Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
105 weergaven
18-5-2026
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Het Whiskey draadje

Ik vind de whisky's van Bowmore wel erg lekker hoor! :hearteyes:

http://www.bowmore.co.uk/ Ze hebben ook wel een gave site, check maar eens :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Het Whiskey draadje

Net deze gehaald:



:)
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Het Whiskey draadje

Heb je misschien foto's of namen? Dan kan ik misschien al een keuze maken. :sunglasses:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Het Whiskey draadje

Johnny walker :hearteyes:
Net even gehaald, nu bewaren tot het weekend :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Het Whiskey draadje

Doe eens echte whisky leren drinken! :openmouth:
Meneertje Walker (rood) is vooral om te mixen.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Het Whiskey draadje

Chris Pontius zei:
Doe eens echte whisky leren drinken! :openmouth:
Meneertje Walker (rood) is vooral om te mixen.
Klik om te vergroten...

Welke moet ik proberen dan :openmouth: ! Staan er zoveel :P!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Het Whiskey draadje

Neem het aanbod van jouw plaatselijke Slijterij en cross dat eens met dit :

ragnarok zei:
Drientje zei:
Is er niet een Whiskey die een zachte ronde smaak heeft? Alsof er een engeltje over je tong fietst?
Klik om te vergroten...

Voor zachtere whisky zou ik in de Ierse hoek gaan zoeken :) die zijn veel zachter dan Schotse omdat ze 3x gedestileerd zijn ipv 2x, waardoor het rokerige afneemt.

Ik vond zelf de Bushmills 10yrs erg lekker, en als je iets kruidiger wilt dan dat is de Bushmills Black Bush.

Maar er zijn ook zachter Schotse whisky's uiteraard:


Dan moet je sowieso in de onderste helft van dit schema zoeken :) links onder zijn de smaken iets eenvoudiger en rechts onder meer complex.
Klik om te vergroten...
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Het Whiskey draadje

Heb tot nu toe de Glenfiddich 12, Walker Black en famous Grouse gehad. :) Maar zal er eens 1 uitpakken :wink:.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Het Whiskey draadje

Xeloc zei:
Heb tot nu toe de Glenfiddich 12, Walker Black en famous Grouse gehad. :) Maar zal er eens 1 uitpakken :wink:.
Klik om te vergroten...

Dan proef je toch gelijk al een verschil ten opzichte van red label?
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Het Whiskey draadje

Nee, want die heb ik nooit geprobeerd :wink:. Maar Jack Daniels vond ik echt te goor voor woorden!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Het Whiskey draadje

:cry: :cry:
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmm, The Famous Grouse is zoveel minder lekker als The Black Grouse :(.

Mja, dit gaat opzich nog wel, niet mijn favoriet in ieder geval.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#13
ragnarok zei:
veel turf
Klik om te vergroten...
Die ga ik proberen! Zet hem direct in mijn telefoon!
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#14


Potjandikkie deze scoort hoog op mijn favorieten lijstje :hearteyes:

Kruidig, jodium en veel turf zijn de eerste dingen die in mij opkomen :)
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#15
Xeloc zei:
ragnarok zei:
veel turf
Klik om te vergroten...
Die ga ik proberen! Zet hem direct in mijn telefoon!
Klik om te vergroten...

Dan zijn de Ardbeg en Laphroaig ook wel iets voor jou :)
Vooral bij die eerste is het net alsof je een asbak leegdrinkt en daar moet je wel echt van houden :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jim Beam toch geslaagd. Had er eens gruwelijke hoofdpijn van gekregen, maar blijkbaar kwam dat niet door jim maar door iets anders :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Het Whiskey draadje

Chris Pontius zei:
Chris Pontius zei:



Net gekocht. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

:sunglasses:

Exceptional Insight zei:
Chris Pontius zei:
Ja, anders ga ik niet meer met hem om :)
Klik om te vergroten...
Ik ook niet.
Klik om te vergroten...

Ook niet een klein theelepeltje water?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Het Whiskey draadje

Oom Klaas zei:
Ook niet een klein theelepeltje water?
Klik om te vergroten...

Dat mag nog net, maar je zult het mij niet zien doen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Het Whiskey draadje

Chris Pontius zei:
Oom Klaas zei:
Ook niet een klein theelepeltje water?
Klik om te vergroten...

Dat mag nog net, maar je zult het mij niet zien doen.
Klik om te vergroten...
Nee joh, geen ijs, geen water, niks.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Het Whiskey draadje

Exceptional Insight zei:
Chris Pontius zei:
Oom Klaas zei:
Ook niet een klein theelepeltje water?
Klik om te vergroten...

Dat mag nog net, maar je zult het mij niet zien doen.
Klik om te vergroten...
Nee joh, geen ijs, geen water, niks.
Klik om te vergroten...

Dat het net mag is eigenlijk een beetje onzin he, whiskey meesters raden het zelfs aan.
Maar ijs zekers niet bij een malt, dat doe ik mezelf niet aan :beer:

Hoeveel soorten heb je nu eigenlijk staan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...26
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."