Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrijden onder invloed

rijden onder invloed

68 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb mss nog maar 2 of 3 keer gereden als ek toch wel een beetje dronke was, maar dat zijn dan normaal wel kleine afstanden, als ek te dronken ben durf ik gewoon niet meer met men auto rijden.

En meestal als ek wegga met de auto is het wel met de intensie dat ek geen alcohol zal gebruiken :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er was in juni "iemand"(noem geen namen) die met 12 bier in zijn auto wilde gaan, die waggelde als een gans naar de parkeerplaats en liet zelfs zij sleutels vallen. Toen pakte ik die op, en vertelde hem maar met een taxi te gaan. Heb hem nog zo kwaad gezien, en hels. Nee heeft hij niet gekregen van me... Ik weet namelijk waar hij woont, en dat is in het straatje waar ook twee neefjes van me wonen, en die spelen gewoon nog op straat om 20:30.( en moet daar dan zo iemand langs rijden?) Toen hebben we hem gewoon vastgehouden, en is iemand anders met zijn auto naar zijn huis gereden. Intussen was ie echt helemaal door het lint gegaan, heb nog nooit iemand zo psygopatisch zien schreeuwen en om zich heen proberen te slaan. De politie was gebeld, bij controle bleek ie iets van 1,3 te hebben gedronken. genoeg voor een delerium volgens mij. En genoeg om iemand dood te rijden zonder het door te hebben.

Heb die gast nooit meer gezien, was altijd zo'n aardige buurman, die wel eens oppaste. of wel eens bij de bbq kwam, op verjaardagen enzo. Nooit meer gezien.

Waarom denken nuchtere mensen niet even goed na, om niet met de auto te gaan voordat ze gaan zuipen. Ja en zelf leuke of aardige mensen veranderen na een borrel te veel, veranderen in een wegpiraat, in een verkrachter of erger.


Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#3
loadrunner zei:
Er was in juni "iemand"(noem geen namen) die met 12 bier in zijn auto wilde gaan, die waggelde als een gans naar de parkeerplaats en liet zelfs zij sleutels vallen. Toen pakte ik die op, en vertelde hem maar met een taxi te gaan. Heb hem nog zo kwaad gezien, en hels. Nee heeft hij niet gekregen van me... Ik weet namelijk waar hij woont, en dat is in het straatje waar ook twee neefjes van me wonen, en die spelen gewoon nog op straat om 20:30.( en moet daar dan zo iemand langs rijden?) Toen hebben we hem gewoon vastgehouden, en is iemand anders met zijn auto naar zijn huis gereden. Intussen was ie echt helemaal door het lint gegaan, heb nog nooit iemand zo psygopatisch zien schreeuwen en om zich heen proberen te slaan. De politie was gebeld, bij controle bleek ie iets van 1,3 te hebben gedronken. genoeg voor een delerium volgens mij. En genoeg om iemand dood te rijden zonder het door te hebben.

Heb die gast nooit meer gezien, was altijd zo'n aardige buurman, die wel eens oppaste. of wel eens bij de bbq kwam, op verjaardagen enzo. Nooit meer gezien.

Waarom denken nuchtere mensen niet even goed na, om niet met de auto te gaan voordat ze gaan zuipen. Ja en zelf leuke of aardige mensen veranderen na een borrel te veel, veranderen in een wegpiraat, in een verkrachter of erger.


Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum
Klik om te vergroten...
Held! :)
Over alcohol als meest evil? tsja het is sociaal zo geaccepteerd dat mensen zich er schandelijk mee misdragen =/
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum
Klik om te vergroten...

Je, het is harstikke slecht voor je en als je er teveel van op hebt ga je gekke dingen doen waar je later spijt van krijgt.

Hype zei:
Held! :)
Over alcohol als meest evil? tsja het is sociaal zo geaccepteerd dat mensen zich er schandelijk mee misdragen =/
Klik om te vergroten...

