Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
218 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nooit eerder van gehoord, panseksualiteit.

Maar als ik een vrouw was, viel ik waarschijnlijk ook op vrouwen. :tonguewink:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bas zei:
Lol nee, een pedofiel is gewoon niet goed bij z'n bovenkamer en tis zeker geen aangeboren iets omfg.

Een stel excuses op een rij zodat je rustig foto's van kindjes kan bekijken.

En terecht, anders doe ik het wel.
Klik om te vergroten...
Tjonge, jonge, jonge ... :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bas zei:
Lol nee, een pedofiel is gewoon niet goed bij z'n bovenkamer en tis zeker geen aangeboren iets omfg.

Een stel excuses op een rij zodat je rustig foto's van kindjes kan bekijken.

En terecht, anders doe ik het wel.
Klik om te vergroten...
Kies jij je gedachten/gevoelens uit? Nee en een pedofiel ook niet. Het enige waar je invloed op hebt, is of je er naar handelt of niet.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
oxioenergie zei:
Ik schrik wel van de uitslag boven. dat er pedofielen bij zitten.
Klik om te vergroten...
Ik schrik eerder van de reactie van Bas!

Je seksuele geaardheid is een gegeven. Of jij nu op mannen, vrouwen of kinderen valt kun je niets aan doen. Dit is geen excuus om seksuele handelingen te (laten) verrichten met kinderen! Ik denk dat de meesten hier voorstander zijn van zware straffen voor seksueel misbruik van kinderen. Als iemand een van mijn dochters iets aan zou doen zou diegene ook met een ander soort Eik te maken krijgen dan dat je hier op het forum ziet :rage: (dit is een van de weinige scenario's waarbij ik me kan voorstellen dat ik in de bak terecht kom)

Dat gezegd hebbende vind ik nog steeds dat je iemand beoordeeld op zijn daden en niet op zijn geaardheid. Als ik aan pedofielen denk voel ik vooral medelijden. Stel je eens voor hoe afschuwelijk frustrerend het moet zijn om een seksuele geaardheid te hebben waar je van jezelf en de maatschappij (terecht) helemaal niets mee mag doen. Dat is echt niet leuk hoor! En daar bovenop mag je ook nog eens met niemand praten over je verlangens omdat je dan het risico loopt intolerante mensen tegen te komen zoals @Bas

Fijn dat die maat van je zich bij jou veilig genoeg voelde om zich te uiten @verwondering. Respect!

Wat mij betreft is dit forum een veilige plek voor iedereen met een goed hart. Ongeacht op wie je valt, ongeacht waarin je gelooft, hoeveel je gebruikt en wat voor baan je hebt. Zelfs al zwaai je de hele dag met pendels boven je eten (sorry @Mindless kon het niet laten :sweatsmile:)... zo lang je niemand kwaad doet ben je wat mij betreft welkom hier!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Moest dat nou Eik. :tearsofjoy:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou nou, wat een bijval voor die ene pedofiel hier die waarschijnlijk toch het resultaat was van een lollige bui van de een of andere df-er. Of zou een van de reaguurders hier dan toch die pedofiel zijn?

Het gaat niet alleen maar per definitie om seksuele handeling met kinderen an sich. Het bezitten/medeverspreiden van kinderporno is toch ook een behoorlijk zwaar feit waar hier met nog geen woord over gerept is.

De vergelijking tussen homohaat en pedofielenhaat vind ik ook veel te ver gezocht en vind ik eigenlijk veel laakbaarder dan de woorden van @Bas.

Ik (en 2 vriendjes van toen) ben (zijn) zelf ooit bijna meegelokt zo rond mijn tiende door de toen bekendste pedo van mijn woonplaats, een klein oud mannetje, altijd kleurrijk gekleed met blij petje die op een kinderfiets/driewieler destijds altijd door het centrum van de stad reed van kind tot kind. En toen die na een paar jaar afwezigheid (de gevangenis?) zo rond mijn 15de weer opdook hadden mijn vrienden en ik vergaande plannen om hem te grazen te gaan nemen, maar het is er niet van gekomen.

