Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums16, wat wel en wat niet?

16, wat wel en wat niet?

36 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
In de meeste winkels controleren ze daar toch niet echt op?
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee idd.
Gewoon hakken aan, en huppakkee. Niet zo bang zijn, als ze naar ID vragen en je hebt t niet, gaan ze écht niet de politie bellen maar wordt gewoon teruggestuurd de winkel in om dan wat anders te kopen, of gewoon niks.
Heb 't zelf op m'n 14e ook vaak genoeg meegemaakt, gebeurt geen reet.

Gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#3
Saivy zei:
In de meeste winkels controleren ze daar toch niet echt op?
Klik om te vergroten...

Idd :grin: Vaak zijn die meisjes in zon slijter bij een supermarkt of in de supermarkt zelf nog maar net 16 ofzo, dus als je er ouder uitziet dan zij krijg je het heus wel mee.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm bij mij deden ze er vroeger altijd best moeilijk over hoor. Moet je niet onderschatten...maar misschien dat ze bij meisjes wat minder streng controleren.
L
LapzwansLid
01-01-2024, 00:00
#5
je zou het misschien niet legaal mogen halen, maar ik zou het gewoon proberen, op mijn 14e liep ik ook welles de supermarkt in om bier te halen, en ik ben nu 17 en zit al een tyd lang vaak zat in verschillende shops, ik ben opzich redelijk lang en ben nog nooit om mijn id gevraagd, als ze het vragen, doe ik alsof ik em zoek, en zeg dat ik hem vergete ben, maarja ze hebbe hem nog nooit gevraagd :grin:
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#6
tuurlijk mag je in supermarkt alcohol kope
in belgie althans
tot 21% mag je vanaf zestien ga daarbove moet je 18 zijn
en what the heck 24 uur automate met wiskey zat ehd:d
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Grrl zei:
Goed, mijn vriendin is vorige week maandag 16 geworden.
Hoeraa! Ik daar in tegen ben pas 15 vanaf September ):
Maar goeddd.
Op je 16e mag je legal drank halen (ja, geen sterke drank),
vraagje, valt o.a. Safari daar ook onder? Vroegen we ons af..

In principe kom je daar zo achetr door naar de winkel te gaan
maar vond 't handig hier te posten :) hehe

xoxo
Klik om te vergroten...

Nee geen echte safari, alleen de neppe met minder alcohol
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#8
minn zei:
Drink gewoon bier.
Klik om te vergroten...
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
gatverredamme... safari is echt te vies voor woorden!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wel: De Rambo trilogy

Niet: Bi Bi Baby
S
Static SearchLid
01-01-2024, 00:00
#11
er is een leeftijd voor in belgie? ik heb er vroeger nooit een probleem mee gehad..

stuur me kleine zusje vn 6 achter fleske vodka :P
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#12
nou gewoon proberen weet zeker dat 1 van de 3 cassiere niet zal opletten, en als ze achterkomen moet je zegen dat je legitimatie niet bij hebt dan laat je die safari gewoon liggen
S
ScottieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lapzwans zei:
je zou het misschien niet legaal mogen halen, maar ik zou het gewoon proberen, op mijn 14e liep ik ook welles de supermarkt in om bier te halen, en ik ben nu 17 en zit al een tyd lang vaak zat in verschillende shops, ik ben opzich redelijk lang en ben nog nooit om mijn id gevraagd, als ze het vragen, doe ik alsof ik em zoek, en zeg dat ik hem vergete ben, maarja ze hebbe hem nog nooit gevraagd :grin:
Klik om te vergroten...
Haha ik heb het zelfde, als ze om je idee vragen gewoon heel zelfverzekerd laten zien ze hebben meestal geen zin om het uit te rekenen.

Safari hadden we laatst gehaald in de supermakrt tis niet eens zo vies, er is genoeg viezers, (blue curacou, petrivoksi ofzoiets :confused: , etc. ..)
En het is lekker met 7up/sprite
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#14
tot 21% mah je
voor daarbove moet je 18 zijn zoals ik (19)
heb nu wat wiskey binne:d
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#15
yes man, over 2 maanden ben ik eindelijk 18, dan kan ik eindelijk eens een fles sterke drank aanraken, want zowiets durfde ik tot nu toe niet hoor, laat staan dat ik eraan kon raken, mss dat ik over een 50tal jaaren als ik wijs en oud genoeg ben ook eens wat andere dope ga doen :grin: :wave:
D
Dirkjan!Lid
01-01-2024, 00:00
#16
in nederland is
vanaf 16 mag je tot en met 15% alcohol kopen
vanaf 18 mag je alles kopen
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#17
flashkop zei:
yes man, over 2 maanden ben ik eindelijk 18, dan kan ik eindelijk eens een fles sterke drank aanraken, want zowiets durfde ik tot nu toe niet hoor, laat staan dat ik eraan kon raken, mss dat ik over een 50tal jaaren als ik wijs en oud genoeg ben ook eens wat andere dope ga doen :grin: :wave:
Klik om te vergroten...

grappig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."