Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
219 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mesh zei:
Transgender is overigens geen seksuele geaardheid, maar sekse. Een man die op een transseksuele vrouw (shemale) valt us dus hetero.
Klik om te vergroten...

Hm. Dat klinkt ergens logisch maar ook weer niet. Hoeveel heeft hetero/homoseksueel zijn te maken met het geslachtsdeel op zich dan vraag ik me ineens af. Een shemale is niet perse hetzelfde als een transseksuele vrouw, right? Of in ieder geval een transseksueel die (nog) geen geslachtsverandering heeft ondergaan. Die man in je voorbeeld valt op een vrouwelijke verschijning (ga ik dan maar even vanuit) en neemt de piemel dan voor lief? Is zoiets overkomelijk voor een hetero als de rest vrouwelijk is?
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#2
SanneBanne zei:
Hm. Dat klinkt ergens logisch maar ook weer niet. Hoeveel heeft hetero/homoseksueel zijn te maken met het geslachtsdeel op zich dan vraag ik me ineens af. Een shemale is niet perse hetzelfde als een transseksuele vrouw, right? Of in ieder geval een transseksueel die (nog) geen geslachtsverandering heeft ondergaan. Die man in je voorbeeld valt op een vrouwelijke verschijning (ga ik dan maar even vanuit) en neemt de piemel dan voor lief? Is zoiets overkomelijk voor een hetero als de rest vrouwelijk is?
Klik om te vergroten...

Shemale is a pornografische stellin van transgender. Sommige mensen kennen niet anders, maar transgenders noemen zich nooit shemale.

Een transgender heeft vaak vrijheid hoe die zich eigen ‘om laat bouwen.’ Sommige veranderen alleen kleding en haar.

Vaak krijgen transgenders hormonen of chirugie, dit kan ook een penis zijn, maar hoeft niet. Dat ze een penis hebben komt uit hollywood.

Een man met een penis is trouwens vaak travestiet, man die zich als vrouw verkleed. Travestieten vinden het vaak leuk om te verkleden, terwijl transgenders juist in het verkeerde lichaam zitten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Interessant topic. Ik heb als enige op panseksueel gestemd omdat ik mijn seksualiteit niet echt ergens kan plaatsen, maar panseksualiteit is wel waar het voor mijn gevoel het meest bij past, na biseksualiteit.
Even denken hoe dat is gegaan.. Toen ik een jaar of 22 was merkte ik wel dat ik vrouwen ook interessant vond. Als ik moest kiezen tussen hetero of bi wist ik het eigenlijk nooit. Het maakt eigenlijk niet uit op wie ik verliefd word, dat staat voor mij helemaal los van gender. Daarom vind ik pan beter bij me passen dan bi.
Mijn vrienden weten inmiddels wel dat het bij mij een beetje alle kanten op kan, dat zijn allemaal openminded mensen. Maar ik ben denk ik wel 'straight-passing' zoals ze dat zeggen, want ik heb nooit aan anderen hoeven duidelijk maken dat mijn seksualiteit anders is dan hetero, omdat ik alleen relaties heb gehad met mannen. Misschien ga ik het gesprek met mijn familie er nog eens over aan, maar ja, ik voel de noodzaak vaak niet zo. Zeker nu ik 'gewoon' een vriend heb komt dat nooit ter sprake. Al heeft mijn broer volgens mij wel eens gedacht dat ik op vrouwen viel haha.

Er worden hier wel wat nare dingen gezegd over transgenderisme. Dat is inderdaad geen seksuele geaardheid maar gaat over genderidentiteit. Transgender zijn betekent niet altijd dat iemand ook daadwerkelijk een geslachtsverandering wil. Je kunt transgender zijn en hetero, homo, bi, pan, etc. Voor sommigen maakt het fysieke geslacht niet zo veel uit. Als ik bijv. op een transgender vrouw val die niet per sé in transitie gaat, ben ik nog steeds pan en zij nog steeds lesbisch. Shemale en ombouwen zijn echt vervelende termen. Lees jezelf even in misschien?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nooit eerder van gehoord, panseksualiteit.

