Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
173 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Zodra ik Solfegietto van Bach op de piano heb geleerd ga ik me vaccineren.
Klik om te vergroten...
Even ter indicatie, twee drie daagjes max
EA60CE99-CB90-4FA0-BC63-6300852D82E2.jpeg
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Mensen wilden mij er schaamte voor aanpraten. Dat is bij mij juist een reden om er stiekem een beetje trots op te zijn dat ik het niet doe. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Haha, herkenbaar. Ik ben nu ook gewoon 'ok' met het feit ik corona heb, dan heb ik er de komende winter in ieder geval geen last meer van.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Dirkjan, zit het Corona topic nou niet te verzieken met mooie muziek...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
@Dirkjan, zit het Corona topic nou niet te verzieken met mooie muziek...
Klik om te vergroten...
Oh, schoonheid word niet gewaardeerd hier? Was even vergeten dat dit het afvoerputje was. Komt ie:

ā€œStoephoer! Corona is een leugen! Bill Gates Satanisme pedofilie graancirkels! Daar moet een scrotum in!ā€
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Oh, schoonheid word niet gewaardeerd hier? Was even vergeten dat dit het afvoerputje was. Komt ie:

ā€œStoephoer! Corona is een leugen! Bill Gates Satanisme pedofilie graancirkels! Daar moet een scrotum in!ā€
Klik om te vergroten...
Nou ja, dat hoeft ook weer niet.

Maar dit is de plek om over ziekte te praten. :sweatsmile:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
WhySoSerious?! zei:
Vanaf de zijkant toekijken en oordelen is ook een optie overigens....
Klik om te vergroten...
Dat is een optie maar ik ben best bereid energie en tijd te steken in onderzoek. Maar wat mensen niet begrijpen is dat hoe meer je in die theorieĆ«n gelooft hoe meer je erin wordt gezogen. Net als YouTube algoritmes. Als ik een week lang filmpjes opzoek over Corona complotten dan is de kans groot dat ik er steeds meer tegenkom. En de titels zijn pakkend dat moet ik meegeven. Als ik al argwanend ben en ik zie een filmpje met als titel: ā€œviroloog legt uit waarom het vaccin niet werktā€, dan ga ik ook klikken. Snap je. Het is als een soort impuls aankoop bij de kassa. Je had totaal geen behoefte aan snoep maar bij de kassa denk je ā€œtoch even een marsā€

Ze hebben je in hun binnenzak. Paranoia voedt paranoia, en de tegenpartij voedt zichzelf net zo goed, waardoor het botst, en de complotten alleen maar bizarder, ongneoodwaardiger worden maar ook steeds gruwelijker en serieuzer.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
ā€œStoephoer! Corona is een leugen! Bill Gates Satanisme pedofilie graancirkels! Daar moet een scrotum in!ā€
Klik om te vergroten...

In veel complottheorieƫn zit toch vaak een deel van de waarheid verpakt, imho (zie mijn topic aangaande satanisch ritueel misbruik). Maar laten we hier niet teveel over speculeren want dat wordt niet gewaardeerd.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
WhySoSerious?! zei:
In veel complottheorieƫn zit toch vaak een deel van de waarheid verpakt, imho (zie mijn topic aangaande satanisch ritueel misbruik). Maar laten we hier niet teveel over speculeren want dat wordt niet gewaardeerd.
Klik om te vergroten...
Grappig hoe je soms de indruk wekt dat je de ā€œnormale kantā€ op lijkt te gaan maar dan plotseling weer compleet lijkt te ontsporen. Het houdt het forum wel levendig.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Grappig hoe je soms de indruk wekt dat je de ā€œnormale kantā€ op lijkt te gaan maar dan plotseling weer compleet lijkt te ontsporen.
Klik om te vergroten...
Haha, tja, als je je verdiept in bepaalde zaken dan begrijp je ook beter waar die uiteindelijk volslagen idiote theorieƫn (dat ben ik wel met je eens) vandaan komen. Vanaf de zijkant toekijken en oordelen is ook een optie overigens....
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
WhySoSerious?! zei:
In veel complottheorieƫn zit toch vaak een deel van de waarheid verpakt, imho (zie mijn topic aangaande satanisch ritueel misbruik). Maar laten we hier niet teveel over speculeren want dat wordt niet gewaardeerd.
Klik om te vergroten...
Je vergeet de adrenochrome harvest šŸ˜‡
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
WhySoSerious?! zei:
Jij noemt het paranoia. Ik zie het meer als durven kijken naar iets wat je bij voorbaat als onmogelijk achtte. Dat is niet makkelijk... en dat geldt voor beide partijen.
Klik om te vergroten...
Ik zie het wel als paranoia, in elk geval wel op het niveau waar het zich nu in bevindt. Dit is niet meer kritisch kijken, dit is angst voeden en onbegrip proberen te ontrafelen door hoger en hoger te zoeken.

