Met huidige Nederlandse wet, zijn rc's geen illegale middelen, anders zouden de online shops van deze middelen, niet via het gewone internet kunnen functioneren. Kopen mag, voor onderzoeksdoeleinden.
Noot:
De vraag van de TS was:
Kan je strafbaar zijn, als je rc's bij je hebt.
Antwoord op deze vraag is:
Ja.
De reden:
Er zijn rc's, die verboden zijn.
Zoals 4 mmc, 4 FMP, en ook ( hoe jammer) vrijwel de hele U 4000 serie. (Opiaten)
Onder invloed verkeren, als je rijdt, of aanstalten daartoe maakt, logisch, foute koek.
Immers in art.8 WvW staat " iedere stof, die de rijvaardigheid k a n beĂŻnvloeden, dus naast drank zou dit ook 2fdck o.i.d. kunnen zijn.
Of 3mmc. Of bkepdb. Of....enz enz.
Dus dan ben je gewoon strafbaar.
Het bezit ervan, wel, dat ligt anders.
Stel, je hebt in een zakje 2 gram 2fdck bij je.
Dit wordt n a.v. een gebeurtenis bij je aangetroffen.
Let op, in 1 zakje.
Dan breekt eerst de pleuris uit, omdat men ongetwijfeld meteen uitgaat van het voorhanden hebben van coke.
Dat blijkt dan later door onderzoek niet het geval te zijn.
Je bent dit zakje wel kwijt.
En je moet mee naar enig politie bureau.
Maar als dealer word je vlgs mij niet beschouwd, als je verder geen typische dealer attributen zoals meerdere zakjes, en een unster of weegschaaltje bij je hebt of in de auto hebt liggen.
Als je clean bent, dan ben je niet strafbaar, omdat 2fdck geen verboden rc is.
Anders kunnen 5 fietsbellen ook van je af worden genomen wellicht omdat men denkt, dat je deze gejat zou kunnen hebben.....( zonder aankoopbon).
Dat houdt nooit van zijn leven stand voor een rechter.
teruggeven van afgenomen rc's?
ik denk niet, dat dit gebeuren gaat.
Officiële inbeslagneming, dat is voor de politie een hele hoop werk, en kostbare tijd verlies.
want officiele inbeslagneming m o e t in een proces verbaal gerelateerd worden.
Dus, wat doet men:
men krijgt de keuze.
Of : een verklaring van vrijwillige afstand ondertekenen, en dan kom je er mee weg,
Of inbeslagneming, en dan volgt er een proces-verbaal, en daardoor kan er een vervolging gaan plaatsvinden.
Vwb een rc, die legaal is, komt die vervolging er zeer waarschijnlijk niet, maar wat je wel krijgt is oooo zoooo veeeeel gezeik en gedoe zoals al vermeld is in deze lap tekst....