Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
111 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oom Klaas zei:
Kunnen jullie, de posters hier boven mij, eentje aanraden die toegankelijk rokerig is?
Binnenkort wil ik voor m'n verjaardag weer een fles halen en m'n smaak wat uit te breiden.
Klik om te vergroten...
Caol ila 12 en lagavulin 16. Ik zou voor de coal ila gaan, die is wat lichter en qua prijs stuk beter te doen.

Of koop deze: http://www.whiskysite.nl/nl/Geschenkset ... ssic-Malts
3 flesjes van 20cl voor 37 eypo. Die heb ik ook gekocht en dat is wel een leuke inkomer. :)

Laphroaig 10 en ardbeg 10 moet je echt van houden, stuk rokeriger en droger. Die zou ik niet nemen voor het eerst.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Petrovic zei:
Laphroaig 10 en ardbeg 10 moet je echt van houden, stuk rokeriger en droger. Die zou ik niet nemen voor het eerst.
Klik om te vergroten...
De eerste single malt die dronk, ever, was Laphroaig 10 en ik was op slag verliefd.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
DrippTone zei:
Als je die lekker vindt moet je ook zeker eens deze proberen:


Bowmore gaat niet zo diep, de fijnste whisky is voor mij dat je elk glas weer iets nieuws ontdekt in de complexe smaak. Bij de Finlaggan heb je dat wel.

En als je dat lekker vindt kan ik nog maar 1 aanraden die nog dieper gaat en erg veel lijkt op de bowmore en de finlaggan. En dat is de Machrie Moor, zeldzame whisky van the Isle of Arran. Echt een pracht whisky die ik toevallig nu in huis heb.

Wanneer kom je langs? :beer:
Klik om te vergroten...

Ik vind de bowmore heel erg lekker maar ik vind het erg moeilijk om te drinken op een of andere manier. M'n mond droogt compleet uit en de smaak blijft ontzettend lang hangen, 't is er niet eentje die ik regelmatig zal drinken. Ook qua rokerigheid is het voor mij wel de max denk ik, meer dan dit zou ik nog echt niet trekken.

De komende tijd ga ik trouwens helemaal nergens heen, ik ben bezig om te stoppen met deze mate van blowen die alweer uit de hand begon te lopen. Sinds maandag ben ik voor een onbepaalde tijd deeltijd kluizenaar geworden :beer:

Maar ik ga echt een keer bij je langskomen, hoe-dan-ook :grin:
Waar zit je nu eigenlijk? Heb je weer een eigen stek gevonden?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die smaak blijft inderdaad lekker lang hangen. Als ik bijvoorbeeld Ardbeg 10 heb gedronken dan heb ik altijd nog iets rokerigs in mijn mond op een of andere manier. :P
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind Bowmore altijd wel lekker.

Lekker dubbele in een mooi groot whisky glas en er dan één druppeltje water in doen!
Dan pas komen de smaken écht tot z'n recht :hearteyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik drink niet veel whisky want ik vind 40% eigenlijk te sterk, maar af en toe een klein slokje gaat er wel in, want vind de smaak heel lekker. Vooral zo'n rokerige, ik vind het echt heerlijk als het daarna proeft alsof je de BBQ hebt afgelikt. :hearteyes: Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat. :P Ach ja, 40% brandt toch al in je mond, dan kan er ook nog wel wat turfsmaak bij!
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rabbithole zei:
Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat.
Klik om te vergroten...

Dit bevestigt het beeld dat ik van jou heb zo hard :tearsofjoy:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
Ik drink niet veel whisky want ik vind 40% eigenlijk te sterk, maar af en toe een klein slokje gaat er wel in, want vind de smaak heel lekker. Vooral zo'n rokerige, ik vind het echt heerlijk als het daarna proeft alsof je de BBQ hebt afgelikt. :hearteyes: Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat. :P Ach ja, 40% brandt toch al in je mond, dan kan er ook nog wel wat turfsmaak bij!
Klik om te vergroten...

Haha, ik moet ineens lachen om een blonde vriendin van mij. Die zei ook van ik vind 40% te sterk. Toen deed ze de helft van de normale hoeveelheid in het glas en zei toen...zo nu heb ik 20% dat kan ik wel! :tearsofjoy: :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dreuge zei:
Rabbithole zei:
Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat.
Klik om te vergroten...

Dit bevestigt het beeld dat ik van jou heb zo hard :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Triest teringjong, vanaf nu sta jij in mijn vijandenlijst. Ik word schijtziek van jouw hufterige hypocriete gedrag, beetje andere mensen dingen verwijten die je zelf ook doet. Ga wat nuttigers doen met je tijd i.p.v. op elke slak zout te leggen.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
Dreuge zei:
Rabbithole zei:
Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat.
Klik om te vergroten...

