Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek zijn en voor jezelf zorgen

Ziek zijn en voor jezelf zorgen

86 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoeveel mg schat je dat je neemt? Is 10 mg bromazolam 100 mg Diazepam toch?
Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat je een totaal ander persoon zult worden en het veel langer kan duren dan je nu in je achterhoofd hebt..
Heel veel sterkte meid, het spijt me dat je zoveel moet gaan ontwennen, want het gaat echt een hel kunnen worden voor je.
Je rock bottom moet nog komen vrees ik..
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perenijsje zei:
Ik had even voor de grap gekeken wat mijn afbouwschema zou zijn met hoeveel bromozoam, Lorazepam en Oxazepam ik nu gebruik
Klik om te vergroten...
Je moet op deze site zelf invullen hoe lang je erover wilt doen, 12 weken of 6 weken. Je hebt dus voor 12 weken gekozen, maar dat zegt dan toch weinig over hoe lang je erover zou moeten doen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Ik schrik eerlijk gezegd soms wel echt van de manier van denken die je aanneemt. Eigenlijk heb je op alles een smoes of weerwoord om iets niet te hoeven doen.

Ik dacht echt dat je rock bottom zat, maar inmiddels ben je al de ruiten in de kelder van rock bottom aan het ingooien.

Je zit al maanden lang uit te kijken naar je intake. Nu ben je op de dag vóór je intake 18 mg Broma aan het nemen. Met als gevolg dat je inderdaad niet meer kunt praten, omvalt, en vervolgens niet meer daarheen kunt of video bellen.

Want even heel eerlijk, als jij, zoals normale mensen ook doen, gewoon rust overdag met een kopje thee op de bank dan had jij vandaag prima kunnen beeldbellen of in overleg met gepaste afstand naar je intake gekund.

Dat niemand je zou kunnen brengen vind ik ook vreemd. Dit is iets wat al maanden lang vast staat, dat had allang geregeld kunnen zijn.

Vervolgens gaan slapen, of ja, jezelf knock out gooien met zoveel mogelijk Broma’s, om je dag door te kunnen komen omdat je je alleen niet red is echt behoorlijk serieus en daar heb je echt hulp voor nodig.

En dat je even wat minder gezond leeft is toch niet gek als je ziek bent. Als ik ziek ben eet ik ook niet veel. Denk aan soepjes en sapjes. En dat is oké.

Ik vind het heel klote dat je weer Corona hebt, ik heb het ook 2 keer heel heftig gehad en kon niet eens meer opstaan toen, maar jezelf op dat moment plat gooien met benzo’s is toch niet de oplossing lieve Peer… Ziek zijn is nu eenmaal klote, maar het hoort erbij en iedereen overkomt het. Daar hoef je je gevoelens niet voor weg te stoppen.

Bereid je voor op een hele dikke crash van zoveel Broma…

Sterkte Peer
Klik om te vergroten...
Ik wilde een heel lang verhaal typen maar hier staat echt alles wat ik wilde zeggen. Well said @Spyro, ondanks dat het geen leuke boodschap is.

Sterkte @Perenijsje ❤️‍🔥
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Je moet op deze site zelf invullen hoe lang je erover wilt doen, 12 weken of 6 weken. Je hebt dus voor 12 weken gekozen, maar dat zegt dan toch weinig over hoe lang je erover zou moeten doen?
Klik om te vergroten...

Ja dat is waar maar ik vind 6 weken wel heel erg snel gaan. En de eerste afkickverschijnselen zijn toch in het begin heb ik gemerkt.. Vriendin van me is na 2 weken kliniek ook verder thuis afgaan bouwen.
FredKroket zei:
Ik wilde een heel lang verhaal typen maar hier staat echt alles wat ik wilde zeggen. Well said @Spyro, ondanks dat het geen leuke boodschap is.

Sterkte @Perenijsje ❤️‍🔥
Klik om te vergroten...

Ik weet het. Dankjewel 💜
Manu76 zei:
Hoeveel mg schat je dat je neemt? Is 10 mg bromazolam 100 mg Diazepam toch?
Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat je een totaal ander persoon zult worden en het veel langer kan duren dan je nu in je achterhoofd hebt..
Heel veel sterkte meid, het spijt me dat je zoveel moet gaan ontwennen, want het gaat echt een hel kunnen worden voor je.
Je rock bottom moet nog komen vrees ik..
Klik om te vergroten...

