Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMannelijke onzekerheid: een schijnbaar onbespreekbaar onderwerp

Mannelijke onzekerheid: een schijnbaar onbespreekbaar onderwerp

106 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
alles gaat voorbij zei:
En waar komen die dames dan?
Klik om te vergroten...
Wanneer je dat niet weet dan is het waarschijnlijk niet bij jou

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#2
moeilijk onderwerp.. heb zelf autisme en adhd.
Erom veel gepest geweest in school dat ik pas een vriendin had op 26 jaar.
Im heb het nooit begrepen dat versieren en zal het waarschijnlijk nooit begrijpen.


Ik snap er echt niets van ... totaal niets šŸ˜€
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik denk juist dat er best concrete dingen zijn die je kunt doen om wat beter uit de bus te komen. Dat betekent niet dat je moet proberen iemand anders te zijn. Sterker nog, de meeste vrouwen hebben dat meteen door en het is een enorme afknapper. Uiteraard vindt niet iedereen precies hetzelfde leuk of aantrekkelijk. Maar er zijn wel grote lijnen te trekken in wat leuk/aantrekkelijk/interessant gevonden wordt. En ik denk dat we zo'n gesprek over gewenst gedrag hard nodig hebben.
Klik om te vergroten...
Een beeldend voorbeeld om het wat beter uit te leggen:

Stel je houdt heel erg van vissen. Je kunt dan natuurlijk op Tinder een foto zetten met de grootste karper die je hebt gevangen, met de houding van 'ja dit is wie ik ben dus dan moet een potentiƫle match dat maar leuk vinden'. Maar de kans is groot dat veel vrouwen die karperfoto juist niet zo leuk vinden. Dat betekent niet dat ze nooit interesse zullen hebben in iemand die houdt van karpervissen. Het betekent slechts dat je in het begin misschien beter niet zoveel nadruk kunt leggen op je grootste passie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik denk juist dat er best concrete dingen zijn die je kunt doen om wat beter uit de bus te komen. Dat betekent niet dat je moet proberen iemand anders te zijn. Sterker nog, de meeste vrouwen hebben dat meteen door en het is een enorme afknapper. Uiteraard vindt niet iedereen precies hetzelfde leuk of aantrekkelijk. Maar er zijn wel grote lijnen te trekken in wat leuk/aantrekkelijk/interessant gevonden wordt. En ik denk dat we zo'n gesprek over gewenst gedrag hard nodig hebben.
Klik om te vergroten...
Tsja, maar dan nog. Wat is aantrekkelijk? Ik vond de kraaienpootjes van een tien jaar oudere studiegenote heel leuk. En het verlegen gedrag van een fella op een meeting. Dus tsja... zo persoonlijk. En waar ik dan moeite mee heb is dat het toch wat veel in een bepaald stramien wordt gegoten dat dan als beter wordt bestempeld. Ik houd juist zo van die kleine eigenaardigheden die vaak als imperfect worden gezien in een maatschappij waar alles maar zelfverzekerd en rimpelloos hoort te zijn voor de meerderheid ofzo.

Maar er valt vast wel wat zinnigers over te zeggen dan mijn toch stiekem ook generaliserende geraaskal :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Tsja, maar dan nog. Wat is aantrekkelijk? Ik vond de kraaienpootjes van een tien jaar oudere studiegenote heel leuk. En het verlegen gedrag van een fella op een meeting. Dus tsja... zo persoonlijk. En waar ik dan moeite mee heb is dat het toch wat veel in een bepaald stramien wordt gegoten dat dan als beter wordt bestempeld. Ik houd juist zo van die kleine eigenaardigheden die vaak als imperfect worden gezien in een maatschappij waar alles maar zelfverzekerd en rimpelloos hoort te zijn voor de meerderheid ofzo.
Klik om te vergroten...
Dat siert je. Maar dat was ook onderdeel van mijn punt. Dat er voor mannen niet zoveel ruimte is om krenkbaar te zijn :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Dat siert je. Maar dat was ook onderdeel van mijn punt. Dat er voor mannen niet zoveel ruimte is om krenkbaar te zijn :wink:
Klik om te vergroten...
Ach, als dat zo is zit je bij het verkeerde gezelschap joh.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ik denk juist dat er best concrete dingen zijn die je kunt doen om wat beter uit de bus te komen
Klik om te vergroten...

Normale lichaamsverzorging is een belangrijke denk ik.
Dus een stoppelbaard kan best, maar dan wel bijgewerkt.
Of gewoon een net t-shirt en broek en schoenen, ipv vieze schoenen of losse zolen.

