Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrijden onder invloed

rijden onder invloed

68 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#1
absolut niet rijden onder invloed ben fel tegen vind het niet erg als iemand die gedronken zichzelf dood rijd maar als die iemand anders dood rijd is veel erger
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purple haze zei:
Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum
Klik om te vergroten...

Je, het is harstikke slecht voor je en als je er teveel van op hebt ga je gekke dingen doen waar je later spijt van krijgt.

Hype zei:
Held! :)
Over alcohol als meest evil? tsja het is sociaal zo geaccepteerd dat mensen zich er schandelijk mee misdragen =/
Klik om te vergroten...

Ja het is geacepteerd ja. Alleen betekend het nog niet dat het dan een verantwoorde drug is. Iets zegt me dat cannabis minder schadelijk voor je is dan alcohol.
Klik om te vergroten...

Alcohol is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend. Bij een afkick ervaart men over het algemeen een soortgelijke Cold Turkey als bij heroine. Een alcoholist loopt een uitzonderlijk groot risico om ongeneeslijk ziek te worden (o.a. keelkanker, maagkanker, leverfalen, syndroom van Korsakov), het is zo'n beetje de enige drug die zoveel verschillende soorten gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Bij een overdosis aan alcohol, raak je in coma en kun je uiteindelijk zelfs sterven. (Over de risico's in het verkeer en aan alcoholgerelateerde agressie is in dit topic al uitvoerig geschreven.) Onze maatschappij blijft dit allemaal gewoon accepteren, het merendeel is zelfs vel tegen alle andere vormen van drugs.
Terwijl nu ook de rokers ondertussen haast verbannen worden uit onze samenleving - angstaanjagende teksten op sigarettenpakjes en een aankomend rookverbod in de horeca - gaat de alcoholreclame op iedere hoek van de straat rustig door. "Geniet, maar drink met mate!" Een uitspraak die suggereert dat alcohol dus al bij voorbaat iets is waar je van zal genieten. Het schrikt totaal niet af, maar maakt je onbewust juist nieuwsgierig. Waarom niet dezelfde soort boodschappen als op de sigarettenpakjes? En verder weet iedere ervaren drinker dat maat houden nou juist een beetje moeilijk is, als je al "genietend" een paar glazen ophebt en in hogere sferen begint te raken.....
Ik wacht met smart op de dag dat onze samenleving eens stopt met dat hypocriete gedoe: gooi alcohol op de opiumlijst, of maak alle drugs net zo legaal als alcohol. "Geniet, maar snuif met mate", deze uitspraak is waarschijnlijk voor altijd ondenkbaar, maar komt toch eigenlijk op hetzelfde neer?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Afkicken van een ernstige alcoholverslaving zonder medicatie kan dodelijk zijn.

Goed gesproken Marla.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goede toevoeging aan mijn betoog Acidboy!
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#5
loadrunner zei:
zo'n held was ik niet hoor, Ik wilde m alleen niet dronken door dat straatje laten rijden, rond een tijd dat er daar kinderen op straat spelen...
Klik om te vergroten...
eh jij was _WEL_ degene die er een punt van maakte dat ie niet ging rijden, en in mijn ogen ben je dan gewoon best een held! En ik denk dat de moeder van die kinderen het daar mee eens is :)
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zet hem maar tegen die boom daar aan... ow zijn het er 2? Hmm ga er dan maar tussendoor! :rolleyes:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Autorijden onder invloed van wat dan ook is zo zielig.

In de meeste gevallen van een ongeluk is er een onschuldig persoon bij betrokken. Dat maakt het zo erg. Is de onder invloed zijnde persoon in een eenzijdig ongeluk betrokken en dood of voor de rest van zijn zielige leventje gehandicapt...tja dat is dan mooi meegenomen als voorbeeld voor de rest die denkt beter te rijden onder invloed.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inderdaad... en meestal gebeurt het dan ook nog dat die dronke lapzwans alleen maar een paar kneuzingen heeft of blauwe plekken en de 2de partij morsdood of verlamt voor het leven is.
Net als die achtelijke celeberties die denken zelf moord te plegen door hun auto frontaal op een andere auto te zetten. :(
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
http://stansdad.com/season9/episode14/ :hearteyes:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben het geleerd, heb al 3 maand mijn rijbewijs moeten inleveren, een keer 1 maand. Niet zat, maar stevig onder invloed van drugs.
Nu rij ik nog elke dag onder invloed van ghb, maar nooit niet zat of onder andere drugs.
d
dizzy0584Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben een 3tal jaar geleden eens opgepakt geweest omdat ik dronken achter het stuur zat...heeft anderhalf jaar geduurd eer ik uitspraak had,dik 500€ boete en 14 dagen zonder rijbewijs.
dat was ook metteen de laatste keer dat ik dronken in m'n auto gekropen ben (op de bestuurders zetel toch :mrgreen: )

blowen achter het stuur doe ik echter regelmatig (bijna dagelijks)
en ik ondervind daar hoegenaamd geen last van,
alhoewel ik zelf een sterk donkerbruin vermoeden heb dat dit door gewenning komt,ik blow nu namelijk al zo'n 10 jaar dagelijks
(en vroeger had ik het er trouwens ook veel moeilijker mee)

ik vind mezelf niet trager reageren als ik geblowd heb,en dat vond de instructeur van m'n laatste slipcursus trouwens ook niet (alhoewel die natuurlijk niet wist dat ik stoned was :mrgreen: )

ik keur drugsgebruik tijdens het besturen van een voertuig in het verkeer (of elders) helemaal niet goed,op geen enkele manier
en voor iemand mij hypocriet noemt,ja ik ben er mij van bewust dat ik het zelf doe,maar ik doe het ook met reden:
ik ben een heel opvliegend persoontje als ik nuchter ben
mijn vriendin heeft me al meerdere kere verteld dat ik,en ik citeer;niet te genieten ben als ik niet geblowd heb,en soms zelfs gevaarlijk/agressief ben of doe.