Maar ik respecteer je mening hierover šŸ¤
WhySoSerious?! zei:
Het is jammer dat elk kritisch geluid tegenwoordig wordt weggezet is complottheorie, waardoor een eerlijke en inhoudelijke discussie om deze reden ook vaak niet meer te voeren is.
Klik om te vergroten...
Dat ben ik wel met je eens. Vanuit mijn kant wordt er ook niet altijd een eerlijke kans gegeven, dat geef ik toe. Een eerlijke discussie of debat zou mooi zijn maar is lastig omdat emoties vaak hoog oplopen. We zouden meer moeten luisteren, en ik elk geval (van beiden kanten) elkaars verhaal moeten horen
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Als ik een week lang filmpjes opzoek over Corona complotten dan is de kans groot dat ik er steeds meer tegenkom. En de titels zijn pakkend dat moet ik meegeven. Als ik al argwanend ben en ik zie een filmpje met als titel: ā€œviroloog legt uit waarom het vaccin niet werktā€, dan ga ik ook klikken. Snap je. Het is als een soort impuls aankoop bij de kassa. Je had totaal geen behoefte aan snoep maar bij de kassa denk je ā€œtoch even een marsā€
Klik om te vergroten...
De welbekende Arjen Lubach fabeltjesfuik. Ja, hier moet je inderdaad voor waken. Ik laat me om die reden ook niet leiden door het algoritme. Het is jammer dat elk kritisch geluid tegenwoordig wordt weggezet als complottheorie, waardoor een eerlijke en inhoudelijke discussie om deze reden ook vaak niet meer te voeren is. Natuurlijk kunnen complottheoretici wars zijn van elk wetenschappelijk weerwoord dat zij krijgen, maar er zitten ook een hoop mensen tussen die zowel de wetenschap als de alternatieve theorie op waarde weten in te schatten en zodoende, in mijn ogen, een genuanceerder beeld kunnen schetsen dan diegenen die zich alleen maar focussen op wat ze voorgeschoteld krijgen.
Dirkjan zei:
Paranoia voedt paranoia, en de tegenpartij voedt zichzelf net zo goed, waardoor het botst, en de complotten alleen maar bizarder, ongneoodwaardiger worden maar ook steeds gruwelijker en serieuzer.
Klik om te vergroten...
Jij noemt het paranoia. Ik zie het meer als durven kijken naar iets wat je bij voorbaat als onmogelijk achtte. Dat is niet makkelijk... en dat geldt voor beide partijen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Misschien is die tegenbeweging er juist wel omdat er hier zo'n kliek anti-FvD'ers is. Dat sommigen vinden dat daar een tegenwoord tegen mag zijn. Zoals gezegd, ben ik geen FvD aanhanger, maar hoe over ze wordt gepraat en hoe met ze om wordt gegaan, ook hier... En natuurlijk, FvD zelf zijn ook geen lieverdjes.
Klik om te vergroten...
Een ā€œkliekā€ā€¦ wederom zo’n woord met een hele negatieve lading. Er is hier geen ā€œkliekā€ die tegen FvD is… er zijn individuele leden die fel tegen Baudet zijn. Net zoals in de rest van de samenleving.