Het vrouwenoog wilt ook wat.
En dan denk ik niet aan de patser looks, maar aan gewoon normaal jezelf verzorgen.
Dus een lekker geurtje ipv een zweetlucht, een mond die fris ruikt ipv de shoarma van gisteravond etc. En misschien een lik gezichtscreme ipv gortdroge wangen
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Normale lichaamsverzorging is een belangrijke denk ik.
Dus een stoppelbaard kan best, maar dan wel bijgewerkt.
Of gewoon een net t-shirt en broek en schoenen, ipv vieze schoenen of losse zolen.

Het vrouwenoog wilt ook wat.
En dan denk ik niet aan de patser looks, maar aan gewoon normaal jezelf verzorgen.
Dus een lekker geurtje ipv een zweetlucht, een mond die fris ruikt ipv de shoarma van gisteravond etc. En misschien een lik gezichtscreme ipv gortdroge wangen
Klik om te vergroten...

Vervolgens gaat ze er met een ongewassen schrijver vandoor...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Een beeldend voorbeeld om het wat beter uit te leggen:

Stel je houdt heel erg van vissen. Je kunt dan natuurlijk op Tinder een foto zetten met de grootste karper die je hebt gevangen, met de houding van 'ja dit is wie ik ben dus dan moet een potentiƫle match dat maar leuk vinden'. Maar de kans is groot dat veel vrouwen die karperfoto juist niet zo leuk vinden. Dat betekent niet dat ze nooit interesse zullen hebben in iemand die houdt van karpervissen. Het betekent slechts dat je in het begin misschien beter niet zoveel nadruk kunt leggen op je grootste passie.
Klik om te vergroten...

Je weet 't niet :) Stel je houdt het verborgen en je sma-tje in spƩ is overtuigd veganist dierenlover.

Kan het te maken hebben met de gewoonte van een grote groep mensen om elkaar een highlight reel van hun leven
voor te houden via Facebook? De overtuiging dat alles maar mooi en goed moet gaan? En groter en sterker dan de buurman? En
kijk mij eens? En de Instagram-boyfriend die met een camera achter z'n meissie aan hobbelt om 'r op z'n voordeligst vast te leggen
op het strand?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Je weet 't niet :) Stel je houdt het verborgen en je sma-tje in spƩ is overtuigd veganist dierenlover.
Klik om te vergroten...
Ik zeg dus niet dat je het verborgen moet houden!

Flirten draait heel erg om het doseren van wat je vertelt, op welk moment, en op welke manier. Juist door een beetje speels een klein tipje van de sluier te lichten, en dan weer doorgaan op een ander onderwerp, daar kan je spanning mee creƫren. En dat is dus iets wat potentieel aantrekkelijk is. Aantrekkelijk is niet een uur lang praten over het aas wat je gebruikt om karpers te vangen.
_shikantaza zei:
Kan het te maken hebben met de gewoonte van een grote groep mensen om elkaar een highlight reel van hun leven
voor te houden via Facebook? De overtuiging dat alles maar mooi en goed moet gaan? En groter en sterker dan de buurman? En
kijk mij eens? En de Instagram-boyfriend die met een camera achter z'n meissie aan hobbelt om 'r op z'n voordeligst vast te leggen
op het strand?
Klik om te vergroten...
Onderdeel van de dynamiek is inderdaad mannen die dienen op te scheppen over hun veroveringen tegenover vrienden. Er zit een sterk cultureel minderwaardigheidsgevoel aan mannen die niet zo goed zijn in versieren. Ik weet niet of dat nou per se te relateren is aan sociale media.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik zeg dus niet dat je het verborgen moet houden!

Flirten draait heel erg om het doseren van wat je vertelt, op welk moment, en op welke manier. Juist door een beetje speels een klein tipje van de sluier te lichten, en dan weer doorgaan op een ander onderwerp, daar kan je spanning mee creƫren.
Klik om te vergroten...

Leuke skill om te hebben inderdaad.