Dit bevestigt het beeld dat ik van jou heb zo hard :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Triest teringjong, vanaf nu sta jij in mijn vijandenlijst. Ik word schijtziek van jouw hufterige hypocriete gedrag, beetje andere mensen dingen verwijten die je zelf ook doet. Ga wat nuttigers doen met je tijd i.p.v. op elke slak zout te leggen.
Klik om te vergroten...
Ik snap deze niet, hoe is die opmerking van dreuge beledigend?

De op elke slak zout leggen opmerking vind ik trouwens wel grappig :grin:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#11
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap die opmerking ook niet. :sunglasses:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
laffing out laut :tearsofjoy:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had trouwens nooit gedacht dat Rabbithole zou ontploffen. Dat is meer iets voor mensen als Drientje. No offence. Of eigenlijk wel, dit is best een grote belediging, maar ook weer niet in die mate bedoeld. :sunglasses:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had het ook niet verwacht, maar hoopte er al op sinds ik dit account gemaakt heb :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Godverdomme kanker op met die bullshit, hou dat lekker in onzin.

Hier praten we over whisky en niet jouw obsessie met prarawijven. Ga dat lekker ergens anders van de daken schreeuwen. :rolleyes:

Oom Klaas zei:
Maar ik ga echt een keer bij je langskomen, hoe-dan-ook :grin:
Waar zit je nu eigenlijk? Heb je weer een eigen stek gevonden?
Klik om te vergroten...

Arnhem randje centrum, klein appartementje. Wel weer antikraak maar wel goede voorruit zichten. :)
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#17
DrippTone zei:
Oom Klaas zei:
Maar ik ga echt een keer bij je langskomen, hoe-dan-ook :grin:
Waar zit je nu eigenlijk? Heb je weer een eigen stek gevonden?
Klik om te vergroten...

Arnhem randje centrum, klein appartementje. Wel weer antikraak maar wel goede voorruit zichten. :)
Klik om te vergroten...

offtopic..
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
DrippTone zei:
Godverdomme kanker op met die bullshit, hou dat lekker in onzin.

Hier praten we over whisky en niet jouw obsessie met prarawijven. Ga dat lekker ergens anders van de daken schreeuwen. :rolleyes:

Oom Klaas zei:
Maar ik ga echt een keer bij je langskomen, hoe-dan-ook :grin:
Waar zit je nu eigenlijk? Heb je weer een eigen stek gevonden?
Klik om te vergroten...

Arnhem randje centrum, klein appartementje. Wel weer antikraak maar wel goede voorruit zichten. :)
Klik om te vergroten...

Ga nou eens ontopic man, waar slaat dit op? :angry:

OT: Doe mij maar een biertje :sunglasses:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dreuge zei:
DrippTone zei:
Oom Klaas zei:
Maar ik ga echt een keer bij je langskomen, hoe-dan-ook :grin:
Waar zit je nu eigenlijk? Heb je weer een eigen stek gevonden?
Klik om te vergroten...

Arnhem randje centrum, klein appartementje. Wel weer antikraak maar wel goede voorruit zichten. :)
Klik om te vergroten...

offtopic..
Klik om te vergroten...

Ja ik ben gewoon nou eenmaal hypocriet, kan ik ook niks aan doen. Ben ik mee geboren. :sunglasses:


tomz0r zei:
DrippTone zei:
Godverdomme kanker op met die bullshit, hou dat lekker in onzin.

Hier praten we over whisky en niet jouw obsessie met prarawijven. Ga dat lekker ergens anders van de daken schreeuwen. :rolleyes:

Oom Klaas zei:
Maar ik ga echt een keer bij je langskomen, hoe-dan-ook :grin:
Waar zit je nu eigenlijk? Heb je weer een eigen stek gevonden?
Klik om te vergroten...

Arnhem randje centrum, klein appartementje. Wel weer antikraak maar wel goede voorruit zichten. :)
Klik om te vergroten...

Ga nou eens ontopic man, waar slaat dit op? :angry:

OT: Doe mij maar een biertje :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Het is een antwoord op een vraag, dat je dat niet begrijpt. Dom parawijf. :sunglasses:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Doe eens normaal Dripptone, post die antwoorden in een ander topic, hier gaan we gewoon ontopic, dat is de bedoeling, ok? :angry:

OT: Wat is jullie favoriete whiskey?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."