#1
Nooit eerder van gehoord, panseksualiteit.
Maar als ik een vrouw was, viel ik waarschijnlijk ook op vrouwen.![:tonguewink:]()
Maar als ik een vrouw was, viel ik waarschijnlijk ook op vrouwen.
Tjonge, jonge, jonge ...Lol nee, een pedofiel is gewoon niet goed bij z'n bovenkamer en tis zeker geen aangeboren iets omfg.
Een stel excuses op een rij zodat je rustig foto's van kindjes kan bekijken.
En terecht, anders doe ik het wel.
Kies jij je gedachten/gevoelens uit? Nee en een pedofiel ook niet. Het enige waar je invloed op hebt, is of je er naar handelt of niet.Lol nee, een pedofiel is gewoon niet goed bij z'n bovenkamer en tis zeker geen aangeboren iets omfg.
Een stel excuses op een rij zodat je rustig foto's van kindjes kan bekijken.
En terecht, anders doe ik het wel.
Ik schrik eerder van de reactie van Bas!Ik schrik wel van de uitslag boven. dat er pedofielen bij zitten.
Heb je mijn reactie wel goed gelezen?Het bezitten/medeverspreiden van kinderporno is toch ook een behoorlijk zwaar feit waar hier met nog geen woord over gerept is.
Met dat (laten) doel ik op het produceren van kinderporno. Dit is inderdaad een zwaar vergrijp. Wat jij en Bas volgens mij niet snappen is dat we niet de activiteit "sex met kinderen" goedpraten. Dat doen we niet. Het enige dat we zeggen is dat iemand niet beoordeeld of veroordeeld zou moeten worden voor de manier waarop hij geboren is of voor de gevoelens die hij heeft. We maken onderscheid tussen gevoelens en verlangens aan de ene kant en daadwerkelijke acties aan de andere.Dit is geen excuus om seksuele handelingen te (laten) verrichten met kinderen!
Pedofiel is een geaardheid. Je kunt er niets aan doen als je als pedofiel geboren word. Het is heel erg voor die persoon zelf. Ik heb eens een docu gezien over een jonge pedofiel en die was idd zwaar depressief, blijvend in de kast en wist dat hij nooit seks of een relatie zou kunnen hebben met wie hij eigenlijk zou willen. De meeste pedofielen hebben geen seks met kinderen. Pedoseksuelen daar aan tegen wel. Niet elke pedofiel is een pedoseksueel en niet iedere pedoseksueel is een pedofiel. Pedofiel is een geaardheid en pedoseksueel niet.
Net zoals dat iemand als hetero of als homo word geboren word ook een pedofiel zo geboren.
huh?Wat jij en Bas volgens mij niet snappen is dat we niet de activiteit "sex met kinderen" goedpraten.
Ja, maar het punt was volgens mij meer dat je er niet zonder meer vanuit kunt gaan dat een pedofiel handelt naar zijn lusten (waar kinderporno ook onder valt).Een pedofiel kan zich wel degelijk vergrijpen aan kinderporno en is dan (jurudisch gezien) nog steeds een pedofiel. In mijn optiek is hij dan even ziek als dat hij zich in real life vergrijpt aan een kind, dus het is niet zo zwart-wit als dat jij hier stelt.
Dat is wel een goed punt denk ik. Zoals altijd is het nooit helemaal zwart/wit.Dit is ook wat kort door de bocht. Sommige mensen hebben door omstandigheden seksuele ervaringen met kinderen opgedaan en hebben zodoende geleerd daar plezier uit te halen. Dus om nu iedereen lekker zichzelf te laten zijn zonder er een oordeel over te mogen hebben vind ik niet helemaal op zijn plaats.
Waarom denk je dat? Seksueel misbruik blijft evenzeer strafbaar. Als mensen niet met een groot geheim hoeven te leven en zich gewoon geaccepteerd voelen om wie ze zijn, zullen ze een stuk gelukkiger in het leven staan en minder snel geneigd zijn dingen te doen die het daglicht niet kunnen verdragen.Ik denk dat als we die aangeboren geaardheid van de pedofiel juist niet veroordelen dat er dan behoorlijk meer zullen zijn die een en ander in praktijk zullen gaan brengen.
