Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruik ik deze troep -.-;;

Waarom gebruik ik deze troep -.-;;

48 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Altijd als ik me verveel dan drink ik me de pleuris
p
pixo207Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Alcohol is leuk, maar je moet je grens kennen. Vroeger zoop ik mij ook wel eens naar de tyfus, maar gelukkig zijn die tijden voorbij. Alcohol is fijn als je stopt bij aangeschoten/goed aangeschoten.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#3
sterke drank is wel redelijk grappig, 2 dubbele whisky's en je loopt al redelijk scheef, de kater daarentegen is minder.
Goeie wijn, goeie whisky en een lekker biertje is gewoon erg ontspannend na een dag werken maar je helemaal de tyfus zuipen? :kots: Nee! Mij niet gezien.

What's your fix? -Whisky!
D
DutchyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
tomz0r zei:
Ohja zijn die smartshop kruiden leuker?
Zoekfunctie, topic nummer zoveel met de vraag of alcohol wel de moeite waard is.
Klik om te vergroten...

Als ik objectief ben, paddo's zijn stukken leuker dan je lam drinken.
Klik om te vergroten...

Volgens mij moet je dan nog eens goed opzoeken wat objectief betekend :wink:

Ik vind alcohol een stuk beter dan al die tripmiddelen. Ik ben bang voor een bad trip en wil mezelf nog wel enigszins in de hand hebben. Ik ben blij met de wereld die er nu is en hoef niet allemaal shit te vreten om de wereld er anders uit te laten zien :grin:
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dutchy zei:
Angramar Temenos zei:
tomz0r zei:
Ohja zijn die smartshop kruiden leuker?
Zoekfunctie, topic nummer zoveel met de vraag of alcohol wel de moeite waard is.
Klik om te vergroten...

Als ik objectief ben, paddo's zijn stukken leuker dan je lam drinken.
Klik om te vergroten...

Volgens mij moet je dan nog eens goed opzoeken wat objectief betekend :wink:

Ik vind alcohol een stuk beter dan al die tripmiddelen. Ik ben bang voor een bad trip en wil mezelf nog wel enigszins in de hand hebben. Ik ben blij met de wereld die er nu is en hoef niet allemaal shit te vreten om de wereld er anders uit te laten zien :grin:
Klik om te vergroten...

Je bedoelt de werking van alcohol, alcohol zelf is niet beter dan tripmiddelen, bij verre niet :).
Verder is je angst voor een bad trip vrij vaak voorkomend, heb ik al van veel mensen gehoord. Ik probeer die personen dan meestal ook niet te overtuigen dat ze het moeten proberen, gaat toch 4 van de 5 keer fout. Alleen zijn dat toch wel 2 verschillende dingen. Wanneer je paddo's neemt, ben je meestal in een vetrouwde omgeving waar jeje prettig bij voelt, met (meestal dan) niet teveel mensen, je doet het om vette dingen te zien (amusement dus), jezelf beter te leren kennen of jezelf te verbeteren bijvoorbeeld. Alcohol drink je meestal met vrienden en voornamelijk voor amusement of juist om shit te vergeten die je dwars zit. Totaal niks mis mee, maar je lost er geen ene flikker mee op. Dat hoeft natuurlijk ook niet, tenzij je dat wil. Bij paddo's bv, kan je met die problemen geconfronteerd worden en ze aangaan. Kan ook zonder paddo's, maar sommige dingen zitten zo diep, die krijg je er vrij moeilijk uit.

Ik heb natuurlijk ook al vaker zo veel gezopen dat ik 's ochtends wakker werd en dacht, wtf, waar ben ik?! En als ik dan de verhalen hoor van de shit die ik uitgevoerd heb, begin ik me af en toe toch behoorlijk kut te voelen. Echt zat zijn, resulteerde bij mij er meestal in dat ik dingen heb gedaan die ik beter niet had kunnen doen, af en toe zijn dat dingen die gezegd worden die ook wel uit je onderbewustzijn komen, maar meestal komt dat er dan behoorlijk fout uit en leer je er niet veel van. Dat vind ik persoonlijk meer 'mezelf niet in de hand hebben' dan bij paddo's, dan ga ik ervoor. Zijn natuurlijk genoeg keren geweest wanneer ik gewoon zonder enige nare gebeurtenissen naar huis ging, ik wil alcohol geen slechte naam geven ofzo :mrgreen: .

Adie wa :wink:.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kigh zei:
Je bedoelt de werking van alcohol, alcohol zelf is niet beter dan tripmiddelen, bij verre niet :).
Klik om te vergroten...

