Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
217 weergaven
18-5-2026
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Aha, maar een non binair heeft wel een mannen of vrouwen lichaam qua uiterlijk. Ongeacht of zij zich qua gevoel geen van beiden voelt. Hoe zit dat verschil dan?
Ik ken best wat bi vrouwen (en enkele mannen) en die zeggen allemaal dat ze puur op de persoon/karakter vallen, ongeacht of het, (grof gezegd) een piemel of kut heeft. Dat is bij een panseksueel ook.
Ik persoonlijk ken geen non binair persoon voor zo ver ik weet. Wel een aantal met Genderdysforie. waaronder ook enkele transgenders. Wat trouwens ook weer een heel breed begrip is.
Klik om te vergroten...
Dat is juist het punt bij panseksualiteit. Uiterlijk speelt totaal geen rol
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kota zei:
Dat is juist het punt bij panseksualiteit. Uiterlijk speelt totaal geen rol
Klik om te vergroten...
Aha! Ik denk dat ik het nu wel begrijp. Thanks voor het uitleggen!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Uiteindelijk komt het toch maar neer op 3?
- je valt op hetzelfde geslacht
- je valt op het andere geslacht
- je valt op beide geslachten


Al de rest zijn onnodige labels (benamingen) maar goed.
Mijn denkwijze is niet die van andere.
Klik om te vergroten...
Wel als die van mij. Ik accepteer wel allen die anders denken/zich anders voelen maar ⬇️
De Zeemeerman zei:
Ja idd daar komt t in de kern wel op neer
Optie 4 je valt nergens op 😜
Pan valt dan onder je valt op beiden
De non binairen vallen dan onder optie 3 beide ( ertussenin )
Klik om te vergroten...
non-binair is toch een gevoel of onacceptatie van jezelf? Biologisch gezien zijn het bovenstaande opties. Ik kan moeilijk tegen de biologie in gaan. Tenzij er ineens een XZ chromosoom ontdekt wordt wat alles verklaart is het in mijn optiek een psychologisch probleem. Daarbij kun je zoveel veranderen als je wilt, maar niet of je XX of XY chromosomen hebt..

Ofwel, waarom al die benamingen en hokjes waarmee je verdeeldheid creëert. Is toch veel beter om te focussen op zelfacceptatie en acceptatie van elkaar binnen de maatschappij. #droomideaal
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Dat sowieso! Ik werk al mijn hele leven in een mannenwereld. Ik ben meer gewend dat er gewoon plee’s zijn en geen aparte voor mij als enige vrouw vaak. Vind die scheiding sowieso eigenlijk bullshit.
Klik om te vergroten...
Nou precies!
Vaak heb je op kleine kantoren enzo maar 1 wc blokje met een deur naar buiten en 2 wc s of soms 1 urinoir en wc en dan nog staat er op de deuren vaak dames en heren bij 2 wc’s bijv terwijl je dan hetzelfde wastafel deelt 🤪
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Genderbeleving zit dus in je hoofd
Je gender is bijv man of vrouw of ertussenin en zolang je lichaamskenmerken kloppen met je hoofd is er niks aan de hand
Rotjoch zei:
Ik kan niet exact zeggen hoe veel. Ik ken een aantal personen met genderdysforie, iemand die een geslachtsverandering is ondergaan en nu twijfelt. Mensen die steeds veranderen (genderfluid?) en iemand die echt heel erg spijt heeft van de transitie. Die zit ook in een groep voor mensen die spijt heeft dus misschien heb ik daar een verkeerd beeld van. De groep is wel erg groot.

Dit is wel jaren geleden en ik weet niet hoe het nu met ze is. Ze hadden wel allemaal mentale problemen (depressie, manie, apathie) maar een paar dus. Ik ging om met een stel weirdo’s ja!

waarom de Sadface? Ik bedoel het allemaal niet negatief of neerbuigend ofzo hoor!
Klik om te vergroten...
Nee hoor zo las ik t ook niet 😊👍
Maar lees wat verkeerde dingen enzo maar onwetendheid is geen schande en tis ook geen makkelijk onderwerp er is een universitaire studie over Gender dus 🧐🤓

Spijt me te horen dat mensen er soms niet beter van worden van transitie maar t gebeurt 😢
Soms raken mensen alles kwijt (familie, werk, etc) daardoor en hebben ze daarom spijt van transitie of misschien hadden ze een onrealistisch beeld ervan want t lost natuurlijk niet al je problemen op maar wel een heel groot en zwaar stuk mentale shit valt weg uiteindelijk maar nooit helemaal 😢
Dan nog kan t leven shit zijn natuurlijk zoals bij iedereen kan t zwaar klote zijn en alles tegenzitten maar als je een loodzware transitie hebt volbracht ben je mentaal stukken veerkrachtiger en kun je alles aan 💪💪👍
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#6
1645959411808.png
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
Bekijk bijlage 38800
Klik om te vergroten...
Leuk ik ken m niet wat betekent dit ?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zeemeerman zei:
Genderbeleving zit dus in je hoofd
Je gender is bijv man of vrouw of ertussenin en zolang je lichaamskenmerken kloppen met je hoofd is er niks aan de hand
Klik om te vergroten...
Interessant punt, ik ben een man en voor 99,99% zeker hetero (0,01% staat open omdat je niet weet wat het leven brengt) maar heb ook weleens zin om mijn nagels te lakken (deed ik vroeger ook, zwart). Of vrouwen benijden dat ze mooie kleding als rokjes, panties en knielaarzen dragen. Het is dus niet zo dat mijn lichaamskenmerken altijd kloppen met mijn hoofd.

