Mensen wilden mij er schaamte voor aanpraten. Dat is bij mij juist een reden om er stiekem een beetje trots op te zijn dat ik het niet doe.![]()
Oh, schoonheid word niet gewaardeerd hier? Was even vergeten dat dit het afvoerputje was. Komt ie:@Dirkjan, zit het Corona topic nou niet te verzieken met mooie muziek...
Nou ja, dat hoeft ook weer niet.Oh, schoonheid word niet gewaardeerd hier? Was even vergeten dat dit het afvoerputje was. Komt ie:
āStoephoer! Corona is een leugen! Bill Gates Satanisme pedofilie graancirkels! Daar moet een scrotum in!ā
Dat is een optie maar ik ben best bereid energie en tijd te steken in onderzoek. Maar wat mensen niet begrijpen is dat hoe meer je in die theorieĆ«n gelooft hoe meer je erin wordt gezogen. Net als YouTube algoritmes. Als ik een week lang filmpjes opzoek over Corona complotten dan is de kans groot dat ik er steeds meer tegenkom. En de titels zijn pakkend dat moet ik meegeven. Als ik al argwanend ben en ik zie een filmpje met als titel: āviroloog legt uit waarom het vaccin niet werktā, dan ga ik ook klikken. Snap je. Het is als een soort impuls aankoop bij de kassa. Je had totaal geen behoefte aan snoep maar bij de kassa denk je ātoch even een marsāVanaf de zijkant toekijken en oordelen is ook een optie overigens....
āStoephoer! Corona is een leugen! Bill Gates Satanisme pedofilie graancirkels! Daar moet een scrotum in!ā
Grappig hoe je soms de indruk wekt dat je de ānormale kantā op lijkt te gaan maar dan plotseling weer compleet lijkt te ontsporen. Het houdt het forum wel levendig.In veel complottheorieĆ«n zit toch vaak een deel van de waarheid verpakt, imho (zie mijn topic aangaande satanisch ritueel misbruik). Maar laten we hier niet teveel over speculeren want dat wordt niet gewaardeerd.
Haha, tja, als je je verdiept in bepaalde zaken dan begrijp je ook beter waar die uiteindelijk volslagen idiote theorieĆ«n (dat ben ik wel met je eens) vandaan komen. Vanaf de zijkant toekijken en oordelen is ook een optie overigens....Grappig hoe je soms de indruk wekt dat je de ānormale kantā op lijkt te gaan maar dan plotseling weer compleet lijkt te ontsporen.
Je vergeet de adrenochrome harvest šIn veel complottheorieĆ«n zit toch vaak een deel van de waarheid verpakt, imho (zie mijn topic aangaande satanisch ritueel misbruik). Maar laten we hier niet teveel over speculeren want dat wordt niet gewaardeerd.
Ik zie het wel als paranoia, in elk geval wel op het niveau waar het zich nu in bevindt. Dit is niet meer kritisch kijken, dit is angst voeden en onbegrip proberen te ontrafelen door hoger en hoger te zoeken.Jij noemt het paranoia. Ik zie het meer als durven kijken naar iets wat je bij voorbaat als onmogelijk achtte. Dat is niet makkelijk... en dat geldt voor beide partijen.
Dat ben ik wel met je eens. Vanuit mijn kant wordt er ook niet altijd een eerlijke kans gegeven, dat geef ik toe. Een eerlijke discussie of debat zou mooi zijn maar is lastig omdat emoties vaak hoog oplopen. We zouden meer moeten luisteren, en ik elk geval (van beiden kanten) elkaars verhaal moeten horenHet is jammer dat elk kritisch geluid tegenwoordig wordt weggezet is complottheorie, waardoor een eerlijke en inhoudelijke discussie om deze reden ook vaak niet meer te voeren is.
De welbekende Arjen Lubach fabeltjesfuik. Ja, hier moet je inderdaad voor waken. Ik laat me om die reden ook niet leiden door het algoritme. Het is jammer dat elk kritisch geluid tegenwoordig wordt weggezet als complottheorie, waardoor een eerlijke en inhoudelijke discussie om deze reden ook vaak niet meer te voeren is. Natuurlijk kunnen complottheoretici wars zijn van elk wetenschappelijk weerwoord dat zij krijgen, maar er zitten ook een hoop mensen tussen die zowel de wetenschap als de alternatieve theorie op waarde weten in te schatten en zodoende, in mijn ogen, een genuanceerder beeld kunnen schetsen dan diegenen die zich alleen maar focussen op wat ze voorgeschoteld krijgen.Als ik een week lang filmpjes opzoek over Corona complotten dan is de kans groot dat ik er steeds meer tegenkom. En de titels zijn pakkend dat moet ik meegeven. Als ik al argwanend ben en ik zie een filmpje met als titel: āviroloog legt uit waarom het vaccin niet werktā, dan ga ik ook klikken. Snap je. Het is als een soort impuls aankoop bij de kassa. Je had totaal geen behoefte aan snoep maar bij de kassa denk je ātoch even een marsā
Jij noemt het paranoia. Ik zie het meer als durven kijken naar iets wat je bij voorbaat als onmogelijk achtte. Dat is niet makkelijk... en dat geldt voor beide partijen.Paranoia voedt paranoia, en de tegenpartij voedt zichzelf net zo goed, waardoor het botst, en de complotten alleen maar bizarder, ongneoodwaardiger worden maar ook steeds gruwelijker en serieuzer.