Maar als ik een vrouw was, viel ik waarschijnlijk ook op vrouwen. :tonguewink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Sally Tessio zei:
Ik vind dit heel bedachtzaam en lief, maar laat je alsjeblieft niet teveel sturen door de notie dat je tegenwoordig zo politiek correct mogelijk moet zijn. Als er iemand is die zich daadwerkelijk zo erg beledigd voelt bij het ontbreken van zijn/haar geslacht of seksuele voorkeur dat jij je daar op voorhand al voor moet excuseren dan is er met die persoon oneindig veel meer aan de hand dan dat hij/zij gewoon een onconventioneel geslacht of seksuele voorkeur heeft.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk dat het geen eis moet zijn, belediging is een groot woord, maar het is wel netjes. Vind ik.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben 100% hetero maar heb homo en lesbische vrienden/vriendinnen alsook in mijn familie er daar een paar van zijn. Ben tegen homofoob gedrag en dergelijke maar gvd ik wordt ziek van die hypocriete pc culture dat je constant tegenkomt als je over het net surft.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#7
@ZERO- I know, met beleefdheid is natuurlijk ook niks mis. Het gaat mij meer om de externe druk om jezelf steeds meer te censureren en dergelijke. Maar De Dunne komt over als een erg emphatisch persoon, dus het zou goed kunnen dat ze er gewoon vanuit zichzelf voor wilde waken dat iets verkeerd zou vallen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bas zei:
1 en al bullshit, heel dat social media.
Klik om te vergroten...
Eens. Ook al is het dikke off topic

Sally Tessio zei:
Als er iemand is die zich daadwerkelijk zo erg beledigd voelt bij het ontbreken van zijn/haar geslacht of seksuele voorkeur dat jij je daar op voorhand al voor moet excuseren dan is er met die persoon oneindig veel meer aan de hand dan dat hij/zij gewoon een onconventioneel geslacht of seksuele voorkeur heef
Klik om te vergroten...
Nog meer eens. Wat mooi zou het zijn wanneer iedereen zich gewoon als mens beschouwd met zijn eigen voorkeuren. Ik begrijp de drang om te onderscheiden niet goed. Hangt dat samen met het hokjes denken?

Hoezo moet het een issue zijn wanneer ik als hetero man interesse heb in het pijpen van een andere meneer? Moet ik dan in een ander hokje? Ik ben toch nog steeds mens?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lytje pole zei:
Ik ben niet die vriend. :sweatsmile: Het is nooit echt ter sprake gekomen en was ook niet relevant, maar nu we het over aseksualiteit hebben moet ik er aan denken.
Klik om te vergroten...

Oeps, dat bedoelde ik niet te suggereren!

Lytje pole zei:
Natuurlijk ken ik je privé omstandigheden niet maar je weet maar nooit hoe dingen lopen. Forever is wel een erg lange tijd.
Klik om te vergroten...

Ik was in mijn post al begonnen met het schetsen van mijn situatie maar besloot dat het onbeleefd was om De Dunne's topic te kapen met mijn levensverhaal en verwijderde de boel weer. Als ik de boel weer op de rails heb verwacht ik wel dat ik mijn partner in crime vind hoor. Komt goed!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fenrir zei:
Oeps, dat bedoelde ik niet te suggereren!
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, ik heb soms de neiging om té goed te lezen.

Fenrir zei:
Als ik de boel weer op de rails heb verwacht ik wel dat ik mijn partner in crime vind hoor. Komt goed!
Klik om te vergroten...
Ik kan me niet anders voorstellen! De berichten die ik van je lees construeren een prettig persoon.

Zo. En nu genoeg complimentjes.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lytje pole zei:
Natuurlijk, ik heb soms de neiging om té goed te lezen.


Ik kan me niet anders voorstellen! De berichten die ik van je lees construeren een prettig persoon.

Zo. En nu genoeg complimentjes.
Klik om te vergroten...

Dank je wel :redheart: ik vind jou ook lief!
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Pompen Ik was ook in de veronderstelling, net als ZERO-, dat aseksueel inhoudt dat je überhaupt al niet op een seksuele manier aangetrokken was tot mannen, vrouwen of wat dan ook. Dat je antidepressiva slikt en daardoor je libido je heeft verlaten maakt je naar mijn inziens niet meteen aseksueel. Ik zou er zelf in ieder geval zelf niet zo'n label aan hangen als je gebruik maakt van een middel dat erom bekend staat dat het je libido de kiem in kan smoren.

@Fenrir Ik lees dit zojuist op Gezondheidsnet: "Naar schatting één op de honderd mensen heeft geen enkele behoefte aan seks. Ze kiezen hier niet bewust voor; het is een seksuele geaardheid. Relaties, opwinding, aanrakingen… het kan moeilijk zijn voor een aseksueel. Want hoewel de seksuele aantrekkingskracht er misschien niet is, heeft een aseksueel wel degelijk emotionele behoeften. En dat botst soms."

