Extreem is: datgene, wat duidelijk boven de grens ligt van wat de maatschappij als "normaal" classificeert.
Dit hoeft niet alleen moord en doodslag te zijn. (Negatief)
Immers, extreem komt in talloze zaken voor.
Extreem sporten.
Extreem veel reizen.
Extreem veel geld. (Waarom altijd anderen?)
Extreem warm. Of koud.
Enz enz enz.
Alles, wat een groep of een eenling van de mensheid zich verwerft, de actie, heeft een reactie (aanbod regelen) tot gevolg.
Dat hoeft dus niet allemaal negatief te zijn. Integendeel, dat kan net zo goed positief zijn.
En dan de maatschappij.
Ik wijs nu naar alcohol.
Zeer slecht, (er zijn alleen al 65 verschillende ziektes die rechtstreeks verband houden met alcoholgebruik!) verslavend, harddrug, noem maar op.
Toch wordt het verkocht. En hoe!
Reden: de accijnzen. De staat verdient er dik geld aan.
Maatschappelijk volkomen Geaccepteerd.
Alleen een flinterdunne leeftijdsgrens is er als beperking, en dan nog komt een jeugdige nog altijd heel gemakkelijk aan alcohol...
En hier komt het: het is een drug, die in alle landen van de wereld geaccepteerd is. En hierom overal te koop!
Kwestie 1.
laten we zeggen: cocaïne.
Een Harddrug, en ook niet gezond te noemen, maar of coca slechter is voor de gezondheid als drank, ik betwijfel het...
Maar, deze drug is wereldlijk verboden.
Er zijn allerlei internationale verdragen inzake opsporing en vervolging over afgesloten, en juist dit maakt het onmogelijk om het hier in die blode Niederlande vrij te geven. Helaas!
Dit geldt ook voor heroïne en ach, zoveel andere harddrugs...
Dan de tweede kwestie, doordat het niet kan worden vrijgegeven, vangt de staat er ook geen accijns over.
Een wel heel belangrijke factor!!
Tegenwoordig wordt heroïne verstrekt aan een kleine, selecte groep ernstige verslaafde mensen.
Moet je eens kijken hoeveel voeten dat in de aarde gehad heeft, om dit voor elkaar te krijgen!!
De Fransen bijvoorbeeld hebben er geen goed woord voor over.
En juist dit land kan dat weten, nietwaar. Er zijn namelijk in geen enkel ander Europees land zoveel drugsverslaafden, als in Frankrijk!
Laten deze lieden eerst hun giga alcohol problemen maar oplossen zeg ik met al hun wijndrinkers.
Dat lukt daar al niet eens....En daar draait hun economie goed op, door die wijnboeren...export, en zo.
Maken die wijnboeren zich druk over de gevolgen van de verkoop van Dit nationale produkt? Nou?
En hier?
In die blode niederlande is de
achterdeurproblematiek van de bevoorrading v an de koffieshops nog steeds niet geregeld. Die gedoogpolutuek, ook...
On on onbegrijpelijk. Gedogen is een typisch Nederlandse vinding, resultaat daarvan: we komen er niet uit.
Maken de klanten b in die koffieshops zich druk over de gang van zaken bij de producenten? Ach...
Er moet dus nog heel veel gebeuren denk ik zo.
En ikzelf maak me dus niet druk over de gang van zaken in bijvoorbeeld Marokko bij de hashtelers daar.
Die leveren op aanvraag gewoon goed spul.
Het zij zo. Het gaat zoals het gaat.