Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mijn affiniteit met psychedelics is erg groot en ik zou mezelf ook wel een ervaren gebruiker kunnen noemen, voornamelijk consumeer ik de truffel op frequente basis. Dit puur als expansie op mijn bewust en onderbewustzijn. In de afgelopen jaren is het onderzoek naar psychedelica als behandeling van PTSS en andere depressieklachten erg gegroeid en ik ben er ook van overtuigd dat psychedelics op langere termijn meer postieve effecten teweegbrengen dan al die zware en heftige medicatie van de farmaceutische industrie..... mijn vader die lijdt al jaren onder een hevige depressie met suïcide gedachtes, PTSS en meerdere psychoses. Hij gebruikt ook behoorlijk veel en hevige antidepressiva/anti psychotica en ik vind het schrijnend om te zien dat mensen met zulke hardnekkige klachten gewoon een cocktail aan geestdodende pillen voorgeschreven krijgen.... en los van het feit dat sommigen door narcotics beter kunnen functioneren omdat bepaalde gedachten worden onderdrukt, ben ik ervan overtuigd dat die onderdrukking op langere termijn averechts werkt... dit merk ik dus bij mijn vader ook en met bovenstaande informatie is er eigenlijk een vlammetje aangewakkert dat ik misschien mijn vader zou willen begeleiden in een truffeltrip, maar ik merk dat voordat ik mijn plan uberhaupt zou willen uitvoeren, ik behoefte heb aan informatie van mensen die zich herkennen in het bovenstaande verhaal enmisschien zelfs ervaring hebben/hebben gehad met de combinatie van klachten en een tripervaring en voornamelijk hoe de trip is ervaren door de gebruiker nadien. De effecten van drugs zijn natuurlijk heel erg afhankelijk van ontzettend veel factoren dus erg veel garanties zullen er niet geboden kunnen worden, want de ene persoon is de andere niet.. maar ik zou hem zo graag nieuwe inzichten willen bieden, want dat heeft hij meer nodig dan ooit... wat is jullie gedachtegang hierover?"
"Mevrouw Pløp zei: Of een beetje later dus Wat betreft potentie van psychedelica bij behandeling van diverse psychische problemen ben ik het zeker met je eens. Echter wel met een kanttekening: het is niet heilig! Wat het voor jou betekent hoeft het voor een ander niet te betekenen. Je schrijft dat je vader last heeft van een depressie, psychoses en PTSS en diverse vormen van medicatie slikt tegen zijn psychische klachten. Ten eerste zou ik niet zomaar gaan kloten met ofwel het combineren van medicatie met psychedelica, ofwel (al dan niet tijdelijk) stoppen zonder nadrukkelijk overleg met een arts. Je weet niet wat dit voor verandering in zijn gedrag en emoties teweeg brengt, dat zou je met iemand die suïcidale neigingen heeft absoluut niet moeten willen riskeren. Verandering in medicatie kan ook zo'n verandering in zijn toestand teweeg brengen dat een psychedelische trip helemaal geen optie is. Ten tweede heb je het over truffeltherapie. Therapie. Je zegt het zelf al. Je vader heeft meervoudige psychische problemen, laat therapie dus over aan degenen bij wie het thuis hoort: therapeuten. Je weet niet wat er tijdens een trip bij hem gebeurt en (er even vanuit gaand dat jij geen therapeut bent) heb je een te grote kans dat jij daar niet op de juiste manier mee om kunt gaan, of in elk geval niet op zo'n manier dat het gewenste therapeutische effect bereikt kan worden. Ook ben ik van mening dat er ná een psychedelische ervaring in zo'n situatie begeleiding van een therapeut moet zijn. Zorg dat jij voor je vader blijft wie je bent: zijn dochter, niet zijn therapeut. Zou ik in jouw schoenen staan dan zou ik met hem bespreken of hij open zou staan voor therapie met behulp van psychedelica. Indien dat zo is zou de volgende stap zijn om dat te brespreken met zijn therapeut/behandelaar en evt andere betrokkenen en om een therapeut te zoeken die je vader daarin kan begeleiden. Maar hou er rekening mee dat je daar geen steun in gaat vinden gezien zijn problematiek, en dan zou het maar zo eens kunnen zijn dat men daar gewoon gelijk in heeft. En dat je vader in ieder geval op dit moment in zijn leven beter gebaat is bij reguliere medicatie en therapie. Klik om te vergroten... al het bovenstaande zijn voor mij precies de punten geweest waar ik heel erg over twijfelde en ik zou nooit zomaar zonder overleg met zijn psychiater/behandelend arts een bepaalde therapie toepassen , alleen omdat ikzelf in de veronderstelling ben