Dus snap ik @Bas wel een beetje.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
@acht.zes
Bas veroordeeld iemand puur op aangeboren geaardheid. Niet om seksuele handelingen met kinderen. Seks met kinderen kun je idd voorkomen en dan ben je een klootzak of zakkin maar als pedo geboren worden kan iemand niks aan doen. Daar kun je iemand dus niet op veroordelen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat als we die aangeboren geaardheid van de pedofiel juist niet veroordelen dat er dan behoorlijk meer zullen zijn die een en ander in praktijk zullen gaan brengen.

Naar mijn mening slaan er hier een paar door qua politieke correctheid, maar goed.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Het bezitten/medeverspreiden van kinderporno is toch ook een behoorlijk zwaar feit waar hier met nog geen woord over gerept is.
Klik om te vergroten...
Heb je mijn reactie wel goed gelezen?

Eik zei:
Dit is geen excuus om seksuele handelingen te (laten) verrichten met kinderen!
Klik om te vergroten...
Met dat (laten) doel ik op het produceren van kinderporno. Dit is inderdaad een zwaar vergrijp. Wat jij en Bas volgens mij niet snappen is dat we niet de activiteit "sex met kinderen" goedpraten. Dat doen we niet. Het enige dat we zeggen is dat iemand niet beoordeeld of veroordeeld zou moeten worden voor de manier waarop hij geboren is of voor de gevoelens die hij heeft. We maken onderscheid tussen gevoelens en verlangens aan de ene kant en daadwerkelijke acties aan de andere.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Pedofiel is een geaardheid. Je kunt er niets aan doen als je als pedofiel geboren word. Het is heel erg voor die persoon zelf. Ik heb eens een docu gezien over een jonge pedofiel en die was idd zwaar depressief, blijvend in de kast en wist dat hij nooit seks of een relatie zou kunnen hebben met wie hij eigenlijk zou willen. De meeste pedofielen hebben geen seks met kinderen. Pedoseksuelen daar aan tegen wel. Niet elke pedofiel is een pedoseksueel en niet iedere pedoseksueel is een pedofiel. Pedofiel is een geaardheid en pedoseksueel niet.
Klik om te vergroten...

Een pedofiel kan zich wel degelijk vergrijpen aan kinderporno en is dan (jurudisch gezien) nog steeds een pedofiel. In mijn optiek is hij dan even ziek als dat hij zich in real life vergrijpt aan een kind, dus het is niet zo zwart-wit als dat jij hier stelt.

De Dunne zei:
Net zoals dat iemand als hetero of als homo word geboren word ook een pedofiel zo geboren.
Klik om te vergroten...

Dit is ook wat kort door de bocht. Sommige mensen hebben door omstandigheden seksuele ervaringen met kinderen opgedaan en hebben zodoende geleerd daar plezier uit te halen. Dus om nu iedereen lekker zichzelf te laten zijn zonder er een oordeel over te mogen hebben vind ik niet helemaal op zijn plaats.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Eik
Wat jij en Bas volgens mij niet snappen is dat we niet de activiteit "sex met kinderen" goedpraten.
Klik om te vergroten...
huh?
Ik heb nog niemand hier dat zien goedpraten en ik heb dat ook nergens gezegd, en dan heb jij het over goed lezen van reacties?

Ik ben het overigens niet eens met Bas maar ik heb wel enige begrip voor hem, net zoals dat er dus zijn die bwegrip voor de pedo kunnen opbrengen.

@De Dunne
Er valt niks te begrijpen, ik geef gewoon mijn bescheiden mening.
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pedofiel is inderdaad een geaardheid waarmee je wordt geboren. Zodra hij (of zij) zich vergrijpt aan een kind is het een pedosexueel. Praat natuurlijk niet goed dat kinderporno absoluut misselijkmakend en beneden alle peilen is. (en keihard moet worden blijven aangepakt).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Avīci zei:
Een pedofiel kan zich wel degelijk vergrijpen aan kinderporno en is dan (jurudisch gezien) nog steeds een pedofiel. In mijn optiek is hij dan even ziek als dat hij zich in real life vergrijpt aan een kind, dus het is niet zo zwart-wit als dat jij hier stelt.
Klik om te vergroten...
Ja, maar het punt was volgens mij meer dat je er niet zonder meer vanuit kunt gaan dat een pedofiel handelt naar zijn lusten (waar kinderporno ook onder valt).

