"Ok hier komt 'ie dan! Lekker uitgebreid en met toelichting vanuit mijn opzicht en ervaringen, gewoon omdat het kan.
Commons:
Cafeïne, Alcohol, Nicotine, CBD, THC (Wiet, Hasj, Spacecake, BHO)
Smartshop/drogist/medics:
Guarana, Kratom, Kanna, LSA, Herbal XTC (Bionix), Paddo's, Salvia, N2O (Lachgas), DXM, Codeïne, Poppers, Methylphenidate (Ritalin), Dexamfetamine
Harddrugs:
XTC, MDMA, GHB, Cocaine, Speed, Ketamine, 2C-B
Research Chemicals:
Bk-2C-B, 2C-E, 2-DPMP (Desoxypipradrol), 2-FMA, 3-FEA, 3-FPM, 4-FMA, 4-FMPH, Ethylphenidate, Isopropylphenidate, N-Ethyl-Hexedrone, N-Ethyl-Pentedrone, Pentedrone, 3-MMC, Etizolam, 4F-PHP
Nootropics:
Noopept, NSI-189, Phenylpiracetam
Afgekickt van (zelf):
Nicotine (na 9 jaar dagelijks nooit meer, geen moeite mee)
THC (na 8 jaar dagelijks heel veel, nu nooit meer en geen moeite mee)
Cocaine (een hele tijd wekelijks, daarna gestopt en kan het nu heel af en toe een keer doen zonder moeite of dat het op moet, maar ik gebruik het zo goed als nooit meer)
Speed (na 3 jaar dagelijks hiermee gestopt, doe het sporadisch een keer op een feestje, maar de crash is muf)
Etizolam ("maar" 6 weken dagelijks, dit spul is heel smooth om lekker op te gaan slapen, maar heel sneaky en fuckt mentaal met je, voor mij geen benzos/thienos meer, en dit is het enige waar ik daawerkelijk zelfs afkickverschijnselen van had, buiten wat slechter slapen en levendig dromen voor een paar weken wat ik bij het afkicken van al het andere had)
Van al het bovenstaande zijn de enige blijvers:
Cafeine (de moeilijkste om mee te stoppen vind ik, maar ik ben er mee aan het stoppen)
2-FMA (dagelijks)
Alcohol ('s weekends alleen nog, eerder wel dagelijks een paar biertjes, maar hiermee geminderd)
Ketamine/MDMA/Speed (op feestjes, maar ik ga niet heel vaak naar feestjes)
Heel af en toe een keer spontaan iets anders zoals een 2C-B tripje, of een doos lachgas voor een avondje of 2, altijd leuk, maar dat blijft allemaal bij eens in de paar maanden
Warnings (buiten de bekende feiten van de drugs en het feit dat je altijd voorzichtig moet zijn, vooral met RC's):
Cocaine: Heel stiekem sluipt die er in, zeer onmerkbaar tot het al vrij laat is, maar dexamfetamine heeft mij destijds hiervan gered. (ik kan nu gerust een keer een halfje coke halen en hier meerdere dagen mee doen, terwijl ik vroeger meteen alles op moest maken, maar ik gebruik het eigenlijk nooit meer, ik ben een amfetamine-man)
2-DPMP: Hier lees je online alleen maar horror-stories van, maar dat zijn 99% domme gebruikers naar mijn mening. Mensen die dit kopen en verwachten hier hard op te gaan en maar bijpakken, of meteen een lijn pakken en daarna op gaan zoeken wat het eigenlijk is, en vervolgens 5 dagen in een hel zitten, nou dat is toch je eigen schuld. Als je hier zorgvulig mee omgaat, is dit een van de meest cleane functionele stimulanten die er is (op 2-FMA na vind ik). Als je 2mg vroeg in de ochtend pakt, en HOOGUIT rond etenstijd nog 2mg, dan kun je dit dagelijks doen (maar is niet aan te raden) en nog slapen om 0:00 (zonder hulpmiddelen), maar je moet echt wel een paar dagen stoppen om het helemaal uit je bloed te krijgen. (als je dit 's avonds nog bijpakt en de volgende dag weer, bouwt het zich op). Je gaat hier dus nooit echt hard van, puur cleane stimulatie. Als je dit dus doet, gebruik het dan bijv. doordeweeks om je schoolproject af te maken, en dan niet in het weekend, om weer zo goed als back to baseline te zijn. Eten is ook geen probleem hier op.
Bk-2C-B: Deze ABSOLUUT NIET SNUIVEN, niet zo zeer dat het corrosief is, maar ik heb nog nooit zo lang bijna jankend op de bank gezeten. Ik ben een ervaren snuiver, van de meest gore Speed tot Ethylphenidate of andere dingen, doet me niks. Zelfs 2C-E wil je nog liever in je neus hebben dan deze jongen. Als je dit snuift, valt het de eerste minuut wel mee, maar daarna krijg je een soort brandend gevoel in je huig, en die wordt iedere keer bij het uitademen versterkt, een beetje net als bij sambal in de mond. En dit duurt echt drie kwartier voordat het weg is, het lijkt wel alsof het aan je huig vastgeplakt zit (bij het snuiven van een lage dosis van 45mg was dit!!). Oraal was dit spul wel lekker, niks aan de hand, geen klachten op de maag.
Ethylphenidate: Corrosief voor de neus, geloof me, ik heb veel in mijn neus gehad, maar hiervan gaat je neus kapot! Verder is het wel lekker rushy stimulantje, maar dit wil je ALS je het een keer snuift (tuurlijk een avondje kan niet echt kwaad), doe dat niet dagenlang achter elkaar.
Cathinones in het algemeen: Ik heb er enkele geprobeerd, maar buiten NEH/NEP/Pentedrone vind ik de rest allemaal zwaar op de borst (drukkend gevoel bij de meeste) en voel ik mij niet optimaal lekker, dus ik hoef daar niet nog meer van te proberen. Ik vertrouw dat niet helemaal, voelt gewoon niet goed aan voor je lichaam. Van de cathinones die ik geprobeerd heb, heb ik de gram die ik besteld heb de meeste weggegooid in plaats van opgemaakt.
To do's (om het af te maken):
2-FEA (binnenkort, vooral omdat ik een 2-FMA fan ben, en alle amfetamines wel goed vallen, ben ik hier wel benieuwd naar)
3-FA/3-FMP (maar die is heel moeilijk tot niet aan te komen volgens mij)
4-FA/4-FMP (helaas deze variant nooit gehad en nu verboden, maar wil toch eigenlijk wel een keer weten wat de hype hiervan was, en amfetamines liggen me wel)
2-FDCK (tot nu altijd meteen uitverkocht, daarom nog niet kunnen proberen)
3-MeO-PCP/3-MeO-PCE (misschien binnenkort, ik denk de PCP variant, aangezien die minder manisch/dark is)
LSD (ooit, geen haast mee, maar gaat zeker een keer op een goed moment gebeuren)
LSD microdosing (wil dit toch wel eens proberen na wat interessante verhalen gelezen te hebben over microdosing)
Heel misschien ooit DOC of variant.
Heel misschien ooit DMT of variant.
Cheers!"
In: Wat voor drugs heb je ooit gebruikt?
1-1-2024