Als 1% van de Nederlanders op kinderen valt zijn dat 170.000 mensen die doodongelukkig en in angst moeten leven. Misschien zijn het er wel veel meer. Niet omdat ze iets verkeerds doen, maar omdat ze gevoelens hebben waar ze niets aan kunnen veranderen. Ik zie het niet als politieke correctheid maar als een grondrecht dat iedereen geaccepteerd wordt om hoe hij of zij is in plaats van daarom uitgekotst te worden.Naar mijn mening slaan er hier een paar door qua politieke correctheid, maar goed.
Inderdaad. Je denkt dat culturele waarden/moralen wel blijven omdat er dingen zijn waar we als cultuur nu heel erg sterk over denken. Maar ik ben bang dat het niet zo werkt. Tijd is een raar iets. Over een paar decennia kunnen we waarschijnlijk niet geloven hoe we dachten over dingen in deze tijd. Dingen draaien soms 180 graden de andere kant op.Het lijkt mij interessant te weten of de kinderen in de Etoro stam hier trauma's van over houden. Mocht dat niet het geval zijn dan speelt 'sociale acceptatie van een bepaald fenomeen' / 'ethiek' ook een bepalende factor in de persoonlijke acceptatie. Kortom; wat is normale seksualiteit en wat is cultureel bepaald en geaccepteerd. Seksuele moraal of 'normaal' is ook iets wat constant in beweging is (veel dingen die nu normaal zijn waren vroeger taboe).
Re: Pedofilie: ik lees hierboven alleen maar meningen. Niet zo vreemd want zelfs de 'deskundigen' zijn het er niet over eens; https://www.rtlnieuws.nl/node/284491?amp#2.0.0,bef09254-9026-4b81-8e33-2685066ce24a,.rtlnieuws.nl
Er is overigens een cultuur waar pedofilie normaal is; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Etoro_people
En de oude Grieken wisten er ook wel raad mee; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pederasty
Ook in de islam zijn ze er mee bekend: https://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Pedophilia
Het lijkt mij interessant te weten of de kinderen in de Etoro stam hier trauma's van over houden. Mocht dat niet het geval zijn dan speelt 'sociale acceptatie van een bepaald fenomeen' / 'ethiek' ook een bepalende factor in de persoonlijke acceptatie. Kortom; wat is aangeboren seksualiteit en wat is cultureel bepaald en geaccepteerd. Seksuele moraal of 'normaal' is ook iets wat constant in beweging is (veel dingen die nu normaal zijn waren vroeger taboe (en visa versa getuige de pederastistische gewoontes van onze Griekse voorvaderen)).
Ik denk (en hoop) dat pedofilie nooit geaccepteerd zal worden in onze maatschappij. Anders zouden bijvoorbeeld bestialiteit en verkrachting ook net zo goed geaccepteerd kunnen worden. Het is iets wat simpelweg niet in onze maatschappij thuis hoort.
Maar zoals gezegd dachten ze daar vroeger dus klaarblijkelijk weer anders over...
Er wordt hier uitgegaan dat het meerendeel van de pedofielen er voor gekozen heeft om seksloos door het leven te gaan, maar volgens mij is dat maar een heel klein gedeelte.
Seksualiteit zit wel heel erg diep in de genen, kijk anders zelf maar eens hoe lang je een leven zonder enige vorm van seks kan gaan. Dat zal je nog tegenvallen lijkt mij. Seks hebben is een oerdrift waar je nauwelijks aan kan ontkomen. Het celibaat maakt zelfs van heteroseksuele priesters en bisschoppen gewetenloze pedofielmonsters.
En het is wel degelijk politiek correct alse je als intolerante mongool weggezet omdat je juist voor die ene geaardheid geen begrip kan opbrengen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."