Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszwakke of sterke maag

zwakke of sterke maag

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#1
velen zeggen dat mensen die snel moeten kotsen van alcohol een zwakke maag hebben. Alcohol in pure vorm is giftig. dus als jij gif binnenkrijgt waarop jouw lichaam niet reageert heb je een sterke maag. Dit klopt niet en is eerder andersom. Mensen die sneller kotsen van alcohol hebben een sterke maag omdat hun lichaam het gif niet tollereert. Mensen die niet kotsen hebben een zwakke maag omdat het lichaam niks onderneemt.

mja.. dit is ook meer in evolutionair opzicht gezien :wave:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik veel te veel drink dan gaat het er wel zo weer uit.. Bij andere drugs waar je van kan kotsen, ga ik ook wel kotsen dus dat zou moeten betekenen dat ik een sterke maag heb.

Maar baseer je jouw conclusie ook nog ergens op of vind je het gewoon logisch klinken dat als een sterke maag het vergif in te hoge mate opmerkt, het ervoor gaat zorgen dat je gaat kotsen, in tegenstelling tot een zwakke maag die het gif kan verwerken zonder alles eruit te gooien?
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben ook een hele snelle kotser, helaas. Waar mijn vrienden de hele avond doorgaan, moet ik vaak ff leeggooien tussendoor.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of ik nou een sterke of een zwakke maag heb, ik houd het bijna altijd bij 1 soort drank op een avond. Om niet erg dronken te worden, om niet ziek te worden op de avond zelf en om de kater tegen te gaan.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gemini zei:
Of ik nou een sterke of een zwakke maag heb, ik houd het bijna altijd bij 1 soort drank op een avond. Om niet erg dronken te worden, om niet ziek te worden op de avond zelf en om de kater tegen te gaan.
Klik om te vergroten...
Zonde, hoe meer je mengt hoe leuker het word!
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#6
het zal er indd ook wel een beetje aan liggen of je veel verschillende drank drinkt of niet.
als ik de hele avond aan het bier zit hou ik het langer vol dan dat ik van allerlij mixjes en shotjes ga drinken. oke,,bij alleen bier zal ik op ten duur ook wel gaan kotsen maargoed.
bijvoorbeeld als ik al de hele avond aan de zuip ben geweest en krijg ik een shotje tequila voor mn neus gedrukt, dan krijg ik al kots neigingen als ik het nog niet eens door heb geslikt.
ik zorg meestal voor een goede bodem in mn maag, dat drinkt een stuk prettiger en hou je het langer vol.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
alcoholinfo.nl zei:
...Er kunnen verschillende redenen zijn waarom mensen gaan braken als ze alcohol gedronken hebben. De belangrijkste reden is dat alcohol het maagslijmvlies aantast. Een oorzaak hiervan is dat alcohol de aanmaak van maagzuur stimuleert. Hierdoor raakt het maagslijmvlies geprikkeld en krijgen mensen de neiging om te gaan braken. Je lichaam verzet zich van nature tegen giftige stoffen. Alcohol is een voor het lichaam giftig product. Overgeven is voor het lichaam de kortste weg om dit gif zo snel mogelijk kwijt te raken.

Bij geregeld braken ontstaan er soms scheurtjes in het maagvlies van de maagingang. Deze plekjes worden vervolgens gevoeliger voor ontstekingen
Klik om te vergroten...
P
PopperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan heb ik een ijzersterke maag :P Deze week nog een camera in mn maag gehad omdat ik al een tijd last van mn maag heb, en heb in 4 maanden tijd maar 1 keer gekotst en dat was van truffels.

Maar ik kan totaal niet tegen alcohol en mn maag behoed mij dus voor kotsen eigenlijk, als ik mn maagzuur voel opspelen neem ik maagzuurtabletten(is ook met wiet heel erg, hasj niet), en zodra ik merk dat een paar tabletten echt niet helpt drink ik niet meer. Meestal merk ik het niet alleen aan maagzuur wat achterin mn keel hangt, maar ook wel een beetje aan steken :rolleyes:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan heb ik een hele zwakke maag :beer:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik moet regelmatig kotsen. Niet eens omdat ik misselijk ben, dat heb ik bijna nooit, maar gewoon dan moet het er ff uit ofzo. Vaak als ik in de kroeg ben geweest en naar huis loop ofzo. Kan me niet echt aan irriteren. Voor de rest word ik ook van paddo's ofzo nooit misselijk..
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet niet hou oud jullie zijn :rolleyes: ,maar als je in het begin drinkt is het eerder normaal dat je kotst...maar dat kotsen gaat over hoor met de tijd,stevig kunnen drinken vereist" raar gezegd",een soort van trainen.
Ik heb cliënteel in de nachtcafé,en je ziet het echt niet aan hun(een beetje de ogen) dat zij een pils of 15 gedronken hebben,maar dit vergt jaren training(ik weet het,het is raar gezegd...maar het is zo) :wink: :wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben nog nooit over mijn nek gegaan van alcohol, en ik kan toch wel zeker zeggen dat ik in mijn leven vaak genoeg flink gezopen heb. Kan ook gewoon alles door elkaar drinken. Heb van andere drugs ook nog nooit gekotst, nog nooit ergens misselijk van geworden. Als ik er over nadenk sowieso al weer 13 jaar niet over mij nek gegaan. Als dit volgens jouw theorie een 'zwakke' maag is dan mag dat van mij zo zijn, maar ik moet zeggen dat ik er wel blij mee ben.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Braken van drank heeft vaak te maken met het maagvlies. Als dat geprikkeld wordt dan kun je wel eens moeten braken. Als dit maagvlies goed getraind is en wat biertjes aan kan dan hoef je niet zo gauw te braken. Hoe vaker je drinkt, hoe meer je gewend bent en hoe minder je hoeft te braken. Maar het feit blijft dat de een een zwakkere maag heeft dan de andere , en dat training daar lang niet altijd bij helpt. Proost :beer:
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bolea zei:
Ik weet niet hou oud jullie zijn :rolleyes: ,maar als je in het begin drinkt is het eerder normaal dat je kotst...maar dat kotsen gaat over hoor met de tijd,stevig kunnen drinken vereist" raar gezegd",een soort van trainen.
Ik heb cliënteel in de nachtcafé,en je ziet het echt niet aan hun(een beetje de ogen) dat zij een pils of 15 gedronken hebben,maar dit vergt jaren training(ik weet het,het is raar gezegd...maar het is zo) :wink: :wave:
Klik om te vergroten...

Haha ja dat trainen is pure gewenning, je lijf is beter in staat om te reageren op het vergif. Het kotsen is mijns inziens ook bedoeld als ervarings-leren: met als doel je grenzen te leren kennen, niet om die steeds te verleggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."