Afbouwen van 2 mg Lorazepam naar 1 mg en van 20mg Oxazepam naar 10mg was al een hel omdat ik het toen gewoon ambulant deed zonder Diazepam.

Voordat ik Corona kreeg slikte ik max 6 mg Bromazolam, 2 mg Lorazepam en 10-20 mg Oxazepam.
Nu slik ik amper Lora/Oxa maar dus 15-18 mg Bromazolam....

@Spyro op jou reageer ik later even , wordt zo gebeld door het zkh.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Perenijsje zei:
Afbouwen van 2 mg Lorazepam naar 1 mg en van 20mg Oxazepam naar 10mg was al een hel omdat ik het toen gewoon ambulant deed zonder Diazepam.
Klik om te vergroten...
Wat een begeleider zal proberen is je eerst stabiel te krijgen met een bepaalde dosis Diazepam (valium) en die vervolgens afbouwen.. Daarom is het interessant om te weten hoeveel je slikt aan Benzodiazepines omgerekend naar Diazepam. En ik schat dat dat momenteel boven de 100mg per dag kan zijn. En momenteel ben je in een razend tempo meer en meer aan het nemen. Sommige mensen hebben jaren nodig om 40 mg/ dag af te bouwen, anderen bouwen even af alsof het niets is.
Sterkte nogmaals!
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het niet een idee om je hele stash bromazolam aan iemand (het liefst een familielid of een vriendin, niet je vriend) in bewaring te geven? En dat je alleen hetgeen hebt wat je per dag écht nodig hebt om de afkick tegen te gaan. Ik vrees echt dat als je alles zelf hebt en er overdag niemand bij is dat het aantal alleen maar op gaat lopen. Gewoon iemand die dichtbij woont en even kan checken oid..? Heb geen verstand van benzo's (en afkick) verder dus correct me if I'm wrong please.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afbouwen van 34mg diazepam?

Ik zou denken dat je veel hoger zit met 6mg bromazolam. Ik dacht dat broma ongeveer even potent was als alprazolam.

Volgens Ashton is 0,5mg alprazolam even potent als 10mg diazepam.
Andere bronnen zeggen weer dat 1mg alprazolam even potent is als 10mg diazepam.

Dus dan zou je op een equivalent zitten van 60 tot 120mg diazepam, bij 6mg bromazolam.

Hopelijk weten ze bij de verslavingsinstanties hoe ze deze benzo goed kunnen omrekenen. De tripsit omrekentool werkt momenteel niet bij mij op mobiel. Ik vond die meestal wel redelijk accuraat en daar stonden ook de 'minder bekende' RC's in vermeld.

Ulixes zei:
Is het niet een idee om je hele stash bromazolam aan iemand (het liefst een familielid of een vriendin, niet je vriend) in bewaring te geven? En dat je alleen hetgeen hebt wat je per dag écht nodig hebt om de afkick tegen te gaan. Ik vrees echt dat als je alles zelf hebt en er overdag niemand bij is dat het aantal alleen maar op gaat lopen. Gewoon iemand die dichtbij woont en even kan checken oid..? Heb geen verstand van benzo's (en afkick) verder dus correct me if I'm wrong please.
Klik om te vergroten...

Bij mij hield mijn moeder m'n diazepam bij en kreeg ik deze op de innamemomenten. Dat hielp wel goed, want er was geen enkele strijd in m'n hoofd of ik een andere dosis zou nemen. Het stond vooraf gewoon al afgesproken. In een detox gaat het eigenlijk niet anders.

