Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
214 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Amfitamientje Power zei:
Alleen de punani is gemaakt.
Klik om te vergroten...

Wauw echt die gedachte dat ze mijn pik er af zouden snijden krijg ik echt nachtmerries van.
(Geen belediging naar jou toe hoor)
Maar bizar dat het mogelijk is en dat het allemaal kan.
Heb even een filmpje bekeken.
Zal wel wat kosten zoiets.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Amfitamientje Power zei:
Transgender. Gewoon een vrouw die op een man valt en ook al ruim 9 jaar een relatie met die man heeft. Mensen zien me als vrouw. Noemen me mevrouw bij de kassa en andere gelegenheden. Ik heb een erg vrouwelijk gezicht, borsten en een punani. Ik zie er natuurlijk uit. Geen implantaten, geen freakshow, geen overdreven gedrag maar soms sla ik wel erg grove taal uit waar zelfs bouwvakkers nog van schrikken. Puur natuur. Alleen de punani is gemaakt. De rest is allemaal het werk van chemie, hormonen.

BDSM vind ik wel leuk maar alles moet safe en veilig want ik ben veel te blij met mijn leven om ziek te worden.

Transgenders kunnen hele normale mensen zijn. Ik ben bijvoorbeeld geen activist die boos wordt als er geen onzijdig toilet is. Ik neem gewoon de ladys room. Grapjes over transgenders neem ik goed op. Geen drama.
Klik om te vergroten...
Maar hoe zou het zijn als je niet zo passing was? Als je door kunt gaan en gezien wordt als vrouw vormt het niet zo gauw een probleem meer, want dan pas je weer mooi in een hokje. Dat lijkt me niet even makkelijk geweest als je dat (nog) niet bent? Ook even denkend aan de mensen die niet passing zijn of willen zijn.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
Maar hoe zou het zijn als je niet zo passing was? Als je door kunt gaan en gezien wordt als vrouw vormt het niet zo gauw een probleem meer, want dan pas je weer mooi in een hokje. Dat lijkt me niet even makkelijk geweest als je dat (nog) niet bent? Ook even denkend aan de mensen die niet passing zijn of willen zijn.
Klik om te vergroten...

Aan het begin van de transitie was ik niet passable “voor vrouw door kunnen gaan”. Het heeft tijd, inzet, pijn en moeite gekost. Transgender zijn is geen keuze. Aan een transitie beginnen is wel een keuze. Ik ben blij dat ik nu passable ben. Voor degenen die minder geluk hebben met hun uiterlijk heb ik net zo veel respect. Voor degenen die niet passable willen zijn heb ik ook respect.

Vooral aan het begin van een transitie kan je problemen verwachten van buitenaf.

Kledingkeuze, huidverzorging, hormoonspiegels, overmatig haar weglaseren, instelling, houding. Alles wat je doet moet je op de weegschaal leggen.

Ik draag urban meidenkleding met minimaal make-up. Stoer uitstraling. Lang haar. Piercings en 1 tattoo op een onzichtbare plek.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anunnaki zei:
wtf
Klik om te vergroten...
?
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#5
Amfitamientje Power zei:
Aan het begin van de transitie was ik niet passable “voor vrouw door kunnen gaan”. Het heeft tijd, inzet, pijn en moeite gekost. Transgender zijn is geen keuze. Aan een transitie beginnen is wel een keuze. Ik ben blij dat ik nu passable ben. Voor degenen die minder geluk hebben met hun uiterlijk heb ik net zo veel respect. Voor degenen die niet passable willen zijn heb ik ook respect.

Vooral aan het begin van een transitie kan je problemen verwachten van buitenaf.

Kledingkeuze, huidverzorging, hormoonspiegels, overmatig haar weglaseren, instelling, houding. Alles wat je doet moet je op de weegschaal leggen.

Ik draag urban meidenkleding met minimaal make-up. Stoer uitstraling. Lang haar. Piercings en 1 tattoo op een onzichtbare plek.
Klik om te vergroten...

Respect voor dat je zo je eigen stijl en identiteit hebt. Moet zeggen dat ik de problemen herken, doordat ik Androgyn (Zich zowel man als vrouw voelen op psychologisch vak) ben heb ik heel veel moeite om een eigen identiteit te creëren. Ook de acceptatie is ver te zoeken, omdat mensen je plaatsen als man of vrouw.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anunnaki zei:
wtf
Klik om te vergroten...

?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Amfitamientje Power zei:
?
Klik om te vergroten...
Ik was even onder de indruk van het stukje hierboven van verwondering en Rayyar :tearsofjoy:
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amfitamientje Power zei:
?
Klik om te vergroten...

Het ging niet over jouw transitie.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inderdaad best plastisch omschreven met de spermatozoïden die in goede aarde vallen. Op zich wel opwindend.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Amfitamientje Power zei:
Aan het begin van de transitie was ik niet passable “voor vrouw door kunnen gaan”. Het heeft tijd, inzet, pijn en moeite gekost. Transgender zijn is geen keuze. Aan een transitie beginnen is wel een keuze. Ik ben blij dat ik nu passable ben. Voor degenen die minder geluk hebben met hun uiterlijk heb ik net zo veel respect. Voor degenen die niet passable willen zijn heb ik ook respect.

