Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet wodka topic

Het wodka topic

144 antwoorden
75 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ivoos zei:
Eristoff is toch gewoon alcohol met water, dat smaakt toch nergens naar :confused: Zonder iets van sap of zo erbij is het echt niet te drinken...

Nee, geef mij maar
plaatje
Klik om te vergroten...

Oom Klaas zei:
meestal met energy drank en af en toe zoals pontius 'm omschrijft,
dat extra citroen/limoensap maakt het ook echt lekker :grin:
Klik om te vergroten...

En de meeste wodka is alcohol met water.
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wodka is eigelijk de enige sterke drank die ik drink, met heel af en toe als uitzondering een glaasje whisky.
Het liefst puur hierzo, maar als je het mixt met een lekker drankje is het ook te doen. :grin:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekker man. El-Cheapo wodka halen bij de gall&gall en lekker shotjes naar binnen werken.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe kon dit topic me zijn ontgaan xD.

Ik drink de laatste tijd regelmatig Zubrowka. :beer: :grin:
Zalige mix met Appelsientje en naarmate je verder de fles in drinkt veranderen de sap/wodka verhouding dramatisch :wink:.



+



=

F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben toch eens benieuwd hoe appelsap en wodka smaakt, moet toch wel lekker zijn blijkbaar :P
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Wil er dan wel aan toevoegen dat elke wodka met appelsap wel lekker is, maar dat Zubrowka met appelsap toch echt een gevalletje apart is. :beer:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#8
8 euro de fles bij de Gall² :grin:

D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#9
die had ik vorige keer ook maar volgens mij was het 9 euro
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dreuge zei:
die had ik vorige keer ook maar volgens mij was het 9 euro
Klik om te vergroten...

Ik haal hem altijd voor 8.30
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gall & Gall @ spijk
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok, had natuurlijk kunnen weten dat die G&G bij rotterdam beurs duurder is.
c
corpoaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi,

Heb sinds kort mijn eigen (v/w) odka op de markt gebracht.

Nu wat ik regelmatig hoor van veel mensen is dat alle vodka's hetzelfde zijn. Gewoon alcohol met water. Ik zou dit graag tegenspreken.

Kenmerkend aan goedkope vodka= rauwe smaak wegens slechte en snelle destillatie + weinig tot zelfs niet gefilterd.

Persoonlijk vindt ik ook enorm veel duurdere vodka's op niet trekken (pure marketing en geldklopperij waarbij het productieproces niet lang mag duren)

Ik zou graag een woordje meer uitleg geven over mijn vodka maar dit zou waarschijnlijk bekeken worden als reclame. "moderators" Indien dit mag en jullie dit lezen, ben ik zeker bereid wat meer uitleg te geven :wink:.

Met vriendelijke Groet
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zolang je het informatief houdt, en dus niet je eigen product gaat promoten, hoor je mij niet klagen. :wink:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stuur maar een sample flesje deze kant op :beer:
c
corpoaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Laten we dan maar verder vertellen :wink:

Vodka heeft 2 bestanddelen Water + Ethylalcohol.

Water= Mag niet te veel kalk/ ijzer bevatten: vb Aldi vodka heeft een degoutante smaak.

Alcohol: Zuiverder door meer te destilleren--> methylgehalte zakt hier dan ook. (het rauwe gehalte blijft aanwezig indien er niet gefilterd wordt)

Filtering zoals de meeste vodka liefhebbers onder ons weten: Vodka wordt gefilterd door deze door een filterbuis te laten lopen met actieve kolen in. Doe dit meermaals en je creeert een zachte vodka. (zuivering).

Mijn procéde gaat iets anders :wink:. (chemische details ga ik niet vermelden :wink: )



Gisting
(Suikerbiet uit dorp Lubbeek waar ik dus de vodka maak) (geen blabla over suikerbiet aub eerst proeven dan klagen :wink: )

4 maal destillatie "traag" en tussen de 50 en de75 l per batch (small batch+ voor de kwaliteit te doen stijgen). 96.2% max

Dan laat ik mijn gecreeerde ethyl 2 dagen rusten.

Op naar het volgende proces: Water--> wordt 1 malig gedestilleerd.Het water zelf is afkomstig van de bron op mijn goed.

Na 2 dagen verdun ik de ethyl met het water tot op 60%. Dan na nog 1 dag rusten verdun ik het tot op 42%.

Nu komt de filtering: aankoop actieve kool van 6 verschillende soorten hout en mijn secret ingredients :tongueout: .

Verpulveren en laten trekken in de tot nu toe rauwe vodka. Dit procéde duurt een 100 tal uur naargelang de ontwikkeling.

Nu wordt mijn vodka 12 maal gefilterd door microfilters om alle onreinheden tegen te houden.

De reiniging van de flessen gebeurd met mijn eigen vodka (kostelijk maar wel proper :wink: )

De botteling verloopt volledig met de hand fles per fles. Natuurlijk ga ik tevreden kunnen zijn als ik mij een 3 koppig afvultoestel kan aanschaffen :tongueout:.

GPI (draaistop) erop. Beschermomhulsel erover laten smelten. Etiket met de hand erop.
En de fles nog eens goed opblinken :).

Ik heb momenteel 700 flessen gebotteld waarvan er al zo'n 350 verkocht zijn.
Momenteel ben ik ook bezig aan een nieuw design (etiket komt een beetje oubollig over).
Morgen ga ik er trouwens eens naar zien! Ik ben benieuwd.

Zoals je ziet is er een groot verschil tussen goedkope consumptievodka en een kwaliteitsvodka.

één van de belangerijkste bestanddelen vindt ik voornamelijk toch TIJD.
Steek in een product je tijd en je kennis en het komt goed :wink:.


Nog een leuk weetje: Ik ben 21 jaar en op dit moment de jongste destillateur van Belgie.
Ik heb al gezocht naar vodka's in Belgie maar van de kwaliteitsklasse heb ik er nog geen gevonden.


Met vriendelijke groet
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe duur is je vodka per fles? :P
c
corpoaLid
01-01-2024, 00:00
#18
18 euro :wink:
Ik haat bedrijven zoals belvedere en grey goose die onredelijke prijzen vragen voor hun producten.


Toen ik juist begonnen was, was de prijs 25 euro voor de eerste 200 flessen, dan ben ik naar 18 euro gezakt.
Kostprijs + mijn toestellen kosten enorm veel en toch haal ik het eruit.
Maar ik verdien er natuurlijk niets aan alles wordt gebruikt voor verder onderzoek en lichtjes uit te breiden.

Ik zou in de toekomst toch graag tussen de 40 en 50 000 flessen jaarlijks afwerken.
+ mijn prijs zou nog 1.5 euro zakken.

Vragen mag je me steeds stellen :)

groetjes en vergeet niet drink met mate(n) :wink:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#19
klinkt goed :P ik zou wel eens zo 'n fles willen proberen
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
wow knol die heb ik hier ook staan.
Enne toch wat wodka fanaten hier :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."