Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
145 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na de wappies heb je ook de wappiesbestrijders. Haat met haat bestrijden. Kwam twee jaar geleden via een search terecht op Videre en vond het best sneu. Net is het ook op TV geweest met een reportage.

N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag waarschuwen op Nos de ziekenhuisdirecteuren, virologen en wetenschappers voor grote problemen in de herfst met misschien wel een noodzaak voor lockdowns. Dat met name door de traagheid van de Nederlandse overheid.
Ook ik ben wel bezorgd over een vervelende variant die komt overwaaien vanuit Afrika of Zuid Amerika.
Zijn we daarop goed voorbereid?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Numiah zei:
Vandaag waarschuwen op Nos de ziekenhuisdirecteuren, virologen en wetenschappers voor grote problemen in de herfst met misschien wel een noodzaak voor lockdowns. Dat met name door de traagheid van de Nederlandse overheid.
Ook ik ben wel bezorgd over een vervelende variant die komt overwaaien vanuit Afrika of Zuid Amerika.
Zijn we daarop goed voorbereid?
Klik om te vergroten...
Pff ik mag toch hopen dat we dit keer beter voorbereid zijn en niet weer in lockdown hoeven. Zou echt beschamend zijn als het nu weer zo gaat als de voorgaande jaren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Na de wappies heb je ook de wappiesbestrijders. Haat met haat bestrijden. Kwam twee jaar geleden via een search terecht op Videre en vond het best sneu. Net is het ook op TV geweest met een reportage.

Klik om te vergroten...
Hahahaha wat is dit treurig zeg. Soort zelfverkozen held complex hebben deze lui.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Als jij niet door de clickbait heen kunt kijken dan leg ik me daar bij neer.
Klik om te vergroten...

Dat suggereert dat ik het niet helemaal gekeken zou hebben.
Iets waar ik jou van beticht.
Jullie zijn schuldig aan pure projectie mbt tot wat jullie denken dat wij te vertellen hebben
en met wij bedoel ik intelligente weldenkende mensen met een goed analytisch vermogen
die niet bang zijn alles objectief te bekijken en de gevestigde orde tegen het licht te houden.
Want waar reageer je nu eigenlijk op?
Het is klip en klaar dat we voorgelogen worden van big farma tot regering en alles er tussen in.
Als je dat niet ziet, ja dan noem ik jullie naïef. Jij voelde je klaarblijkelijk aangesproken.

Argumentatie als: "wat een load of crap" op een gesprek van meer dan dertig minuten waarin allerlei onderwerpen aan bod komen
is op z'n minst zwak onderbouwd.
Clickbait?.. kheb de titel niet eens gelezen. Een ander weldenkend persoon heeft het aan me doorgestuurd
en ik heb de moeite genomen om het helemaal te kijken.
Dus, SuperFred, kom met argumentatie of leg je er inderdaad maar bij neer. Weltrusten.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
WhySoSerious?! zei:
Ik ben een beetje aan het peilen bij mijn vriendenkring. Dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief, maar ik merk dat de meesten, letterlijk de meesten van mijn vrienden zich niet meer laten vaccineren, terwijl ze dat een jaar geleden nog wel deden.
Klik om te vergroten...
Ik zie deze kentering ook. Ik kende niemand die zich niet had laten vaccineren. En iedereen liet zich vaccineren om beschermd te zijn tegen het virus, dan wel voor hun omgeving. Niet om praktische redenen dus. Ik zelf ook, overigens. Keurig alle vaccinaties gehaald om die reden.

Maar nu zijn er nog maar weinig over die de vaccinatie opnieuw gaan halen. Sommigen resoluut niet, sommigen twijfelen. Maar geen enkele laat zich meer per definitie vaccineren. De noodzaak lijkt weg. De 'angst' om ziek te worden of anderen ziek te maken leeft niet meer. Vrijwel iedereen heeft de infectie uiteindelijk ook doorgemaakt, ondanks vaccinatie (niet dat dat meteen betekent dat het vaccin niet werkt, maar het speelt wel mee in de overweging van velen, uiteraard). Dus ik herken me wel in wat je zegt.