De Zeemeerman zei:
Nee hoor zo las ik t ook niet 😊👍
Maar lees wat verkeerde dingen enzo maar onwetendheid is geen schande en tis ook geen makkelijk onderwerp er is een universitaire studie over Gender dus 🧐🤓

Spijt me te horen dat mensen er soms niet beter van worden van transitie maar t gebeurt 😢
Klik om te vergroten...
Zo veel info. Ik ga er wat meer over lezen, ook vooral om het te begrijpen. Heb je toevallig een linkje naar dat onderzoek? Het is zondagochtend en ben te lui om te zoeken 😆
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zeemeerman zei:
hij leefde weer erna
Klik om te vergroten...
en daarvoor haha
grapje
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Labels labels…
Klik om te vergroten...
Wat is er mis met labels? Maak je nu een geintje? Je defineert je eigen seksualiteit toch gewoon?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Nee, dat maakt niks uit. Maar waarom zou je jezelf als cactofiel omschrijven en daarmee een liefdesrelatie met de rest van de wereld bij voorbaat uitsluiten?
Hoe stom zou jij je voelen als je Máxima op jullie eerste ontmoeting onbewust keihard afwijst door jezelf het label cactofiel op te plakken, om er vervolgens achter te komen dat je jezelf en Máxima voor de gek hebt gehouden nu haar derriere toch best smakelijk oogt.

Maar goed, het staat men natuurlijk vrij conclusies te trekken over hun eigen seksualiteit. Ik ben van mening dat dat soort conclusies niet nuttig zijn en geregeld een uitsluitend negatieve invloed hebben op je geluk.
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt, maar met die logica zou je niets kunnen defieneren. En dan kom ik even terug op iets wat je voorheen hebt gezegd, dat er geen absolute waarheden zijn (of iets in die richting) en dat klopt, maar om ons leven een beetje richting te kunnen geven zullen we dingen moeten defieneren. Maar dat betekent niet dat het met ijzeren palen vaststaat in de grond. Meer een soort houten hek, dat kan je altijd nog veranderen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben verliefd op muziek, drugs en integere kanjers.. wat ben ik dan?

oh en intiem contact.. fysiek en/of geestelijk..
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
En pijn aan je leuter
Klik om te vergroten...
BABDA34B-BD80-4548-A3B2-F1DCCF430AD6.jpeg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Heel erg behulpzaam om jezelf als cactofiel te openbaren naar Máxima, om vervolgens een crush op haar te krijgen. Je navigatie lijkt míj defect, maar als jij de weg ermee kunt vinden… Prima.
Klik om te vergroten...
Haha, dat was een voorbeeld he. Maar cactofiel, dat is een mooie omschrijving, die houden we erin :handok1:
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Ik ook niet, maar het was een voorbeeld.
Klik om te vergroten...
Ja ja, mooiboy. Ik zag je laatst nog, met een rij van tientallen hitsige panseksuele mannen voor je wachten. Ik ben er niet achter gaan staan, maar weet dat je me altijd een bericht kan sturen 😝😌
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Ja ja, mooiboy
Klik om te vergroten...
Mooiboy? Haha, er is een reden dat ik humor en intellect probeer te gebruiken als sociaal smeermiddel, en het is niet omdat ik er zo knap uit zie. En nu ik dit zeg lijkt het alsof ik een soort elephant man hoofd heb. Helemaal niet aan de hand hoor. Maar er was maar één mooiboy gen te verdelen en die heeft mijn broer gejat, ik heb net achter het net gevist.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Daar draait het ook niet om, eigenlijk. Je woorden en persoonlijkheid smeren bij de juiste lui altijd beter dan een cool gezicht.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel gemerkt dat een strakke gedefineerde kaaklijn bij mannen erg belangrijk schijnt te zijn. Vaak mensen die een goede eerste indruk maakten hadden een strakke model-knappe kaaklijn. En dan vooral het stukje onder je oor naar je kin toe, hoe scherper hoe beter. Dat heb ik helaas niet.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Wat een idioot. Hij had al een goede kaaklijn, het enige wat hij nu heeft gedaan is zijn kauwspieren vergroot waardoor ie nu op een mislukte hamster lijkt.
Klik om te vergroten...
Dat is dan ook de kaak lijn, niet alleen de kaak maar hoe het er allemaal uit ziet. Spieren, kin enz.

maar toe maar, schiet het maar weer af. En dan gelijk alsof je met een kanonskogel een insect doodt
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rotjoch zei:
Ik ben daarentegen gender-skeer
Klik om te vergroten...
Gooi deze naar een of andere activisten organisatie en wie weet identificeren zich opeens 20.000 mensen als gender skeee. Hij is goud
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Rijdende Rachid zei:
Ik identificeer mezelf graag als non-skeer,. Behoort dat tot de keuzes?
Klik om te vergroten...
Als je echt non-skeer was had je geen plaatje van een fucking slipper.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4849505152...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."