Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnder invloed rijden.....

Onder invloed rijden.....

123 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel eens gedaan... nooit meer :flushed:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind dat de politie veel te weinig aan alcoholcontroles doet.
Kost het veel tijd of mankracht, of waarom doen ze het niet?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verslaafd worden kies je niet bewust voor. Onder invloed auto rijden wel!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo,

Gisteravond na mijn werk heb ik me bij een alcohol controle uitgereden. Iedereen moest van de weg af en moest even blazen. Ik had geen druppel alcohol op, dus ik mocht mijn weg vervolgen.
Een stukje verderop stonden verbaasd veel auto's die niet meer verder mochten rijden, en een ademtest moesten afleggen in een daarvoor bestemd politiebusje.
Zo te zien rijden er dus genoeg mensen met de nodige alcohol op rond in het verkeer.

Rij jij wel eens met alcohol op?
Of heb je dat in het verleden wel eens gedaan?

Ik ben er absoluut geen voorstander van. Mijn rijbewijs en is leven is me heilig, en ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik andere het ziekenhuis of het kerkhof op rij omdat ik heb gedronken. Hopelijk denken de meeste mensen hier zo!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Hallo,

Ik ben er absoluut geen voorstander van. Mijn rijbewijs en is leven is me heilig, en ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik andere het ziekenhuis of het kerkhof op rij omdat ik heb gedronken. Hopelijk denken de meeste mensen hier zo!
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens.
Helaas is een oude vriendin zo om het leven gekomen,(door haar dronken vriend achter het stuur, die het overigens zelf wel overleefd had...) dus ik kijk wel uit.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#6
specdavor zei:
Ik heb weleens dronken op me scooter gereden
Zeker stom want ik had ook nog iemand achterop.
Gelukkig was het een klein stukje en gaat mijn scooter maar 50 maar tog was het heel stom en heb het ook niet meer daarna gedaan.
Als ik stoned ben kan ik wel scooterrijden. Als ik teveel geblowd heb niet maar iik kan beter tegen blowen dan drinken daar zit ook zeker een verschil in.
Als ik dronken ben kan ik niet goed focussen op het verkeer als ik geblowed heb wel.
zoiezo rijd ik voorzichtiger als ik heb geblowed dus eigenlijk is het voormij veiliger om stoned achtr het stuur te zitten.
Klik om te vergroten...

Het veiligst is NIET onder invloed achter het stuur gaan zitten jongeman! :wink:.

Sinds ik geen auto/brommer heb, heb ik alleen de fiets en als ik stoned ben fiets ik het liefst, lopen is dan zo vermoeiend. Als ik dronken ben maakt het me eigenlijk niet uit omdat ik toch niets meer merk, maar de laatste paar meter zijn dan toch het liefst gefietst.

Stoned autorijden zou ik niet doen omdat ik behoorlijk van de kaart ben als ik gesmoked heb, dat ik niet snel genoeg zou kunnen reageren, hetzelfde geld voor drinken, alleen heb ik maar 1 joint nodig en toch 5-10+ bier voor een vergelijkbaar effect. Ik kan niet zeggen of ik het ooit zal doen, ik hoop van niet.
o
opdonderonderLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ken mijn grenzen. Als ik te stoned ben rijd ik niet ookal zou het waarschijnlijk geen probleem zijn maar high achter het stuur is echt niet gevaarlijk in mijn geval. :stoned:
Ik kan dan ook veel beter tegen wiet dan tegen drank dus..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
BREDA - Een 19-jarige vrouw is zaterdagochtend rond half vier om het leven gekomen door een verkeersongeval in Breda.
Vier overige inzittenden, twee inwoners van Breda van 18 en 19 jaar, een 20-jarige inwoonster van Breda en een 17-jarige inwoner van Made raakten licht tot zwaargewond. Dat heeft de politie gemeld.
De 19-jarige bestuurder van de auto is aangehouden. Bij hem is in het ziekenhuis een bloedproef afgenomen. De politie verdenkt hem van rijden onder invloed.

Het ongeval vond plaats op de St. Ignatiusstraat. De bestuurder verloor in een bocht de macht over het stuur en reed met hoge snelheid tegen een boom.
De auto vloog door de klap in brand. De 19-jarige vrouw overleed ter plaatse aan haar verwondingen. Bron nu.nl
Klik om te vergroten...