Zelf twijfel ik nog vanwege het werk wat ik doe en dus voor het mogelijk niet of minder besmettelijk te zijn voor anderen. Niet meer voor mezelf in ieder geval. Om die reden haal ik de vaccinatie (voorlopig, wellicht wanneer er nieuwe, heftigere variant(en) opduiken dat ik het heroverweeg) dus ook niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
lynnwoodtimes.com

Bombshell: Pfizer Exec admits COVID vaccine never tested on preventing transmissions - Lynnwood Times

Pfizer’s president of international developed markets, admitted that its COVID vaccine had never been tested to prevent transmission.
lynnwoodtimes.com lynnwoodtimes.com


Ehm... Was dat niet wat ze ons juist wél vertelden? Dat het vaccin getest was op transmissie voorkomen?

Daar werd dus gewoon over gelogen om mensen over te halen te vaccineren. Pfizer geeft nu zelf toe dat daar niet op getest is.


Gutfeeling zat dus gewoon helemaal goed. Dit hele gebeuren stonk vanaf het begin. Zo blij het nooit genomen te hebben...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
En dit gegeven haalt dus de legale basis voor het Covid paspoort weg...
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
In de cijfers over de najaarsbooster ben ik ook benieuwd of ze mee kunnen nemen hoeveel mensen hem niet gaan halen omdat ze recent corona hebben gehad.

Dat gaan er bij mij in de familie aardig wat zijn, want hoewel de meesten tot nu toe coronavrij waren gebleven gaan ze nu in grote getalen voor de bijl.
Klik om te vergroten...

Dat is toch juist het idee? Laat men elkaar lekker besmetten. Ik had zaterdag een feestje en inmiddels zijn er zo’n 10 mensen met corona (vermoedelijk meer maar 10 mensen hebben klachten). Ideaal. Niemand is gevaccineerd en ze liggen allemaal niet op de IC. Hallelujah!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
WhySoSerious?! zei:
Dat is toch juist het idee? Laat men elkaar lekker besmetten. Ik had zaterdag een feestje en inmiddels zijn er zo’n 10 mensen met corona (vermoedelijk meer maar 10 mensen hebben klachten). Ideaal. Niemand is gevaccineerd en ze liggen allemaal niet op de IC. Hallelujah!
Klik om te vergroten...
Dat mag jouw idee zijn, niet dat van degenen in mijn familie. En daarvan dus wel een aantal op het randje van naar het ziekenhuis.

Mijn oma van 96 houden we graag nog even heel ook.

Maargoed, je grijpt mijn bericht nu aan voor wat anders als wat mijn punt was.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
WhySoSerious?! zei:
Dat is toch juist het idee? Laat men elkaar lekker besmetten. Ik had zaterdag een feestje en inmiddels zijn er zo’n 10 mensen met corona (vermoedelijk meer maar 10 mensen hebben klachten). Ideaal. Niemand is gevaccineerd en ze liggen allemaal niet op de IC. Hallelujah!
Klik om te vergroten...
Dat zei ik destijds ook: laat mij het maar krijgen, dan bouw ik zelf immuniteit op en versterk ik daarmee mijn immuunsysteem. "Je weet niet wat je zegt, weet je wel hoe erg corona kan zijn en hoe respectloos je nu bent?"

Ja dat is het risico dat ik voor mezelf wilde nemen. Ben ook in fysiek contact geweest met corona "patiënten", maar ik kreeg het niet. Of misschien wel, maar dan met minuscule symptomen.


2-1024x576.jpg


Dit was dus een leugen. Een heel land (de hele wereld eigenlijk) inpraten op hun schuldgevoel om ze over te halen zich te laten vaccineren. Er was namelijk niet getest op transmissie bij vaccinatie.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Dat mag jouw idee zijn, niet dat van degenen in mijn familie.
Klik om te vergroten...

Nou, het is niet mijn idee, meer een logisch gevolg.

Mindless zei:
"Je weet niet wat je zegt, weet je wel hoe erg corona kan zijn en hoe respectloos je nu bent?"
Klik om te vergroten...