Ja het is geacepteerd ja. Alleen betekend het nog niet dat het dan een verantwoorde drug is. Iets zegt me dat cannabis minder schadelijk voor je is dan alcohol.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
zo'n held was ik niet hoor, Ik wilde m alleen niet dronken door dat straatje laten rijden, rond een tijd dat er daar kinderen op straat spelen...
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#6
yellowmoon zei:
Enesteene zei:
yellowmoon zei:
zat autorijden doe ik bijna elke weekend. ook een jointje altijd in me asbak en soms drink ik ook gewoon bier whysky of vodka als ik aan het rijden ben :mrgreen:
Klik om te vergroten...

sukkel :confused:
Klik om te vergroten...
waar.slaat.dit.nou.weer.op.er.zijn.ook.mensen.die.hun.grenzen.kennen.en.oook.zat.auto.kunnen.rijden
Klik om te vergroten...

tot jouw kindere later (of nu als je er al hebt) door zo een man/vrouw die zat nog kan rijde van de weg gemaaid worde
dan spreke we nog eens

mijn mening kunne het niet zwaar genoeg bestraffe
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#7
absolut niet rijden onder invloed ben fel tegen vind het niet erg als iemand die gedronken zichzelf dood rijd maar als die iemand anders dood rijd is veel erger
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purple haze zei:
Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum
Klik om te vergroten...

Je, het is harstikke slecht voor je en als je er teveel van op hebt ga je gekke dingen doen waar je later spijt van krijgt.

Hype zei:
Held! :)
Over alcohol als meest evil? tsja het is sociaal zo geaccepteerd dat mensen zich er schandelijk mee misdragen =/
Klik om te vergroten...

Ja het is geacepteerd ja. Alleen betekend het nog niet dat het dan een verantwoorde drug is. Iets zegt me dat cannabis minder schadelijk voor je is dan alcohol.
Klik om te vergroten...

Alcohol is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend. Bij een afkick ervaart men over het algemeen een soortgelijke Cold Turkey als bij heroine. Een alcoholist loopt een uitzonderlijk groot risico om ongeneeslijk ziek te worden (o.a. keelkanker, maagkanker, leverfalen, syndroom van Korsakov), het is zo'n beetje de enige drug die zoveel verschillende soorten gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Bij een overdosis aan alcohol, raak je in coma en kun je uiteindelijk zelfs sterven. (Over de risico's in het verkeer en aan alcoholgerelateerde agressie is in dit topic al uitvoerig geschreven.) Onze maatschappij blijft dit allemaal gewoon accepteren, het merendeel is zelfs vel tegen alle andere vormen van drugs.
Terwijl nu ook de rokers ondertussen haast verbannen worden uit onze samenleving - angstaanjagende teksten op sigarettenpakjes en een aankomend rookverbod in de horeca - gaat de alcoholreclame op iedere hoek van de straat rustig door. "Geniet, maar drink met mate!" Een uitspraak die suggereert dat alcohol dus al bij voorbaat iets is waar je van zal genieten. Het schrikt totaal niet af, maar maakt je onbewust juist nieuwsgierig. Waarom niet dezelfde soort boodschappen als op de sigarettenpakjes? En verder weet iedere ervaren drinker dat maat houden nou juist een beetje moeilijk is, als je al "genietend" een paar glazen ophebt en in hogere sferen begint te raken.....
Ik wacht met smart op de dag dat onze samenleving eens stopt met dat hypocriete gedoe: gooi alcohol op de opiumlijst, of maak alle drugs net zo legaal als alcohol. "Geniet, maar snuif met mate", deze uitspraak is waarschijnlijk voor altijd ondenkbaar, maar komt toch eigenlijk op hetzelfde neer?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Afkicken van een ernstige alcoholverslaving zonder medicatie kan dodelijk zijn.

Goed gesproken Marla.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goede toevoeging aan mijn betoog Acidboy!
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#11
loadrunner zei:
zo'n held was ik niet hoor, Ik wilde m alleen niet dronken door dat straatje laten rijden, rond een tijd dat er daar kinderen op straat spelen...
Klik om te vergroten...
eh jij was _WEL_ degene die er een punt van maakte dat ie niet ging rijden, en in mijn ogen ben je dan gewoon best een held! En ik denk dat de moeder van die kinderen het daar mee eens is :)
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zet hem maar tegen die boom daar aan... ow zijn het er 2? Hmm ga er dan maar tussendoor! :rolleyes:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Autorijden onder invloed van wat dan ook is zo zielig.