Neo-Shulginist zei:
En dat is dus iets wat potentieel aantrekkelijk is. Aantrekkelijk is niet een uur lang praten over het aas wat je gebruikt om karpers te vangen.
Klik om te vergroten...
Boerenverstand šŸ™
Neo-Shulginist zei:
Onderdeel van de dynamiek is inderdaad mannen die dienen op te scheppen over hun veroveringen tegenover vrienden. Er zit een sterk cultureel minderwaardigheidsgevoel aan mannen die niet zo goed zijn in versieren. Ik weet niet of dat nou per se te relateren is aan sociale media.
Klik om te vergroten...
Hoe het ook zij, ik kies m'n eigen weg wel.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Interessant onderwerp.
Hier heb je helaas wel gelijk in. Door mijn werkverleden kamp ik ook met veel onzekerheden in het leven. Zeg ik dit tegen lotgenoten wordt dat begrepen.
Zeg ik dit op een verjaardag dan ben je inderdaad al gauw het speel slijm uit een potje. Zwak en een makkelijke prooi. Even zwart wit gezegd dan.
Klik om te vergroten...

Zou je niet je kennissenkring een beetje verleggen? De (ex-)militairen die ik ontmoet zijn tot nu toe machtig mooie en fijne mensen geweest.

Anderen langs de meetlat leggen op verjaardagen is zelf een teken van onzekerheid.

En saaie verjaardagen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Neo-Shulginist zei:
Want hoe kan je precies zelfverzekerd zijn en initiatief tonen, maar dan op een leuke manier die geen grenzen overschrijdt? Volgens mij is dat de hamvraag.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Ik heb het idee dat dit mij vrij goed af gaat. Ik probeer nooit direct mijn intenties op tafel te leggen, nooit iemand ongewenst aanraken, nooit een vrouw benaderen met wie je geen oog contact hebt. Vaak heb ik voorafgaand aan iemand aan spreken ook geen intenties om iemand te versieren. Pas tijdens een gesprek kom ik erachter of ik diegene wel echt aantrekkelijk vind.

Feit is wel dat ik vaak word benaderd/versierd door vrouwen dus bovenstaande kan een vertroebelt beeld schetsen.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Feit is wel dat ik vaak word benaderd/versierd door vrouwen dus bovenstaande kan een vertroebelt beeld schetsen.
Klik om te vergroten...
Ja hoor, de vrouwen vallen bij bosjes voor Fredkroket.

Vertel, hoe gaat dat dan, waar gebeurd dat en wat zeggen ze dan?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
alles gaat voorbij zei:
Ja hoor, de vrouwen vallen bij bosjes voor Fredkroket.

Vertel, hoe gaat dat dan, waar gebeurd dat en wat zeggen ze dan?
Klik om te vergroten...
1 patatas met mayo aub
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
1 patatas met mayo aub
Klik om te vergroten...
Vergeet de XXL frikandel niet
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
alles gaat voorbij zei:
Ja hoor, de vrouwen vallen bij bosjes voor Fredkroket.

Vertel, hoe gaat dat dan, waar gebeurd dat en wat zeggen ze dan?
Klik om te vergroten...
Zeg Fred kom eens in mijn frituurtje? šŸ˜‚
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Ik heb het idee dat dit mij vrij goed af gaat. Ik probeer nooit direct mijn intenties op tafel te leggen, nooit iemand ongewenst aanraken, nooit een vrouw benaderen met wie je geen oog contact hebt. Vaak heb ik voorafgaand aan iemand aan spreken ook geen intenties om iemand te versieren. Pas tijdens een gesprek kom ik erachter of ik diegene wel echt aantrekkelijk vind.

Feit is wel dat ik vaak word benaderd/versierd door vrouwen dus bovenstaande kan een vertroebelt beeld schetsen.
Klik om te vergroten...
De tip die ik veel tegenkom is om juist wel open te zijn over je intenties. Inderdaad niet meteen, maar ook zeker niet te lang wachten!

Je intentie tonen is ook niet zeggen: "hoi ik vind je lekker, wil je neuken?", maar eerder zoiets als "hee ik vind eerlijk gezegd dat je echt een leuke sfeer meebrengt!"

Deze video legt dat nog iets verder uit:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Haha wel leuk dat hier zich weer precies 0,0 vrouwen mengen… Dus ik kom me wel weer ffkes bemoeien😜

Als eerste:
Er is toch juist HEEL veel te doen in de media rondom dit onderwerp? Ik kan me wat NPO reclames herinneren waarvan mijn ogen tot in mijn achterhoofd doorrolde…
www.bnnvara.nl

Wat vraagt de moderne tijd van De Man? - BNNVARA

<p>Wat vraagt de moderne tijd van De Man? Vier vrienden van rond de veertig worstelen met die vraag in de nieuwe serie ā€˜Haantjes’. Vanavond schuiven hoofdrolspelers Waldemar Torenstra en Benja Bruijning bij ons aan. </p>
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl
www.vpro.nl