Vooral aan het begin van een transitie kan je problemen verwachten van buitenaf.

Kledingkeuze, huidverzorging, hormoonspiegels, overmatig haar weglaseren, instelling, houding. Alles wat je doet moet je op de weegschaal leggen.

Ik draag urban meidenkleding met minimaal make-up. Stoer uitstraling. Lang haar. Piercings en 1 tattoo op een onzichtbare plek.
Klik om te vergroten...
Uiteraard. Ik kan me ook voorstellen dat het veel minder gedoe oplevert om gewoon echt vrouw te kunnen zijn en daarvoor te worden aangezien. Geen vragen of opmerkingen meer van je omgeving. Zoals de wereld nu in elkaar steekt, begrijpelijk dat je problemen kan verwachten van buitenaf wanneer je in transitie gaat, maar dat zou niet zo moeten zijn. Er zijn zo veel transmensen die slachtoffer zijn van (dodelijk!) geweld. Het zou niet moeten uitmaken hoe je eruit ziet of hoe je je gedraagt om je veilig en vertrouwd te voelen, zowel in je eigen lijf als wanneer je over straat gaat. Mijn inziens houden grappen maken over transgenders wel degelijk een bepaald machtsbeeld in stand waarbij anderen zich makkelijker geleid voelen tot daadwerkelijk geweld.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel toevallig dat zojuist bekend gemaakt is dat de strafeis hoger wordt betreffende discriminatie van transgenders:

https://www.nu.nl/binnenland/5623046/legt-hogere-strafeis-discriminatie-transgenders-vast-.html

edit;
Typisch trouwens dat mijn spellingscorrectie het woord 'transgender' niet eens kent lol.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rayyar zei:
Ben altijd vrouw geweest en dat gaat voorlopig ook zo blijven :)
Klik om te vergroten...
Haha oke, grappig, ik weet niet waarom ik dat dacht maar lol :tongueclosed:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lesbische vogels

https://www.dvhn.nl/groningen/‘Bij-...html?harvest_referrer=https://www.google.com/
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fenne zei:
Ik vind denken in hokjes zo beperkend. Maar blijkbaar is het nodig om het soort van te kwantificeren
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Ik voel me ook niet uitgesproken hetero of bi of whatever. Daarom dat ik in de poll toch maar voor pan heb gekozen aangezien dat nog het dichtst in de buurt ligt.

Fenne zei:
Ik vraag mij wel af hoe het komt dat mannen die met een andere mannen zoent het 'vies' vinden (als hetero).
Klik om te vergroten...
Wat dacht je van een taboe op homoseksualiteit? :wink: We doen maar alsof we zo 'tolerant' zijn met zijn allen, maar echt niet hoor.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#15
ZERO- zei:
Helemaal mee eens. Ik voel me ook niet uitgesproken hetero of bi of whatever. Daarom dat ik in de poll toch maar voor pan heb gekozen aangezien dat nog het dichtst in de buurt ligt.


Wat dacht je van een taboe op homoseksualiteit? :wink: We doen maar alsof we zo 'tolerant' zijn met zijn allen, maar echt niet hoor.
Klik om te vergroten...
Mwa, weet niet of dat met tolerantie te maken heeft. Is gewoon puur biologie denk ik. Ik ben echt geen homo foob, iedereen moet doen wat die niet laten kan, en nee keer echt niet mijn hoofd af als ik twee kerels zie zoenen of reageer verschrikt . Heb er geen commentaar op maar of ik er nou echt gelukkig van wordt? Nee
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zwijgrecht zei:
Mwa, weet niet of dat met tolerantie te maken heeft. Is gewoon puur biologie denk ik. Ik ben echt geen homo foob, iedereen moet doen wat die niet laten kan, en nee keer echt niet mijn hoofd af als ik twee kerels zie zoenen of reageer verschrikt . Heb er geen commentaar op maar of ik er nou echt gelukkig van wordt? Nee
Klik om te vergroten...
Dat denk ik niet, want twee vrouwen samen produceren toch ook echt geen kinderen, maar er zijn weinig mensen die daar niet goed op gaan. Also: als anderen iets doen, betekent dat toch niet dat jij dat ook moet doen of dat jij daar iets mee doet?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#17
ZERO- zei:
Dat denk ik niet, want twee vrouwen samen produceren toch ook echt geen kinderen, maar er zijn weinig mensen die daar niet goed op gaan. Also: als anderen iets doen, betekent dat toch niet dat jij dat ook moet doen of dat jij daar iets mee doet?
Klik om te vergroten...
Dat zeg ik ook niet, en geef aan dat het me eigelijk niks uitmaakt. Lijkt me dus niet dat ik intolerant zou zijn mbt tot dat onderwerp :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Damn, just damn and more damn.
Ik heb juist dit topic gelezen en ben het eens met bijna iedereen.
Atheististisch en agnostisch als ik ben. Tegelijkertijd ook onzeker genoeg als ik ben.
Geef om jezelf, geef om wie je om je heen hebt en ben het samen eens.

