Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

Hulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

319 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan haar gewoon eruit zetten. Laat haar ouders haar lekker in huis nemen. Die hebben makkelijk praten zo te horen. En anders gewoon politie bellen, die zetten haar er zo uit.
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516
De Zandman
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kunt anders ook aangifte doen wegens huiselijk geweld door haar gedaan.
Dan wordt ze uit huis gezet.
Houd je ons op de hoogte voorzover als dat gaat?
Ik volg dit topic.....dit omdat ik ook ervaring heb op dit gebied
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ei-Salade zei:
Ik ben hoofdhuurder en daardoor heb ik de touwtjes in handen.
Klik om te vergroten...

Dat klopt inderdaad.

Ei-Salade zei:
Zij zeggen dat ze er alles aan doen om een nieuwe plek te vinden en willen dus tot die tijd dat ze hier blijft.
Klik om te vergroten...

Waarom vangen zij haar niet op?
Ik weet niet hoe ze er financieel bij zitten maar anders kunnen ze toch ook een chalet oid voor haar huren desnoods?

Ei-Salade zei:
Nu verteld schoonmoeder dat ze zogenaamd wèl medebewoner is omdat zij de helft betaald heeft al die tijd.
Dat slaat helemaal nergens op.
Klik om te vergroten...

Klopt niet.
Is wel bij een koophuis. Dan ben en blijf je samen eigenaar als je samen getekend hebt, ook al ben je dan al vertrokken.

Geen zorgen over meelezen.
Gewoon je verhaal hier blijven uiten. Je doet niks verkeerd.

OS: winteropvang is open in heel veel steden, daar kan ze altijd terecht. Met of zonder paspoort, met of zonder inschrijving.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Waarom vangen zij haar niet op?
Ik weet niet hoe ze er financieel bij zitten maar anders kunnen ze toch ook een chalet oid voor haar huren desnoods?
Klik om te vergroten...
Geld zat hebben ze.
Omdat zij ook niet willen dat ze er komt wonen.
Maar heb een plan a.s maandag en morgen even overleggen met een goede vriend ook over het geldbeheer wat schoonvader nu doet. Die vriend neemt dat over en smeden we een plan daarvoor.
Verder ga ik nu juridische stappen ondernemen en het hele morele gezeur afsluiten en verder met m'n leven.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
Geld zat hebben ze.
Omdat zij ook niet willen dat ze er komt wonen.
Klik om te vergroten...

En dat noemt zich dan ouders?
Hun eigen kind niet in huis willen nemen, dan wel een paar maand een huisje op een vakantiepark oid huren.
Zegt ook genoeg van hoe de boom is van de appel. Dus ook in deze maak je een verstandige keuze.

Ei-Salade zei:
Maar heb een plan a.s maandag en morgen even overleggen met een goede vriend ook over het geldbeheer wat schoonvader nu doet. Die vriend neemt dat over en smeden we een plan daarvoor.
Verder ga ik nu juridische stappen ondernemen en het hele morele gezeur afsluiten en verder met m'n leven.
Klik om te vergroten...

Perfect.
D
DametjeStepLid
01-01-2024, 00:00
#6
Super goed dat er nu een goede vriend bij is, het klinkt namelijk alsof haar ouders alles zullen doen om haar bij jou te houden. Ik vraag me af in hoeverre zij echt bezig zijn met het zoeken van een woning voor hun dochter.

Misschien even heel simpel gedacht, maar als jij hoofdhuurder bent is het dan niet zo simpel als 112 bellen en zeggen dat er iemand in je woning zit die niet weg wil? Huisvredebreuk is toch gewoon strafbaar?

Dit is natuurlijk wel een vrij extreme oplossing, je zou ook nog veilig thuis kunnen bellen misschien kunnen hun wel helpen op n wat schappelijkere oplossing ook al is dat niet wat ik zou prefereren op dit punt.