2Doc: Man Made - 2doc

In 2Doc: Man Made onderzoekt Sunny Bergman wat de maatschappelijke ideeƫn over mannelijkheid zijn. Wat wordt nou gezien als typisch mannelijk en in welke stereotypen uit zich dat? En hebben mannen onder deze ideeƫn te lijden?
www.vpro.nl www.vpro.nl
npo.nl

Mannen in het wild | NPO Start

Bert van Leeuwen neemt zes mannen mee op een avontuurlijke en inhoudelijke reis naar een bergtop in Italiƫ. Deze mannen hebben ƩƩn ding gemeen: ze willen dat er iets gaat veranderen in hun leven. Ze gaan op zoek naar de antwoorden op de vragen die hen dwarszitten. Dat kunnen grote...
npo.nl npo.nl

Deze feminist zoekt uit wat mannelijkheid betekent

Jens van Tricht is een feminist die zich met zijn organisatie Emancipator richt op de vraag wat mannelijkheid vandaag de dag betekent. Jens heeft een missie: hij wil mannen laten inzien dat als vrouwen emanciperen mannen daar ook aan kunnen meedoen.
npo.nl npo.nl
Zelfs gisteren nog: https://npo.nl/cultuur/bekijken-bezoeken-beleven/mannelijkheid-onder-de-loep
En dat is alleen nog tv…

Ik kan er best inkomen dat dit als een struggle wordt ervaren. Maar dat het onbespreekbaar is? Of te weinig aandacht krijgt? Nee… Dat niet bepaald.

Neo-Shulginist zei:
Als man word je geacht om zelfverzekerd te zijn en initiatief te tonen.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Er staat veel druk op mannen om te 'scoren'. Je moet willen verovereren (of je daar nou zelf zin in hebt of niet).
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Mannen worden geselecteerd op basis van zelfverzekerdheid en initiatief tonen.
Klik om te vergroten...
Hoezo denk je dit… Is dit echt gebaseerd op onderzoek of gewoon op basis van jouw ervaringen en die van mensen om je heen?

Want mijn ervaring is JUIST tegenovergesteld aan wat je hier omschrijft. Ik en mijn vriendinnen hebben dan ook vrijwel allemaal een relatie met mannen die in de traditionele genderrole verdeling waarschijnlijk als minder mannelijk zouden worden gekenmerkt. Wij hebben ze daarentegen niet gekozen ā€œomdat ze minder mannelijk zijnā€. Ik vind ze heel mannelijk, maar het zijn vooral LEUKE mannen. Daarom ook mijn eerste vragen:
- Waarom koppelen we zelfverzekerdheid aan mannelijkheid?
- Dat zou ook betekenen dat vrouwen vooral niet zelfverzekerd zouden moeten zijn… kan me niet voorstellen dat iedereen in dit topic nou zo aangetrokken is tot super submissive vrouwen. Maar ik kan het fout hebben?
- Wat betekent zelfverzekerdheid sowieso? En kun je dat als man alleen halen uit hoe je je verhoudt tot vrouwen? Lijkt me NOGAL een beperkte visie op zelfverzekerdheid.

Neo-Shulginist zei:
En dat zijn eigenschappen die al snel tegengesteld staan aan empathisch luisteren en consent vragen.
Klik om te vergroten...
Is dat zo ja…? Sluit een beetje aan op mijn laatste vraag hierboven.
Als je comfortabel bent in jouw rol als ā€œlieve, zorgzame, respectvolle manā€, dan ben je net zo goed zelfverzekerd. En voor mij, en de meeste vrouwen uit mijn omgeving, is dat ook de zelfverzekerdheid die ik aantrekkelijk vind. Ik knap ook hƩƩl snel af op cocky ā€œik kan jou wel krijgenā€ types en eerlijk gezegd, heb ik ze altijd meteen door. ā€œNiet zelfverzekerd zijnā€ =/= ā€œempathisch luisteren en consent vragenā€, maar eerder ā€œniet geloven in wie en wat je bent en dat kunnen uitdragenā€, ofzo. Je kan heel zelfverzekerd om consent vragen. Sterker nog, volgens mij kan je dat niet doen zonder zelfverzekerdheid. En het overschreiden van iemands consent is in mijn ogen juist iets dat mannen doen die eigenlijk heel onzeker zijn en zich daarin geen houding kunnen geven. Volgens mij is dat ook een beetje waar je op doelde met ā€œde vraag waarom mannen zovaak seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonenā€. Daarop aansluitend: ONZEKERHEID, of in elk geval durven twijfelen aan jezelf, is ook iets heel aantrekkelijks (vind ik). Zou het een goeie pick-up line zijn…? Nee denk het niet. Maar kwetsbaarheid durven tonen op een tweede of derde date is, volgens mij in elk geval, juist een heel belangrijke mooie eigenschap.