Dat komt ervan als je met drank op gaat rijden.
Die chauffeur zal een rot leven krijgen vrees ik, moest er niet aandenken om iemand dood te rijden
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ja, maar niet in de auto (gezien mijn leeftijd en nog geen rijbewijshebbende)
maar wel op de fiets.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alcohol in het verkeer is zoals bekend iets dat vele levens verwoest. Iemand die bezopen achter het stuur zit is dan ook een zeer ernstige bedreiging voor de samenleving. Zo'n persoon draagt bij aan het risico dat we in principe allemaal lopen om bijvoorbeeld door een bezopen malloot in een rolstoel te belanden.

Daarom lijkt het mij eigenlijk niet meer dan normaal dat de personen die dit doen worden vernietigd. Ze maken zelf de keuze om hun medemens ernstig in gevaar te brengen en hier zou veel meer tegenover moeten staan dan een lullige boete of inname van het rijbewijs.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nog nooit onder invloed van alcohol of enige andere drugs gereden en ben dit ook zeker niet van plan in de toekomst.
o
opdonderonderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zoiezo al een hele tijd geen alcohol meer gedronken. Echt al meer dan een maand niet ofzo
Heb er geen behoefte meer aan en de volgende dag voel ik me altijd een wrak na een avond flink drinken.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Helaas is die ene meneer met glaasje op achter het stuur gaan rijden, en een kennis aangereden, later niet vervolgd voor poging tot doodstraf, maar heeft alleen een rijontzegging gekregen van 3 weken.

(sjezus, toen ik werd gepakt op de brommer met een glaasje teveel op, mocht ik 4 maanden geen voertuig besturen en een boete van 450 euries)

De inbreker die mijn cd-tjes wilde meenemen en inelkaargeslagen is, vanuit het ziekenhuis niet naar het politiebureau gegaan(vonden ze niet nodig, gebrek aan bewijs. die stond verdorie, met mijn cd's in de handen in mijn huiskamer, en beweerde later dat ie mij nog nooit had gezien, en ook niet binnen was geweest)


jammer dat de foute mensen altijd er beter vanaf komen.

Ikvindwel, dat rijden met glaasje op verboden moet worden, gewoon die tiefus leiers die zuipen EN rijden, een maand de cel in. gewoon de promilage naar o,1 (dit i een biertje0,2l drinken en dan 3 uur later) In elk geval zwaarder gestraft, per direct rijontzegging, of auto inbeslag.

Als je je zelgf klemzuipt, is mij een zorg, als je na 20 glazen bier nog helder kan denken, dan ben je helder genoeg om een taxi te bellen
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik drink soms wel een aantal biertjes als ik daarna nog moet rijden...
Maar dan bijvoorbeeld 3 flesjes van 8 tot 2 ofzo, meer ook niet.
Mijn rijbewijs wil ik absoluut niet kwijtraken en mijn auto heb ik aardig wat geld aan uitgegeven dus die houd ik ook graag heel :P
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#15
nohohh mag niet hea? :mrgreen:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Areyouexperienced? zei:
Toch heb ik schrik om ooit met de auto te rijden. Met de auto rijden is gewoon makkelijker.
Klik om te vergroten...

Dat betwijfel ik. Een auto heeft dan wel vier wielen en misschien wat meer evenwicht, maar hij gaat ook veel sneller en als het fout gaat dan gaat het vaak goed fout. Je reactievermogen neemt een stuk sneller af en je ziet ook alles niet meer zoals je het moet zien.
Een feest kan ook gezellig zijn zonder alcohol
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#17
mensen als ik met een drankprobleem,horen niet in auto te rijden...stel eens voor dat ik iemand doodrij :( :( :(
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#18
ben er fel tegen. iedereen die het doet moeten ze gelijk het rijbewijs af pakken.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zit nu net te denken of ik niet erg hypocriet ben, en misschien anderen met mij. Ik bedoel, geef toe, wie rijdt hier wel eens op z'n fiets onder invloed? Veel van ons toch wel denk ik? Ik iig wel. Maar dat is dan in feite ook een beetje een ongeluk uitlokken toch? Ik heb vaak zat als ik terug fiets naar huis dat ik eenmaal thuis aangekomen niets meer kan herrineren van de rit. Wie weet heb ik dan onbewust wel de meest gevaarlijke verkeershandelingen uitgevoerd. Oke, je kunt met de fiets niet zo gauw iemand doodrijden. Maar stel dat je door je ongecontroleerde dronken bewegingen ervoor zorgt dat een automobilist jou aanrijdt of plots moet uitwijken en tegen een boom rijdt.
Maarja, teveel zuipen is gewoon :kots: . Als je echt goed zat bent dan is alles lastig, lopen, fietsen en autorijden, om maar niet te spreken over normaal lullen en nadenken maar daar zijn weer andere topics voor.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh nee maar dan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."