Sterkte 🌹
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Huisvredebreuk ontstaat als je TWEE keer zegt dat ze weg moet gaan. Lees: de woning moet verlaten.
Ik zou de politie erbij halen ter zake van huiselijk geweld. Dan moeten ze optreden en zal ze desnoods worden verwijderd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
De politie doet pas wat als er een strafbaar feit wordt gepleegd.
Bij huiselijk geweld m o e t e n ze optreden.
Dit om de openbare orde te handhaven en mogelijk gevaar te beteugelen.
Als jij belt en aangifte doet, dan treden ze wel degelijk op.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ei-Salade zei:
In principe kan ik alleen naar de rechter gaan om via de officiële weg het huis te laten verlaten.
Wat zijn regels toch raar in dit land.
De politie doet dit soort dingen dus niet
Klik om te vergroten...
Je kan haar ook gewoon een deadline geven. Zondag 15:00 alle spullen eruit. En daarna de sloten vervangen.

Spullen niet eruit zondag? Naar de stort of een opslag, die zij mag betalen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ei-Salade zei:
Geld dit ook voor budgetbeheer? Ik heb namelijk ook een Wajong sinds +/- 3 jaar.
Ik wil namelijk zeker geen bewind en al helemaal geen curator.
Klik om te vergroten...
ik heb geen idee
ik heb alleen bewind gehad en nu dan curatele (al is dat "nu al" sinds 1 jan 2019 al :P ....)
je kan het altijd navragen bij de gemeenten / uwv zelf
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ei-Salade zei:
Geld dit ook voor budgetbeheer? Ik heb namelijk ook een Wajong sinds +/- 3 jaar.
Ik wil namelijk zeker geen bewind en al helemaal geen curator.
Klik om te vergroten...

Ik zou even afwachten of je het bedrag wat nu binnenkomt het bedrag is wat blijft binnen komende jaren.
In verband met het herstelplan van het UWV tussen 2020 en 2024.
En als daar duidelijkheid over is pas dingen gaan navragen bij het UWV of gemeente aangaande je uitkering
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Ik zou even afwachten of je het bedrag wat nu binnenkomt het bedrag is wat blijft binnen komende jaren.
In verband met het herstelplan van het UWV tussen 2020 en 2024.
En als daar duidelijkheid over is pas dingen gaan navragen bij het UWV of gemeente aangaande je uitkering
Klik om te vergroten...
denk niet dat ze zomaar wajong uitkeringen gaan intrekken ik heb die van mijn gekregen tijdens corona periode toen werden alle keuringen (met arbo arts etc) telefonisch afgehandeld ivm IRL
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
denk niet dat ze zomaar wajong uitkeringen gaan intrekken ik heb die van mijn gekregen tijdens corona periode toen werden alle keuringen (met arbo arts etc) telefonisch afgehandeld ivm IRL
Klik om te vergroten...

Intrekken niet.
Maar bedrag kan wel wijzigen.
Zie https://drugsforum.nl/threads/groot-aantal-mensen-geraakt-door-uwv-rekeningfout.77457/#post-2029071 en google hits UWV
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Intrekken niet.
Maar bedrag kan wel wijzigen.
Zie https://drugsforum.nl/threads/groot-aantal-mensen-geraakt-door-uwv-rekeningfout.77457/#post-2029071 en google hits UWV
Klik om te vergroten...
oh bijzonder
geen idee hoe die wajong van elkaar verschillen ikzelf krijg dit
1734209970238.png
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Episode komt eraan.
Denk dat ik flink offline ga zijn komende tijd.
Groeten
D
DametjeStepLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey @Ei-Salade hoe gaat het met je? Alweer even geen update van je gehad en moest ineens aan je denken.
Ik hoop dat alles goed gaat met je, je kent mij/ons misschien niet persoonlijk maar weet dat er aan je gedacht wordt! 💕
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
Episode komt eraan
Klik om te vergroten...

Ook dan ben je welkom!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
DametjeStep zei:
Hey @Ei-Salade hoe gaat het met je?
Klik om te vergroten...

Ben ik ook benieuwd naar.
Hoop dat je de Kerst enigszins goed doorkomt @Ei-Salade
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#19
01-02 woon ik alleen mensen!!! Ben ik ervan af.
Bedankt voor alle steun en tips, toppers!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ei-Salade zei:
01-02 woon ik alleen mensen!!! Ben ik ervan af.
Bedankt voor alle steun en tips, toppers!
Klik om te vergroten...

Dat klinkt heel positief.
Hoe heb je het kunnen fixen?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."