Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
197 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1
was gister effe naar me stam cafeetje geweest .,die was vrij vol en de verhalen daar over dit moment
lijkt wel of iedereen op het moment covid heeft en of in de family
in mij naaste omgeving ,verhalen van anderen ,sporters op tv , afspraken worden afgezegd wegens covid
en kwa doden wat ik hoor van kennissen lijkt het erop alsof die lage cijfers elke dag op tv niet kloppen ,schrok zelf van 2 personen die zijn vader en de ander zijn broer direct na de boosterprik overleden
omnicron ,
ben al bang voor de volgende variant
@PsyTekz
@Eik
@FredKroket
sterkte en beterschap
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja bij mij ook. Hulpverleners, leraren, veel kinderen van de basisschool.

Hier ook, @Druktemaker en dochter hebben Corona. Ik heb daarentegen niks en zoontje ook niet. maar elke nieuwe mutatie van een virus wordt meestal zwakker+snellere verspreiding dus ik denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
ricorieks zei:
kwa doden wat ik hoor van kennissen lijkt het erop alsof die lage cijfers elke dag op tv niet kloppen
Klik om te vergroten...
Volgens mij worden de coronadoden vrij structureel ondergerapporteerd. Desondanks is het wel duidelijk dat we nu door Omikron, door het vele vaccineren en door natuurlijke immuniteit veel minder doden hebben dan voorheen.

ricorieks zei:
ijn vader en de ander zijn broer direct na de boosterprik overleden
Klik om te vergroten...
Er overlijden dagelijks mensen kort NA hun boosterprik. Gelukkig is het uiterst zeldzaam dat mensen DOOR hun boosterprik overlijden.

ricorieks zei:
@PsyTekz
@Eik
@FredKroket
sterkte en beterschap
Klik om te vergroten...
Thanks man!
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben nu zelf aan de beurt, gezien in de omgeving (ondanks de voorzichtigheid) best aardig wat mensen plat liggen vermoed ik de nieuwste variant. Jongens wat valt het me vies tegen, ondanks dat ik alle vaccinaties heb gehad kan ik nog niet normaal douchen zonder het gevoel te hebben dat er een vrachtwagen over me heen is gereden. Alles is eigenlijk al teveel.
Ik hoor sommigen over enkel een snottebelletje, nou ik heb overal last van behalve dat! Ja ergens achter in m’n strot hangt wat slijm en in vlagen een ruwe keel. Vermoeidheid, spierpijn, koude rillingen en hoofdpijn: wat een ellende!

bij deze mijn klaagzang.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Er overlijden dagelijks mensen kort NA hun boosterprik. Gelukkig is het uiterst zeldzaam dat mensen DOOR hun boosterprik overlijden.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet. Het is lastig vast te stellen mocht dat de oorzaak zijn. Maar het is net zo min lastig uit te sluiten dat dat de oorzaak is.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Neem ff een schoolgaand kind in huis, heb je het meteen vlaggen 😅.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet.

Ik heb met mijn werk zo’n 17 klanten per dag in een kamer van 2 bij 2, slecht geventileerd en ik zit recht in hun gezicht. Al de hele pandemie…
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ik weet niet.

Ik heb met mijn werk zo’n 17 klanten per dag in een kamer van 2 bij 2, slecht geventileerd en ik zit recht in hun gezicht. Al de hele pandemie…
Klik om te vergroten...

Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of dat zo is. 😬
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
2,5 maanden geleden delta besmetting opgelopen. Ongeveer 1-2 weken echt ziek geweest (rillen, koud, spierpijn), daarna een paar weken te slap om iets te kunnen (week of 3-4) daarna weer mijn normale leven opgepakt. Ben nu denk ik 90-95% de oude. Zit eraan te denken binnenkort ook weer het hardlopen op te pakken. Ben benieuwd of dat al gaat…🤨
Klik om te vergroten...
Ik zou dat niet doen, ik zit in 3 covid groepen. FB, o.a terugval ( en dan voor een jaar ) was het begin van t besef, heeel rustig opbouwen.
imspanningslevel boven de 6 is te veel.
Delta is een beest, en sluipt nog steeds. Wandel, stukjes sneller, 1 minuutl dan wandel, rust tussendoor 10 minuten, goed ademen.
Ik wil je wel wat links sturen. Mijn puber is ook terug bij af, uurtje school. En 10 januari Omikron erbij, die is weg nu, delta is nog in alle organen .... wat een monster van een ziekte , ik voel me anders, niet mezelf, ademen doet pijn. Nu 10 1 /2 week. Veel verwacht, maar dit is eng gewoon. :):
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Ik ben nog steeds blij dat ik geen vaccinatie’s genomen heb.