Avīci zei:
Dit is ook wat kort door de bocht. Sommige mensen hebben door omstandigheden seksuele ervaringen met kinderen opgedaan en hebben zodoende geleerd daar plezier uit te halen. Dus om nu iedereen lekker zichzelf te laten zijn zonder er een oordeel over te mogen hebben vind ik niet helemaal op zijn plaats.
Klik om te vergroten...
Dat is wel een goed punt denk ik. Zoals altijd is het nooit helemaal zwart/wit.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wow, ik ben positief verrast door de merendeels zeer genuanceerde reacties. Dat bevestigt maar weer eens mijn beeld dat DF-ers gemiddeld een stuk meer open-minded zijn dan de gemiddelde Nederlander. Buiten DF om is een mening als die van Bas heel mainstream.

Tegen @Bas wil ik alleen maar zeggen: het had ook jij kunnen zijn die deze gevoelens had. Of één van je kinderen. Wees voorzichtig met je oordeel over anderen. Mensen veroordelen of bedreigen enkel om hoe ze geboren zijn daar is nog nooit een maatschappij beter van geworden.

acht.zes zei:
Ik denk dat als we die aangeboren geaardheid van de pedofiel juist niet veroordelen dat er dan behoorlijk meer zullen zijn die een en ander in praktijk zullen gaan brengen.
Klik om te vergroten...
Waarom denk je dat? Seksueel misbruik blijft evenzeer strafbaar. Als mensen niet met een groot geheim hoeven te leven en zich gewoon geaccepteerd voelen om wie ze zijn, zullen ze een stuk gelukkiger in het leven staan en minder snel geneigd zijn dingen te doen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Daarnaast, onder pedofielen zijn natuurlijk ook - helaas - mensen die wèl moeite hebben hun hele leven celibatair te leven. In de huidige maatschappij zullen deze personen het wel uit hun hoofd laten om hiervoor naar de hulpverlening te stappen. Wanneer hun geaardheid meer geaccepteerd wordt zal dat veel gemakkelijker zijn, en zou je hier dus gevallen van misbruik kunnen voorkomen.

acht.zes zei:
Naar mijn mening slaan er hier een paar door qua politieke correctheid, maar goed.
Klik om te vergroten...
Als 1% van de Nederlanders op kinderen valt zijn dat 170.000 mensen die doodongelukkig en in angst moeten leven. Misschien zijn het er wel veel meer. Niet omdat ze iets verkeerds doen, maar omdat ze gevoelens hebben waar ze niets aan kunnen veranderen. Ik zie het niet als politieke correctheid maar als een grondrecht dat iedereen geaccepteerd wordt om hoe hij of zij is in plaats van daarom uitgekotst te worden.

Het aantal zelfmoordpogingen onder homojongeren is zo'n 5x hoger als onder heterojongeren (cijfers van het COC). Hoe moet dit wel niet zijn onder pedojongeren? Want een pedofiel is niet een 40/50/60-plusser met een vadsig lijf die zich de hele dag achter een computerscherm zit af te trekken. Een pedofiel is net zo goed een jongere. Stel je eens voor dat je 14 jaar bent en dan al weet dat je je hele leven een groot geheim met je mee moet dragen, zelfs voor je eigen ouders, en door bijna de hele samenleving uitgekotst zal worden. Is het 'doorslaan' om dat graag anders te zien? Is het politiek correct om een hele bevolkingsgroep gewoon een fatsoenlijk leven te gunnen?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Pedofilie: ik lees hierboven alleen maar meningen. Niet zo vreemd want zelfs de 'deskundigen' zijn het er niet over eens; https://www.rtlnieuws.nl/node/284491?amp#2.0.0,bef09254-9026-4b81-8e33-2685066ce24a,.rtlnieuws.nl

Er is overigens een cultuur waar pedofilie normaal is; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Etoro_people
En de oude Grieken wisten er ook wel raad mee; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pederasty
Ook in de islam zijn ze er mee bekend: https://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Pedophilia

Het lijkt mij interessant te weten of de kinderen in de Etoro stam hier trauma's van over houden. Mocht dat niet het geval zijn dan speelt 'sociale acceptatie van een bepaald fenomeen' / 'ethiek' ook een bepalende factor in de persoonlijke acceptatie. Kortom; wat is aangeboren seksualiteit en wat is cultureel bepaald en geaccepteerd. Seksuele moraal of 'normaal' is ook iets wat constant in beweging is (veel dingen die nu normaal zijn waren vroeger taboe (en visa versa getuige de pederastistische gewoontes van onze Griekse voorvaderen)).

