valt het ziek zijn bij de meesten mee sinds we omikron hebben. Hopelijk bij jou ook.
Klik om te vergroten...

Dankjewel, en ja, blijkbaar valt het al twee keer heel goed mee (al weet ik de eerste keer niet wat het was, kan 50-50 nog vorige variant geweest zijn of 60-40 ofzo).
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Heb je ook keelpijn? Ik ontspring zelf steeds net de dans maar bij de Omikron-variant hoor ik dat symptoom opvallend vaak.
Klik om te vergroten...
Keelpijn hieeerrr.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Keelpijn hieeerrr.
Klik om te vergroten...
Bij mij duurde het wel enkele weken voor het keelontsteking gevoel helemaal weg is, maar veel beterschap! :)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik hoop het voor jullie niet, maar zijn er hier leden die bekend zijn met long covid?
Ik ben doorverwezen naar een traject hiervoor en ben er behoorlijk van geschrokken.

Maar de hulp die geboden word ziet er ook niet echt kundig uit, ik heb geen idee wat ik hiermee aanmoet. Ik vrees de artsen ook niet.

Gezondheid was uitstekend, nu zit 5 minuten fietsen er al niet meer in. Ik voel me erg machteloos, er zijn geen medicijnen voor, het enige wat ik kan doen is thuis mijn saturatie blijven meten. Maar wat schiet ik daarmee op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5354555657...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."