In de meeste gevallen van een ongeluk is er een onschuldig persoon bij betrokken. Dat maakt het zo erg. Is de onder invloed zijnde persoon in een eenzijdig ongeluk betrokken en dood of voor de rest van zijn zielige leventje gehandicapt...tja dat is dan mooi meegenomen als voorbeeld voor de rest die denkt beter te rijden onder invloed.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Inderdaad... en meestal gebeurt het dan ook nog dat die dronke lapzwans alleen maar een paar kneuzingen heeft of blauwe plekken en de 2de partij morsdood of verlamt voor het leven is.
Net als die achtelijke celeberties die denken zelf moord te plegen door hun auto frontaal op een andere auto te zetten. :(
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
http://stansdad.com/season9/episode14/ :hearteyes:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben het geleerd, heb al 3 maand mijn rijbewijs moeten inleveren, een keer 1 maand. Niet zat, maar stevig onder invloed van drugs.
Nu rij ik nog elke dag onder invloed van ghb, maar nooit niet zat of onder andere drugs.
d
dizzy0584Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik ben een 3tal jaar geleden eens opgepakt geweest omdat ik dronken achter het stuur zat...heeft anderhalf jaar geduurd eer ik uitspraak had,dik 500€ boete en 14 dagen zonder rijbewijs.
dat was ook metteen de laatste keer dat ik dronken in m'n auto gekropen ben (op de bestuurders zetel toch :mrgreen: )

blowen achter het stuur doe ik echter regelmatig (bijna dagelijks)
en ik ondervind daar hoegenaamd geen last van,
alhoewel ik zelf een sterk donkerbruin vermoeden heb dat dit door gewenning komt,ik blow nu namelijk al zo'n 10 jaar dagelijks
(en vroeger had ik het er trouwens ook veel moeilijker mee)

ik vind mezelf niet trager reageren als ik geblowd heb,en dat vond de instructeur van m'n laatste slipcursus trouwens ook niet (alhoewel die natuurlijk niet wist dat ik stoned was :mrgreen: )

ik keur drugsgebruik tijdens het besturen van een voertuig in het verkeer (of elders) helemaal niet goed,op geen enkele manier
en voor iemand mij hypocriet noemt,ja ik ben er mij van bewust dat ik het zelf doe,maar ik doe het ook met reden:
ik ben een heel opvliegend persoontje als ik nuchter ben
mijn vriendin heeft me al meerdere kere verteld dat ik,en ik citeer;niet te genieten ben als ik niet geblowd heb,en soms zelfs gevaarlijk/agressief ben of doe.

ik blow om op een normale (lees:algemeen aanvaarde) manier te kunnen meedraaien in een samenleving die volgens mij over het algemeen op geen bal trekt,en niet zomaar iedereen die me op de zenuwen werkt op z'n muil te wille meppen.

en voor ik hier een hoop geflame op m'n dak krijg :P
als ik rijd rook ik UITERAARD lang zoveel niet dan waneer ik bv gwoon thuis op de bank zit
1 jointje per 100 km is de vuistregel :mrgreen:

just my 2 cents...
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
rijden onder invloed is het domste wat je kan doen. mooi ongeluk paar doden, goed bezig !
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#19
normaal weet ik mijn alcoholgebruik wel te beperken tot 3 a 4 biertjes als ik een tijd later de auto in stap.
afgelopen weekend ben ik echter veel en veel te ver gegaan. met een vriend naar utrecht-az geweest met de auto met de intensie weinig alcohol te nemen. gedurende de wedstrijd in de supportershome misschien wel 20 biertjes gehad, daarna teruggereden naar het huis van mijn vriend in nieuwegein. in nieuwegein aangekomen nog even naar de kroeg gegaan en een biertje of 10 naar binnen gegoten. helemaal naar de klote wat eten gehaald en bij hem thuis opgegeten. uiteindelijk toch maar met de auto naar huis gereden.

achteraf ben ik echt zo fokking hard geschrokken van wat ik gedaan heb. ik had mezelf, die vriend en me auto aan stront kunnen rijden. nog erger en ik had nog iemand anders aan stront gereden. om over een evt. politiecontrole maar niet te spreken.

ik baal echt verschrikkelijk van mijzelf en voelde me een halve week ziek (niet alleen van de drank) door schuldgevoelens.
ik zag er vaak niet zoveel kwaad in, behalve het feit dat je je rijbewijs kunt kwijtraken.
de gebeurtenis van afgelopen weekend heeft mijn ogen geopend.

ik heb voor mezelf voorgenomen nooit meer met alcohol te gaan rijden, al is dit moeilijker dan het lijkt. schuldgevoel verdwijnt snel en zeker na een paar biertjes zie je het gevaar niet meer.

iedereen die hier beweert dat hij of zij nog prima kan rijden onder invloed kan ik nu wel dom en onnozel (da's hetzelfde) noemen, maar het is wel zo fokking herkenbaar.

ik voel me na afgelopen weekend echter behoorlijk dom.
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#20
rijden onder invloed is geen probleem. mensen onder invloed die hun grens niet kennen, DAT IS HET PROBLEEM :smilingimp:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."