Mindless zei:
k doelde niet op ridiculisering van hem, maar van de mensen die het eens voor hem of zijn (partij zijn) standpunt "opnemen". En daarnaast het over 1 kam scheren van alle "FvD aanhangers", alsof dat allemaal mensen zijn die hetzelfde denken over dingen...
Klik om te vergroten...
Ik heb nergens gezegd dat alle Baudet stemmers hetzelfde zijn. Dat geloof ik ook helemaal niet. Maar als je moeite hebt met de kritiek kun je ook gewoon iets anders stemmen ipv de slachtofferkaart te trekken en door te gaan met te stemmen op iets wat akelig veel lijkt op een eigentijdse versie van de nsb.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
WhySoSerious?! zei:
Wat is dit voor Calimero gedrag? Als je het er niet mee eens bent kan je gewoon je mond opentrekken hoor.
Klik om te vergroten...
WhySoSerious?! zei:
Ik wil het nog wel een keer voor je herhalen als je daar lekker op gaat.
Klik om te vergroten...
Kun je even een beetje respectvoller omgaan met onze mods… thanks!
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Kun je even een beetje respectvoller omgaan met onze mods… thanks!
Klik om te vergroten...
Sorry. Ik was even vergeten dat ze een mod was.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
WhySoSerious?! zei:
Sorry. Ik was even vergeten dat ze een mod was.
Klik om te vergroten...
Respectvol omgaan met andere leden mag ook
Hoor 😜
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zo, iedereen heeft weer zijn plasje kunnen plegen. Terug aan het werk! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Een ā€œkliekā€ā€¦ wederom zo’n woord met een hele negatieve lading. Er is hier geen ā€œkliekā€ die tegen FvD is… er zijn individuele leden die fel tegen Baudet zijn. Net zoals in de rest van de samenleving.
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in. Een groep dan.

Maar kijk, nu deed ik dus eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld Fred deed: een hele groep over 1 kam scheren. En nu is het ineens niet okƩ? Je zei er niet eens wat van bij Fred. Maar als het tegen jouw persoonlijke mening in gaat...

Eik zei:
Ik heb nergens gezegd dat alle Baudet stemmers hetzelfde zijn. Dat geloof ik ook helemaal niet. Maar als je moeite hebt met de kritiek kun je ook gewoon iets anders stemmen ipv de slachtofferkaart te trekken en door te gaan met te stemmen op iets wat akelig veel lijkt op een eigentijdse versie van de nsb.
Klik om te vergroten...
Nee, maar dat wordt hier door mensen wel gedaan en geĆÆmpliceerd.

Ik kan wel tegen kritiek hoor. Ik geef het alleen aan als ik zie dat er een kromme standaard is.


Ik vind het jammer dat het altijd zo moet gaan in dit topic. Maar ik denk dat ook jullie, velen van de staff, weleens wat meer mogen gaan reflecteren en kijken waar er gemeten wordt met verschillende maten.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als laatste:

Mindless zei:
Maar kijk, nu deed ik dus eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld Fred deed: een hele groep over 1 kam scheren. En nu is het ineens niet okƩ?
Klik om te vergroten...
Haha, Fred komt nooit verder dan 'fvd trollen en complotten'. Sorry, klinkt hard, maar lees zijn posts maar eens terug. Die gast reageert altijd met minder dan 5 zinnen. Kortgezegd: zodra het inhoudelijk wordt dan hoor je hem niet meer.
Mindless zei:
Ik vind het jammer dat het altijd zo moet gaan in dit topic. Maar ik denk dat ook jullie, velen van de staff, weleens wat meer mogen gaan reflecteren en kijken waar er gemeten wordt met verschillende maten.
Klik om te vergroten...
Dit.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Nee, maar dat wordt hier door mensen wel gedaan en geĆÆmpliceerd.
Klik om te vergroten...
Eens dat hele groepen over een kam scheren niet de bedoeling is.
Mindless zei:
Daar heb je gelijk in. Een groep dan.

Maar kijk, nu deed ik dus eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld Fred deed: een hele groep over 1 kam scheren. En nu is het ineens niet okƩ? Je zei er niet eens wat van bij Fred. Maar als het tegen jouw persoonlijke mening in gaat...


Nee, maar dat wordt hier door mensen wel gedaan en geĆÆmpliceerd.

Ik kan wel tegen kritiek hoor. Ik geef het alleen aan als ik zie dat er een kromme standaard is.


Ik vind het jammer dat het altijd zo moet gaan in dit topic. Maar ik denk dat ook jullie, velen van de staff, weleens wat meer mogen gaan reflecteren en kijken waar er gemeten wordt met verschillende maten.
Klik om te vergroten...
Volgens mij reflecteren er genoeg en geven we ook vaak genoeg expliciet aan dat wij ook gekleurd worden door onze eigen politieke voorkeuren. Laat onverlet dat er teveel politiek geladen gezeik is op het forum en dat dit forum niet de plek is voor pro-Putin of pro Baudet propaganda (voor zover daar een verschil in zit).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3940414243...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."