Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrijden onder invloed

rijden onder invloed

68 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zeg... aaah.. makkelijk geld verdienen!?

450 euro!!

De Europese Unie wil nieuwe regels opstellen voor het rijden onder invloed.
Nog steeds veroorzaakt het rijden onder invloed van alcohol en/of drugs veel doden en gewonden in het verkeer.
Om meer inzicht te krijgen in het effect van “party-drugs” en alcohol worden er door een aantal Europese onderzoekers studies gedaan tijdens naar de invloed van party-drugs in combinatie met alcohol op rijgedrag.
TNO is van plan een onderzoek uit te voeren naar het effect van dexamfetamine in combinatie met alcohol op het rijgedrag.
Rijgedrag wordt getest met behulp van een rij-simulator.
Aan het onderzoek kunnen twintig (18 + 2 reserves) gezonde, mannen en vrouwen meedoen van 20-40 jaar.
Het gehele onderzoek bestaat uit een keuring met lichamelijk onderzoek en trainen van testen en vervolgens vier bezoeken aan TNO Soesterberg.
Het onderzoek vindt in de middag en avond plaats. Ieder bezoek duurt ongeveer 8 uur.
Het onderzoek zal waarschijnlijk worden uitgevoerd in januari en februari 2008.
U krijgt tijdens de studie een combinatie van placebo, speed (dexamfetamine) en alcohol.
Twee van de vier bezoeken aan TNO zal er binnen twee uur ongeveer 7 glaasjes wodka met sinasappelsap moeten worden gedronken.
Dit is wat alcohol inname gelijk aan 5 glazen wijn of 5 flesjes bier.
Hoeveel u precies krijgt toegediend, hangt af van uw gewicht.
Twee keer tijdens de vier bezoeken krijgt u ook 10 mg dexamfetamine toegediend.
Dit middel is bekend onder de naam “speed’ en wordt gebruikt als een “party-drug”.
Het wordt ook als geneesmiddel voor Attention Deficit Hyperactivity Disorder gebruikt.

De vergoeding bedraagt 450 Euro
TNO is verplicht dit aan de belasting op te geven.

Wilt u meedoen? U kunt reageren door te mailen naar: Ineke Klopping.

http://www.druidonderzoek.nl/
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#2
yellowmoon zei:
zat autorijden doe ik bijna elke weekend. ook een jointje altijd in me asbak en soms drink ik ook gewoon bier whysky of vodka als ik aan het rijden ben :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Triest
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#3
yellowmoon zei:
waar.slaat.dit.nou.weer.op.er.zijn.ook.mensen.die.hun.grenzen.kennen.en.oook.zat.auto.kunnen.rijden
Klik om te vergroten...

Nee, want van alcohol raak je overmoedig, je reflexen en je inschattingsvermogen worden minder. Drinken en rijden is DOM!!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Purple haze zei:
yellowmoon zei:
waar.slaat.dit.nou.weer.op.er.zijn.ook.mensen.die.hun.grenzen.kennen.en.oook.zat.auto.kunnen.rijden
Klik om te vergroten...

Nee, want van alcohol raak je overmoedig, je reflexen en je inschattingsvermogen worden minder. Drinken en rijden is DOM!!
Klik om te vergroten...
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Weleens gedaan, maar niet dronken oid. Misschien 3 a 4 biertjes hoogstens (dan heb ik het over auto)..

Motor praat ik maar niet over
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#6
alcohol en rijden doe ik niet wel als ik een blowtje op heb maar moet dan niet echt knetter stoned zijn dan rij ik ook niet ,

In belgie zijn er echt veel mensen die drinken en rijden, op me werk doen ze het allemaal
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met 1 jointje op (met meerdere mensen dan het liefst) rijden is nog niet zo'n punt, ben juist heel geconcentreerd met de weg bezig.
Wordt het meer dan dat dan doe ik het ook niet meer.

Bij ons op de hockeyclub wordt ook aan een stuk door gezopen en gewoon naar huis gereden met de auto (snap niet dat ze niet gewoon gaan fietsen, ze wonen 5 minuten bij het veld vandaan...)
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik de 'taxi van den avond' ben, drink ik nooit teveel: 3 glazen max. Ook in mn vriendenkring zal er niet snel iemand dronken achter het stuur kruipen. Wij als 'jonge gasten' kunne ons geen boete van 450€ permitteren.
Als ik daarentegen naar oudere mensen kijk, schrik ik toch wel. Na familiefeesten met 2 aperitiefjes, halve fles wijn en irish coffee op in de wagen kruipen is jammer genoeg geen uitzondering in de familie of vriendenkring hier.
Ok, je zal nog wel 'normaal' kunnen rijden. Maar dan ook enkel in 'normale' omstandigheden. Spijtig genoeg is het in het verkeer niet steeds 'normaal' en gebeurt er wel een iets waar je SNEL moet op anticiperen. Vergeet het dan maar met 6 glazen achter je kiezen.

