Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNooit een kater

Nooit een kater

38 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik zoveel drink dat ik de dag erna nog steeds dronken ben heb ik ook niet echt last van een kater. Alleen als ik veel heb gezopen heb en ik word nuchter wakker dan heb ik hoofdpijn...
Wisten jullie trouwens dat caffeine de werking van paracetamol met 40% verhoogd? Ik neem altijd 1000 mg paracetamol en een tabletje van 250 mg caffeine en de hoofdpijn verdwijnt als sneeuw voor de zon.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vroeger had ik soms wel een kater als ik stevig gezopen had en soms niet. Zo'n beetje fifty/fifty.
Toen ik cocaine erbij begon te snuiven had ik nooit meer een kater, en dit terwijl ik minstens 3x zoveel alcohol dronk en dan nog alles door elkaar. Niet van de drank, niet van de sos, niet de volgende dag, niet de dag daarop, gewoon totaal geen kater. Wel lekker moe zodat ik lang sliep en dan weer fris met een helder hoofd op kon staan.

Sinds ik gestopt ben met snuiven krijg ik vreemd genoeg toch nooit meer katers van de alcohol, ook als ik bij wijze van uitzondering me eens flink te buiten ga. En dat terwijl de laatste snuif al zo lang geleden is dat de herinnering eraan stevig verbleekt is.
Had vroeger eigenlijk sowieso regelmatig hoofdpijn en ook dat is verleden tijd na het leegsnuiven van al die spiegels en sealtjes. Dat is al met al dus after all dus zwaar OK: zowel de hoofdpijn, de katers als de cocaine zijn verleden tijd :)

Heb even getwijfeld of ik dit wel zou posten want wellicht zijn er DF-ers die dit als een pleidooi voor cocaine opvatten. Die kan ik dan snel uit de droom halen want ik ken een aantal mensen die afschuwelijke katers van de coca krijgen, ook als ze het niet met alcohol combineren.
B
BganjaBLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb ook nooit een kater..
ben ik wel blij om!
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#4
heb altijd een kater, maar daar heb je pijnstillers voor
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Extisi zei:
Ik kan best aardig drinken, en ik heb ook regelmatig tijden in een avondje dat ik niets meer weet van wat ik gedaan heb, maar hoeveel ik ook drink ik heb nóóit een kater. Nooit hoofdpijn, nooit misselijk, helemaal niks.
Zijn er meer mensen?
Klik om te vergroten...
same as me :stoned: :beer:
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drink in 99% vd gevallen altijd alleen maar bier, en in het weekend is dat minstens toch wel een liter of 5-7 op een avond..

Dag erna word ik vaak wakker met 'wat kramp in de buik' en kan ik gaan rennen naar het toilet :P
Een keer flink toiletteren en ik heb nergens meer last van :beer:
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
savonds een vent smorgens een vent...

alcohol de kater daarvan valt erg reuze mee.

als je voor je gaat slapen en de dag erna wat water drinkt, en de volgende dag gewoon goed ontbijt hoogstens een beetje moe en klein beetje hoofdpijn.

maar de kater van alcohol is egt licht in vergelijking met sommige andere drugs.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zuip tegenwoordig niet meer zoveel. Maar als ik veel zuip heb ik soms een kater. Ligt er ook aan of ik water van te voren heb gedronken/gegeten en hoeveel ik heb bewogen.

maar een kater is altijd wel te doen. Ik heb migraine dus die hoofdpijn van een alcohol kater is er niets bij. Verder vind ik het wel vervelend dat ik dan altijd zo'n ontzettende honger en dorst heb. Maar als ik dan iets drink of eet komt het er metteen weer uit... :grin:
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zei vroeger ook dat ik nooit een kater had, maar als je echt zwaar drinkt (20 of meer) heb je een onvermijdelijke kater :rock:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sommige mensen hebben een gen in zich dat alcohol heel snel af kan breken. Die mensen hebben vaak ook een stuk minder last van katers. Dat verklaart ook waarom veel oostblokkers zoveel sterke drank kunnen zuipen, dat gen dus (en ervaring)
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Iedereen die nooit een kater heeft: Ga maar eens ècht kruipend naar huis, dat je niet meer kan lopen en van voor niet meer weet dat je van achter leeft..

Dat is pas een avondje goed doorzakken, en zal ik t je vertellen, dat je dan een kater hebt :)
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb ook nog nooit een kater gehad terwijl ik ook makkelijk 20 bier en nog wat glaasjes sterke drank drink. :beer:
K
KayLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het ook bijna nooit gehad. Eerst echt helemaal nooit en nu heel af en toe. Als ik echt stevig gedronken heb, dus niet eens op een fiets kan blijven zitten, niet meer weet dat ik mensen gesproken heb en compleet in mijn eigen wereld rond aan het lopen ben. Soms ben ik dan brak. Maar even braken voor je gaat slapen en je hebt nergens last van de volgende dag. Alcohol is best prima.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
snoopdok zei:
ik heb ook nog nooit een kater gehad terwijl ik ook makkelijk 20 bier en nog wat glaasjes sterke drank drink. :beer:
Klik om te vergroten...

Wat een grote jongen ben jij.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb er tot op zekere hoogte nooit zoveel last van. Heb iig eigenlijk nooit echt last van hoofdpijn de volgende dag, een paar glazen water drinken voor het slapen doet vaak wonderen. Wel kan ik me goed brak voelen, dit treed meestal in op zondagen als ik al een tijdje uit bed ben en dan een uur rustig op de bank heb gezeten.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan best aardig drinken, en ik heb ook regelmatig tijden in een avondje dat ik niets meer weet van wat ik gedaan heb, maar hoeveel ik ook drink ik heb nóóit een kater. Nooit hoofdpijn, nooit misselijk, helemaal niks.
Zijn er meer mensen?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb ook nog nooit een kater gehad, meestal ben ik de dag erna doodmoe door het slaapgebrek, maar nog nooit hoofdpijn of zo gehad :)
g
germanaaizerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Prijs jullie gelukkig zou ik zo zeggen! Afgelopen vrijdag is het weer op een drinkfeest uitgedraaid. Ik voel de gevolgen er nog steeds van... (al véél minder dan gisteren maar toch)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb ook vrijwel nooit last van een kater ... wel het brakke gevoel.
Maar niet dat ik moet braken of zo misselijk ben als een draai tol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."