Het is maar net hoe je met de middelen omgaat. Ook hebben ze allemaal een verschillend risico. Persoonlijk vind ik het mentale risico van paddo's groter dan het risico wat je loopt als je een avondje wat gaat drinken.
Badtrips met paddo's kunnen je overkomen zonder enige reden, en zoals hier staat dat je er dingen van kan leren en al die onzin, dat is allemaal bullshit. Een echte badtrip kan een zeer traumatische levensverandere ervaring zijn.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#7
verschil met alcohol en paddo's is dat alcohol een verdovende werking heeft en paddo's een hallucinerende werking. alchol zal altijd dezelfde effecten hebben die je herkent. paddo's daarentegen hebben een onvoorspelbaar effect omdat er veel meer invloeden meespelen. emoties, gedachtes, sfeer, personen, omgeving etc.

waarom ik alcohol gebruik? het is lekker, werkt verdovend en ik word er wat losser van. teveel is niet leuk, want ik hou er niet van hoe ik en andere zich dan gedragen.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Kigh zei:
Je bedoelt de werking van alcohol, alcohol zelf is niet beter dan tripmiddelen, bij verre niet :).
Klik om te vergroten...

Het is maar net hoe je met de middelen omgaat. Ook hebben ze allemaal een verschillend risico. Persoonlijk vind ik het mentale risico van paddo's groter dan het risico wat je loopt als je een avondje wat gaat drinken.
Badtrips met paddo's kunnen je overkomen zonder enige reden, en zoals hier staat dat je er dingen van kan leren en al die onzin, dat is allemaal bullshit. Een echte badtrip kan een zeer traumatische levensverandere ervaring zijn.
Klik om te vergroten...

Niks gebeurd zonder enige reden, ik ben ervan overtuigd dat een bad trip altijd door iets uitgelokt wordt. En zeker kan een badtrip traumatisch zijn, maar als je een half bakje mexicaanse neemt en een beetje leest over wat je wilt gaan doen kan, ookal ga je een badtrip krijgen, niet bepaald veel misgaan.
Het mentale risico bij paddo's is inderdaad groter, ik betrok die stelling meer op het lichamelijke, wat het aan je organen kapot maakt.

mvg,
Kigh.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kigh zei:
tomz0r zei:
Kigh zei:
Je bedoelt de werking van alcohol, alcohol zelf is niet beter dan tripmiddelen, bij verre niet :).
Klik om te vergroten...

Het is maar net hoe je met de middelen omgaat. Ook hebben ze allemaal een verschillend risico. Persoonlijk vind ik het mentale risico van paddo's groter dan het risico wat je loopt als je een avondje wat gaat drinken.
Badtrips met paddo's kunnen je overkomen zonder enige reden, en zoals hier staat dat je er dingen van kan leren en al die onzin, dat is allemaal bullshit. Een echte badtrip kan een zeer traumatische levensverandere ervaring zijn.
Klik om te vergroten...

Niks gebeurd zonder enige reden, ik ben ervan overtuigd dat een bad trip altijd door iets uitgelokt wordt. En zeker kan een badtrip traumatisch zijn, maar als je een half bakje mexicaanse neemt en een beetje leest over wat je wilt gaan doen kan, ookal ga je een badtrip krijgen, niet bepaald veel misgaan.
Het mentale risico bij paddo's is inderdaad groter, ik betrok die stelling meer op het lichamelijke, wat het aan je organen kapot maakt.

mvg,
Kigh.
Klik om te vergroten...

Inderdaad paddo's zijn lichamelijk ongevaarlijk. Maar alcohol ook zo goed als mits je niet overdrijft. Jellinek verslavingszorg zegt zelfs dat er helemaal geen schade is bij gematigd alcoholgebruik.

En inderdaad, niks gebeurt zonder reden. Natuurlijk heeft een badtrip een reden. Maar soms kan je helemaal niks aan de oorzaak van een badtrip doen. Het is echt niet zo dat je alleen een badtrip krijgt als je met iets geconfronteerd wordt. Als je pech hebt ontstaat het gewoon zomaar.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bah. Gisteren avondje drinken met een paar lui (zelfs m'n eigen pa was erbij, ik kan altijd wel goed met hem opschieten), whiskey en bier gedronken. Whiskey met gingerale + citroen, en flink wat biertjes. Ik bedoel, het was gezellig, maar dronken zijn is helemaal niet fijn per definitie.. een tripje vind ik veel beter!

En nu heb ik knallende hoofdpijn en braakneigingen.. Waarom gebruiken we dit spul eigenlijk? :kots:
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Omdat het misschien wel de makkelijkste manier is om wasted te raken, en omdat het (voor de meesten) makkelijker verkrijgbaar is als andere drugs, en omdat het maatschappelijk geaccepteerd is, en natuurlijk omdat het lekker is.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ohja zijn die smartshop kruiden leuker?
Zoekfunctie, topic nummer zoveel met de vraag of alcohol wel de moeite waard is.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Omdat je door de zieke maatschappij bent gehersenspoeld met het idee dat het ''normaal'' is en zelfs ''leuk'' en ook dat het iets is dat ''we'' allemaal doen. Het is eigenlijk net als bijvoorbeeld trouwen en kinderen en de democratie. Het is uitzichtloos als geloven in realiteit als iets subjectiefs en destructief als utopische linkse bullshit in plaats van echt effectieve maatregelen. Het is naiviteit in plaats van zekerheid.