ik blow om op een normale (lees:algemeen aanvaarde) manier te kunnen meedraaien in een samenleving die volgens mij over het algemeen op geen bal trekt,en niet zomaar iedereen die me op de zenuwen werkt op z'n muil te wille meppen.

en voor ik hier een hoop geflame op m'n dak krijg :P
als ik rijd rook ik UITERAARD lang zoveel niet dan waneer ik bv gwoon thuis op de bank zit
1 jointje per 100 km is de vuistregel :mrgreen:

just my 2 cents...
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
rijden onder invloed is het domste wat je kan doen. mooi ongeluk paar doden, goed bezig !
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#13
normaal weet ik mijn alcoholgebruik wel te beperken tot 3 a 4 biertjes als ik een tijd later de auto in stap.
afgelopen weekend ben ik echter veel en veel te ver gegaan. met een vriend naar utrecht-az geweest met de auto met de intensie weinig alcohol te nemen. gedurende de wedstrijd in de supportershome misschien wel 20 biertjes gehad, daarna teruggereden naar het huis van mijn vriend in nieuwegein. in nieuwegein aangekomen nog even naar de kroeg gegaan en een biertje of 10 naar binnen gegoten. helemaal naar de klote wat eten gehaald en bij hem thuis opgegeten. uiteindelijk toch maar met de auto naar huis gereden.

achteraf ben ik echt zo fokking hard geschrokken van wat ik gedaan heb. ik had mezelf, die vriend en me auto aan stront kunnen rijden. nog erger en ik had nog iemand anders aan stront gereden. om over een evt. politiecontrole maar niet te spreken.

ik baal echt verschrikkelijk van mijzelf en voelde me een halve week ziek (niet alleen van de drank) door schuldgevoelens.
ik zag er vaak niet zoveel kwaad in, behalve het feit dat je je rijbewijs kunt kwijtraken.
de gebeurtenis van afgelopen weekend heeft mijn ogen geopend.

ik heb voor mezelf voorgenomen nooit meer met alcohol te gaan rijden, al is dit moeilijker dan het lijkt. schuldgevoel verdwijnt snel en zeker na een paar biertjes zie je het gevaar niet meer.

iedereen die hier beweert dat hij of zij nog prima kan rijden onder invloed kan ik nu wel dom en onnozel (da's hetzelfde) noemen, maar het is wel zo fokking herkenbaar.

ik voel me na afgelopen weekend echter behoorlijk dom.
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#14
rijden onder invloed is geen probleem. mensen onder invloed die hun grens niet kennen, DAT IS HET PROBLEEM :smilingimp:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is verreweg van verstandig wat je wat je afgelopen weekend hebt gedaan Boterkoek. Gelukkig heb je geen ongelukken veroorzaakt, en heb je je rijbewijs nog in je beurs. Het had ook anders kunnen aflopen. Of wij hadden jou nooit meer gezien hier, of je had vast gezeten wegens het doodrijden van iemand, of je had je rijbewijs kwijt. Enfin de gevolgen ken je wel. Hopende dat je ervan geleerd hebt, maar dat denk ik wel zo te horen.

Bij ons in de buurt controleert de politie barslecht op alcohol vind ik. In die 5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb heb ik 3x moeten blazen (2x zaterdagnacht, 1x nadat ik betrokken was bij een ernstig ongeval). Omdat de politie zo weinig controleert, en de taxi prijzen zo ongebeschoft duur zijn heb ik het idee dat veel mensen denken die hebben gedronken "ik neem het risico wel om in de auto te stappen" . Erg jammer!
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wanneer onder invloed is 't sowieso moeilijker om voor jezelf je grenzen aan te geven.. wanneer je dat ontkent ben je gewoon goed arrogant bezig.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een rondgereden met mijn scooter, toen ik ongeveer 10 pinten binnen had, 3 XTC pillen & 2 joints...

en hoh, ik kan je zeggen, wat een PLEZIER :grin: alles is zo INTENS, het is precies alsof je aan 300km per uur rijd..

Je rijd best wel 's nachts, als er weinig verkeer is. Heb al bijna een botsing gehad, omdat ik de afstand tussen ik & de auto voor me verkeerd inschatte... lol
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
riflexz zei:
het is precies alsof je aan 300km per uur rijd..
Klik om te vergroten...

Dat maakt het onder invloed rijden ook juist gevaarlijk. Je weet niet meer hoe hard je gaat / wat je doet. Of zeker in mindere mate. Gelukkig dat je er niet met brokken vanaf bent gekomen
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Laatste tijd weleens met een paar borreltjes op gereden.
Paaszondag werd ik aangehouden, blazen (ik had denk ik 7 cola jenevers gehad). Blaas ik een P..

Ik wist niet hoe blij ik was.. dat ik mijn waarschuwing geweest! Ik pas nu wel op.
d
dunderLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet dat het niet het goed is en mensen zeggen eigenlijk altijd dat ze niet dirnken als ze moeten rijden maar volgens mij gebeurt dit wel. Ik vraag me af wie dit wel eens doet of heeft gedaan. heb het dan over 2 of meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."