Overigens nog meer happy over het feit nog geen Corona gehad te hebben. *klopt af*
Klik om te vergroten...
En dat is je recht, ik wel. Laatste in juni. Eind November Delta 4 dagen na dochter. Ik ben zwak. Zwakke weerstand, geen afweer na se zomer . ( kaak infectie):, at slecht,... ik werd dinsdag ziekig, fijn ! Kon ik mijn doodziek corona kind voeren, die kon niets meer. Zaterdag werd ik benauwd.. naar bed, en daar was de meest enge nacht ooit, enger dan de gif aanval bevalling, met 3 liter bloed verlies, spoed ok.
mijn zwarte kat slaapt als 6 jaar naast me, die avond en nacht ? Op mijn borst, lekker extra benauwd. Maar ik liet haar, zij wilde mij warm houden. Zo mooi.
huilend ben ik gaan slapen en de zondag was iets beter, i made It! thuis, met kind , die ook weer mond dicht kon doen.
Ik herstel sneller, zij was niet gevaxtl ... maakt niet uit, we made it. En zij twee x in 9 weken . Herbesmet.
laten we hopen dat Omikron, kleiner en kleiner wordt en een griep.
long covid gaat nu al zoveel chronisch zieken erbij geven. Samen sterk blijven. . 4B6AA2B3-A0BC-4195-8479-CE0286BCB32F.jpeg
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Ik weet niet of dat zo is..
Klik om te vergroten...

Spyro​

DF-koning>​

PsyTekz zei:
Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
Klik om te vergroten...
Als je geen kinderen hebt, familie, mensen ziet. Op de Noordpool , Dan niet,
Omikron is zo veel besmettelijker, en leeft heel lang op tasjes, spullen., besmettelijk a.f

Ja, het kan voor een zwakke groep wel gevaarlijk zijn, maar wil je eindelijk je natuurlijke booster krijgen, dit is denk ik je kans. Niet tegelijk, te veel zieken in alle branches.
maar geen delta gevaar, ik, was thuis, , dochter (16) gleed weg, spoed medicare erbij en voeding
... nu gaat t beter, zwaar ondergewicht en geheugen mist. Nachtmerries.

DF-koning​

Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
Klik om te vergroten...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kittekatty zei:
Laatste in juni. Eind November Delta 4 dagen na dochter.
Klik om te vergroten...
Dat is ongeveer dezelfde timing als bij mij thuis…


Kittekatty zei:
Kon ik mijn doodziek corona kind voeren, die kon niets meer.
Klik om te vergroten...
Oh man! Dat lijkt me echt heftig! Bij mij zijn mijn kinderen goed weg gekomen. De oudste was gevaccineerd en heeft helemaal geen Delta gehad, de jongste niet maar die was ook amper ziek… Lijkt me heel naar je kind zo ziek te zien😣


Kittekatty zei:
Zaterdag werd ik benauwd.. naar bed, en daar was de meest enge nacht ooit, enger dan de gif aanval bevalling, met 3 liter bloed verlies, spoed ok.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet precies wat je met die “gif aanval” bedoelde maar dit klinkt sowieso wel echt heftig! Zo ziek ben ik in ieder geval niet geweest…


Kittekatty zei:
laten we hopen dat Omikron, kleiner en kleiner wordt en een griep.
Klik om te vergroten...
Ja dat hoop ik ook zo hard! Zo ongelofelijk klaar met dit smerige virus! Ik wil gewoon weer kunnen feesten en mijn collega’s live ontmoeten ipv via teams de hele dag 😖


Kittekatty zei:
long covid gaat nu al zoveel chronisch zieken erbij geven. Samen sterk blijven. .
Klik om te vergroten...
Yep… hoor echt wel veel mensen met langdurige klachten. Hoor ook wel dat die af en toe toch wel nog wegtrekken na een aantal maanden of een jaar. Maar bij sommigen lijkt het wel echt permanente schade veroorzaakt te hebben…

smerig klote virus! Nu maar hopen dat Omikron het begin van het einde is…
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kittekatty zei:
Ik wil je wel wat links sturen.
Klik om te vergroten...
En ja stuur maar door! Ben wel benieuwd… heb al gemerkt dat ik heel rustig aan moet doen. Maar kan nu weer relatief probleemloos we uur wandelen. Binnenkort heel voorzichtig het hardlopen weer eens uittesten 😅
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
nos.nl

Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open

Alleen de echte basismaatregelen, zoals geen handen schudden, blijven nog van kracht.
nos.nl nos.nl

Valt het met 'ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat' en andere overheidswantrouwende uitspraken toch opeens best mee.