Maar vooral is het in de zeik genomen worden door die ziekelijke ironie.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
tomz0r zei:
Ohja zijn die smartshop kruiden leuker?
Zoekfunctie, topic nummer zoveel met de vraag of alcohol wel de moeite waard is.
Klik om te vergroten...

Als ik objectief ben, paddo's zijn stukken leuker dan je lam drinken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alcohol is iets waar je inderdaad gemakkelijk aan kan komen en dat sociaal geaccepteerd is. Er is weinig vreemds aan om met een paar kratten bier aan de kassa te staan, of om in de kroeg flink wat glazen bier te drinken. Als je hier gevoelig voor bent is dit denk ik de makkelijkste vorm van drugs waar je aan kan komen. En het is relatief gezien ook een goedkope drugs: blikken bier voor 40 cent bv.

Sterkte met de kater!
Even lekker rustig aan doen, wat vitamientjes tot je nemen en dan komt het allemaal wel goed.
Maar je hebt gelijk, het is geen lekker gevoel. Ik kan me nog de dagen na de gezellige studentenavonden van vroeger goed herinneren :wink:
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#16
tomz0r zei:
Inderdaad paddo's zijn lichamelijk ongevaarlijk. Maar alcohol ook zo goed als mits je niet overdrijft. Jellinek verslavingszorg zegt zelfs dat er helemaal geen schade is bij gematigd alcoholgebruik.

En inderdaad, niks gebeurt zonder reden. Natuurlijk heeft een badtrip een reden. Maar soms kan je helemaal niks aan de oorzaak van een badtrip doen. Het is echt niet zo dat je alleen een badtrip krijgt als je met iets geconfronteerd wordt. Als je pech hebt ontstaat het gewoon zomaar.
Klik om te vergroten...


Ik ben het op zich, helemaal met je eens :grin:.

(wtf, niet meer dan 3 citaten?!)
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik kan echt enorm genieten van alcohol, echt genieten genieten, al fietsend, in mijn bed naar muziek luisteren, gezellig praten met mensen, dansen en feesten. alcohol kan voor mij een echte trip zijn, op vlak van muziek en zelf op visueel vlak... ik hou er wel van.

doe het gewoon niet te vaak en drink niet te veel.

topicstarter: drink met mate, als er nog moet gepraat worden geniet ik het meest van 3 pintjes
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb je serieus Whisky gemengd met ginger-ale en citroen? Troep indeed...

Flamen op alcohol begint me wel een beetje de keel uit te hangen. Quasi-intellectueel doen en ondertussen niet van jezelf weten waarom je bepaalde handelingen ondergaat al helemaal.

"Waarom gebruik ik deze troep?" Dat lijkt me een vraag die je zelf het best kan beantwoorden of gewoon een schreeuw om ongegrond slachtofferisme.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kigh zei:
tomz0r zei:
Inderdaad paddo's zijn lichamelijk ongevaarlijk. Maar alcohol ook zo goed als mits je niet overdrijft. Jellinek verslavingszorg zegt zelfs dat er helemaal geen schade is bij gematigd alcoholgebruik.

En inderdaad, niks gebeurt zonder reden. Natuurlijk heeft een badtrip een reden. Maar soms kan je helemaal niks aan de oorzaak van een badtrip doen. Het is echt niet zo dat je alleen een badtrip krijgt als je met iets geconfronteerd wordt. Als je pech hebt ontstaat het gewoon zomaar.
Klik om te vergroten...


Ik ben het op zich, helemaal met je eens :grin:.

(wtf, niet meer dan 3 citaten?!)
Klik om te vergroten...

Klopt wel ja, als je pech hebt gebeurd er iets in de setting en dat kan ook behoorlijk 'bad' neigen, en een echt slechte ervaring gebeurd met matig alcohol gebruik echt niet zo snel. Nou vind ik het zelf moeilijke middelen om te vergelijken, maar stiekem vind ik alcohol wel leuk :) Voor mij hoeft die alcohol haat niet zo, al zie ik ook mensen waarvan ik denk dat ze best iets minder zouden mogen drinken en dat ze niet zo jong moeten neigen naar alcoholisme, maar nog veel meer mensen die in het weekend in de kroeg een biertje drinken en gewoon een leuke avond hebben zonder stomme dingen te doen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Omdat 't geweldig is, mits je er een beetje verstandig mee omgaat en je lichaam daarna genoeg rust gunt en goed onderhoud...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."