Ook deden we tweemaal daags even bloeddruk meten. Zeker op de momenten als ik erg verward was.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zit nu al een aantal dagen op 18 milligram Bromozolam he, normaal was max 6 mg.
Dvk belde net en maakte zich ernstig zorgen. Zowel vanwege covid, benzo's als dat ik maar 10% TIR heb terwijl normaal boven de 70% zit en ik zelf vaak wel boven de 80-90.
Dus die is nu toch even met het zkh overleggen wat te doen.
Ik heb helaas niemand in mijn omgeving die mijn medicatie in beheren kan houden. Behalve mijn vriend die ook een junk is en die overtuig ik het toch om meer te geven...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
DVK en ZKH komen er nog niet uit want ja beide niet gespecialiseerd. Dus ze gaan nou overleggen met Jellinek en dan wordt ik als het goed is voor 5 uur terug gebeld door een professional van hen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zit verscheurd tussen mixed feelings.
Langs de ene kant heb ik medelijden met je. Langs de andere kant "wie zijn gat verbrandt,...".
Er zijn zoveel mensen die je op voorhand verwittigd hebben over Broma, en toch zit je vandaag waar je zit. Het is niet alsof je onwetend begonnen bent met Broma.


Hetzelfde met je herstel. Ik wens je langs de ene kant een heel snel herstel, dat je terug kunt genieten van het leven.
Langs de andere kant zou het niet mis zijn mocht je herstel langer duren. Want ik denk dat je enkel zo iets gaat uit leren.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Ik zit nu al een aantal dagen op 18 milligram Bromozolam he, normaal was max 6 mg
Klik om te vergroten...

Probeer dit dan ook tot een minimum te beperken! Dat het een aantal dagen zo is, zal misschien een bepaalde rebound geven. Maar hoeft niet te betekenen dat je straks van die mega dosis hoeft af te bouwen. Nu die hoge dosis aanhouden, lijkt me eerder luisteren naar de verslaving dan een verstandige onderhoudsdosis.

Lukt het vandaag al om je gebruik binnen de perken te houden?

Zo niet, heb je ideeën wat je zou kunnen doen om het morgen wat in te perken?

Afbouwen van 18mg lijkt me zeer onwenselijk, om het maar even voorzichtig te zeggen.
Ik hoop dat ze vanuit Jellinek ook met spoed iets voor je kunnen betekenen.

Ook vraag ik me wel af of je weet wat je van plan bent met de afbouw. Voorheen bouwde je af tot een bepaalde dosis en bleef je daarop.

Maar volgens mij heb je aan jezelf echt duidelijk bewezen dat je met benzo's niet om kan gaan. Ook niet als ze op recept voorgeschreven zijn.
Ben je van plan om naar 0 af te bouwen?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Probeer dit dan ook tot een minimum te beperken! Dat het een aantal dagen zo is, zal misschien een bepaalde rebound geven. Maar hoeft niet te betekenen dat je straks van die mega dosis hoeft af te bouwen. Nu die hoge dosis aanhouden, lijkt me eerder luisteren naar de verslaving dan een verstandige onderhoudsdosis.

Lukt het vandaag al om je gebruik binnen de perken te houden?

Zo niet, heb je ideeën wat je zou kunnen doen om het morgen wat in te perken?

Afbouwen van 18mg lijkt me zeer onwenselijk, om het maar even voorzichtig te zeggen.
Ik hoop dat ze vanuit Jellinek ook met spoed iets voor je kunnen betekenen.

Ook vraag ik me wel af of je weet wat je van plan bent met de afbouw. Voorheen bouwde je af tot een bepaalde dosis en bleef je daarop.