Haha, je ik ken het tirannieke gedrag van sommige fanatici. Gelukkig heb ik me er nooit wat van aangetrokken, en komt men er stukje bij beetje achter dat vaccineren echt niet zo essentieel is als dat deze mensen beweren.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Doe die injecties voor Corona en Apepokken maar, aangezien ik ook voor weinig PreP mag kopen en om de paar maanden getest en behandeld word voor eventuele SOA's.

En mocht die hersencontrolerende en kikkers homoseksueel maken chip er toch in zitten zien we het dan wel weer.

Lekker belangrijk!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
lynnwoodtimes.com

Bombshell: Pfizer Exec admits COVID vaccine never tested on preventing transmissions - Lynnwood Times

Pfizer’s president of international developed markets, admitted that its COVID vaccine had never been tested to prevent transmission.
lynnwoodtimes.com lynnwoodtimes.com


Ehm... Was dat niet wat ze ons juist wél vertelden? Dat het vaccin getest was op transmissie voorkomen?

Daar werd dus gewoon over gelogen om mensen over te halen te vaccineren. Pfizer geeft nu zelf toe dat daar niet op getest is.


Gutfeeling zat dus gewoon helemaal goed. Dit hele gebeuren stonk vanaf het begin. Zo blij het nooit genomen te hebben...
Klik om te vergroten...

Kunt ook gewoon even iets verder lezen zonder meteen conclusies te trekken. :wink:

leadstories.com

Fact Check: Pfizer Vaccine Clinical Trial NOT Intended To Test Transmission Prevention -- That's Not How Clinical Trials Work | Lead Stories

Did a Pfizer representative "admit" the company erred when its COVID-19 vaccine was "never tested on preventing transmission" of the...
leadstories.com leadstories.com
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Kunt ook gewoon even iets verder lezen zonder meteen conclusies te trekken. :wink:

leadstories.com

Fact Check: Pfizer Vaccine Clinical Trial NOT Intended To Test Transmission Prevention -- That's Not How Clinical Trials Work | Lead Stories

Did a Pfizer representative "admit" the company erred when its COVID-19 vaccine was "never tested on preventing transmission" of the...
leadstories.com leadstories.com
Klik om te vergroten...
Daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat de hele maatschappij (niet door Pfizer, maar door politiek en media) werd verteld dat je "het voor een ander doet", mede door zogenaamde verminderde transmissie bij vaccinatie. Ze hebben dat gebruikt om meer mensen te overtuigen te vaccineren, terwijl dat dus geen reden is. Oftewel: inspelen op schuldgevoel: manipulatie. En dat met een middel dat je daadwerkelijk in je lichaam in moet laten spuiten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat de hele maatschappij (niet door Pfizer, maar door politiek en media) werd verteld dat je "het voor een ander doet", mede door zogenaamde verminderde transmissie bij vaccinatie. Ze hebben dat gebruikt om meer mensen te overtuigen te vaccineren, terwijl dat dus geen reden is. Oftewel: inspelen op schuldgevoel: manipulatie. En dat met een middel dat je daadwerkelijk in je lichaam in moet laten spuiten.
Klik om te vergroten...

Jij post dat artikel met daarbij de boodschap dat dus uit die ‘bekentenis’ van die Pfizer-president zou zijn gebleken dat ‘je doet het ook voor een ander’ een totale leugen is geweest om mensen te manipuleren zich te laten vaccineren. Maar er is zoals je kunt lezen helemaal geen sprake van een bekentenis, omdat het gewoon is hoe dat soort klinische trials werken. Ze bekent niks, ze geeft gewoon antwoord op de vraag die wordt gesteld. Ik vind het juist manipulatief hoe haar antwoord uit de context wordt genomen, en zo wordt neergezet alsof het een bekentenis is lol. Twee seconden googelen en je kunt al vinden dat die interpretatie niet klopt.

Uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken is dus wel degelijk gebleken dat vaccins effectief zijn bij het verminderen van verspreiding (de mate waarin verschilt echter per COVID-variant). Dat je je niet alleen voor jezelf laat vaccineren maar dat het daarnaast ook in een bepaalde mate verspreiding tegengaat, is een bewezen feit.