Neo-Shulginist zei:
Daarom hebben ze een man 'nodig' die initiatief neemt (op een leuke manier), zodat zij daarin op een natuurlijke manier in mee kunnen gaan en zich een beetje kunnen laten meeslepen. Dat maakt zelfverzekerdheid aantrekkelijk.
Klik om te vergroten...
Dus… wordt hiermee ook verondersteld dat vrouwen dat initiatief zelf niet kunnen of willen nemen…? En ook: door wie worden ze als slet gezien? Volgens mij in eerste instantie door diezelfde mannen voor wie we ons aantrekkelijk moeten maken. Dan gaat het daar toch als eerste fout? En dan kunnen we ons toch beter afvragen waarom we deze dubbele standaarden tov vrouwen hebben? Want als we van die standaarden afkomen, maakt het niet meer uit wie er initiatief neemt en hoeven mannen hier niet meer onzeker over te zijn…

Mijn ervaring is dat wanneer je als vrouw te initiĆ«rend bent, je juist als vrouw niet meer als aantrekkelijk wordt gezien. Te veel initiatief nemen zorgt er vooral voor dat mannen onzeker worden, omdat je ze in hun mannelijkheid aantast. Dus in die zin is er ook zeker een koppeling met waar jij het in je openingspost over hebt. Maar: hoezo wordt je daar als man onzeker van? Hoezo is het belangrijker om ā€œTHE big guyā€ te zijn, dan gewoon in te kunnen gaan op de avances van een vrouw en juist ZELFVERZEKERD te worden dat iemand interesse in je heeft? Doet me erg denken aan dit fragment:
Wat ik hiermee wil zeggen: Volgens mij is de hamvraag helemaal niet ā€œHoe kan je precies zelfverzekerd zijn en initiatief tonen, maar dan op een leuke manier die geen grenzen overschrijdt?ā€ Volgens mij is de hamvraag: hoe zien wij mannelijkheid en vrouwelijkheid, en past dat (nog) in de moderne samenleving? Welke eigenschappen schrijf JIJ sneller toe aan mannen/ vrouwen ? Hoe erg is het als jij of een vriend, een partner, een flirt, niet aan die door jouw toegewezen eigenschappen ā€œvoldoenā€?
Want onbewust hebben we in de samenleving nog best veel traditionele houdingen op dit gebied. Maar onze samenleving is helemaal niet meer ingericht op deze traditionele houdingen. DAT is waar die onzekerheid uit voort komt.

Neo-Shulginist zei:
Want hoe kan je precies zelfverzekerd zijn en initiatief tonen, maar dan op een leuke manier die geen grenzen overschrijdt? Volgens mij is dat de hamvraag.
Klik om te vergroten...
ā€œHey we staan al een tijdje leuk te praten en ik weet niet zeker of ik het goed intepreteer, maar ik zou wel een keer op date met je willen!ā€
ā€œHey trouwens, voor ik iets doe wat je niet waardeert: ik vind je super leuk/knap/grappig/etc. en zou je heel graag willen zoenen.ā€
ā€œVind je het kut als ik zo dichtbij kom staan?ā€
ā€œIk vind je HEEL aantrekkelijk dus ik wil graag wat te drinken voor je halen, maar als je er niet hetzelfde over denkt hoef ik daar niks voor terug!ā€

Het andersom doen is ook belangrijk:
ā€œIk wil graag een drankje voor je halen maar ik wil wel duidelijk maken dat ik daar verder niks mee bedoel.ā€
ā€œWe zijn al zo lang in gesprek, maar weet dat ik dat alleen doe omdat ik het een leuk gesprek vind en niet omdat ik met je wil slapenā€ —> vooral deze zou ik zelf ZO enorm waarderen.

Maar eigenlijk ook vooral wat Fred zegt: het is ook niet zo erg om eerst gewoon een gesprek aan te gaan en te kijken hoe dat vordert.

