Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrijden onder invloed

rijden onder invloed

68 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
d
dizzy0584Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben een 3tal jaar geleden eens opgepakt geweest omdat ik dronken achter het stuur zat...heeft anderhalf jaar geduurd eer ik uitspraak had,dik 500€ boete en 14 dagen zonder rijbewijs.
dat was ook metteen de laatste keer dat ik dronken in m'n auto gekropen ben (op de bestuurders zetel toch :mrgreen: )

blowen achter het stuur doe ik echter regelmatig (bijna dagelijks)
en ik ondervind daar hoegenaamd geen last van,
alhoewel ik zelf een sterk donkerbruin vermoeden heb dat dit door gewenning komt,ik blow nu namelijk al zo'n 10 jaar dagelijks
(en vroeger had ik het er trouwens ook veel moeilijker mee)

ik vind mezelf niet trager reageren als ik geblowd heb,en dat vond de instructeur van m'n laatste slipcursus trouwens ook niet (alhoewel die natuurlijk niet wist dat ik stoned was :mrgreen: )

ik keur drugsgebruik tijdens het besturen van een voertuig in het verkeer (of elders) helemaal niet goed,op geen enkele manier
en voor iemand mij hypocriet noemt,ja ik ben er mij van bewust dat ik het zelf doe,maar ik doe het ook met reden:
ik ben een heel opvliegend persoontje als ik nuchter ben
mijn vriendin heeft me al meerdere kere verteld dat ik,en ik citeer;niet te genieten ben als ik niet geblowd heb,en soms zelfs gevaarlijk/agressief ben of doe.

ik blow om op een normale (lees:algemeen aanvaarde) manier te kunnen meedraaien in een samenleving die volgens mij over het algemeen op geen bal trekt,en niet zomaar iedereen die me op de zenuwen werkt op z'n muil te wille meppen.

en voor ik hier een hoop geflame op m'n dak krijg :P
als ik rijd rook ik UITERAARD lang zoveel niet dan waneer ik bv gwoon thuis op de bank zit
1 jointje per 100 km is de vuistregel :mrgreen:

just my 2 cents...
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
rijden onder invloed is het domste wat je kan doen. mooi ongeluk paar doden, goed bezig !
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#3
normaal weet ik mijn alcoholgebruik wel te beperken tot 3 a 4 biertjes als ik een tijd later de auto in stap.
afgelopen weekend ben ik echter veel en veel te ver gegaan. met een vriend naar utrecht-az geweest met de auto met de intensie weinig alcohol te nemen. gedurende de wedstrijd in de supportershome misschien wel 20 biertjes gehad, daarna teruggereden naar het huis van mijn vriend in nieuwegein. in nieuwegein aangekomen nog even naar de kroeg gegaan en een biertje of 10 naar binnen gegoten. helemaal naar de klote wat eten gehaald en bij hem thuis opgegeten. uiteindelijk toch maar met de auto naar huis gereden.

achteraf ben ik echt zo fokking hard geschrokken van wat ik gedaan heb. ik had mezelf, die vriend en me auto aan stront kunnen rijden. nog erger en ik had nog iemand anders aan stront gereden. om over een evt. politiecontrole maar niet te spreken.

ik baal echt verschrikkelijk van mijzelf en voelde me een halve week ziek (niet alleen van de drank) door schuldgevoelens.
ik zag er vaak niet zoveel kwaad in, behalve het feit dat je je rijbewijs kunt kwijtraken.
de gebeurtenis van afgelopen weekend heeft mijn ogen geopend.

ik heb voor mezelf voorgenomen nooit meer met alcohol te gaan rijden, al is dit moeilijker dan het lijkt. schuldgevoel verdwijnt snel en zeker na een paar biertjes zie je het gevaar niet meer.

iedereen die hier beweert dat hij of zij nog prima kan rijden onder invloed kan ik nu wel dom en onnozel (da's hetzelfde) noemen, maar het is wel zo fokking herkenbaar.

ik voel me na afgelopen weekend echter behoorlijk dom.
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#4
rijden onder invloed is geen probleem. mensen onder invloed die hun grens niet kennen, DAT IS HET PROBLEEM :smilingimp:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is verreweg van verstandig wat je wat je afgelopen weekend hebt gedaan Boterkoek. Gelukkig heb je geen ongelukken veroorzaakt, en heb je je rijbewijs nog in je beurs. Het had ook anders kunnen aflopen. Of wij hadden jou nooit meer gezien hier, of je had vast gezeten wegens het doodrijden van iemand, of je had je rijbewijs kwijt. Enfin de gevolgen ken je wel. Hopende dat je ervan geleerd hebt, maar dat denk ik wel zo te horen.

Bij ons in de buurt controleert de politie barslecht op alcohol vind ik. In die 5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb heb ik 3x moeten blazen (2x zaterdagnacht, 1x nadat ik betrokken was bij een ernstig ongeval). Omdat de politie zo weinig controleert, en de taxi prijzen zo ongebeschoft duur zijn heb ik het idee dat veel mensen denken die hebben gedronken "ik neem het risico wel om in de auto te stappen" . Erg jammer!
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wanneer onder invloed is 't sowieso moeilijker om voor jezelf je grenzen aan te geven.. wanneer je dat ontkent ben je gewoon goed arrogant bezig.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een rondgereden met mijn scooter, toen ik ongeveer 10 pinten binnen had, 3 XTC pillen & 2 joints...

en hoh, ik kan je zeggen, wat een PLEZIER :grin: alles is zo INTENS, het is precies alsof je aan 300km per uur rijd..

Je rijd best wel 's nachts, als er weinig verkeer is. Heb al bijna een botsing gehad, omdat ik de afstand tussen ik & de auto voor me verkeerd inschatte... lol
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
riflexz zei:
het is precies alsof je aan 300km per uur rijd..
Klik om te vergroten...

Dat maakt het onder invloed rijden ook juist gevaarlijk. Je weet niet meer hoe hard je gaat / wat je doet. Of zeker in mindere mate. Gelukkig dat je er niet met brokken vanaf bent gekomen
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Laatste tijd weleens met een paar borreltjes op gereden.
Paaszondag werd ik aangehouden, blazen (ik had denk ik 7 cola jenevers gehad). Blaas ik een P..

Ik wist niet hoe blij ik was.. dat ik mijn waarschuwing geweest! Ik pas nu wel op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."