Ik snap dat jij het nu hebt over de manier waarop de maatschappij daarmee omgaat, en daar mag je wat van vinden. Maar het is niet zo dat we massaal voorgelogen zijn in ieder geval.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat de hele maatschappij (niet door Pfizer, maar door politiek en media) werd verteld dat je "het voor een ander doet", mede door zogenaamde verminderde transmissie bij vaccinatie. Ze hebben dat gebruikt om meer mensen te overtuigen te vaccineren, terwijl dat dus geen reden is. Oftewel: inspelen op schuldgevoel: manipulatie. En dat met een middel dat je daadwerkelijk in je lichaam in moet laten spuiten.
Klik om te vergroten...

Nou ja, kijk. Het helpt dus wel.

''A vaccine teaches the immune system to recognize an infectious agent. If a person is later exposed to a virus like SARS-CoV-2, the immune system is already programmed with a response, helping to prevent infection or severe illness, according to the U.S. Food and Drug Administration (FDA), which oversees the approval of vaccines in the U.S. Vaccines protect a person's own immune system against contracting a pathogen or developing more serious forms of a disease once infected. This results in a less severe infection and lower viral load, which secondarily protects against transmission.''

Maar dit geldt evengoed voor natuurlijke immuniteit uiteraard (en volgens mij is uit onderzoek gebleken dat je zelfs beter beschermd bent via de natuurlijke weg), dus het is maar net wat men horen wil.....Het wordt een beetje een kip-ei verhaal op deze manier. Ja, vaccineren helpt voor de mensen die zwak zijn. En als je kerngezond bent en je wil laten vaccineren, dan moet je het vooral niet laten, maar dan is het m.i. totaal overbodig.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#18

Ik gooi er nog een ongenuanceerd filmpje in. Enjooooy.

@Mindless je krijgt bijval... :wink: De (wappie)-politici en deskundigen vinden het een politiek probleem.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
WhySoSerious?! zei:

Ik gooi er nog een ongenuanceerd filmpje in. Enjooooy.

@Mindless je krijgt bijval... :wink: De (wappie)-politici en deskundigen vinden het een politiek probleem.
Klik om te vergroten...
Kun je uitleggen waarom dit een ongenuanceerd filmpje is?

Ik ben het met dit filmpje eens dat de overheid polarisatie opriep door hun Covid campagne. Dat ze mensen met behulp van op het schuldgevoel inpraten probeerden te laten vaccineren. Dan kan vaccinatie alsnog helpen (en het dus toegegeven geen totale leugen zijn), maar man wat was het aangezet... Met als resultaat onder andere dat je in het dagelijkse leven door mensen kon worden bestempeld als een ongelofelijke egoïst als je de keuze maakte je niet te laten vaccineren.

Een voorbeeld wat van Haga ook benoemd hier:

"je moet het nemen want anders gaan alle papa's en mama's dood" (volgens mij was het opa's en oma's, maar goed)

Dat is manipulatie. "Ik wil toch zeker niet dat opa en oma door mij dood gaan? Dus misschien toch maar doen..."

Dit letterlijke ding, kwam terug toen ik met mijn buurman stond te praten en die vroeg of ik me had gevaccineerd. Ik zei dus nee en daar volgde een tirade op, waarin ik degene was die ervoor zorgt dat opa's en oma's sterven, dit en dat...

Dát narratief. Dat werd in het leven geroepen door de manier waarop de politiek/overheid (en media) hiermee omgingen: angst aanjagen. En daaruit voortkomend: polarisatie.


Dus ja: ik neem terug dat het een totale leugen was. Maar alsnog ben ik niet overtuigd dat dit de manier was hoe ze ermee om hadden moeten gaan.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
WhySoSerious?! zei:
This results in a less severe infection and lower viral load, which secondarily protects against transmission.''
Klik om te vergroten...
WhySoSerious?! zei:
Maar dit geldt evengoed voor natuurlijke immuniteit uiteraard
Klik om te vergroten...
Dan rest de vraag dus vooral hoelang men antistoffen behoudt van een vaccin, dan wel infectie. En of daartussen nog verschil in zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5556575859
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."