Kordie zei:
Ik denk dat onderwerp metoo meer gelijk getrokken moet worden.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Ja een beetje gechargeerd gezegd komt de metoo-beweging soms over als vrouwen die eisen dat ze alleen nog maar op leuke manieren benaderd willen worden door mannen die ze aantrekkelijk vinden, en de rest moet oprotten.
Klik om te vergroten...
… Hoe dan?
Volgens mij gaat me-too over dit en enkel dit: de verschrikkelijke hoeveelheid seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Er is ook aandacht voor grensoverschrijdend gedrag bij mannen. Maar zeker als het over seksueel grensoverschrijdend gedrag gaat, zijn vrouwen vaker slachtoffer en mannen vaker dader. Als er al iets geeist wordt, zou dat wel de veiligheid van vrouwen zijn. Maar volgens mij gaat dit helemaal niet over eisen die vrouwen zouden kunnen hebben, maar over aandacht vragen voor grensoverschrijdend gedrag.

De ā€œnot all menā€ beweging draait dat weer om met een focus op ā€œhoe moeten mannen zich dan bewegen in deze moderne tijdā€. Dan gaat het ineens over ā€œvrouwen willen dat we dit en dit zijn maar niet dat en zo doenā€. Maar volgens mij staan de discussies/ onderwerpen echt verder van elkaar dan jullie nu impliceren.

Neo-Shulginist zei:
Maar zo'n <_o-fip-hl>perspectief op mannen ontbreekt, want er zit al snel een oordeel vast aan waar je op de sociale mannelijkheidsladder staat als je op een bepaalde manier denkt of voelt.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik echt de grootst mogelijke onzin ooit.
Ik snap best dat dat beeld bestaat, want het woord ā€œfeminismeā€ alleen al impliceert dat het er vooral voor vrouwen is. Maar feminisme heeft het JUIST ook veel perspectieven op mannen mannelijkheid. Toxic masculinity, bijvoorbeeld, gaat helemaal niet enkel over schadelijk gedrag van mannen naar vrouwen toe, maar ook naar mannen zelf: Het gaat ook over geen hulp durven vragen bij mentale problemen waardoor mannen veel vaker zelfmoord plegen, om maar wat te noemen. Dus ik vraag me echt af waar je dit vandaan haalt… want als je je een heel klein beetje verdiept in het hedendaags feminisme zie je dat er juist er tegenwoordig veel aandacht voor is. Intersectionaliteit in de beweging is in de afgelopen decennia juist een heel belangrijk onderwerp (sommige oudere femisten vinden dat ook heel kut, zoals J.K. Rowlings, daar is veel om te doen geweest).

Dat niet alle vrouwen op de wereld deze feministische principes kennen of onderschrijven is zonder meer waar: Ook veel vrouwen zitten nog vast in de traditionele genderrolverdeling en -houding. Juist daarom is het goed het daar meer over te hebben, volgens mij.

_shikantaza zei:
Mooi onderwerp @Neo-Shulginist Maar uiteindelijk denk ik dat het wat te generaliserend is, en ben ik e van voertuigd dat iedereen die zichzelf is uiteindelijk iemand kan vinden die bij hem of haar past. Hoe onzeker of zelfverzekerd ook. Echtheid overwint uiteindelijk. Een meid die een superzelfverzekerde man wil komt bij mij niet aan haar trekken. Zo simpel is het. Dan heeft doen alsof ik dat wel ben ook helemaal geen zin. Misschien voor een one night stand maar dat past sowieso niet bij mij.
Klik om te vergroten...
Dit onderschrijf ik ook helemaal, heel eerlijk gezegd. Aantrekkingskracht is sowieso heel persoonlijk en ook nog eens super afhankelijk van de ā€œset en settingā€. Je kan alles perfect doen, maar als de persoon die je wil versieren een kutdag heeft kan het allemaal drie keer niks uitmaken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
alles gaat voorbij zei:
Ja hoor, de vrouwen vallen bij bosjes voor Fredkroket.

Vertel, hoe gaat dat dan, waar gebeurd dat en wat zeggen ze dan?
Klik om te vergroten...
Voorbeeld 1 in kroeg
v: Hoi, mag ik je feliciteren?
Fred: ja hoor maar met wat?
v: met je knapheid

Voorbeeld 2
Fred manoeuvreert door een drukke bar en passeert kleine vrouw. Fred doet moeite om vrouw niet te duwen.
V: jij mag mij wel aanraken hoor

Voorbeeld 3:
Fred is op date met een wonderschone dame. Dame vraagt na 20 minuten of ze mag blijven slapen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."