Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums16, wat wel en wat niet?

16, wat wel en wat niet?

36 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#1
whiskey for teh winz0rz!1! :beer: <-whiskaaaaaaaaaaaaaaaaaaay
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
safari is lekker :grin:
maar idd, de slijterdinges mag je pas in vanaf je 18e dacht ik...
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de supermarkt bij AH bijv krijg je voorgemixte blikjes safari-jus,
en die zijn echt wel lekker hoor.
Die mag je met 16 gewoon kopen :beer:
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#4
mathijs zei:
Als ze het in de supermarkt hebben mag je het halen. Daar mogen ze geen drank voor boven de 18 verkopen. En ohja...drink het gewoon niet..is té vatzig.
Klik om te vergroten...

In de supermarkt hier in België hebben ze toch wel drank voor boven de 18 hoor, wodka zelfs.
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tuurlijk, hoe meer je drinkt hoe meer dronken je wordt.
Van wodka moet je niet zoveel drinken en je bent al dornekn :beer: :grin:
s
sarkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#6
hier in België
althans de regio waar ik in woon
mag je vanaf 16jaar alle dranken kopen
zowel sterke als minder sterke :wink:
redelijk handig dus :grin:
dus Safari mogen we ook kopen :sunglasses:
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drink gewoon bier.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
In de meeste winkels controleren ze daar toch niet echt op?
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee idd.
Gewoon hakken aan, en huppakkee. Niet zo bang zijn, als ze naar ID vragen en je hebt t niet, gaan ze écht niet de politie bellen maar wordt gewoon teruggestuurd de winkel in om dan wat anders te kopen, of gewoon niks.
Heb 't zelf op m'n 14e ook vaak genoeg meegemaakt, gebeurt geen reet.

Gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#10
Saivy zei:
In de meeste winkels controleren ze daar toch niet echt op?
Klik om te vergroten...

Idd :grin: Vaak zijn die meisjes in zon slijter bij een supermarkt of in de supermarkt zelf nog maar net 16 ofzo, dus als je er ouder uitziet dan zij krijg je het heus wel mee.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm bij mij deden ze er vroeger altijd best moeilijk over hoor. Moet je niet onderschatten...maar misschien dat ze bij meisjes wat minder streng controleren.
L
LapzwansLid
01-01-2024, 00:00
#12
je zou het misschien niet legaal mogen halen, maar ik zou het gewoon proberen, op mijn 14e liep ik ook welles de supermarkt in om bier te halen, en ik ben nu 17 en zit al een tyd lang vaak zat in verschillende shops, ik ben opzich redelijk lang en ben nog nooit om mijn id gevraagd, als ze het vragen, doe ik alsof ik em zoek, en zeg dat ik hem vergete ben, maarja ze hebbe hem nog nooit gevraagd :grin:
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#13
tuurlijk mag je in supermarkt alcohol kope
in belgie althans
tot 21% mag je vanaf zestien ga daarbove moet je 18 zijn
en what the heck 24 uur automate met wiskey zat ehd:d
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Grrl zei:
Goed, mijn vriendin is vorige week maandag 16 geworden.
Hoeraa! Ik daar in tegen ben pas 15 vanaf September ):
Maar goeddd.
Op je 16e mag je legal drank halen (ja, geen sterke drank),
vraagje, valt o.a. Safari daar ook onder? Vroegen we ons af..

In principe kom je daar zo achetr door naar de winkel te gaan
maar vond 't handig hier te posten :) hehe

xoxo
Klik om te vergroten...

Nee geen echte safari, alleen de neppe met minder alcohol
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#15
minn zei:
Drink gewoon bier.
Klik om te vergroten...
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#16
gatverredamme... safari is echt te vies voor woorden!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wel: De Rambo trilogy

Niet: Bi Bi Baby
S
Static SearchLid
01-01-2024, 00:00
#18
er is een leeftijd voor in belgie? ik heb er vroeger nooit een probleem mee gehad..

stuur me kleine zusje vn 6 achter fleske vodka :P
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#19
nou gewoon proberen weet zeker dat 1 van de 3 cassiere niet zal opletten, en als ze achterkomen moet je zegen dat je legitimatie niet bij hebt dan laat je die safari gewoon liggen
S
ScottieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lapzwans zei:
je zou het misschien niet legaal mogen halen, maar ik zou het gewoon proberen, op mijn 14e liep ik ook welles de supermarkt in om bier te halen, en ik ben nu 17 en zit al een tyd lang vaak zat in verschillende shops, ik ben opzich redelijk lang en ben nog nooit om mijn id gevraagd, als ze het vragen, doe ik alsof ik em zoek, en zeg dat ik hem vergete ben, maarja ze hebbe hem nog nooit gevraagd :grin:
Klik om te vergroten...
Haha ik heb het zelfde, als ze om je idee vragen gewoon heel zelfverzekerd laten zien ze hebben meestal geen zin om het uit te rekenen.

Safari hadden we laatst gehaald in de supermakrt tis niet eens zo vies, er is genoeg viezers, (blue curacou, petrivoksi ofzoiets :confused: , etc. ..)
En het is lekker met 7up/sprite

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."