Maar volgens mij heb je aan jezelf echt duidelijk bewezen dat je met benzo's niet om kan gaan. Ook niet als ze op recept voorgeschreven zijn.
Ben je van plan om naar 0 af te bouwen?
Klik om te vergroten...
Jellinek en spoed😜 Maar inderdaad, en probeer desnoods smorgens en smiddags een halve te nemen en savonds een hele. Zit je op 6 , zou je prima de dag door moeten helpen. Ja je zal je rot voelen een paar dagen maar dan ben je iig over een week van de ellende af. Rot voelen hoort erbij zoals eerder is gezegd. Verder heb je weinig verplichtingen volgens mij behalve om wat beter voor jezelf te zorgen😉
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Perenijsje zei:
Ik zit nu al een aantal dagen op 18 milligram Bromozolam he, normaal was max 6 mg.
Dvk belde net en maakte zich ernstig zorgen. Zowel vanwege covid, benzo's als dat ik maar 10% TIR heb terwijl normaal boven de 70% zit en ik zelf vaak wel boven de 80-90.
Dus die is nu toch even met het zkh overleggen wat te doen.
Ik heb helaas niemand in mijn omgeving die mijn medicatie in beheren kan houden. Behalve mijn vriend die ook een junk is en die overtuig ik het toch om meer te geven...
Klik om te vergroten...
Paar dagen is niks. Kan je prima terug naar 6
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heftig om te lezen allemaal zeker nadat ik je al gewaarschuwd had voor deze kut benzooi Broma.
Mag ik hopen dat je snel professionele hulp krijgt met een opname want eerlijk, denkdat het voor jou wel nodig is gezien je gezondheidstoestand.
Kan mij aansluiten bij veel reacties hier maar velen van ons kennen de valkuil intussen wel door RC benzo's.
Van de 1ste tot de laatste in die cateregorie mogen ze gerust eeuwig verbannen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja het scheelt dat ik Corona heb en verder toch nergens heen hoef dat scheelt.
Alleen het is niet voor niks dit keer dat ie detox onder begeleiding moest nadat fiascod e vorige keer met die halvering van die Lorazepam en Oxazepam.
Dus of het nou heel slim is om thuis alweer terug naar mijn oude dosis te gaan weet ik niet.
Alleen de doktersassistente het zkh en Jellinek hebben dus niet voor 19 ur terug gebeld 😫 Dus ben benieuwd of al genoeg gaat gebeuren anders zelf weer bellen.
En ik heb ook nog niet eens een nieuwe mail met een nieuwe datum van Iriszorg😫
Voel me hartstikke xiek door die covid en al die pillen en dan moet ik hier morgen ook weer achteraan.
Een voordeel mijn zusje heeft het opgepakt met mijn psychotische moeder/medicatie en dat is geregelf dus daar hoef ik mij niet druk om te maken 😎 Al blijft een psychotische moeder altijd eng en onvoorspelbaa en kan er van alles gebeuren.
Eerst op mezelf richten en zelf geen rare dingen doen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Los van alles.

Als je al 18mg Broma nam, is 3mg dezelfde dag dan nog steeds effeciënt om te slapen?

Iemand?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Ja het scheelt dat ik Corona heb en verder toch nergens heen hoef dat scheelt.
Alleen het is niet voor niks dit keer dat ie detox onder begeleiding moest nadat fiascod e vorige keer met die halvering van die Lorazepam en Oxazepam.
Dus of het nou heel slim is om thuis alweer terug naar mijn oude dosis te gaan weet ik niet.
Alleen de doktersassistente het zkh en Jellinek hebben dus niet voor 19 ur terug gebeld 😫 Dus ben benieuwd of al genoeg gaat gebeuren anders zelf weer bellen.
En ik heb ook nog niet eens een nieuwe mail met een nieuwe datum van Iriszorg😫
Voel me hartstikke xiek door die covid en al die pillen en dan moet ik hier morgen ook weer achteraan.
Een voordeel mijn zusje heeft het opgepakt met mijn psychotische moeder/medicatie en dat is geregelf dus daar hoef ik mij niet druk om te maken 😎 Al blijft een psychotische moeder altijd eng en onvoorspelbaa en kan er van alles gebeuren.
Eerst op mezelf richten en zelf geen rare dingen doen.
Klik om te vergroten...
Die 18mg kun je nog van terug. Dus probeer het bij 6mg te houden, HOOGUIT 9. Ziek zijn is nou eenmaal superkut, daar mag je je gewoon kut bij voelen en is een kwestie van uitzitten.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het erg om te lezen. Je bent zo'n leuk meisje, ik gun je zoveel beter dan waar je nu midden in zit!

Heel veel sterkte liefje 😘
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Even ervan uitgaande dat bromazolam een lange halfwaardetijd heeft zou het ook goed mee kunnen vallen.
Dat het een sterke spierverslapper is ben je inmiddels achter. :smirk:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet niet precies wat je voor hulp verwacht, maar volgens mij komt het erop neer, dat jij langzaam af moet bouwen en cocaïne en alcohol als je grootste vijanden moet gaan ervaren.

Natuurlijk moet je verdere hulp aanpakken en vragen, maar de pijn zul je moeten incasseren en waarschijnlijk een grote hoeveelheid. Vandaar dat je langzaam af moet bouwen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."