Erik
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Trouwens, als ik blow ben ik ook niets meer waard achter het stuur: inschattingsvermogen, ruimtelijk inzicht, overzicht in verkeersituaties is dan nihil!
Ik merk wel dat mensen die vaak blowen hier geen last van hebben..

Erik
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aight sorry, ga es dood was kort door de bocht.

Wat ik bedoel is:

Goed bezig Yellowmoon! Je brengt niet alleen jezelf maar ook iedereen die je tegen komt onderweg zwaar in gevaar met dit soort gedrag. Maarja zolang je maar gezellig kan zuipen he!

Oh en please dude tof doen over dat ik het in je gezicht niet zou durven zeggen? Geez how old are you.
Edit: alsin ik zou het wss idd niet in je gezicht durven zeggen omdat je waarschijnlijk zo'n lompe boer bent die er meteen op slaat als iemand iets zegt wat 'm niet aanstaat.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hype zei:
Aight sorry, ga es dood was kort door de bocht.

Wat ik bedoel is:

Goed bezig Yellowmoon! Je brengt niet alleen jezelf maar ook iedereen die je tegen komt onderweg zwaar in gevaar met dit soort gedrag. Maarja zolang je maar gezellig kan zuipen he!

Oh en please dude tof doen over dat ik het in je gezicht niet zou durven zeggen? Geez how old are you.
Edit: alsin ik zou het wss idd niet in je gezicht durven zeggen omdat je waarschijnlijk zo'n lompe boer bent die er meteen op slaat als iemand iets zegt wat 'm niet aanstaat.
Klik om te vergroten...

Yeah, you rule, goed gezegd!! :wave:
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind ook dat drinken en rijden eigelijk niet kan, maar ik doe het zelf wel bijna elk weekend...Alleen wel niet met de auto. Ik ga altijd met de brommer in het weekend of ik rijd mee met iemand. Maar het is wel bijna elk weekend zo dat ik aangeschoten tot dronken op de brommer zit...Gelukkig is het maar een brommertje dat 45 km/u rijd, wat het toch allemaal minder gevaarlijk voor andere mensen maakt. Ik ben hier ook helemaal niet trots op en keur het zeker niet goed, maar hoe moet je anders van thuis naar een feest en terug geraken? Het openbaar vervoer rijdt niet 's nachts, op de fiets mag je ook niet dronken rijden en hij is erg traag (en het is zeker even gevaarlijk voor jezelf), chauffeurs die nuchter willen blijven vind je bijna niet,...Dronken met de auto rijden zou ik dan weer nooit doen omdat je dan echt een enorm gevaar bent voor je medemens.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#13
TechNora zei:
Niet zelf, maar wel vaak ingestapt bij iemand die dronken was... Heel dom ja, maar op dat moment is het de keuze, of nog 3 uur op een bus wachten... of met een leuke jongen warm in de auto zitten... Dus ja.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
idd same here..

zo heb ik al in de auto gezeten bij verschillende mensen die onder invloed van alle drugs waren (allemaal verschillende drugs bij verschillende mensen hé)

maar als ik merk dat iemand volledig van de kaart is dan zou ik toch niet instappen
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hillbilly bastard zei:
Ik vind ook dat drinken en rijden eigelijk niet kan, maar ik doe het zelf wel bijna elk weekend...Alleen wel niet met de auto. Ik ga altijd met de brommer in het weekend of ik rijd mee met iemand. Maar het is wel bijna elk weekend zo dat ik aangeschoten tot dronken op de brommer zit...Gelukkig is het maar een brommertje dat 45 km/u rijd, wat het toch allemaal minder gevaarlijk voor andere mensen maakt. Ik ben hier ook helemaal niet trots op en keur het zeker niet goed, maar hoe moet je anders van thuis naar een feest en terug geraken? Het openbaar vervoer rijdt niet 's nachts, op de fiets mag je ook niet dronken rijden en hij is erg traag (en het is zeker even gevaarlijk voor jezelf), chauffeurs die nuchter willen blijven vind je bijna niet,...Dronken met de auto rijden zou ik dan weer nooit doen omdat je dan echt een enorm gevaar bent voor je medemens.
Klik om te vergroten...
nja ik zou het toch liever op de fiets houden hoor, is wel langzamer maar daardoor ook minder gevaarlijk voor met name anderen maar ook jezelf. Ik keur met een slok op brommeren een stuk minderhard af dan autorijden, vooral omdat het gevaar voor anderen daarbij gewoon minder groot is.
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb mss nog maar 2 of 3 keer gereden als ek toch wel een beetje dronke was, maar dat zijn dan normaal wel kleine afstanden, als ek te dronken ben durf ik gewoon niet meer met men auto rijden.