Een ākliekā⦠wederom zoān woord met een hele negatieve lading. Er is hier geen ākliekā die tegen FvD is⦠er zijn individuele leden die fel tegen Baudet zijn. Net zoals in de rest van de samenleving.Misschien is die tegenbeweging er juist wel omdat er hier zo'n kliek anti-FvD'ers is. Dat sommigen vinden dat daar een tegenwoord tegen mag zijn. Zoals gezegd, ben ik geen FvD aanhanger, maar hoe over ze wordt gepraat en hoe met ze om wordt gegaan, ook hier... En natuurlijk, FvD zelf zijn ook geen lieverdjes.
Ik heb nergens gezegd dat alle Baudet stemmers hetzelfde zijn. Dat geloof ik ook helemaal niet. Maar als je moeite hebt met de kritiek kun je ook gewoon iets anders stemmen ipv de slachtofferkaart te trekken en door te gaan met te stemmen op iets wat akelig veel lijkt op een eigentijdse versie van de nsb.k doelde niet op ridiculisering van hem, maar van de mensen die het eens voor hem of zijn (partij zijn) standpunt "opnemen". En daarnaast het over 1 kam scheren van alle "FvD aanhangers", alsof dat allemaal mensen zijn die hetzelfde denken over dingen...
Wat is dit voor Calimero gedrag? Als je het er niet mee eens bent kan je gewoon je mond opentrekken hoor.
Kun je even een beetje respectvoller omgaan met onze mods⦠thanks!Ik wil het nog wel een keer voor je herhalen als je daar lekker op gaat.
Sorry. Ik was even vergeten dat ze een mod was.Kun je even een beetje respectvoller omgaan met onze mods⦠thanks!
Respectvol omgaan met andere leden mag ookSorry. Ik was even vergeten dat ze een mod was.
Daar heb je gelijk in. Een groep dan.Een ākliekā⦠wederom zoān woord met een hele negatieve lading. Er is hier geen ākliekā die tegen FvD is⦠er zijn individuele leden die fel tegen Baudet zijn. Net zoals in de rest van de samenleving.
Nee, maar dat wordt hier door mensen wel gedaan en geĆÆmpliceerd.Ik heb nergens gezegd dat alle Baudet stemmers hetzelfde zijn. Dat geloof ik ook helemaal niet. Maar als je moeite hebt met de kritiek kun je ook gewoon iets anders stemmen ipv de slachtofferkaart te trekken en door te gaan met te stemmen op iets wat akelig veel lijkt op een eigentijdse versie van de nsb.
Haha, Fred komt nooit verder dan 'fvd trollen en complotten'. Sorry, klinkt hard, maar lees zijn posts maar eens terug. Die gast reageert altijd met minder dan 5 zinnen. Kortgezegd: zodra het inhoudelijk wordt dan hoor je hem niet meer.Maar kijk, nu deed ik dus eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld Fred deed: een hele groep over 1 kam scheren. En nu is het ineens niet okƩ?
Dit.Ik vind het jammer dat het altijd zo moet gaan in dit topic. Maar ik denk dat ook jullie, velen van de staff, weleens wat meer mogen gaan reflecteren en kijken waar er gemeten wordt met verschillende maten.
Eens dat hele groepen over een kam scheren niet de bedoeling is.Nee, maar dat wordt hier door mensen wel gedaan en geĆÆmpliceerd.
Volgens mij reflecteren er genoeg en geven we ook vaak genoeg expliciet aan dat wij ook gekleurd worden door onze eigen politieke voorkeuren. Laat onverlet dat er teveel politiek geladen gezeik is op het forum en dat dit forum niet de plek is voor pro-Putin of pro Baudet propaganda (voor zover daar een verschil in zit).Daar heb je gelijk in. Een groep dan.
Maar kijk, nu deed ik dus eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld Fred deed: een hele groep over 1 kam scheren. En nu is het ineens niet okƩ? Je zei er niet eens wat van bij Fred. Maar als het tegen jouw persoonlijke mening in gaat...
Nee, maar dat wordt hier door mensen wel gedaan en geĆÆmpliceerd.
Ik kan wel tegen kritiek hoor. Ik geef het alleen aan als ik zie dat er een kromme standaard is.
Ik vind het jammer dat het altijd zo moet gaan in dit topic. Maar ik denk dat ook jullie, velen van de staff, weleens wat meer mogen gaan reflecteren en kijken waar er gemeten wordt met verschillende maten.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."