Ik denk (en hoop) dat pedofilie nooit geaccepteerd zal worden in onze maatschappij. Anders zouden bijvoorbeeld bestialiteit en verkrachting ook net zo goed geaccepteerd kunnen worden. Het is iets wat simpelweg niet in onze maatschappij thuis hoort.
Maar zoals gezegd dachten ze daar vroeger dus klaarblijkelijk weer anders over...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb ik nooit geweten, maar kan best zijn hoor al vind ik dat zo gauw niet nu.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alle gedachten/gevoelens zouden bespreekbaar moeten zijn. Ik denk ook dat het niet goed is om mensen te veroordelen hierom. De gedachten weghalen doe je hier sowieso al niet mee en daarbovenop geef je het signaal af dat deze mensen niet gewenst zijn. Nu heb je niet alleen een pedofiel, maar iemand die zichzelf en de maatschappij intens haat omdat hij (of zij...) niet geaccepteerd wordt. Niet een goede combinatie...

Rayyar zei:
Het lijkt mij interessant te weten of de kinderen in de Etoro stam hier trauma's van over houden. Mocht dat niet het geval zijn dan speelt 'sociale acceptatie van een bepaald fenomeen' / 'ethiek' ook een bepalende factor in de persoonlijke acceptatie. Kortom; wat is normale seksualiteit en wat is cultureel bepaald en geaccepteerd. Seksuele moraal of 'normaal' is ook iets wat constant in beweging is (veel dingen die nu normaal zijn waren vroeger taboe).
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Je denkt dat culturele waarden/moralen wel blijven omdat er dingen zijn waar we als cultuur nu heel erg sterk over denken. Maar ik ben bang dat het niet zo werkt. Tijd is een raar iets. Over een paar decennia kunnen we waarschijnlijk niet geloven hoe we dachten over dingen in deze tijd. Dingen draaien soms 180 graden de andere kant op.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rayyar zei:
Re: Pedofilie: ik lees hierboven alleen maar meningen. Niet zo vreemd want zelfs de 'deskundigen' zijn het er niet over eens; https://www.rtlnieuws.nl/node/284491?amp#2.0.0,bef09254-9026-4b81-8e33-2685066ce24a,.rtlnieuws.nl

Er is overigens een cultuur waar pedofilie normaal is; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Etoro_people
En de oude Grieken wisten er ook wel raad mee; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pederasty
Ook in de islam zijn ze er mee bekend: https://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Pedophilia

Het lijkt mij interessant te weten of de kinderen in de Etoro stam hier trauma's van over houden. Mocht dat niet het geval zijn dan speelt 'sociale acceptatie van een bepaald fenomeen' / 'ethiek' ook een bepalende factor in de persoonlijke acceptatie. Kortom; wat is aangeboren seksualiteit en wat is cultureel bepaald en geaccepteerd. Seksuele moraal of 'normaal' is ook iets wat constant in beweging is (veel dingen die nu normaal zijn waren vroeger taboe (en visa versa getuige de pederastistische gewoontes van onze Griekse voorvaderen)).

Ik denk (en hoop) dat pedofilie nooit geaccepteerd zal worden in onze maatschappij. Anders zouden bijvoorbeeld bestialiteit en verkrachting ook net zo goed geaccepteerd kunnen worden. Het is iets wat simpelweg niet in onze maatschappij thuis hoort.
Maar zoals gezegd dachten ze daar vroeger dus klaarblijkelijk weer anders over...
Klik om te vergroten...

Goede reactie, en eens, maar in je laatste alinea maak je een vergelijking die niet helemaal klopt. Zoals hierboven al een paar keer duidelijk wordt uitgelegd door anderen, is er een onderscheid tussen fantaseren over seks met kinderen en ook daadwerkelijk tot daden overgaan. Bestialiteit en verkrachting zijn bij uitstek voorbeelden van verwerpelijke gedragingen die schade aanrichten bij anderen, mens of dier. Je plaatst pedofilie op dezelfde lijn maar dat is niet correct. Pedofilie staat eerder op één lijn met zoöfilie (je seksueel aangetrokken tot dieren) en het hebben van verkrachtingsfantasieën. Beide zijn opzich niet strafbaar en iemand ook niet aan te rekenen; behalve als iemand tot actie overgaat. Ik denk eerlijk gezegd dat het onrealistisch is te denken dat deze gedragingen ooit geaccepteerd gaan worden in onze maatschappij, ik zie daar op dit moment in ieder geval echt geen enkele aanwijzing voor.