En meestal als ek wegga met de auto is het wel met de intensie dat ek geen alcohol zal gebruiken :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er was in juni "iemand"(noem geen namen) die met 12 bier in zijn auto wilde gaan, die waggelde als een gans naar de parkeerplaats en liet zelfs zij sleutels vallen. Toen pakte ik die op, en vertelde hem maar met een taxi te gaan. Heb hem nog zo kwaad gezien, en hels. Nee heeft hij niet gekregen van me... Ik weet namelijk waar hij woont, en dat is in het straatje waar ook twee neefjes van me wonen, en die spelen gewoon nog op straat om 20:30.( en moet daar dan zo iemand langs rijden?) Toen hebben we hem gewoon vastgehouden, en is iemand anders met zijn auto naar zijn huis gereden. Intussen was ie echt helemaal door het lint gegaan, heb nog nooit iemand zo psygopatisch zien schreeuwen en om zich heen proberen te slaan. De politie was gebeld, bij controle bleek ie iets van 1,3 te hebben gedronken. genoeg voor een delerium volgens mij. En genoeg om iemand dood te rijden zonder het door te hebben.

Heb die gast nooit meer gezien, was altijd zo'n aardige buurman, die wel eens oppaste. of wel eens bij de bbq kwam, op verjaardagen enzo. Nooit meer gezien.

Waarom denken nuchtere mensen niet even goed na, om niet met de auto te gaan voordat ze gaan zuipen. Ja en zelf leuke of aardige mensen veranderen na een borrel te veel, veranderen in een wegpiraat, in een verkrachter of erger.


Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#17
loadrunner zei:
Er was in juni "iemand"(noem geen namen) die met 12 bier in zijn auto wilde gaan, die waggelde als een gans naar de parkeerplaats en liet zelfs zij sleutels vallen. Toen pakte ik die op, en vertelde hem maar met een taxi te gaan. Heb hem nog zo kwaad gezien, en hels. Nee heeft hij niet gekregen van me... Ik weet namelijk waar hij woont, en dat is in het straatje waar ook twee neefjes van me wonen, en die spelen gewoon nog op straat om 20:30.( en moet daar dan zo iemand langs rijden?) Toen hebben we hem gewoon vastgehouden, en is iemand anders met zijn auto naar zijn huis gereden. Intussen was ie echt helemaal door het lint gegaan, heb nog nooit iemand zo psygopatisch zien schreeuwen en om zich heen proberen te slaan. De politie was gebeld, bij controle bleek ie iets van 1,3 te hebben gedronken. genoeg voor een delerium volgens mij. En genoeg om iemand dood te rijden zonder het door te hebben.

Heb die gast nooit meer gezien, was altijd zo'n aardige buurman, die wel eens oppaste. of wel eens bij de bbq kwam, op verjaardagen enzo. Nooit meer gezien.

Waarom denken nuchtere mensen niet even goed na, om niet met de auto te gaan voordat ze gaan zuipen. Ja en zelf leuke of aardige mensen veranderen na een borrel te veel, veranderen in een wegpiraat, in een verkrachter of erger.


Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum
Klik om te vergroten...
Held! :)
Over alcohol als meest evil? tsja het is sociaal zo geaccepteerd dat mensen zich er schandelijk mee misdragen =/
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum
Klik om te vergroten...

Je, het is harstikke slecht voor je en als je er teveel van op hebt ga je gekke dingen doen waar je later spijt van krijgt.

Hype zei:
Held! :)
Over alcohol als meest evil? tsja het is sociaal zo geaccepteerd dat mensen zich er schandelijk mee misdragen =/
Klik om te vergroten...

Ja het is geacepteerd ja. Alleen betekend het nog niet dat het dan een verantwoorde drug is. Iets zegt me dat cannabis minder schadelijk voor je is dan alcohol.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#19
zo'n held was ik niet hoor, Ik wilde m alleen niet dronken door dat straatje laten rijden, rond een tijd dat er daar kinderen op straat spelen...
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#20
yellowmoon zei:
Enesteene zei:
yellowmoon zei:
zat autorijden doe ik bijna elke weekend. ook een jointje altijd in me asbak en soms drink ik ook gewoon bier whysky of vodka als ik aan het rijden ben :mrgreen:
Klik om te vergroten...

sukkel :confused:
Klik om te vergroten...
waar.slaat.dit.nou.weer.op.er.zijn.ook.mensen.die.hun.grenzen.kennen.en.oook.zat.auto.kunnen.rijden
Klik om te vergroten...

tot jouw kindere later (of nu als je er al hebt) door zo een man/vrouw die zat nog kan rijde van de weg gemaaid worde
dan spreke we nog eens

mijn mening kunne het niet zwaar genoeg bestraffe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."