Daar wordt dus aangegeven dat het wel een seksuele geaardheid is. Ik weet overigens niet hoe betrouwbaar Gezondheidsnet doorgaans is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar wij kunnen bij polls niet zien wie wat gestemd heeft, geloof ik. Ik weet niet of @SanneBanne dit wel kan omdat ze extra rechten heeft vanwege de tripreports. Ik hoef het in ieder geval ook niet perse te zien, het is niet dat dat van belang is voor ons mod-zijn. :)

Ik ben hetero. Heb een tijdje getwijfeld of ik niet toch ook in bepaalde mate aseksueel ben. Ik ervaar spontaan amper libido en vind seks eigenlijk gewoon nogal overrated als ik eerlijk ben. :’) Heb nooit zo goed begrepen waarom er zo’n poeha rondomheen wordt gemaakt.

Maar nee, aseksualiteit is het toch ook niet gebleken, want ik kan de intimiteit van seks en het fijne cosy ‘samen’-gevoel wat erbij komt kijken toch echt wel waarderen, ik zou dan ook zeker geen relatie willen zonder dat stuk. Het is toch iets bijzonders wat je deelt. Ook hou ik de mogelijkheid in mijn achterhoofd dat ik de ‘(se)X-factor’ van het hele gebeuren nog niet heb kunnen ontdekken omdat ik gewoon nog nooit een écht fijne hechte liefdesrelatie heb gehad. Ik ben inmiddels bijna 32 en een wild seksbeest zal ik waarschijnlijk niet meer worden, lol, maar ik heb nog geen deuren gesloten en geloof dat er voor mij nog veel te ervaren en ontdekken valt.

Ik geloof niet zozeer in hokjes, meer in schalen. De één is meer/minder hetero of gay dan de ander; zo kun je ook een schaal in gedachten nemen met aan de linkerkant ‘nymfomaan’ en aan de rechterkant ‘aseksueel’ en iedereen heeft zo zijn eigen plekje op dat soort schalen, links, linksmidden, midden, middenrechts, rechts, etc. Het lijkt de politiek wel. :tongueout:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Biseksueel. Ben in het algemeen gesproken experimenteel aangelegd alhoewel het er misschien ook niet zoveel mee van doen heeft. was eerder aangetrokken tot mannen dan ik het eigenlijk aan mezelf wilde toegeven als puber zijnde. Wel vroeg seksueel actief- Was als kleuter al aan het flikflooien met mijn nichtje van dezelfde leeftijd en op 11 jarige leeftijd met vriendje in omkleedhokje bij schoolzwemmen haha terwijl het een publiek geheim was bij ons in de klas dat we samen in zo'n hokje zaten :tearsofjoy: . Verder eerste daadwerkelijke seksuele contacten met vrouwen en pas op 23 jarige leeftijd daadwerkelijk seks met mannen. Tegenwoordig is het 50/50. Ik kan van beide seksen (om het even simpel te houden hou ik het even bij man/vrouw, sorry!) genieten- seks met mannen is directer en dierlijker over het algemeen terwijl ik met vrouwen ook heerlijk in haar armen in slaap kan vallen. Met mannen moet ik daar echt niet aan denken. Heb ook alleen relaties met vrouwen en nooit met mannen omdat het mij totaal niet aantrekt. Seks dus wel allemaal prima. Ben overigens totaal high energy wat sex betreft (of gewoon oversekst zoals dat heet) en moet gewoon regelmatig sex hebben.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rayyar zei:
Wel vroeg seksueel actief- Was als kleuter al aan het flikflooien met mijn nichtje van dezelfde leeftijd en op 11 jarige leeftijd met vriendje in omkleedhokje bij schoolzwemmen haha terwijl het een publiek geheim was bij ons in de klas dat we samen in zo'n hokje zaten :tearsofjoy: .
Klik om te vergroten...
Dit soort dingen passen wel bij een normale seksuele ontwikkeling hoor! :wink: Vaker ontdekken kleuters dat het wel interessant voelt tussen hun benen. Leidt tot leuke gesprekken in de kinderopvang met ouders haha.