Het is echter wel van belang dat we als maatschappij onderkennen dat er bepaalde problemen bestaan. Het werkt averechts om mensen die er zelf niet voor gekozen hebben om geboren te worden met deze voorkeur uit te kotsen en met de dood te bedreigen of wat dan ook; het als stront behandelen van deze groep mensen kan ertoe leiden dat ze geen hulp zoeken met alle gevaarlijke gevolgen vandien. Veel beter is het om de juiste behandelingen aan te bieden voor dit ziektebeeld zodat mensen die hieraan lijden op een voor de maatschappij veilige manier leren omgaan met zichzelf... en waarmee hopelijk zoveel mogelijk voorkomen kan worden dat ze de fout ingaan.

Dit heeft niets met politieke correctheid te maken, zoals hierboven ergens werd gesuggereerd, maar met logisch nadenken over hoe we 'onze' kinderen het best kunnen beschermen.

Gaan ze wel de fout in, dan moet dat natuurlijk streng bestraft worden. En dat wordt het gelukkig over het algemeen ook.

* Edit: voor de duidelijkheid, onder 'de fout ingaan' versta ik ook het downloaden van kinderporno uiteraard als dat aan het licht komt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Er wordt hier uitgegaan dat het meerendeel van de pedofielen er voor gekozen heeft om seksloos door het leven te gaan, maar volgens mij is dat maar een heel klein gedeelte.
Seksualiteit zit wel heel erg diep in de genen, kijk anders zelf maar eens hoe lang je een leven zonder enige vorm van seks kan gaan. Dat zal je nog tegenvallen lijkt mij. Seks hebben is een oerdrift waar je nauwelijks aan kan ontkomen. Het celibaat maakt zelfs van heteroseksuele priesters en bisschoppen gewetenloze pedofielmonsters.

En het is wel degelijk politiek correct alse je als intolerante mongool weggezet omdat je juist voor die ene geaardheid geen begrip kan opbrengen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
Er wordt hier uitgegaan dat het meerendeel van de pedofielen er voor gekozen heeft om seksloos door het leven te gaan, maar volgens mij is dat maar een heel klein gedeelte.
Seksualiteit zit wel heel erg diep in de genen, kijk anders zelf maar eens hoe lang je een leven zonder enige vorm van seks kan gaan. Dat zal je nog tegenvallen lijkt mij. Seks hebben is een oerdrift waar je nauwelijks aan kan ontkomen. Het celibaat maakt zelfs van heteroseksuele priesters en bisschoppen gewetenloze pedofielmonsters.

En het is wel degelijk politiek correct alse je als intolerante mongool weggezet omdat je juist voor die ene geaardheid geen begrip kan opbrengen.
Klik om te vergroten...

Oké, wat stel jij voor als alternatief dan? De geaardheid bestaat nou eenmaal. Je kunt niet in het hoofd van andere mensen kijken. Ik ben benieuwd wat jouw plan van aanpak zou zijn; gedachtengangen zijn nu eenmaal niet strafbaar en mensen het zwijgen opleggen door ze uit te kotsen gaat niets aan die gedachtengangen veranderen. Ze zullen eerder extremer worden als er geen enkele vorm van hulp aangeboden wordt.

Trouwens typisch dat je spreekt over 'intolerant' want het gaat hier niet echt over of iets al dan niet getolereerd wordt; vind 'accepteren van het bestaan van' toch een stuk minder sterk klinken dan tolerantie. Waarbij het dan dus specifiek gaat over acceptatie van de geaardheid, de gedachtengang, de fantasie, niet acceptatie van daaruit volgende handelingen.

Als ik straks even tijd heb zal ik eens zoeken of ik wat cijfers kan vinden m.b.t. (schattingen van) het aantal pedofielen dat nooit in zijn/haar leven iets met die fantasieën doet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4950515253...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."