dat hij er baat bij zou hebben. mijn kennis tot mijn kwestie is behoorlijk minimaal en wat betreft 'dochter in plaats van therapeut zijn' is een hele mooie spiegel, want inderdaad.. ik ben zijn dochter en niet zijn therapeut, maar ik zal mijn gedachten met hem delen en dan kan hij daarin een beslissing maken of dat wordt doorgekoppeld of niet. ontzettend bedankt voor je realistische blik. Mevrouw Pløp zei: Of een beetje later dus Wat betreft potentie van psychedelica bij behandeling van diverse psychische problemen ben ik het zeker met je eens. Echter wel met een kanttekening: het is niet heilig! Wat het voor jou betekent hoeft het voor een ander niet te betekenen. Je schrijft dat je vader last heeft van een depressie, psychoses en PTSS en diverse vormen van medicatie slikt tegen zijn psychische klachten. Ten eerste zou ik niet zomaar gaan kloten met ofwel het combineren van medicatie met psychedelica, ofwel (al dan niet tijdelijk) stoppen zonder nadrukkelijk overleg met een arts. Je weet niet wat dit voor verandering in zijn gedrag en emoties teweeg brengt, dat zou je met iemand die suïcidale neigingen heeft absoluut niet moeten willen riskeren. Verandering in medicatie kan ook zo'n verandering in zijn toestand teweeg brengen dat een psychedelische trip helemaal geen optie is. Ten tweede heb je het over truffeltherapie. Therapie. Je zegt het zelf al. Je vader heeft meervoudige psychische problemen, laat therapie dus over aan degenen bij wie het thuis hoort: therapeuten. Je weet niet wat er tijdens een trip bij hem gebeurt en (er even vanuit gaand dat jij geen therapeut bent) heb je een te grote kans dat jij daar niet op de juiste manier mee om kunt gaan, of in elk geval niet op zo'n manier dat het gewenste therapeutische effect bereikt kan worden. Ook ben ik van mening dat er ná een psychedelische ervaring in zo'n situatie begeleiding van een therapeut moet zijn. Zorg dat jij voor je vader blijft wie je bent: zijn dochter, niet zijn therapeut. Zou ik in jouw schoenen staan dan zou ik met hem bespreken of hij open zou staan voor therapie met behulp van psychedelica. Indien dat zo is zou de volgende stap zijn om dat te brespreken met zijn therapeut/behandelaar en evt andere betrokkenen en om een therapeut te zoeken die je vader daarin kan begeleiden. Maar hou er rekening mee dat je daar geen steun in gaat vinden gezien zijn problematiek, en dan zou het maar zo eens kunnen zijn dat men daar gewoon gelijk in heeft. En dat je vader in ieder geval op dit moment in zijn leven beter gebaat is bij reguliere medicatie en therapie. Klik om te vergroten..."
"polarisatie is momenteel wel heel erg van kracht en het is ook niet gek dat dat gebeurd want er komen vanuit deskundigen hele verschillende verhalen naar buiten. statistieken die wankelen aan alle kanten. meerdere alternatieve mediaplatformen die deskundigen/artsen uitnodigen die met hele andere statistieken komen, wanneer van beide kanten betrouwbare bronnen verschillende 'feiten' verspreiden dan lijkt de waarheid zich helemaal in een grijs gebied te wanen.... wat moet ik geloven? maar ik begrijp al helemaal niet dat wanneer we strijden voor de volksgezondheid dat wanneer je gevaccineerd bent dat je met een QR CODE gewoon overal naar binnen kunt, terwijl je ook als gevaccineerde besmet kunt raken... waarom wordt ten eerste; de zorg niet opgeschaald? en ten tweede; waarom niet elke keer een test doen wanneer je ergens naartoe wilt gaan. dat is toch het meest betrouwbare? dat is natuurlijk erg veel gedoe en zitten vrij weinig mensen op te wachten maar ik kader van besmettingen voorkomen lijkt me dat toch het meest effectieve? het vertrouwen in de overheid is bij mijn al erg lang verdwenen, maar ik vind de huidige staat wel erg schrijnend.... ik ben geen corona-ontkenner en dat mij als ongevaccineerde van alles wordt ontnomen qua sociale activiteiten kan mij vrij weinig interesseren maar dat de integriteit van onze lichamen zo de kop in wordt gedrukt, de angst die wordt gezaaiid en de tweedeling die totaal uit de hand dreigt te lopen baart mij vele zorgen. ik houd mijn hart vast."
"Dirkjan zei: Ik ben geen racist, maar negers, buitenlanders en homo’s moeten ze allemaal kapot schieten. Een genuanceerd grapje 👌 en door. 🏃💨 Klik om te vergroten... haha pipo, hele scherpe nuance op een stukje dat ik beter kan nuanceren, maar dan wordt mijn verhaal wel heeeel erg lang"