Wat betreft de versoepelingen: KLAAR VOOR ZIN AN!
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Valt het met 'ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat' en andere overheidswantrouwende uitspraken toch opeens best mee.
Klik om te vergroten...
Dit is dan weer nergens goed voor....zo blijf je die tweedeling in stand houden....

Neemt niet weg dat dit best goed nieuws is.
Al blijft het ongelooflijk klote voor alle jongeren die zich toch hebben laten verleiden tot de booster prik.
Ook al heb je die, dan kun je je alsnog gaan laten testen voor festivals (1G)....

Dan maar een aantal keer testen in mijn geval komende zomer, want er gaan wat festivals bezocht worden, dat weet ik wel😁
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
nos.nl

Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open

Alleen de echte basismaatregelen, zoals geen handen schudden, blijven nog van kracht.
nos.nl nos.nl

Valt het met 'ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat' en andere overheidswantrouwende uitspraken toch opeens best mee.

Wat betreft de versoepelingen: KLAAR VOOR ZIN AN!
Klik om te vergroten...
Screenshot_20220215-084715.png
Werd terecht op de kop geattendeerd, die is nou niet bepaald edit: "ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat'" vriendelijk, alsof ze deze maatregelen invoeren om meer draagkracht te krijgen. Voor die paar regels die nog gelden dan.

Ben wel blij met de nieuwe regels, ondanks de kleine lettertjes dat ze het in de ijskast zetten. Goed nieuws :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
BraboF zei:
Al blijft het ongelooflijk klote voor alle jongeren die zich toch hebben laten verleiden tot de booster prik.
Ook al heb je die, dan kun je je alsnog gaan laten testen voor festivals (1G)....
Klik om te vergroten...
Dit is dan weer nergens goed voor, zo blijf je die tweedeling in stand houden.

Juun zei:
alsof ze deze maatregelen invoeren om meer draagkracht te krijgen. Voor die paar regels die nog gelden dan.
Klik om te vergroten...
I don't see it? Hehhhhhh
Kabinet: we gaan versoepelen want de cijfers laten het eindelijk toe
Mensen in het onderzoek: fuck yeh nice goede keuze jongens! (= draagvlak dat stijgt)
Krant: laat bevindingen onderzoek zien
Kabinet: doet wat ze al zeiden, dus niet omdat de krant zei dat het draagvlak dan stijgt.

Toch?
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Dit is dan weer nergens goed voor, zo blijf je die tweedeling in stand houden.


I don't see it? Hehhhhhh
Kabinet: we gaan versoepelen want de cijfers laten het eindelijk toe
Mensen in het onderzoek: fuck yeh nice goede keuze jongens! (= draagvlak dat stijgt)
Krant: laat bevindingen onderzoek zien
Kabinet: doet wat ze al zeiden, dus niet omdat de krant zei dat het draagvlak dan stijgt.

Toch?
Klik om te vergroten...
Klopt is een (logisch) effect, int artikel gaat het erover dat de steun toeneemt door de genomen maatregelen.
Alleen met die kop en inleiding lijkt het alsof dat het doel is van de maatregelen ipv dan de bescherming van de risicogroepen.

Heb stiekem het gevoel dat wè nu een snoepje voor worden gehouden, en straks wakker worden in een donkere kelder.
Maargoed ik geniet nu maar van het snoepje (zolang het kan)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Juun zei:
Alleen met die kop en inleiding lijkt het alsof dat het doel is van de maatregelen ipv dan de bescherming van de risicogroepen.
Klik om te vergroten...
Ah ja zo lees ik hem niet, maar ik ben ook veel te goed van vertrouwen haha.

Juun zei:
Heb stiekem het gevoel dat wè nu een snoepje voor worden gehouden, en straks wakker worden in een donkere kelder.
Maargoed ik geniet nu maar van het snoepje (zolang het kan)
Klik om te vergroten...
Hmmmm, ja ik weet niet. De ziekte blijft nog iets ongrijpbaars voorlopig. Het kan wel "een griepje" worden, maar die kennis e.d. hebben we nog niet. Een nieuwe variant of een nieuwe uitbraak o.i.d. kan zo dat snoepje onderkakken... Dan zou ik wel begrijpen dat ze de teugels weer aantrekken.
Maar inderdaad nu eerst: PAAAAAAARRRRTAAAAAAAY!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoor ik hier snoepjes? Ik wil snoepjes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2829303132...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."