Roze olifant zei:
Ook hou ik de mogelijkheid in mijn achterhoofd dat ik de ‘(se)X-factor’ van het hele gebeuren nog niet heb kunnen ontdekken omdat ik gewoon nog nooit een écht fijne hechte liefdesrelatie heb gehad. Ik ben inmiddels bijna 32 en een wild seksbeest zal ik waarschijnlijk niet meer worden, lol, maar ik heb nog geen deuren gesloten en geloof dat er voor mij nog veel te ervaren en ontdekken valt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat omstandigheden ook wel gewoon een belangrijke factor is. Ik hoor bijv. ook van mensen die seksueel misbruikt zijn dat zij eigenlijk nog weinig over hun geaardheid of seksualiteit kunnen zeggen, omdat het zo vertekend is door het trauma.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik sluit me volledig aan bij @Spacey Ostrich

Zelf ben ik niet echt een fan can Contrapoints aangezien ze soms echt super cringy kan zijn imo, maar inhoudelijk zijn de videos wel erg goed.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zie mezelf als biseksueel. Ik val niet op geslacht maar op karakter en aantrekkingskracht. Vrouwen hebben een hogere potentie om heel mooi te zijn. Door de kleding die bepaalde delen van het lichaam accentueren bijvoorbeeld. Een man kan dat toch minder doen. Lingerie bij een man vind ik zelf niet aantrekkelijk, maar bij een vrouw juist heel erg. Ik heb wel voorkeuren als het op mijn seks leven aankomt en een man past dan vaak wat beter in het plaatje. Ik zoek eerder een bepaald type persoon. Iemand kan heel knap zijn maar als het karakter niet aantrekkelijk is dan houd het op. Ik kan die persoon dan wel aardig vinden, met niet aantrekkelijk karakter bedoel ik niet dat die persoon niet leuk is in de omgang. Ik vind bepaalde type karakters seksueel aantrekkelijk. Met een vrouw zou ik niet de soort seks willen die ik met een man wel zou willen.

Ik las laatst een artikel waarin werd beschreven dat bi mensen er eigenlijk het minste om geven. Ze hoeven niet uit de kast te komen, ze hechten weinig waarde aan het feit dat ze bi zijn. Ze zijn bi en daar houd de gedachte op. Ik voel me als bi groep ook niet onderdrukt ofzo. Ik zie dan ook totaal het nut niet van in om te zeggen tegen mijn vrienden dat ik bi ben. Of mijn vrienden dat nu wel of niet weten maakt niet uit voor mijn identiteit. Mijn identiteit is hoe ik mezelf zie, ervaar en voel. Niet hoe andere dat doen. Ik hoef de erkenning van andere niet te hebben omdat ik de erkenning van en voor mezelf heb.
Tegen mijn vrienden zeggen dat ik bi ben staat voor mij gelijk aan tegen ze zeggen dat ik een vrouw ben. Of dat ik graag stamppot eet, of dat ik van honden houd. Het is zo, zo ben ik, het is niet iets waar ik trots op ben of waar ik van baal. Het is geen overwinning om ervoor uit te komen.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan ben ik dus gewoon hetero, ik had het even vlug gelezen.
"Geen behoefte aan seks"

Niet wetende dat dit al je hele leven zo zou moeten zijn.
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben duidelijk hetero. Ik heb er niets op tegen een andere man naakt te zien, ik vermoed dat ik het zelfs niet erg zou vinden om samen met een andere man seks te hebben met een vrouw. Ik zou dan alleen geen verdwaalde handen willen voelen.

Ergens heb ik wel een fascinatie voor T-girls, maar dan gaat het me vooral om de zeldzaamheid hiervan en de mogelijkheden om samen een vrouw te verwennen. De aanwezige penis zou ik dan zelf niets mee doen, ik zou dan enkel alleen geven, niet ontvangen. Maar goed, dat is alleen maar een fascinatie in mijn hoofd, goed kans dat in het echt ik het niets zou vinden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rebell zei:
Ik ben gek op vrouwen.
Wat kunnen vrouwen mooi zijn.
Ik kan ook niet goed zien waarom vrouwen een bepaalde man wel of niet mooi vinden.
Ik ben helemaal gek op alles wat vrouwelijkheid met zich mee brengt. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ik vind het altijd bijzonder dat mannen niet goed kunnen/willen/durven aangeven wat ze van het uiterlijk van andere mannen vinden. Voor vrouwen staat iemand mooi vinden of niet volgens mij veel meer los van geaardheid. Ik ben voor zover ik weet volledig hetero, maar ik vind vrouwen over het algemeen veel vaker mooi dan mannen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4748495051...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."