Zoiets, ik weet het anders ook niet.
Wie voelt nu echt de behoefte een ander te laten denken volgens zijn regels?

Ik heb gruwelijk veel posts geliket, omdat ik het er niet mee oneens kan zijn.
Kan ik het er wel mee eens zijn? Geen idee.
Moet je het eens zijn om iets goed te vinden?
Ik denk dat de afwezigheid van oneens zijn voldoende is.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik krijg soms, en neem dit vooral niet te serieus, het idee dat het bijna een taboe wordt om gewoon, in mijn geval, een man te zijn, zeker weten zich een man voelt en "gewoon" op vrouwen valt. Ik heb niks tegen homosexualiteit, heb er ook niks mee. Het is geen afweging die ik moet maken ofzo, ben zelf hetero en wat de rest doet moeten ze lekker zelf bepalen toch. Maar het wordt soms in mijn ogen wel zo uitvergroot, in your face gedrukt dat je er moe van wordt. ( de dingen als transgenders, 300 verschillende geslachten en identiteiten dan) Vrijheid moet er zijn maar dat betekend niet dat je altijd van die vrijheden gebruikt hoeft te maken. Geldt voor iedereen. De een mag zijn commentaar voor zich houden, de ander kan zich wat minder prominent profileren.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zwijgrecht zei:
Ik krijg soms, en neem dit vooral niet te serieus, het idee dat het bijna een taboe wordt om gewoon, in mijn geval, een man te zijn, zeker weten zich een man voelt en "gewoon" op vrouwen valt. Ik heb niks tegen homosexualiteit, heb er ook niks mee. Het is geen afweging die ik moet maken ofzo, ben zelf hetero en wat de rest doet moeten ze lekker zelf bepalen toch. Maar het wordt soms in mijn ogen wel zo uitvergroot, in your face gedrukt dat je er moe van wordt. ( de dingen als transgenders, 300 verschillende geslachten en identiteiten dan) Vrijheid moet er zijn maar dat betekend niet dat je altijd van die vrijheden gebruikt hoeft te maken. Geldt voor iedereen. De een mag zijn commentaar voor zich houden, de ander kan zich wat minder prominent profileren.
Klik om te vergroten...

Deze gedachte ken ik wel, en ze is legitiem; je kiest per slot van rekening je eigen emotionele framework en achtergrond niet. Zelf probeer ik me echter bewust te zijn van de realiteit en geschiedenis van identiteit: wij zien, net als de maatschappij in het algemeen, de witte cisgender hetero man als "standaard", en de rest moet zich maar aanpassen. Wij zijn nooit vervolgd, bedreigd, mishandeld of gemarginaliseerd, puur om de seksuele relaties die we onderhouden of het label dat we onszelf geven.
Wij zijn het gewend, persoonlijk maar ook als archetype binnen de maatschappij, om te winnen. Serieus genomen te worden. Ons veilig te voelen.
Jij vindt dat afwijkende genders en oriëntaties "in your face" zijn, omdat je - in één topic op het hele forum - geconfronteerd wordt met narratieven en perspectieven waarmee je niet bekend bent, en misschien ook omdat er in de media en online tegenwoordig meer aandacht is voor "afwijkende" identiteiten. Omdat - van de honderden mensen die je kent, TV-programma's en films die je kijkt, fora waar je lid bent, literatuur en lectuur die je leest - een miniscuul gedeelte aandacht besteedt aan een realiteit die miljoenen mensen elke dag leven.

Dit is een ingewikkeld onderwerp dat bovendien emotioneel beladen is, voor iederéén. Ik ben dan ook niet in staat het eer aan te doen, laat staan iemand van gedachten te doen veranderen - dat is dan ook niet mijn doel. Het enige wat ik je wil proberen mee te geven is dit:

Vraag je af, wanneer je je ongemakkelijk voelt, of jouw ongemak opweegt tegen het recht van de ander om zichzelf te zijn.
That's it.
En da's moeilijk. Ik heb er jaren over gedaan om op het punt te komen dat ik me durf te verplaatsen in de ander, durf toe te geven dat ik soms (vaak) ongelijk heb, dat mijn ongemak niet belangrijker is dan de wens -het recht - van een ander om geaccepteerd te worden, dat ik ervoor kan kiezen om iets te laten gaan als ik niet zeker weet of ik het recht heb om er een mening over te hebben.
Ik ben niet perfect, verre van, maar deze dingen durf ik nu. En daar ben ik trots op.


Hopelijk vat je mijn toespraak niet op als kritiek op jou als persoon, of als egotripperij; ik vind dit gesprek simpelweg de moeite waard om aan te gaan en ik denk dat jij ervoor openstaat om een mening aan te horen die je misschien niet deelt, en te proberen of je er waarheid in kunt vinden. (Als je niet van gedachten verandert dan vind ik je nog steeds een toffe gast hoor :wink:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5051525354...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."